Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Jollain kokemusta Tilton,Alcon tms. 3 levy kytkimen(5,5"tai 7,25") poljinvoimasta,olisko originaali vaijeri kytkimellä mitään toivoa...
Timppa
Timppa
Viimeksi muokannut Timppa, Ke Maaliskuu 31. 18:22:09 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Tilton poljinvoima
alcon 2-levykytkin oli normi-cossun vaijerilla mahdoton käyttää. kytkin käpälän pidennys auttoi, mutta edelleen huono. nestekytkin ja lisää välitysmuutosta niin tuli siedettävä.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Ok,kiitos,jatketaan siihen bimmerin m-sarjan sachs racingin asetelmaan,sitäkin on arvon clubilaiset koittanu,mitens sen poljinvoima?,alkais vissiin menettelee toi vaijeri veto.
Timppa 24V
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Tilton poljinvoima
3 levy ja vaijeri ei ole omasta mielestäni mitään valitettavaa kun tottuu niin hyvin käy..
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Kyllä se vaijerilla toimii kunhan ensin vähän vahvistelee rintapeltiä yms. ettei anna kauheesti periks. On meinaan aika jäykkä painella..Timppa kirjoitti:Ok,kiitos,jatketaan siihen bimmerin m-sarjan sachs racingin asetelmaan,sitäkin on arvon clubilaiset koittanu,mitens sen poljinvoima?,alkais vissiin menettelee toi vaijeri veto.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Alkuperänen vaijeri ei kestä ees pettänyttä asetelmaa. Dokkilaisesta katkasin kaks vaijeria ennenkö oli varaa uusia koko kytkintä 

Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Ainaki escortteihin noita löytyy. Passionfordilla kai ollu jotain kimppatilaustakin muistaakseni.AkiS kirjoitti:Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
Joku vastaava kikkare.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
kyllä mulla ainakin kesti ihan hyvin, muovinen painelaakerin runko taasen ei kestä, ja tuliseinäkin saattaa tosiaan alkaa joustamaan..AkiS kirjoitti:Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
mut kuten bpasi laittoi, saattaa 3-levy olla hieman kevyempi...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Joo, kakslevynen tiltoni olis tulossa mutta se ei ollu se kovin malli mitä aluks luulin.Timo kirjoitti:kyllä mulla ainakin kesti ihan hyvin, muovinen painelaakerin runko taasen ei kestä, ja tuliseinäkin saattaa tosiaan alkaa joustamaan..AkiS kirjoitti:Mites toi sierran vakio muovinen automaattisäädin kestää/toimii ton monilevykytkimen kanssa? Jos siis vaijeria käyttää? Eiks jostain saanu alumiinista tjsp korvaavaa mallia?
mut kuten bpasi laittoi, saattaa 3-levy olla hieman kevyempi...
Mitä painelaakeria ton kanssa kannattas käyttää?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.AkiS kirjoitti: Joo, kakslevynen tiltoni olis tulossa mutta se ei ollu se kovin malli mitä aluks luulin.
Mitä painelaakeria ton kanssa kannattas käyttää?
Toyota Supra TT
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
7.25" kytkimille on sit oma painelaakeri, jossa hiukan kupera se pinta joka on p.asetelman jousia vasten, et ei sinne ihan mitä vaan metallista kannata laittaa! Normi painelaakerissahan tuo pinta on suora...Hena kirjoitti:Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.AkiS kirjoitti: Joo, kakslevynen tiltoni olis tulossa mutta se ei ollu se kovin malli mitä aluks luulin.
Mitä painelaakeria ton kanssa kannattas käyttää?
Tilton, Alcon ja Ap Racingin nettisivuilta kannattaa kans käydä kattomas mitä suosittelevat millekin kytkin mallille.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Aika kuperalle näyttää Kuperatumppe kirjoitti:7.25" kytkimille on sit oma painelaakeri, jossa hiukan kupera se pinta joka on p.asetelman jousia vasten, et ei sinne ihan mitä vaan metallista kannata laittaa!Hena kirjoitti: Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
näin käy vakiolaakerille jäykän asetelman kaa.. näit kuvii on varmaa muillaki, mut laitan malliks niin uskotte vakio
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
No se oli enenmpi ku muistin, mutta kuva kertoo kaikille oleellisen eron.magelius kirjoitti:Aika kuperalle näyttää Kuperatumppe kirjoitti:7.25" kytkimille on sit oma painelaakeri, jossa hiukan kupera se pinta joka on p.asetelman jousia vasten, et ei sinne ihan mitä vaan metallista kannata laittaa!Hena kirjoitti: Rally Racesta saa ainakin sellasta metallista painelaakeria joka pitäis olla hyvä. Hinta tais olla jossain 80e paikkeilla.
