2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Mitä arvon raati suosittelisi nokaksi?
Kokoonpano:
Perus 205 IS lohko.
IS Kansi mistä höylätty 1,5mm pois,hyvin lievästi kanavia muokattu.
Kaasarina on rempattu Weber 32/36 DGV,imusarja kohdistettu kanteen,pikkusen avarrettu.
Peltisarja, 2'' putkisto
-Kone tulisi normaaliin käyttöön eli ei mitään korkeelle kiertävää moottoria,pikemminkin hyvää käyttövoimaa esim.kärryn vetoon.
-HC päästöt tarvis olla leimalla alle 600,eli leimasta aina helposti läpi.
-Bensankulutus ei olis hirveesti yli 10l/100km.
40 tuplat vois kans tulla myöhemmin kysymykseen.
Jos jollain on ylimääräsenä jotain keppiä nii saa tarjota.
Kokoonpano:
Perus 205 IS lohko.
IS Kansi mistä höylätty 1,5mm pois,hyvin lievästi kanavia muokattu.
Kaasarina on rempattu Weber 32/36 DGV,imusarja kohdistettu kanteen,pikkusen avarrettu.
Peltisarja, 2'' putkisto
-Kone tulisi normaaliin käyttöön eli ei mitään korkeelle kiertävää moottoria,pikemminkin hyvää käyttövoimaa esim.kärryn vetoon.
-HC päästöt tarvis olla leimalla alle 600,eli leimasta aina helposti läpi.
-Bensankulutus ei olis hirveesti yli 10l/100km.
40 tuplat vois kans tulla myöhemmin kysymykseen.
Jos jollain on ylimääräsenä jotain keppiä nii saa tarjota.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Burtonin BF134 ?
Ainakin ruiskun ja turbon kanssa pelaa hyvin, miksei kaasarillakin, päästöt vakio luokkaa, vääntää alhaalta mutta riittää paljon paremmin ylös kun vakionokka
Käytös vakio lainen mutta ylhäällä tosiaan paljon pirteämpi vakioon verrattuna, alhanakaan ei taida ainakaan vähempää voimaa olla vakioon verraten
Ihan vaan heitto, itsellä pelaa hyvin
Ainakin ruiskun ja turbon kanssa pelaa hyvin, miksei kaasarillakin, päästöt vakio luokkaa, vääntää alhaalta mutta riittää paljon paremmin ylös kun vakionokka
Käytös vakio lainen mutta ylhäällä tosiaan paljon pirteämpi vakioon verrattuna, alhanakaan ei taida ainakaan vähempää voimaa olla vakioon verraten
Ihan vaan heitto, itsellä pelaa hyvin
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Ja ei tarvi mitään nokkapyörän ajotuksia jne.Aksu kirjoitti:Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Kovapala seuraajat olis varmaan hyvä hankkia,vaikka nyttenkin on jo uudet vakiot hyllyssä?
Mites venttiilin välyksistä meneekö vakio välyksillä vai tarviiko olla eri?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Nokan mukana tulee uudet ohjeet ja ajoitusohje. Kannattaa vakio pyörälläkin tarkistaa osuko, kun ajotus muuttuu kantta laskiessa myöhäsemmälle. Jos ei niin joko kiilaa tai pyörää muuttamalla säätää kohdilleen. Ei sillon tarvi ostaa tai tehdä säädettää pyörää.Jape105 kirjoitti:Ja ei tarvi mitään nokkapyörän ajotuksia jne.Aksu kirjoitti:Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Kovapala seuraajat olis varmaan hyvä hankkia,vaikka nyttenkin on jo uudet vakiot hyllyssä?
Mites venttiilin välyksistä meneekö vakio välyksillä vai tarviiko olla eri?
Jäsen #606
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti.
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti.

Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
os voimaa rupeaa hakemaan tolla 134 saa sitä kiitettävästi. itellä on parhaimmillaan penkitetty 174hp 205nm.Aksu kirjoitti:Ääni samalle tuotteelle,perusvarma valinta.VesQ kirjoitti:Burtonin BF134 ?
Joko burtonin(bf134) tai piper camsin (134) tekemänä.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Väärin ajotettu tai jotain muuta vikaa. Mulla ainakin vetää ilosesti nelosella huippunopeuteen eli rajotin paukkuu ja katkasee menon, tekis mieli lyödä vitonen sisään mutta sitä mulla ei ole...Eemeli kirjoitti:Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti.![]()
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.

Itse tosin valitsisin ehkä juuri hieman rajumman nokan kun kerran on kaasari eikä EEC-IV rajottamassa ilmamäärämittareineen ja kierrosluvunrajottimineen. Luulis jollain pikkusen paremmallakin vielä vääntöö löytyvän?
BTW ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietäisi. Burton vs Pipercams 134 onko eroja vai sama nokka? Ainakin RallyRacen luettelossa Burtonin nokassa vähemmän nostoa.
Kiinnostaa kyllä millasella reseptillä kun mulla on ollut kuva että parhaimmillaan jos oikein hyvän koneen tekee ja säätää hyvin niin semmonen 150pollea olis maksimi mitä tuolla nokalla saa. Eihän siin oo asteitakaan paljoa.xsx kirjoitti:
itellä on parhaimmillaan penkitetty 174hp 205nm.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Joo mie epäilenki että se varmaan jäi pikkasen aikaselle. Samassa yhteydessä tuli reilusti laskettu kansi enkä sitten alkanu tarkemmin säätää sitä nokan ajotusta. Silmämääräsesti vaan katahin että on se lähellä.Ford is God kirjoitti:Väärin ajotettu tai jotain muuta vikaa. Mulla ainakin vetää ilosesti nelosella huippunopeuteen eli rajotin paukkuu ja katkasee menon, tekis mieli lyödä vitonen sisään mutta sitä mulla ei ole...Eemeli kirjoitti:Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti.![]()
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Itse tosin valitsisin ehkä juuri hieman rajumman nokan kun kerran on kaasari eikä EEC-IV rajottamassa ilmamäärämittareineen ja kierrosluvunrajottimineen. Luulis jollain pikkusen paremmallakin vielä vääntöö löytyvän?
BTW ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietäisi. Burton vs Pipercams 134 onko eroja vai sama nokka? Ainakin RallyRacen luettelossa Burtonin nokassa vähemmän nostoa.

Heitetäänpä samaan aiheeseen yks askarruttanut kysymys.
Kuin jyrkkää nokkaa porukka on kokeillu tuon IS ruskun tai ohc turbo+cossuruisku konversion kanssa? Kovin rajuahan siihen ei suositella mutta onko kellään kokemuksia miten pelittää ne ei suositellut?
Itellä on sen verran kokemusta että kaverille kerran asensin IS koneeseen FR33:sen ja ainakin se tuntu pelaavan ihan hyvin.
Tätä kyselen siksi että itelle pitäs nokka hommata tuohon cossu ruiskuilla olevaan turbo ohariin. BF134 siinä oli jo paikallaan mutta myypäsin sen pois kun ajattelin että pikkusen rajumpi sais olla.

Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Bp285 ei mene läpi is(vakio),cossunruiskun tai megan (ahdettuna) kanssa. Nämä tiedossa,mutta on myös mennyt läpi päästöistä jollain 1mm väljyksillä is:n ruiskuilla(kuultua klubin puolelta)Eemeli kirjoitti: Heitetäänpä samaan aiheeseen yks askarruttanut kysymys.
Kuin jyrkkää nokkaa porukka on kokeillu tuon IS ruskun tai ohc turbo+cossuruisku konversion kanssa? Kovin rajuahan siihen ei suositella mutta onko kellään kokemuksia miten pelittää ne ei suositellut?
Itellä on sen verran kokemusta että kaverille kerran asensin IS koneeseen FR33:sen ja ainakin se tuntu pelaavan ihan hyvin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Tämä siis Sierrassa ja 3,5/600 päästörajoilla?Aksu kirjoitti:Bp285 ei mene läpi is(vakio),cossunruiskun tai megan (ahdettuna) kanssa. Nämä tiedossa,mutta on myös mennyt läpi päästöistä jollain 1mm väljyksillä is:n ruiskuilla(kuultua klubin puolelta)Eemeli kirjoitti: Heitetäänpä samaan aiheeseen yks askarruttanut kysymys.
Kuin jyrkkää nokkaa porukka on kokeillu tuon IS ruskun tai ohc turbo+cossuruisku konversion kanssa? Kovin rajuahan siihen ei suositella mutta onko kellään kokemuksia miten pelittää ne ei suositellut?
Itellä on sen verran kokemusta että kaverille kerran asensin IS koneeseen FR33:sen ja ainakin se tuntu pelaavan ihan hyvin.
Mullahan kone on Escossa(parivuotta liika nuori koska mitataan

E: Ai joo aihe oliki Sierraan. En heti sitä huomannu.

