Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Tammikuu 26. 15:16:37 2010

Jollain kokemusta Tilton,Alcon tms. 3 levy kytkimen(5,5"tai 7,25") poljinvoimasta,olisko originaali vaijeri kytkimellä mitään toivoa...
Timppa
Viimeksi muokannut Timppa, Ke Maaliskuu 31. 18:22:09 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Tilton poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 26. 15:19:41 2010

alcon 2-levykytkin oli normi-cossun vaijerilla mahdoton käyttää. kytkin käpälän pidennys auttoi, mutta edelleen huono. nestekytkin ja lisää välitysmuutosta niin tuli siedettävä.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Tammikuu 27. 16:33:02 2010

Ok,kiitos,jatketaan siihen bimmerin m-sarjan sachs racingin asetelmaan,sitäkin on arvon clubilaiset koittanu,mitens sen poljinvoima?,alkais vissiin menettelee toi vaijeri veto.
Timppa 24V

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Tilton poljinvoima

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Tammikuu 27. 16:34:31 2010

3 levy ja vaijeri ei ole omasta mielestäni mitään valitettavaa kun tottuu niin hyvin käy..

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Tammikuu 27. 17:07:17 2010

Timppa kirjoitti:Ok,kiitos,jatketaan siihen bimmerin m-sarjan sachs racingin asetelmaan,sitäkin on arvon clubilaiset koittanu,mitens sen poljinvoima?,alkais vissiin menettelee toi vaijeri veto.
Kyllä se vaijerilla toimii kunhan ensin vähän vahvistelee rintapeltiä yms. ettei anna kauheesti periks. On meinaan aika jäykkä painella..
Toyota Supra TT

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja RD » Ke Tammikuu 27. 18:10:16 2010

Alkuperänen vaijeri ei kestä ees pettänyttä asetelmaa. Dokkilaisesta katkasin kaks vaijeria ennenkö oli varaa uusia koko kytkintä :oops:
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Tammikuu 27. 23:44:58 2010

Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja koskar » To Tammikuu 28. 0:46:42 2010

AkiS kirjoitti:Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
Ainaki escortteihin noita löytyy. Passionfordilla kai ollu jotain kimppatilaustakin muistaakseni.
Joku vastaava kikkare.
Escort Mk4 "RS2300i"

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Timo » To Tammikuu 28. 8:30:03 2010

AkiS kirjoitti:Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
kyllä mulla ainakin kesti ihan hyvin, muovinen painelaakerin runko taasen ei kestä, ja tuliseinäkin saattaa tosiaan alkaa joustamaan..

mut kuten bpasi laittoi, saattaa 3-levy olla hieman kevyempi...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Tammikuu 28. 12:06:45 2010

Timo kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
kyllä mulla ainakin kesti ihan hyvin, muovinen painelaakerin runko taasen ei kestä, ja tuliseinäkin saattaa tosiaan alkaa joustamaan..

mut kuten bpasi laittoi, saattaa 3-levy olla hieman kevyempi...
Joo, kakslevynen tiltoni olis tulossa mutta se ei ollu se kovin malli mitä aluks luulin.
Mitä painelaakeria ton kanssa kannattas käyttää?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Hena » To Tammikuu 28. 12:17:01 2010

AkiS kirjoitti: Joo, kakslevynen tiltoni olis tulossa mutta se ei ollu se kovin malli mitä aluks luulin.
Mitä painelaakeria ton kanssa kannattas käyttää?
Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.
Toyota Supra TT