kiitos.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Kokemusta on 7,25 tiltonista 3 levyllä. Saa toimimaan vaijerilla jos vaihtaa painelaakerin muovinen ei kestä. Jos jatkaa siitrohaarukka on hieman parempi mutta silti aika äkkinäinen ja huono tuntuma. Sitten pääsin kokeilemaan tiltonin omalla painelaakerilla olevaa hydraulista kytkintä ja ero oli kyllä niin kuin yöllä ja päivällä. Eli ensikesäksi oli semmonen tulossa.Timppa kirjoitti:Jollain kokemusta Tilton,Alcon tms. 3 levy kytkimen(5,5"tai 7,25") poljinvoimasta,olisko originaali vaijeri kytkimellä mitään toivoa...
Timppa
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Ja tämä on siis se ihan perus rally-racen teräslaakeri.tumppe kirjoitti:No se oli enenmpi ku muistin, mutta kuva kertoo kaikille oleellisen eron.magelius kirjoitti:Aika kuperalle näyttää Kupera
kiitos.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Puhutaan varmaan eri "perus" laakereista, en nimittäin oo kovinkaan montaa perus (=mun käsitys vakiosta/normaalista) kytkimen painelaakeria nähny kuperalla reunalla... Tokihan maailma muuttuu ja aina ei voi pysyä kehityksessä mukana.magelius kirjoitti:Ja tämä on siis se ihan perus rally-racen teräslaakeri.tumppe kirjoitti:No se oli enenmpi ku muistin, mutta kuva kertoo kaikille oleellisen eron.magelius kirjoitti:Aika kuperalle näyttää Kupera
kiitos.

Onhan noita olemassa tasapintaisia teräksisiä perus laakereitakin, mitä ite oon kyllä useamminki nähny?
Eikös tuo asiansa aja, oli se sitten "perus", "normi" tai mikä lie malli, turhaahan tätä on puida että mikä se on, kun se on loppujen lopuksi vaan painelaakeri kumminkin...


MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Kuinka paljon voi/uskaltaa jatkaa tota kytkinkäpälää?haave kirjoitti:Kokemusta on 7,25 tiltonista 3 levyllä. Saa toimimaan vaijerilla jos vaihtaa painelaakerin muovinen ei kestä. Jos jatkaa siitrohaarukka on hieman parempi mutta silti aika äkkinäinen ja huono tuntuma. Sitten pääsin kokeilemaan tiltonin omalla painelaakerilla olevaa hydraulista kytkintä ja ero oli kyllä niin kuin yöllä ja päivällä. Eli ensikesäksi oli semmonen tulossa.Timppa kirjoitti:Jollain kokemusta Tilton,Alcon tms. 3 levy kytkimen(5,5"tai 7,25") poljinvoimasta,olisko originaali vaijeri kytkimellä mitään toivoa...
Timppa
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan. tosin orkkis kytkin mutta.
vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.
jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.
EDIT
suomennos (kännykän kautta joskus tuskallista naputella.
itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan.
tosin orkkis kytkimellä.
vakio painelaakeri ja vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse tellingin pätkä kierretankoa yms.
ostin uudet sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuiset ja monikäyttöiset.
jarrunesteenä on silikooninen. hyvin skulaa no problem.
jos homma ei toimi vakio käpälillä. muuttaa sitten sopivaksi.
ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
tosin sellainen kunnollinen painelaakeri johon tulee letkut suoraan ois tiettty paras.
vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.
oletin et sylinteri tekee työn.
vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.
jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.
EDIT
suomennos (kännykän kautta joskus tuskallista naputella.

itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan.
tosin orkkis kytkimellä.
vakio painelaakeri ja vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse tellingin pätkä kierretankoa yms.
ostin uudet sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuiset ja monikäyttöiset.
jarrunesteenä on silikooninen. hyvin skulaa no problem.
jos homma ei toimi vakio käpälillä. muuttaa sitten sopivaksi.
ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
tosin sellainen kunnollinen painelaakeri johon tulee letkut suoraan ois tiettty paras.
vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.

oletin et sylinteri tekee työn.

Viimeksi muokannut Fomococars, Pe Maaliskuu 26. 22:06:39 2010. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Fomococars kirjoitti:itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan. tosin orkkis kytkin mutta.
vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.
jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.
ööh, täh? aika vaikeeta suomea?? jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte. mut asiaan, ei muuten tunnu aina samalta jos on "jäykkä race kytkin". on nimittäin kokeiltu juttu. vai onko päinvastaisia kokemuksia?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Kaverilla C4 korinen S4 Audi, hajos vakio asetelma. Niin pisti uuden Sachs Race asetelman ja vakio kytkimen. On muuten niin jäykkä ettei sillä aja kauaa keskustassa jne. Ja siinäkin nestekytkin, et kyllä se vaikuttaa...Timo kirjoitti:Fomococars kirjoitti:itse laitoin hydraulikytkimen type-9 lootaan. tosin orkkis kytkin mutta.
vakio painelaakeri, vakio kytkinkäpälä ja homma toimii.
rakensin itse sylinterit makso yhteensä about 60 ekua.
plus uudet teräsletkut mut niitä ei lasketa kun on ikuset tavallaan.
nesteen laitoin silikoonisen hyvin skulaa no problem.
jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte.
vaik ois kuin jäykkä race kytkin tuntuu aina samalta.
ööh, täh? aika vaikeeta suomea?? jos homma ei toimi muuta sit ei noihin mitään rakettitiede osia tartte. mut asiaan, ei muuten tunnu aina samalta jos on "jäykkä race kytkin". on nimittäin kokeiltu juttu. vai onko päinvastaisia kokemuksia?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Tilton/Sachs poljinvoima
Juu, toki näin, koska nestekytkin ei vähennä muuta kuin vaijerin kitkan ja se ei kunnossa olevalla vaijerilla ole paljon.
Sama asia kuin vaihdella sopivia sylinterihalkaisijoita on muuttaa vipusuhteita mekaanisessa (vaijerikäyttöisessä). Pohkeeseen ei samalla testiapinalla tule lisää paukkua näillä muutoksilla eikä kytkinasetelma kevene piiruakaan.
Menee kevennys rakettitiede puolelle ilman ufo-osia
Sama asia kuin vaihdella sopivia sylinterihalkaisijoita on muuttaa vipusuhteita mekaanisessa (vaijerikäyttöisessä). Pohkeeseen ei samalla testiapinalla tule lisää paukkua näillä muutoksilla eikä kytkinasetelma kevene piiruakaan.
Menee kevennys rakettitiede puolelle ilman ufo-osia

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Jatketaan vielä,mitä kokemuksia Ap racingin asetelmasta noin niinkuin kytkimen pidon ja poljin voiman kannalta,
muutaman kesän ollut se parjattu saffa ja sintteri,ihan ookoo toiminu,mut saisko tolla aapeella vähän pitoa kytkimeen lisää...
muutaman kesän ollut se parjattu saffa ja sintteri,ihan ookoo toiminu,mut saisko tolla aapeella vähän pitoa kytkimeen lisää...
Timppa 24V
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
- Paikkakunta: lempäälä
- Viesti:
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
vielä oma mielipide tohon poljin voimaan.tänään tuli rally racen se metallinen paine laakeri.ittellä ny pisti silmään semmonen että ainakin jos käyttää pientä kytkintä niin kauheen kaukaa painaa niitä jousia,et varmasti on tommosenaan paikkalle laitettuna raskas kytkin.kaveri teki ittelleen guartter masterin kanssa että sorvas aines putkesta siihen laakerin päälle pienen holkin mikä pienentää sitä pintaa mikä painaa niitä jousia ihan siitä reunasta ja jatko pikkusen sitä kytkinkäpälää.autona sierra ja kytkin oli tuntumaltaan todella kevyt,ettei vakioakin kevyempi.ja niillä muovisilla automaattisäädön osilla oli.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Minkälainen laakeri mahtaa tulla metalliseen runkoon jonka koodi on 9095287?
Olisko jollain Ford Motorsport Esco Cossun rakennusmanuaali josta näkisi parin ym. osalle? WRC Escossa on eri palikka.
