2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Heinäkuu 12. 16:49:36 2010

Mitä arvon raati suosittelisi nokaksi?
Kokoonpano:
Perus 205 IS lohko.
IS Kansi mistä höylätty 1,5mm pois,hyvin lievästi kanavia muokattu.
Kaasarina on rempattu Weber 32/36 DGV,imusarja kohdistettu kanteen,pikkusen avarrettu.
Peltisarja, 2'' putkisto

-Kone tulisi normaaliin käyttöön eli ei mitään korkeelle kiertävää moottoria,pikemminkin hyvää käyttövoimaa esim.kärryn vetoon.
-HC päästöt tarvis olla leimalla alle 600,eli leimasta aina helposti läpi.
-Bensankulutus ei olis hirveesti yli 10l/100km.

40 tuplat vois kans tulla myöhemmin kysymykseen.
Jos jollain on ylimääräsenä jotain keppiä nii saa tarjota.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Heinäkuu 12. 17:00:22 2010

Burtonin BF134 ?

Ainakin ruiskun ja turbon kanssa pelaa hyvin, miksei kaasarillakin, päästöt vakio luokkaa, vääntää alhaalta mutta riittää paljon paremmin ylös kun vakionokka

Käytös vakio lainen mutta ylhäällä tosiaan paljon pirteämpi vakioon verrattuna, alhanakaan ei taida ainakaan vähempää voimaa olla vakioon verraten

Ihan vaan heitto, itsellä pelaa hyvin

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Heinäkuu 12. 17:24:20 2010

VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Pe Heinäkuu 16. 12:31:45 2010

Aksu kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Ja ei tarvi mitään nokkapyörän ajotuksia jne.
Kovapala seuraajat olis varmaan hyvä hankkia,vaikka nyttenkin on jo uudet vakiot hyllyssä?
Mites venttiilin välyksistä meneekö vakio välyksillä vai tarviiko olla eri?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Heinäkuu 16. 12:49:40 2010

Jape105 kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Ja ei tarvi mitään nokkapyörän ajotuksia jne.
Kovapala seuraajat olis varmaan hyvä hankkia,vaikka nyttenkin on jo uudet vakiot hyllyssä?
Mites venttiilin välyksistä meneekö vakio välyksillä vai tarviiko olla eri?
Nokan mukana tulee uudet ohjeet ja ajoitusohje. Kannattaa vakio pyörälläkin tarkistaa osuko, kun ajotus muuttuu kantta laskiessa myöhäsemmälle. Jos ei niin joko kiilaa tai pyörää muuttamalla säätää kohdilleen. Ei sillon tarvi ostaa tai tehdä säädettää pyörää.
Jäsen #606

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 16. 23:33:09 2010

Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti. :-#
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja xsx » La Heinäkuu 17. 1:17:30 2010

Aksu kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
os voimaa rupeaa hakemaan tolla 134 saa sitä kiitettävästi. itellä on parhaimmillaan penkitetty 174hp 205nm.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Heinäkuu 30. 21:19:26 2010

Eemeli kirjoitti:Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti. :-#
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Väärin ajotettu tai jotain muuta vikaa. Mulla ainakin vetää ilosesti nelosella huippunopeuteen eli rajotin paukkuu ja katkasee menon, tekis mieli lyödä vitonen sisään mutta sitä mulla ei ole... :cha

Itse tosin valitsisin ehkä juuri hieman rajumman nokan kun kerran on kaasari eikä EEC-IV rajottamassa ilmamäärämittareineen ja kierrosluvunrajottimineen. Luulis jollain pikkusen paremmallakin vielä vääntöö löytyvän?

BTW ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietäisi. Burton vs Pipercams 134 onko eroja vai sama nokka? Ainakin RallyRacen luettelossa Burtonin nokassa vähemmän nostoa.
xsx kirjoitti:
itellä on parhaimmillaan penkitetty 174hp 205nm.
Kiinnostaa kyllä millasella reseptillä kun mulla on ollut kuva että parhaimmillaan jos oikein hyvän koneen tekee ja säätää hyvin niin semmonen 150pollea olis maksimi mitä tuolla nokalla saa. Eihän siin oo asteitakaan paljoa.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 30. 22:58:19 2010

Ford is God kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti. :-#
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Väärin ajotettu tai jotain muuta vikaa. Mulla ainakin vetää ilosesti nelosella huippunopeuteen eli rajotin paukkuu ja katkasee menon, tekis mieli lyödä vitonen sisään mutta sitä mulla ei ole... :cha

Itse tosin valitsisin ehkä juuri hieman rajumman nokan kun kerran on kaasari eikä EEC-IV rajottamassa ilmamäärämittareineen ja kierrosluvunrajottimineen. Luulis jollain pikkusen paremmallakin vielä vääntöö löytyvän?