Mutta jos unohdetaan nuot päästö hommelit ja keskitytään siihen mikä pelaa ajossa.
BF63? Ainakin tähänastisilla kaasutin kokemuksilla tuntuu että pelaa melkeen missävaan mikä vähänki muistuttaa moottoria mutta miten ruutalla. kukaa kokeillu?
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Ford is God kirjoitti:Väärin ajotettu tai jotain muuta vikaa. Mulla ainakin vetää ilosesti nelosella huippunopeuteen eli rajotin paukkuu ja katkasee menon, tekis mieli lyödä vitonen sisään mutta sitä mulla ei ole...Eemeli kirjoitti:Jos jotaki huonoa pitää mainita tuosta Burtonin 134:stä niin joko ite olin sen ajottanu liika aikaselle tai sitten siinä vaan oikeesti loppuu kulku sillon kun se loppuu.
IS vakiokepillä kisko nelosella viel rajottajaan... 134 paikallaan ei ihan jaksanu kulkea sinne asti.![]()
Muuten kyllä vääntää erimalliin kuin vakio.
Itse tosin valitsisin ehkä juuri hieman rajumman nokan kun kerran on kaasari eikä EEC-IV rajottamassa ilmamäärämittareineen ja kierrosluvunrajottimineen. Luulis jollain pikkusen paremmallakin vielä vääntöö löytyvän?
BTW ihan mielenkiinnosta kyselen jos joku tietäisi. Burton vs Pipercams 134 onko eroja vai sama nokka? Ainakin RallyRacen luettelossa Burtonin nokassa vähemmän nostoa.
Kiinnostaa kyllä millasella reseptillä kun mulla on ollut kuva että parhaimmillaan jos oikein hyvän koneen tekee ja säätää hyvin niin semmonen 150pollea olis maksimi mitä tuolla nokalla saa. Eihän siin oo asteitakaan paljoa.xsx kirjoitti:
itellä on parhaimmillaan penkitetty 174hp 205nm.
laita privaa mitä haluat tietää?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Mulla oli cossun ruiskuilla ahdettuna 0,40 väljyksillä hc3000 hieman seoksia säätämällä tippui 2500. En edes yrittänyt enempää ruuvata vaan istutin vakio nokan paikoilleen ja alle päästörajojen nätisti saman tien.Aksu kirjoitti:Tämä siis Sierrassa ja 3,5/600 päästörajoilla?Eemeli kirjoitti:Bp285 ei mene läpi is(vakio),cossunruiskun tai megan (ahdettuna) kanssa. Nämä tiedossa,mutta on myös mennyt läpi päästöistä jollain 1mm väljyksillä is:n ruiskuilla(kuultua klubin puolelta)
Mullahan kone on Escossa(parivuotta liika nuori koska mitataan)jossa 4,5/1000 rajat. Tuplakaasari motti meni läpi tuosta BF63:llakin.
E: Ai joo aihe oliki Sierraan. En heti sitä huomannu.![]()
Mutta jos unohdetaan nuot päästö hommelit ja keskitytään siihen mikä pelaa ajossa.
BF63? Ainakin tähänastisilla kaasutin kokemuksilla tuntuu että pelaa melkeen missävaan mikä vähänki muistuttaa moottoria mutta miten ruutalla. kukaa kokeillu?
Muistikuva olis et megalla oli yritetty säätää enemmänkin mut ei mennyt rajoista läpi ainakaan maltillisilla venaväljyksillä.
Tuo toiminta oli ainakin cossunruiskuillakin ihan hyvä. Omaa pystyi ajamaan alle 2000 ilman rykimisiä yms. kiukuttelua. Eihän se mikään alavääntöinen 8:1 / 4,5kg vauhtiksella ollut .
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
No ihan mielenkiintosta olis vaan ollut lukea millainen moottori, ihan noin niinkun kokonaisuudessaan. Jos siinä olis ollut jotain erikoista kun oon vaan ollut luulossa ettei tuolla nokalla oikeasti voimakasta moottoria tehdä.xsx kirjoitti:
laita privaa mitä haluat tietää?
Oon kuvitellut että jos ikinä ite meinaan saada tuosta OHC:sta mitään aikaseks niin nokka pitäis vaihtaa vähän rajumpaan mutta jos tuollakin nokalla saa heposia niin hienoahan se on.
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Jaahas tämäkin homma taas jatkuu.
Nyt on hommattu Burton Power BF134
Eli kombinaatio:
Perus 205 IS lohko.
IS Kansi mistä höylätty 1,5mm pois,hyvin lievästi kanavia muokattu.
Burton Power BF134 nokka
Peltisarja, 2'' putkisto
Kaasutin?
Mitä te suosittelisitte kaasuttimeksi kun toi 32/36 DGV jää nyt mitä ilmeisemmin pois.
Tällä hetkellä olis joutilaana 1kpl Weber DCOE 40. mitenköhän pitkälle se riittää noin tehojen puolesta?
Tehotavote olis semmonen 115-135hv eli eiköhän toi 40 tupla vielä riittäisi tohon 130-140hv
Ja vielä kertaan että kyseessä käyttöauto millä ajetaan n.80% ajoista pintakaasulla joten sen takia en välttämättä haluais laittaa kahta 40mm tuplaa, normaaliin käyttöön eli ei mitään korkeelle kiertävää moottoria,pikemminkin hyvää käyttövoimaa.
Vielä tarvitsis säädettävän pyörän
Ja imusarjan yhdelle vaakaimulle, mikäli semmoista kannattaa sinne laittaa.
Nyt on hommattu Burton Power BF134

