eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Su Kesäkuu 20. 21:14:45 2010

millä ton voi ohittaa? tuli hätäpäissään ostettua varaosa riemu missä käynynnä voro ja särkeny silmukan virtalukon ympäriltä,ajonesto päällä.ei starttaa ei
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Kesäkuu 20. 23:06:24 2010

Taitaa olla helpoin konsti laittaa uus silmukka jostain siihen.
Jäsen #606

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja tezu » Su Kesäkuu 20. 23:08:52 2010

Muutaman hetken tutkinu ohittamisia ja ei tunnu olevan kyllä ihan helppoja kikkoja olemassa.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Kesäkuu 20. 23:11:16 2010

Mielenkiintonen aihe, musseklubin puolella yhdellä hepulla samat mielessä, kun rakentaa kilpuria mustangista, oli jollekin paikalliselle hepulle laittanut boksin ajoneston poistoon, jos jotain oleellista selviää niin kerrotaan toki tietoa.. ja eec-iv siinäkin, PATSilla.
Pedal tu tö metal!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 21. 7:14:57 2010

Onko IV:ssä tosiaan PATS? Mulla semmonen mielikuva ettei IV:ssä ole PATS:ia... Hmmm... Ville!?!? Mikä Musse siellä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Kesäkuu 21. 9:56:20 2010

Malisen SN sprinttikilpuri, eiks siinä oo vielä eec nelonen?
Pedal tu tö metal!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Kesäkuu 21. 13:15:57 2010

Olikos ensimmäisissä Mondeoissa erillinen PATS moduli, jolloin itse ecu olisi käyttökelpoinen? Olen säilytellyt arkistossa -93 2.0 Mondeon laatikkoa siltä varalta että sillä vaikka jotain tekisi vielä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja tezu » Ma Kesäkuu 21. 13:23:35 2010

Arska kirjoitti:Olikos ensimmäisissä Mondeoissa erillinen PATS moduli, jolloin itse ecu olisi käyttökelpoinen? Olen säilytellyt arkistossa -93 2.0 Mondeon laatikkoa siltä varalta että sillä vaikka jotain tekisi vielä.
Juu näitä lyötyy. Samoin jätän oman talteen tulevaisuutta varten, mutta en kyllä tiedä mistä alkaen on varmasti PATS....
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Ma Kesäkuu 21. 14:54:40 2010

olafu kirjoitti:Taitaa olla helpoin konsti laittaa uus silmukka jostain siihen.
tottahan siitä on johdot sipaistu poikki ja tietenkin kaikki 4 ovatten mustia
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 21. 15:54:27 2010

Ville K kirjoitti:Malisen SN sprinttikilpuri, eiks siinä oo vielä eec nelonen?
En ole paljo jaksanut forumia seurailla, en tiedä minkä ikäinen on. Modulaarissa on EEC-V ja PATS ja pushrod five'oh:ssa EEV-IV ja ei PATS:ia. Voihan tota modulaaria toki olla EEC-IV:llä vanhemmissa Lincolneissa, muttei Mustangissa. Ja tosiaan, EEC-IV:ssä en ole koskaan PATS:iin törmännyt. Toki korjatkaa jos olen väärässä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 21. 16:03:19 2010

Esim. 1996 Escort RS 2000 on EEC-4:lla ja osassa ainakin on jo PATS.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 21. 17:55:59 2010

pikkupoika kirjoitti:
olafu kirjoitti:Taitaa olla helpoin konsti laittaa uus silmukka jostain siihen.
tottahan siitä on johdot sipaistu poikki ja tietenkin kaikki 4 ovatten mustia
Eiköös sieltä tule liitin näkyviin kun seuraa riittävän pitkälle sitä katkastua johtoo.
Jäsen #606

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Ma Kesäkuu 21. 18:23:49 2010

tulee,siitä haarautuu sit vissiin sulakepesälle ja muut jatkuu jonnekkin kojelaudan alle.ajoneston ja penssipumpun releet ohitin niin sain starttaamaan ja pumpun pyörimään mutta vielä jotain kipoja tars tehä
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja jappes » Ma Kesäkuu 21. 20:41:36 2010

Oliko niin että kaikissa euroopan -95 uudemmissa fordeissa pitäisi olla PATS oli eec-IV tai V ,jos oikein muistan. Ainakin escort ja mondeo näin. Kaikissa V6 moottoreissa ei ole tosiaan PATSia eikä Galaxyssa muistaakseni, mutta se ei olekkaan fordi.

