Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Kertokaapas menisikö vaikka 2.0 DOHC koneen perästä löytyvä MT-75 laatikko bolt-on 1.6 66kw Zetecin perään (loytyy siis ainakin Mondeosta moinen kone). Eli sattuuko pultit kohdilleen ja käykö kytkin ihan niine hyvineen? Jos pienellä muokkaamisella selviää, niin millainen olisi resepti ja onko mitä erityistä huomioitavaa kun laitellaan etuvetoisessa ollutta konetta takapotkuun?
Viimeksi muokannut Zipi, Pe Tammikuu 22. 9:12:44 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpano"
Saa laitettua, kytkimen kanssa oli joku jekku, olikohan joku korotuspalikka painelaakerin alle tms. ja kampuraan joutuu laittamaan silmälaakerin. zetecciä jos suunnittelee, niin joutuu siirtämään termostaatin muualle, tulee juuri koneen takapäähän (jos ei siis satu olemaan tilaa..)
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpano"
Termostaatille saattaa löytyä tilaa, mutta mites tuon silmälaakerin laitto... Siis joutuuko sen viemään koneistettavaksi jotta silmälaakeri siihen uppoaa, onko kyse pelkästään "laittamisesta"?Ville K kirjoitti:Saa laitettua, kytkimen kanssa oli joku jekku, olikohan joku korotuspalikka painelaakerin alle tms. ja kampuraan joutuu laittamaan silmälaakerin. zetecciä jos suunnittelee, niin joutuu siirtämään termostaatin muualle, tulee juuri koneen takapäähän (jos ei siis satu olemaan tilaa..)
Myös jos kytkimen kanssa tarvitsee jekkuilua, niin näistä olisi kiva kuulla.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpano"
Tää aihe saattaa kiinostaa muitakin.
Sumujen saarilta saa kuulema valmiita bolt-on paketteja lähes mille laatikolle vaan joka sopii suoraan zetecciin ja sen kytkimeen. Mutta jos se käy noin helposti, jotain laakeria korottamalla niin tuskin maksaa vaivaa...
Muistelin et eikös sen termarin saanu helposti heitettyä toiseen päähän konetta ihan reikä ja pultin kiinnikkeet?
Sumujen saarilta saa kuulema valmiita bolt-on paketteja lähes mille laatikolle vaan joka sopii suoraan zetecciin ja sen kytkimeen. Mutta jos se käy noin helposti, jotain laakeria korottamalla niin tuskin maksaa vaivaa...
Muistelin et eikös sen termarin saanu helposti heitettyä toiseen päähän konetta ihan reikä ja pultin kiinnikkeet?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpano"
Silmälaakerin paikka on valmiina.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Eli silmälaakerin paikka kerta löytyy ja jos tarttee termostaatti siirtää, niin se ei ole iso homma. Itseasiassa huollon helpottamiseksi voisi kannattaa termostaatti siirtää vaikka oiskin tilaa, ehkäpä...
Oisko kellään kuvaa tai yhtään tarkemmin osais kertoa millainen korotuspalikka siihen painelaakeriin pitää tehdä jos ihan vakiolla DOHC + MT-75 kytkimellä ajatteli homman hoitaa?
Sen tarkemmin kun en oo näihin Zetecceihin perehtynyt, niin onko ulkoisesti suurta eroa 1.6, 1.8 ja 2.0 välillä? Eli vaatiiko harjaantuneen silmän erottamaan toisistaan, ihan vaan siinä mielessä jos joskus kaipailee lisätehoja... Jota tietysti ei saa tehdä kun menisi tehot yli +20% minun tapauksessani.
Oisko kellään kuvaa tai yhtään tarkemmin osais kertoa millainen korotuspalikka siihen painelaakeriin pitää tehdä jos ihan vakiolla DOHC + MT-75 kytkimellä ajatteli homman hoitaa?
Sen tarkemmin kun en oo näihin Zetecceihin perehtynyt, niin onko ulkoisesti suurta eroa 1.6, 1.8 ja 2.0 välillä? Eli vaatiiko harjaantuneen silmän erottamaan toisistaan, ihan vaan siinä mielessä jos joskus kaipailee lisätehoja... Jota tietysti ei saa tehdä kun menisi tehot yli +20% minun tapauksessani.

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Öljypohjan muokkaus tai vaihtoehtoisesti etsiä jostain se harvinainen 1.8cvh sierran pohja.Zipi kirjoitti:...erityistä huomioitavaa kun laitellaan etuvetoisessa ollutta konetta takapotkuun?
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Syy miksi pitää muokata? Minun tapauksessanihan tämä ei ole tulossa Sierraan... Onko moottori jotenkin kallellaan Mondeossa ja voitelu ei pelaa ilman muokkausta vai miksi? Jos Sierraan pitää muokata tilan takia, niin ei välttämättä tähän miun rojektirakkineeseen kun voipi rakennella kohtuu vapaasti. Jos muokkaamiseen on tekninen syy, niin sen tahtoisin kyllä tietää.pasinen kirjoitti:Öljypohjan muokkaus tai vaihtoehtoisesti etsiä jostain se harvinainen 1.8cvh sierran pohja.Zipi kirjoitti:...erityistä huomioitavaa kun laitellaan etuvetoisessa ollutta konetta takapotkuun?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Juuri tota tilan ahtautta meinasin. En näköjään ajatellu ihan loppuun asti kun luulin että on tulossa perinteinen sierra/escort tyyppinen kokoonpano.Zipi kirjoitti: Syy miksi pitää muokata? Minun tapauksessanihan tämä ei ole tulossa Sierraan... Onko moottori jotenkin kallellaan Mondeossa ja voitelu ei pelaa ilman muokkausta vai miksi? Jos Sierraan pitää muokata tilan takia, niin ei välttämättä tähän miun rojektirakkineeseen kun voipi rakennella kohtuu vapaasti. Jos muokkaamiseen on tekninen syy, niin sen tahtoisin kyllä tietää.
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Escort/Fiesta koneet on etupatillisella öljypohjalla, Mondeossa takapatillinen pohja. Joskin se Mondeon patti on sinällään liian pitkä esim, Sierraan. Ja onhan noissa fwd:ssä koneet kallellaan eteenpäin, eli pohjakin on vähän vino.
T9 ainakin menee zetecin perään 1.6/1.8 vauhtipyörällä ja 1.6 Mondeon kytkinlevyllä. Painelaakeriksi Taunus/Sierra pikkulaatikon laakeri, startti dokista.
Koneen koko on selkokielellä merkittynä lohkovaluun, mutta jää normaalisti pakosarjan alle näkymättömiin.
T9 ainakin menee zetecin perään 1.6/1.8 vauhtipyörällä ja 1.6 Mondeon kytkinlevyllä. Painelaakeriksi Taunus/Sierra pikkulaatikon laakeri, startti dokista.
Koneen koko on selkokielellä merkittynä lohkovaluun, mutta jää normaalisti pakosarjan alle näkymättömiin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
Onko 1.6 ja 1.8 cvh koneissa eripohjat?pasinen kirjoitti:Öljypohjan muokkaus tai vaihtoehtoisesti etsiä jostain se harvinainen 1.8cvh sierran pohja.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
On erilaiset.fsohc kirjoitti:Onko 1.6 ja 1.8 cvh koneissa eripohjat?pasinen kirjoitti:Öljypohjan muokkaus tai vaihtoehtoisesti etsiä jostain se harvinainen 1.8cvh sierran pohja.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Mondeon 1.6 66kw Zetekistä pannu "takavetokokoonpanoon"
CVH:n öljypohja käy siis Zetecciin ihan bolt-on? Ollut suunnitelmissa tehdä Microcatilla vertailua, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja