2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ti Elokuu 17. 20:10:58 2010

onko montaa eri merkkiä/vaihtoehtoa? ja minkähän hintasia mahtaavat olla?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Elokuu 17. 21:31:24 2010

wiseco, accralite, ross, je, mahle, cp.. Taitaa olla melkein millä vaan mäntävalmistajalla vaihtoehtonsa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Elokuu 17. 21:33:57 2010

VooDoo kirjoitti:wiseco, accralite, ross, je, mahle, cp.. Taitaa olla melkein millä vaan mäntävalmistajalla vaihtoehtonsa.
Ja kaikista taitaa saada tonnista vähä takasi.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Elokuu 17. 21:38:15 2010

Valmiita paketteja (hyllytavara) saa yleensä 600-700e. Mittatilaus männät sen 200e / kpl.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Elokuu 18. 12:22:34 2010

Onko tulossa joku mörkömoottori vai miks ei cossun mäntiä?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 22. 11:03:35 2010

Komppaan vauhtipeteä, Cossun männillä ja kangilla tehdyssä alakerrassa heikoin osa on ohc:n oma lohko. OHC:n oma kampiakselikin kestää.
Jäsen #606

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Syyskuu 3. 1:35:02 2010

Ja mä komppaan kahta edellistä! Jos pommin varmaa haluaa, niin Cossua kehiin. Tosin ei kestänyt männänrenkaitten välit yli 3bar hetkellistä...
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Syyskuu 3. 23:33:58 2010

Mulla on ittellä nyt penkitetty avaamattomalla OHC:n alakerralla 284hp, ajattelin yrittää lisää vielä, 300 pitää saada ainakin rikki ja samalla yrittää saada siihen käyttöaluetta lisää. Luultavasti 300 ylittyy keposesti nostamalla ahtopaine edes siihen kiloon. Todennäkösesti kestää, koska nyt pääsi nakuttamaan lähes täydellä laululla eikä hajonnut. Ei voi olla siis kovilla edes vielä :cha

EDIT: Selvennetty vähäsen ettei tule sekaannuksia.
Viimeksi muokannut olafu, Su Syyskuu 5. 22:21:46 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Syyskuu 5. 10:10:23 2010

Kyll ne kestää, jos ei vaan pääse kilistämään! Escortilla ejettiin 1.4-1.6bar paineilla ja hyvin toimi. Kyseessä kuitenkin oli kilpa-auto, joten sai kenkää jonkun verran. Pitää vaan huolen oikeista ennakoista ja hukkaporttinsa kunnosta. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 5. 10:29:12 2010

paperman kirjoitti:Kyll ne kestää, jos ei vaan pääse kilistämään! Escortilla ejettiin 1.4-1.6bar paineilla ja hyvin toimi. Kyseessä kuitenkin oli kilpa-auto, joten sai kenkää jonkun verran. Pitää vaan huolen oikeista ennakoista ja hukkaporttinsa kunnosta. :wink:
vakio alakerralla vai??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 5. 14:15:39 2010

Sorvatuilla vakiomännillä oli ahtoja 1.5bar yhdessä koneessa. Vakio tiiviste myös, kuten on tossa viimesimmässä versiossakin.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Syyskuu 5. 16:51:22 2010

Vähän on sekaiseksi tämä topicki kirjoiteltu, mutta papermanilla siis cossun vakio männät ja Olafulla taas taitaa olla ihan vakio vaparimännät.

Omat kokemukset on, että cossun vakiomännät kestää 1,8-1,9 bar ahtoja HX40 hyrrällä ihan heittämällä.
Broidin jäärata koneessa on tollaiset vapirimännät, joihin keskelle sorvattu vähän kuppia ja niillä ajettu nyt yksi talvi parhaillaan reilun kilon ahdoilla 2wd cossun to3:lla ja edelleen kone nipussa. Tossa puristussuhde jotain 8,6:n luokkaa muistaakseni.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Syyskuu 5. 16:53:24 2010

Niin siis ei se ahtopaine niitä niitä mäntiä riko, vaan teho. :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Syyskuu 5. 17:38:29 2010

Jasu kirjoitti:Niin siis ei se ahtopaine niitä niitä mäntiä riko, vaan teho. :wink:
Tai edellisten kombinaatio. :green:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 5. 22:32:53 2010

Ja nakutus rikkoo männät vaikka ei olis kumpaakaan.
Jäsen #606

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Syyskuu 5. 23:03:03 2010

Joo, siis oli minulla koko alakerta cossusta! Ei niitten vakio Ohc mäntien kanssa kannata oikeasti leikkiä. Voi ne kestää sen pyhättömän viikon, mutta alkaa loppujen lopuksi v...tuttamaan olla jatkuvasti alakertaa vaihtamassa kannen alle. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Syyskuu 5. 23:28:27 2010

äläs ny, olafu koittaa todistaa kaikki tässä asiassa vääräks, taitaa olla jo monta viikkoa pysyny vakiokellari myötätuulimoottorissa läjässä :green: :burn
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.0 ohc turbomännät? minkälaiset?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 5. 23:39:56 2010

VooDoo kirjoitti:äläs ny, olafu koittaa todistaa kaikki tässä asiassa vääräks, taitaa olla jo monta viikkoa pysyny vakiokellari myötätuulimoottorissa läjässä :green: :burn
Nyt on ollu pakosarja irti jonkun aikaa eikä autolla ole ajeltu. Mutta vaikka kämähtäiskin niin antaa armon käydä oikeudesta, sillä alakerralla on kuitenkin ajettu jo valmiiks se 300 tuhatta ja nyt vasta annetaan oikein kunnolla selkään. Mutta sitä on kyllä revitty muutaman ajopäivän aikana useemman viikon edestä :D
Jäsen #606

Vastaa Viestiin