Eli kombinaatio:
Perus 205 IS lohko.
IS Kansi mistä höylätty 1,5mm pois,hyvin lievästi kanavia muokattu.
Burton Power BF134 nokka
Peltisarja, 2'' putkisto
Kaasutin?
Mitä te suosittelisitte kaasuttimeksi kun toi 32/36 DGV jää nyt mitä ilmeisemmin pois.
Tällä hetkellä olis joutilaana 1kpl Weber DCOE 40. mitenköhän pitkälle se riittää noin tehojen puolesta?
Tehotavote olis semmonen 115-135hv eli eiköhän toi 40 tupla vielä riittäisi tohon 130-140hv
Ja vielä kertaan että kyseessä käyttöauto millä ajetaan n.80% ajoista pintakaasulla joten sen takia en välttämättä haluais laittaa kahta 40mm tuplaa, normaaliin käyttöön eli ei mitään korkeelle kiertävää moottoria,pikemminkin hyvää käyttövoimaa.
Vielä tarvitsis säädettävän pyörän
Ja imusarjan yhdelle vaakaimulle, mikäli semmoista kannattaa sinne laittaa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Riittää 4:n noille tehoille,v6:sen(2,8L 135hv) 36/36 jos vaan löytyy sopivasti olisi kelpo vaihtoehto.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2.0 OHC Nokan valintaa (Sierra)
Proidi roplas nokkavikaiseen vm.87 mk1 Sierraansa aikanaan seuraavaa palikkaa:
- Mieto kansi, jossa vakio kokoa tai max +0.5-1mm rosteriventtiilit ja kanavat vain putsattu (ei voi kehua edes portatuksi).
- Nokaksi tuli kaverilta perus Kent Camsin 285 asteinen keppi (oisko ollu fr32), joka oli aikanaan kovasti kehuttu "hiukan rajumpi" katunokka.
- Pakosarjaksi tuli ihan vituilleen pätkitty ja räpelletty peltisarja (Webasto oli pakosarjan vieressä)
- Kaasareiksi tuli ne nyt jo harvinaisemmat Dellorton 44mm (idf???) pystytuplat (nämäkin olivat väljät kaasuläppä-akseleistaan, joka aiheutti nykimistä tasakaasulla).
Kaikki muut osat koneessa oli ihan vakio kuraa, eikä mitään tasapainotuksia tms. edes suoritettu, pian nuo tuplat kumminkin meni myyntiin ja ajeltiin vakio 32mm/32mm 2-kurkkusella...
Tehoa tuplilla tuli takapyöriltä jotain 156-160hv (Matalamäki Koskenkorva)
Tohon viel säädettävä nokkapyörä, niin vois pari heposta saada lisää ja ainakin paremmin säätöihin, vaikkakin oli ihan hyvä ajoltaan noinkin...
- Mieto kansi, jossa vakio kokoa tai max +0.5-1mm rosteriventtiilit ja kanavat vain putsattu (ei voi kehua edes portatuksi).
- Nokaksi tuli kaverilta perus Kent Camsin 285 asteinen keppi (oisko ollu fr32), joka oli aikanaan kovasti kehuttu "hiukan rajumpi" katunokka.
- Pakosarjaksi tuli ihan vituilleen pätkitty ja räpelletty peltisarja (Webasto oli pakosarjan vieressä)
- Kaasareiksi tuli ne nyt jo harvinaisemmat Dellorton 44mm (idf???) pystytuplat (nämäkin olivat väljät kaasuläppä-akseleistaan, joka aiheutti nykimistä tasakaasulla).
Kaikki muut osat koneessa oli ihan vakio kuraa, eikä mitään tasapainotuksia tms. edes suoritettu, pian nuo tuplat kumminkin meni myyntiin ja ajeltiin vakio 32mm/32mm 2-kurkkusella...
Tehoa tuplilla tuli takapyöriltä jotain 156-160hv (Matalamäki Koskenkorva)
Tohon viel säädettävä nokkapyörä, niin vois pari heposta saada lisää ja ainakin paremmin säätöihin, vaikkakin oli ihan hyvä ajoltaan noinkin...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)