Olisko jollain Ford Motorsport Esco Cossun rakennusmanuaali josta näkisi parin ym. osalle? WRC Escossa on eri palikka.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Jatketaas samalla aiheella. Nyt olis ensin tyypit otettu ja kytkin ei toiminut kunnolla, pääsylinteristä tiiviste paskana eli puuttui pala, eli mistä olette ottaneet pääsylinterin noille hyd. kytkimille. Tuo on tiltonin oma pääsylinteri mutta ei oikeen meinaa löytyä helposti korjaus sarjaa niin pääsee helpommalla kun vaihtaa koko pääsylinterin. halkaisia sais olla noin 3/4" eli noin 19mm.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Vanhemmissa toyotissa (70-luku, 80 luku dx corollat, carinat tms) taitaa olla paljon tota 3/4" pääsylinteriä, säiliö samassa, saanee jokun nipan säiliön tilalle jos letkun haluaa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
ok. pitää ettiä kuva/mittoja siitä toyota:n sylinteristä jos ei hirveästi poikkea nykysestä niin vois laittaa semmosen, sarlinilta sais korjaussarjaa eikä olis edes kallis mutta sen saa vasta ensi viikolla niin jää vappu ajelut väliin.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Puhuinkohan muuten höpöjä nyt, oliko niin että noissa on 5/8" pääsylinteri ja työsylinteri oli 3/4"
Tollanen oli esim mielessä
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... =WDVW&rd=1
mutta näyttää olevan 5/8"
Voisin kurkata tallista ton oman projektin sylinterin että mikä oli, malli on tota samantyylistä kun tossa kuvassa
edit:
Nopealla googlauksella löyty tollanen
http://www.toymods.org.au/forums/showth ... ?p=1156922
Siinä laittavat vanhaan tojotaan
"NL Pajeron" (Wikipedia kertoisi sen olevan 1999-2000 Mitsubishi Pajero (NL)) pääsylinterin, tekstissä sanovat että on 3/4". Näyttäisi olevan vielä siromman kokoinen kuin tuo vanha tojotan sylinteri. Motonetistä ei löytynyt kuin tiivistesarjaa tohon, isompi koneisissa näytti olevan tota 3/4" (19.05mm) ja pikkukoneisissa 15mm, tiedä sitten mitä maksaa ?
Tollanen oli esim mielessä
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... =WDVW&rd=1
mutta näyttää olevan 5/8"
Voisin kurkata tallista ton oman projektin sylinterin että mikä oli, malli on tota samantyylistä kun tossa kuvassa
edit:
Nopealla googlauksella löyty tollanen
http://www.toymods.org.au/forums/showth ... ?p=1156922
Siinä laittavat vanhaan tojotaan
"NL Pajeron" (Wikipedia kertoisi sen olevan 1999-2000 Mitsubishi Pajero (NL)) pääsylinterin, tekstissä sanovat että on 3/4". Näyttäisi olevan vielä siromman kokoinen kuin tuo vanha tojotan sylinteri. Motonetistä ei löytynyt kuin tiivistesarjaa tohon, isompi koneisissa näytti olevan tota 3/4" (19.05mm) ja pikkukoneisissa 15mm, tiedä sitten mitä maksaa ?
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
taunus ohc ja type-9 loota.
vakio vaijeri kytkinkäpälä käytössä sekä Gr.4 tyyppinen kytkinpoljin.
lotus cortina versio pääsylinterinä (girling)
omalla kiinteällä säiliöllä. tossa linkissä näkyy kuva paitsi että tuossa lukee wilvood kyljessä.
http://www.ape-import.com/teraspunosjarruletkut.htm
työsylinteri koneen kyljessä on nissan vanette maksoi noin 15 euroa.
OHC lohkossa on valmiina telineelle kierre ja RS alu ö-pohjassa valmis hyvä paikka sylinterille/telineelle. 4mm raudasta naputtelin telineen ja homma on valmis.
teräspunosletkut ja silicon neste hyvin on toiminu reilu kolme vuotta ilman murheita.
ostin molemmat sylinterit uudet vanhojen paskojen kans ei tule kuin ongelmia vaikka ois kuinka merkki tuote.
vakio vaijeri kytkinkäpälä käytössä sekä Gr.4 tyyppinen kytkinpoljin.
lotus cortina versio pääsylinterinä (girling)
omalla kiinteällä säiliöllä. tossa linkissä näkyy kuva paitsi että tuossa lukee wilvood kyljessä.
http://www.ape-import.com/teraspunosjarruletkut.htm
työsylinteri koneen kyljessä on nissan vanette maksoi noin 15 euroa.