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Tammikuu 28. 12:26:01 2010

Hena kirjoitti:
AkiS kirjoitti: Joo, kakslevynen tiltoni olis tulossa mutta se ei ollu se kovin malli mitä aluks luulin.
Mitä painelaakeria ton kanssa kannattas käyttää?
Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.
7.25" kytkimille on sit oma painelaakeri, jossa hiukan kupera se pinta joka on p.asetelman jousia vasten, et ei sinne ihan mitä vaan metallista kannata laittaa! Normi painelaakerissahan tuo pinta on suora...
Tilton, Alcon ja Ap Racingin nettisivuilta kannattaa kans käydä kattomas mitä suosittelevat millekin kytkin mallille.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja magelius » To Tammikuu 28. 21:44:49 2010

tumppe kirjoitti:
Hena kirjoitti: Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.
7.25" kytkimille on sit oma painelaakeri, jossa hiukan kupera se pinta joka on p.asetelman jousia vasten, et ei sinne ihan mitä vaan metallista kannata laittaa!
Aika kuperalle näyttää Kupera

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja magelius » To Tammikuu 28. 21:46:32 2010

näin käy vakiolaakerille jäykän asetelman kaa.. näit kuvii on varmaa muillaki, mut laitan malliks niin uskotte vakio

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Tammikuu 28. 22:32:16 2010

magelius kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
Hena kirjoitti: Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.
7.25" kytkimille on sit oma painelaakeri, jossa hiukan kupera se pinta joka on p.asetelman jousia vasten, et ei sinne ihan mitä vaan metallista kannata laittaa!
Aika kuperalle näyttää Kupera
No se oli enenmpi ku muistin, mutta kuva kertoo kaikille oleellisen eron.
kiitos.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja haave » Pe Tammikuu 29. 20:54:49 2010

Timppa kirjoitti:Jollain kokemusta Tilton,Alcon tms. 3 levy kytkimen(5,5"tai 7,25") poljinvoimasta,olisko originaali vaijeri kytkimellä mitään toivoa...
Timppa
Kokemusta on 7,25 tiltonista 3 levyllä. Saa toimimaan vaijerilla jos vaihtaa painelaakerin muovinen ei kestä. Jos jatkaa siitrohaarukka on hieman parempi mutta silti aika äkkinäinen ja huono tuntuma. Sitten pääsin kokeilemaan tiltonin omalla painelaakerilla olevaa hydraulista kytkintä ja ero oli kyllä niin kuin yöllä ja päivällä. Eli ensikesäksi oli semmonen tulossa.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja magelius » La Tammikuu 30. 7:36:20 2010

tumppe kirjoitti:
magelius kirjoitti:Aika kuperalle näyttää Kupera
No se oli enenmpi ku muistin, mutta kuva kertoo kaikille oleellisen eron.
kiitos.
Ja tämä on siis se ihan perus rally-racen teräslaakeri.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Tammikuu 30. 15:16:48 2010

magelius kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
magelius kirjoitti:Aika kuperalle näyttää Kupera
No se oli enenmpi ku muistin, mutta kuva kertoo kaikille oleellisen eron.
kiitos.
Ja tämä on siis se ihan perus rally-racen teräslaakeri.
Puhutaan varmaan eri "perus" laakereista, en nimittäin oo kovinkaan montaa perus (=mun käsitys vakiosta/normaalista) kytkimen painelaakeria nähny kuperalla reunalla... Tokihan maailma muuttuu ja aina ei voi pysyä kehityksessä mukana. :-$
Onhan noita olemassa tasapintaisia teräksisiä perus laakereitakin, mitä ite oon kyllä useamminki nähny?
Eikös tuo asiansa aja, oli se sitten "perus", "normi" tai mikä lie malli, turhaahan tätä on puida että mikä se on, kun se on loppujen lopuksi vaan painelaakeri kumminkin... :roll: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Maaliskuu 25. 13:17:34 2010

haave kirjoitti:
Timppa kirjoitti:Jollain kokemusta Tilton,Alcon tms. 3 levy kytkimen(5,5"tai 7,25") poljinvoimasta,olisko originaali vaijeri kytkimellä mitään toivoa...
Timppa
Kokemusta on 7,25 tiltonista 3 levyllä. Saa toimimaan vaijerilla jos vaihtaa painelaakerin muovinen ei kestä. Jos jatkaa siitrohaarukka on hieman parempi mutta silti aika äkkinäinen ja huono tuntuma. Sitten pääsin kokeilemaan tiltonin omalla painelaakerilla olevaa hydraulista kytkintä ja ero oli kyllä niin kuin yöllä ja päivällä. Eli ensikesäksi oli semmonen tulossa.
Kuinka paljon voi/uskaltaa jatkaa tota kytkinkäpälää?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Maaliskuu 25. 21:00:18 2010

itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan. tosin orkkis kytkin mutta.

vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.

jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.

vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.