Sen ohitus on vähän vaikeaa. Yksi niistä patsin rinkulan johdoista on virta, yksi maa ja yhdestä tulee signaali pcm-moduulista, joka välittyy avaimeen ja avaimen takaisin antama menee jäljellä olevaa johtoa takaisin pcm-moduuliin. Tätä signaalia ei oikein voi huijata tavallinen tallaaja tosin se on varmaan jokin jännite vaan niin voisi jollain sen selvittää ja liittää autoon.Näin on varmaan joku jo tehnytkin.
Jotkut autot tekee avaimen tarkastuksen myös ajossa eli vaikka saisi käymään ohittamalla niin pitäisi olla huijaus kokoajan päällä, kun moottori käy. Tosin tämä vasta uudemmissa autoissa, enkä vanhemmista ole edes tutkinut asiaa.

Tämä on aika salaista tietoa jaettavaksi ymmärrettävästi. Kytkentäkaaviot on kopiosuojattu ja ei saa antaa kenellekkään fordilta, eikä edes saa säilyttää muiden kaavioiden seassa.

Mikäs auto muuten tässä on kyseessä??

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Kesäkuu 21. 20:43:20 2010

´97 1.8 Escortissakin on eec-iv ja PATS. Yksi johto on maa, yksi on +12v ja kaksi menee eculle.

Vanhemmissa piuhat menee suoraan pats vastaanottimelta eculle, uudemmissa ne kiertelee kaiken maailman liittimien kautta.
Elinluovuttajan tarkemmilla tiedoilla vois löytyä pinninumerot...

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: eec-iv käynnistyksenesto ohitus

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Ma Kesäkuu 21. 21:15:08 2010

jappes kirjoitti:Oliko niin että kaikissa euroopan -95 uudemmissa fordeissa pitäisi olla PATS oli eec-IV tai V ,jos oikein muistan. Ainakin escort ja mondeo näin. Kaikissa V6 moottoreissa ei ole tosiaan PATSia eikä Galaxyssa muistaakseni, mutta se ei olekkaan fordi.

Sen ohitus on vähän vaikeaa. Yksi niistä patsin rinkulan johdoista on virta, yksi maa ja yhdestä tulee signaali pcm-moduulista, joka välittyy avaimeen ja avaimen takaisin antama menee jäljellä olevaa johtoa takaisin pcm-moduuliin. Tätä signaalia ei oikein voi huijata tavallinen tallaaja tosin se on varmaan jokin jännite vaan niin voisi jollain sen selvittää ja liittää autoon.Näin on varmaan joku jo tehnytkin.
Jotkut autot tekee avaimen tarkastuksen myös ajossa eli vaikka saisi käymään ohittamalla niin pitäisi olla huijaus kokoajan päällä, kun moottori käy. Tosin tämä vasta uudemmissa autoissa, enkä vanhemmista ole edes tutkinut asiaa.

Tämä on aika salaista tietoa jaettavaksi ymmärrettävästi. Kytkentäkaaviot on kopiosuojattu ja ei saa antaa kenellekkään fordilta, eikä edes saa säilyttää muiden kaavioiden seassa.

Mikäs auto muuten tässä on kyseessä??
96 1.6 zetec esco ja patsi luki siinä virtalukon ympärillä olevassa silmukassa.sen verran tuli riehuttua notta löyty koko johto hässäkkä patsilta eculle
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

Vastaa Viestiin