BTW ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietäisi. Burton vs Pipercams 134 onko eroja vai sama nokka? Ainakin RallyRacen luettelossa Burtonin nokassa vähemmän nostoa.
Joo mie epäilenki että se varmaan jäi pikkasen aikaselle. Samassa yhteydessä tuli reilusti laskettu kansi enkä sitten alkanu tarkemmin säätää sitä nokan ajotusta. Silmämääräsesti vaan katahin että on se lähellä. :D

Heitetäänpä samaan aiheeseen yks askarruttanut kysymys.
Kuin jyrkkää nokkaa porukka on kokeillu tuon IS ruskun tai ohc turbo+cossuruisku konversion kanssa? Kovin rajuahan siihen ei suositella mutta onko kellään kokemuksia miten pelittää ne ei suositellut?
Itellä on sen verran kokemusta että kaverille kerran asensin IS koneeseen FR33:sen ja ainakin se tuntu pelaavan ihan hyvin.

Tätä kyselen siksi että itelle pitäs nokka hommata tuohon cossu ruiskuilla olevaan turbo ohariin. BF134 siinä oli jo paikallaan mutta myypäsin sen pois kun ajattelin että pikkusen rajumpi sais olla. :twisted: Sitten taas nuot turbo nokat mitä löytyy niin niissä on aika vähän nostoa? paikallaan oleva kannessa on kuiten varaa vaikka +13nostolle.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 30. 23:25:28 2010

Eemeli kirjoitti: Heitetäänpä samaan aiheeseen yks askarruttanut kysymys.
Kuin jyrkkää nokkaa porukka on kokeillu tuon IS ruskun tai ohc turbo+cossuruisku konversion kanssa? Kovin rajuahan siihen ei suositella mutta onko kellään kokemuksia miten pelittää ne ei suositellut?
Itellä on sen verran kokemusta että kaverille kerran asensin IS koneeseen FR33:sen ja ainakin se tuntu pelaavan ihan hyvin.
Bp285 ei mene läpi is(vakio),cossunruiskun tai megan (ahdettuna) kanssa. Nämä tiedossa,mutta on myös mennyt läpi päästöistä jollain 1mm väljyksillä is:n ruiskuilla(kuultua klubin puolelta)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 30. 23:43:42 2010

Aksu kirjoitti:
Eemeli kirjoitti: Heitetäänpä samaan aiheeseen yks askarruttanut kysymys.
Kuin jyrkkää nokkaa porukka on kokeillu tuon IS ruskun tai ohc turbo+cossuruisku konversion kanssa? Kovin rajuahan siihen ei suositella mutta onko kellään kokemuksia miten pelittää ne ei suositellut?
Itellä on sen verran kokemusta että kaverille kerran asensin IS koneeseen FR33:sen ja ainakin se tuntu pelaavan ihan hyvin.
Bp285 ei mene läpi is(vakio),cossunruiskun tai megan (ahdettuna) kanssa. Nämä tiedossa,mutta on myös mennyt läpi päästöistä jollain 1mm väljyksillä is:n ruiskuilla(kuultua klubin puolelta)
Tämä siis Sierrassa ja 3,5/600 päästörajoilla?

Mullahan kone on Escossa(parivuotta liika nuori koska mitataan :? )jossa 4,5/1000 rajat. Tuplakaasari motti meni läpi tuosta BF63:llakin.

E: Ai joo aihe oliki Sierraan. En heti sitä huomannu. :oops:
Mutta jos unohdetaan nuot päästö hommelit ja keskitytään siihen mikä pelaa ajossa.
BF63? Ainakin tähänastisilla kaasutin kokemuksilla tuntuu että pelaa melkeen missävaan mikä vähänki muistuttaa moottoria mutta miten ruutalla. kukaa kokeillu?
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja xsx » La Heinäkuu 31. 1:26:29 2010

Ford is God kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti. :-#
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Väärin ajotettu tai jotain muuta vikaa. Mulla ainakin vetää ilosesti nelosella huippunopeuteen eli rajotin paukkuu ja katkasee menon, tekis mieli lyödä vitonen sisään mutta sitä mulla ei ole... :cha

Itse tosin valitsisin ehkä juuri hieman rajumman nokan kun kerran on kaasari eikä EEC-IV rajottamassa ilmamäärämittareineen ja kierrosluvunrajottimineen. Luulis jollain pikkusen paremmallakin vielä vääntöö löytyvän?

BTW ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietäisi. Burton vs Pipercams 134 onko eroja vai sama nokka? Ainakin RallyRacen luettelossa Burtonin nokassa vähemmän nostoa.
xsx kirjoitti:
itellä on parhaimmillaan penkitetty 174hp 205nm.
Kiinnostaa kyllä millasella reseptillä kun mulla on ollut kuva että parhaimmillaan jos oikein hyvän koneen tekee ja säätää hyvin niin semmonen 150pollea olis maksimi mitä tuolla nokalla saa. Eihän siin oo asteitakaan paljoa.

laita privaa mitä haluat tietää?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Heinäkuu 31. 9:31:08 2010

Aksu kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:Bp285 ei mene läpi is(vakio),cossunruiskun tai megan (ahdettuna) kanssa. Nämä tiedossa,mutta on myös mennyt läpi päästöistä jollain 1mm väljyksillä is:n ruiskuilla(kuultua klubin puolelta)
Tämä siis Sierrassa ja 3,5/600 päästörajoilla?