EDIT
suomennos (kännykän kautta joskus tuskallista naputella. :twisted:

itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan.
tosin orkkis kytkimellä.

vakio painelaakeri ja vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse tellingin pätkä kierretankoa yms.
ostin uudet sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuiset ja monikäyttöiset.
jarrunesteenä on silikooninen. hyvin skulaa no problem.

jos homma ei toimi vakio käpälillä. muuttaa sitten sopivaksi.

ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
tosin sellainen kunnollinen painelaakeri johon tulee letkut suoraan ois tiettty paras.

vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta. :oops:

oletin et sylinteri tekee työn. :oops:
Viimeksi muokannut Fomococars, Pe Maaliskuu 26. 22:06:39 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 25. 21:14:17 2010

Fomococars kirjoitti:itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan. tosin orkkis kytkin mutta.

vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.

jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.

vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.

ööh, täh? aika vaikeeta suomea?? jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte. mut asiaan, ei muuten tunnu aina samalta jos on "jäykkä race kytkin". on nimittäin kokeiltu juttu. vai onko päinvastaisia kokemuksia?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Maaliskuu 25. 21:17:34 2010

Timo kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan. tosin orkkis kytkin mutta.

vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.

jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.

vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.

ööh, täh? aika vaikeeta suomea?? jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte. mut asiaan, ei muuten tunnu aina samalta jos on "jäykkä race kytkin". on nimittäin kokeiltu juttu. vai onko päinvastaisia kokemuksia?
Kaverilla C4 korinen S4 Audi, hajos vakio asetelma. Niin pisti uuden Sachs Race asetelman ja vakio kytkimen. On muuten niin jäykkä ettei sillä aja kauaa keskustassa jne. Ja siinäkin nestekytkin, et kyllä se vaikuttaa...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tilton/Sachs poljinvoima

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 25. 22:51:44 2010

Juu, toki näin, koska nestekytkin ei vähennä muuta kuin vaijerin kitkan ja se ei kunnossa olevalla vaijerilla ole paljon.
Sama asia kuin vaihdella sopivia sylinterihalkaisijoita on muuttaa vipusuhteita mekaanisessa (vaijerikäyttöisessä). Pohkeeseen ei samalla testiapinalla tule lisää paukkua näillä muutoksilla eikä kytkinasetelma kevene piiruakaan.

Menee kevennys rakettitiede puolelle ilman ufo-osia :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Maaliskuu 31. 18:26:12 2010

Jatketaan vielä,mitä kokemuksia Ap racingin asetelmasta noin niinkuin kytkimen pidon ja poljin voiman kannalta,
muutaman kesän ollut se parjattu saffa ja sintteri,ihan ookoo toiminu,mut saisko tolla aapeella vähän pitoa kytkimeen lisää...
Timppa 24V

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja mk kax » To Huhtikuu 1. 18:07:38 2010

vielä oma mielipide tohon poljin voimaan.tänään tuli rally racen se metallinen paine laakeri.ittellä ny pisti silmään semmonen että ainakin jos käyttää pientä kytkintä niin kauheen kaukaa painaa niitä jousia,et varmasti on tommosenaan paikkalle laitettuna raskas kytkin.kaveri teki ittelleen guartter masterin kanssa että sorvas aines putkesta siihen laakerin päälle pienen holkin mikä pienentää sitä pintaa mikä painaa niitä jousia ihan siitä reunasta ja jatko pikkusen sitä kytkinkäpälää.autona sierra ja kytkin oli tuntumaltaan todella kevyt,ettei vakioakin kevyempi.ja niillä muovisilla automaattisäädön osilla oli.
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Huhtikuu 20. 12:09:12 2010

Minkälainen laakeri mahtaa tulla metalliseen runkoon jonka koodi on 9095287?


Olisko jollain Ford Motorsport Esco Cossun rakennusmanuaali josta näkisi parin ym. osalle? WRC Escossa on eri palikka.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja haave » Su Huhtikuu 25. 12:09:16 2010

Jatketaas samalla aiheella. Nyt olis ensin tyypit otettu ja kytkin ei toiminut kunnolla, pääsylinteristä tiiviste paskana eli puuttui pala, eli mistä olette ottaneet pääsylinterin noille hyd. kytkimille. Tuo on tiltonin oma pääsylinteri mutta ei oikeen meinaa löytyä helposti korjaus sarjaa niin pääsee helpommalla kun vaihtaa koko pääsylinterin. halkaisia sais olla noin 3/4" eli noin 19mm.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 26. 18:47:23 2010

Vanhemmissa toyotissa (70-luku, 80 luku dx corollat, carinat tms) taitaa olla paljon tota 3/4" pääsylinteriä, säiliö samassa, saanee jokun nipan säiliön tilalle jos letkun haluaa

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja haave » Ma Huhtikuu 26. 23:16:09 2010

ok. pitää ettiä kuva/mittoja siitä toyota:n sylinteristä jos ei hirveästi poikkea nykysestä niin vois laittaa semmosen, sarlinilta sais korjaussarjaa eikä olis edes kallis mutta sen saa vasta ensi viikolla niin jää vappu ajelut väliin.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Huhtikuu 28. 8:07:37 2010

Puhuinkohan muuten höpöjä nyt, oliko niin että noissa on 5/8" pääsylinteri ja työsylinteri oli 3/4"

Tollanen oli esim mielessä
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... =WDVW&rd=1
mutta näyttää olevan 5/8"

Voisin kurkata tallista ton oman projektin sylinterin että mikä oli, malli on tota samantyylistä kun tossa kuvassa

edit:
Nopealla googlauksella löyty tollanen

http://www.toymods.org.au/forums/showth ... ?p=1156922

Siinä laittavat vanhaan tojotaan
"NL Pajeron" (Wikipedia kertoisi sen olevan 1999-2000 Mitsubishi Pajero (NL)) pääsylinterin, tekstissä sanovat että on 3/4". Näyttäisi olevan vielä siromman kokoinen kuin tuo vanha tojotan sylinteri. Motonetistä ei löytynyt kuin tiivistesarjaa tohon, isompi koneisissa näytti olevan tota 3/4" (19.05mm) ja pikkukoneisissa 15mm, tiedä sitten mitä maksaa ?

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 28. 11:22:12 2010

taunus ohc ja type-9 loota.
vakio vaijeri kytkinkäpälä käytössä sekä Gr.4 tyyppinen kytkinpoljin.

lotus cortina versio pääsylinterinä (girling)
omalla kiinteällä säiliöllä. tossa linkissä näkyy kuva paitsi että tuossa lukee wilvood kyljessä.

http://www.ape-import.com/teraspunosjarruletkut.htm

työsylinteri koneen kyljessä on nissan vanette maksoi noin 15 euroa.
OHC lohkossa on valmiina telineelle kierre ja RS alu ö-pohjassa valmis hyvä paikka sylinterille/telineelle. 4mm raudasta naputtelin telineen ja homma on valmis.

teräspunosletkut ja silicon neste hyvin on toiminu reilu kolme vuotta ilman murheita.

ostin molemmat sylinterit uudet vanhojen paskojen kans ei tule kuin ongelmia vaikka ois kuinka merkki tuote.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja haave » Ke Huhtikuu 28. 17:26:29 2010

VesQ kirjoitti:Puhuinkohan muuten höpöjä nyt, oliko niin että noissa on 5/8" pääsylinteri ja työsylinteri oli 3/4"

Tollanen oli esim mielessä
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... =WDVW&rd=1
mutta näyttää olevan 5/8"

Voisin kurkata tallista ton oman projektin sylinterin että mikä oli, malli on tota samantyylistä kun tossa kuvassa

edit:
Nopealla googlauksella löyty tollanen

http://www.toymods.org.au/forums/showth ... ?p=1156922

Siinä laittavat vanhaan tojotaan
"NL Pajeron" (Wikipedia kertoisi sen olevan 1999-2000 Mitsubishi Pajero (NL)) pääsylinterin, tekstissä sanovat että on 3/4". Näyttäisi olevan vielä siromman kokoinen kuin tuo vanha tojotan sylinteri. Motonetistä ei löytynyt kuin tiivistesarjaa tohon, isompi koneisissa näytti olevan tota 3/4" (19.05mm) ja pikkukoneisissa 15mm, tiedä sitten mitä maksaa ?

:D Puhuit. Näytti suurinosa olevan 5/8 " audissa olis ollut hyvä mutta maksaa tarvikkeena 217 € sitten tärppäs lada:ssa on 3/4, eikä maksanu kuin 26€ niin kokeilen laittaa semmosen (kyllä joka autossa jotain ladasta lainattua pitää olla :D )

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Huhtikuu 28. 18:44:44 2010

Tuo pajeron sylkky näytti melko maukkaalta, taidan seuraavaksi käyttää tuollaista!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Huhtikuu 28. 21:50:07 2010

No tietysti, ladassahan oli myös 3/4", itselläkin on hyllyssä uudet ladan pää ja työsylkky kun piti escoon rakentaa mutta pienen vipusuhteen mitoitusvirheen takia jäi tekemättä. Tahtoo tosin olla aika pitkä tuo ladan sylkky mutta eihän se mitään jos tilaa on. Olikohan pääsylkky vai työsylinteri niin oli pirun vaikea löytää sitä putken juntturia, kiersin kaikki mahdolliset läpi ja loppuviimein kävin purkaamolta purkamassa putken irti ja otin siitä ne nipat

Ladasta saa muuten myös näppärän kokoisen säiliön ja kiinnikkeen, letkulähdöllä vielä molemmat, myös jarrupääsylinterin säiliö on näppärä, 2 osainen mutta kuitenkin sopivan pieni, ja letkulähdöllä sekin

haave
CRSC jäsen 2015
Viestit: 85
Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
Viesti:

Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima

Viesti Kirjoittaja haave » To Huhtikuu 29. 0:06:07 2010

VesQ kirjoitti:No tietysti, ladassahan oli myös 3/4", itselläkin on hyllyssä uudet ladan pää ja työsylkky kun piti escoon rakentaa mutta pienen vipusuhteen mitoitusvirheen takia jäi tekemättä. Tahtoo tosin olla aika pitkä tuo ladan sylkky mutta eihän se mitään jos tilaa on. Olikohan pääsylkky vai työsylinteri niin oli pirun vaikea löytää sitä putken juntturia, kiersin kaikki mahdolliset läpi ja loppuviimein kävin purkaamolta purkamassa putken irti ja otin siitä ne nipat

Ladasta saa muuten myös näppärän kokoisen säiliön ja kiinnikkeen, letkulähdöllä vielä molemmat, myös jarrupääsylinterin säiliö on näppärä, 2 osainen mutta kuitenkin sopivan pieni, ja letkulähdöllä sekin
kyllä oli just se pääsylinteri johon ei meinaa löytyä sitä nippaa mutta viimmein löyty ja sitten pitää vielä askarrella niiden putkien kans mutta kyllä sen sinne saa. pituus on lähes sama kun tilton:in sylinterissä mutta lähtö on ylös päin niin se helpottaa asennusta. no huomenna pääsee kunnolla testaan ja aika näyttää että kestääkö.

Vastaa Viestiin