OHC lohkossa on valmiina telineelle kierre ja RS alu ö-pohjassa valmis hyvä paikka sylinterille/telineelle. 4mm raudasta naputtelin telineen ja homma on valmis.
teräspunosletkut ja silicon neste hyvin on toiminu reilu kolme vuotta ilman murheita.
ostin molemmat sylinterit uudet vanhojen paskojen kans ei tule kuin ongelmia vaikka ois kuinka merkki tuote.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
VesQ kirjoitti:Puhuinkohan muuten höpöjä nyt, oliko niin että noissa on 5/8" pääsylinteri ja työsylinteri oli 3/4"
Tollanen oli esim mielessä
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... =WDVW&rd=1
mutta näyttää olevan 5/8"
Voisin kurkata tallista ton oman projektin sylinterin että mikä oli, malli on tota samantyylistä kun tossa kuvassa
edit:
Nopealla googlauksella löyty tollanen
http://www.toymods.org.au/forums/showth ... ?p=1156922
Siinä laittavat vanhaan tojotaan
"NL Pajeron" (Wikipedia kertoisi sen olevan 1999-2000 Mitsubishi Pajero (NL)) pääsylinterin, tekstissä sanovat että on 3/4". Näyttäisi olevan vielä siromman kokoinen kuin tuo vanha tojotan sylinteri. Motonetistä ei löytynyt kuin tiivistesarjaa tohon, isompi koneisissa näytti olevan tota 3/4" (19.05mm) ja pikkukoneisissa 15mm, tiedä sitten mitä maksaa ?


-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
Tuo pajeron sylkky näytti melko maukkaalta, taidan seuraavaksi käyttää tuollaista!
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
No tietysti, ladassahan oli myös 3/4", itselläkin on hyllyssä uudet ladan pää ja työsylkky kun piti escoon rakentaa mutta pienen vipusuhteen mitoitusvirheen takia jäi tekemättä. Tahtoo tosin olla aika pitkä tuo ladan sylkky mutta eihän se mitään jos tilaa on. Olikohan pääsylkky vai työsylinteri niin oli pirun vaikea löytää sitä putken juntturia, kiersin kaikki mahdolliset läpi ja loppuviimein kävin purkaamolta purkamassa putken irti ja otin siitä ne nipat
Ladasta saa muuten myös näppärän kokoisen säiliön ja kiinnikkeen, letkulähdöllä vielä molemmat, myös jarrupääsylinterin säiliö on näppärä, 2 osainen mutta kuitenkin sopivan pieni, ja letkulähdöllä sekin
Ladasta saa muuten myös näppärän kokoisen säiliön ja kiinnikkeen, letkulähdöllä vielä molemmat, myös jarrupääsylinterin säiliö on näppärä, 2 osainen mutta kuitenkin sopivan pieni, ja letkulähdöllä sekin
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 85
- Liittynyt: Su Kesäkuu 19. 19:50:45 2005
- Viesti:
Re: Tilton/Sachs/AP poljinvoima
kyllä oli just se pääsylinteri johon ei meinaa löytyä sitä nippaa mutta viimmein löyty ja sitten pitää vielä askarrella niiden putkien kans mutta kyllä sen sinne saa. pituus on lähes sama kun tilton:in sylinterissä mutta lähtö on ylös päin niin se helpottaa asennusta. no huomenna pääsee kunnolla testaan ja aika näyttää että kestääkö.VesQ kirjoitti:No tietysti, ladassahan oli myös 3/4", itselläkin on hyllyssä uudet ladan pää ja työsylkky kun piti escoon rakentaa mutta pienen vipusuhteen mitoitusvirheen takia jäi tekemättä. Tahtoo tosin olla aika pitkä tuo ladan sylkky mutta eihän se mitään jos tilaa on. Olikohan pääsylkky vai työsylinteri niin oli pirun vaikea löytää sitä putken juntturia, kiersin kaikki mahdolliset läpi ja loppuviimein kävin purkaamolta purkamassa putken irti ja otin siitä ne nipat
Ladasta saa muuten myös näppärän kokoisen säiliön ja kiinnikkeen, letkulähdöllä vielä molemmat, myös jarrupääsylinterin säiliö on näppärä, 2 osainen mutta kuitenkin sopivan pieni, ja letkulähdöllä sekin