Mullahan kone on Escossa(parivuotta liika nuori koska mitataan :? )jossa 4,5/1000 rajat. Tuplakaasari motti meni läpi tuosta BF63:llakin.

E: Ai joo aihe oliki Sierraan. En heti sitä huomannu. :oops:
Mutta jos unohdetaan nuot päästö hommelit ja keskitytään siihen mikä pelaa ajossa.
BF63? Ainakin tähänastisilla kaasutin kokemuksilla tuntuu että pelaa melkeen missävaan mikä vähänki muistuttaa moottoria mutta miten ruutalla. kukaa kokeillu?
Mulla oli cossun ruiskuilla ahdettuna 0,40 väljyksillä hc3000 hieman seoksia säätämällä tippui 2500. En edes yrittänyt enempää ruuvata vaan istutin vakio nokan paikoilleen ja alle päästörajojen nätisti saman tien.
Muistikuva olis et megalla oli yritetty säätää enemmänkin mut ei mennyt rajoista läpi ainakaan maltillisilla venaväljyksillä.


Tuo toiminta oli ainakin cossunruiskuillakin ihan hyvä. Omaa pystyi ajamaan alle 2000 ilman rykimisiä yms. kiukuttelua. Eihän se mikään alavääntöinen 8:1 / 4,5kg vauhtiksella ollut .
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Heinäkuu 31. 10:54:25 2010

xsx kirjoitti:

laita privaa mitä haluat tietää?
No ihan mielenkiintosta olis vaan ollut lukea millainen moottori, ihan noin niinkun kokonaisuudessaan. Jos siinä olis ollut jotain erikoista kun oon vaan ollut luulossa ettei tuolla nokalla oikeasti voimakasta moottoria tehdä.
Oon kuvitellut että jos ikinä ite meinaan saada tuosta OHC:sta mitään aikaseks niin nokka pitäis vaihtaa vähän rajumpaan mutta jos tuollakin nokalla saa heposia niin hienoahan se on.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Maaliskuu 29. 19:57:37 2011

Jaahas tämäkin homma taas jatkuu.
Nyt on hommattu Burton Power BF134 :D

Eli kombinaatio:
Perus 205 IS lohko.
IS Kansi mistä höylätty 1,5mm pois,hyvin lievästi kanavia muokattu.
Burton Power BF134 nokka
Peltisarja, 2'' putkisto
Kaasutin?

Mitä te suosittelisitte kaasuttimeksi kun toi 32/36 DGV jää nyt mitä ilmeisemmin pois.
Tällä hetkellä olis joutilaana 1kpl Weber DCOE 40. mitenköhän pitkälle se riittää noin tehojen puolesta?
Tehotavote olis semmonen 115-135hv eli eiköhän toi 40 tupla vielä riittäisi tohon 130-140hv
Ja vielä kertaan että kyseessä käyttöauto millä ajetaan n.80% ajoista pintakaasulla joten sen takia en välttämättä haluais laittaa kahta 40mm tuplaa, normaaliin käyttöön eli ei mitään korkeelle kiertävää moottoria,pikemminkin hyvää käyttövoimaa.

Vielä tarvitsis säädettävän pyörän
Ja imusarjan yhdelle vaakaimulle, mikäli semmoista kannattaa sinne laittaa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Maaliskuu 29. 21:11:46 2011

Riittää 4:n noille tehoille,v6:sen(2,8L 135hv) 36/36 jos vaan löytyy sopivasti olisi kelpo vaihtoehto.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Heinäkuu 11. 20:57:16 2011

Proidi roplas nokkavikaiseen vm.87 mk1 Sierraansa aikanaan seuraavaa palikkaa:

- Mieto kansi, jossa vakio kokoa tai max +0.5-1mm rosteriventtiilit ja kanavat vain putsattu (ei voi kehua edes portatuksi).
- Nokaksi tuli kaverilta perus Kent Camsin 285 asteinen keppi (oisko ollu fr32), joka oli aikanaan kovasti kehuttu "hiukan rajumpi" katunokka.
- Pakosarjaksi tuli ihan vituilleen pätkitty ja räpelletty peltisarja (Webasto oli pakosarjan vieressä)
- Kaasareiksi tuli ne nyt jo harvinaisemmat Dellorton 44mm (idf???) pystytuplat (nämäkin olivat väljät kaasuläppä-akseleistaan, joka aiheutti nykimistä tasakaasulla).

Kaikki muut osat koneessa oli ihan vakio kuraa, eikä mitään tasapainotuksia tms. edes suoritettu, pian nuo tuplat kumminkin meni myyntiin ja ajeltiin vakio 32mm/32mm 2-kurkkusella...

Tehoa tuplilla tuli takapyöriltä jotain 156-160hv (Matalamäki Koskenkorva)
Tohon viel säädettävä nokkapyörä, niin vois pari heposta saada lisää ja ainakin paremmin säätöihin, vaikkakin oli ihan hyvä ajoltaan noinkin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin