Lähtörajoitin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja xsx » Ke Huhtikuu 28. 1:48:52 2010

Onko Jollain tietoa mistä saa pelkän lähtörajoitimen? Yritin netistä kaivella mutta aina on sytkä+rajotin samassa.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Huhtikuu 28. 7:24:22 2010

Onko pelkkiä olemassakaan?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 28. 7:57:43 2010

Entä jos laitat napilla päälle menevän kierroksen rajoittimen? Rajaat napilla vaikka 3500rpm ja nappi ylös, nin taas löytyy kaikki?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ke Huhtikuu 28. 23:22:37 2010

Vesku kirjoitti:Entä jos laitat napilla päälle menevän kierroksen rajoittimen? Rajaat napilla vaikka 3500rpm ja nappi ylös, nin taas löytyy kaikki?
Näin mulla on tuossa omassa autossa.. Toimii, ja saa kartaaneja poikki myös :-$
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja xsx » To Huhtikuu 29. 13:16:52 2010

Mikke kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Entä jos laitat napilla päälle menevän kierroksen rajoittimen? Rajaat napilla vaikka 3500rpm ja nappi ylös, nin taas löytyy kaikki?
Näin mulla on tuossa omassa autossa.. Toimii, ja saa kartaaneja poikki myös :-$
Mikä malli sulla on? Kattelin juuri että säädettävät alkaa jostain 5000:ta.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja Mikke » Pe Huhtikuu 30. 20:30:30 2010

xsx kirjoitti:
Mikke kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Entä jos laitat napilla päälle menevän kierroksen rajoittimen? Rajaat napilla vaikka 3500rpm ja nappi ylös, nin taas löytyy kaikki?
Näin mulla on tuossa omassa autossa.. Toimii, ja saa kartaaneja poikki myös :-$
Mikä malli sulla on? Kattelin juuri että säädettävät alkaa jostain 5000:ta.
No joo tosin mulla on hestecin kautta tuo lähtö rajotin, että ei erillistä boksia..
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja sprint » La Toukokuu 1. 9:12:05 2010

Mikke kirjoitti:
xsx kirjoitti:
Mikke kirjoitti:Entä jos laitat napilla päälle menevän kierroksen rajoittimen? Rajaat napilla vaikka 3500rpm ja nappi ylös, nin taas löytyy kaikki?
Näin mulla on tuossa omassa autossa.. Toimii, ja saa kartaaneja poikki myös :-$
No joo tosin mulla on hestecin kautta tuo lähtö rajotin, että ei erillistä boksia..
Hestec:llä saa kivasti ahdotkin nousemaan paikallaan. 8)

Haetaanko tässä helppoa sutimisen estoa vai pelkästää kierrosten rajoitinta napin perään?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Toukokuu 2. 14:07:45 2010

"Mikä malli sulla on? Kattelin juuri että säädettävät alkaa jostain 5000:ta."

Jos sama laite käy V8- moottoriin niin eikös v8 asennossa saisi sitten säädön alkamaan 2500 rpm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 15. 15:07:49 2010

Perus FMI.n kierrostenrajottimista saa tehtyä perus lähtörajoittimenkin, ilmeisesti jotain vastuksia muuttamalla tai lisäämällä ja sit nappi vielä ratille.
Noin mulla on ainakin tehty, en tiedä miten tarkalleen on toteutettu, mut kierros alue on jotain +3000-+5000rpm.
Ostin ko. laitteen kaverilta, jolla se on ollu ralli Escortissa ja hyvin oli toiminu.
Kaverin joku tuttu sähkäri on ton viritelly...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Toukokuu 19. 21:19:36 2010

tumppe kirjoitti:Perus FMI.n kierrostenrajottimista saa tehtyä perus lähtörajoittimenkin, ilmeisesti jotain vastuksia muuttamalla tai lisäämällä ja sit nappi vielä ratille.
Noin mulla on ainakin tehty, en tiedä miten tarkalleen on toteutettu, mut kierros alue on jotain +3000-+5000rpm.
Ostin ko. laitteen kaverilta, jolla se on ollu ralli Escortissa ja hyvin oli toiminu.
Kaverin joku tuttu sähkäri on ton viritelly...
Äkkiähän sen napin laittaa sinne kytkin pedaaliin ja katkaisjan sille kojetauluun et saa halutessaan poiskin. Ei tarvi nostella kaasuakaan vaihdetta vaihtaessa kun kierrokset ei ammu yli.
Se et miten sen saa toimimaan halutuilla kierroksilla ja kestääkö paikat vetää urku auki, onkin toinen juttu...jäi vähän epäselväksi että mitä tässä haetaan :roll:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Lähtörajoitin

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Toukokuu 20. 12:38:24 2010

Itellä on Microdynamicsin kiekkarajoitin johon saa joko täyskaasu vaihdon kytkinpolkimeen liitettävällä kytkimellä tai lähtörajottimen napin kautta. Muistaakseni molempia ei kuitenkaan saa yhtäaikaa eli kiekkarajotin+täyskaasuvaihto tai lähtörajotin.

Täyskaasu vaihto kuitenki pelaa sillä tavalla että määrätyn kierrosluvun yläpuolella systeemi aktivoituu eli ei tarvi napilla sitä erikseen ohjailla. Pelaa kuiten siten että kun vaihdat vaihdetta niin kierrokset jää siihen kohtaan rajottimelle missä polkaset kytkimen pohjaan vaikka kaasu olis pohjassa.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Vastaa Viestiin