Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Lokakuu 10. 12:45:26 2010

Kun täältäkin löytyy 6-syl autoja, niin kysytäänpä kokemuksia eri moottorinohjauksista. Itse oon tällä hetkellä kallistunut Vipecin V88 malliin, mutta mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.

Onkos kellään kokemuksia esim. Vipecin V88:sta, Autronicin SM3:sesta, tai Haltechin PS2000-mallista?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Lokakuu 10. 14:19:55 2010

Itsellä tossa v6 tiinassa tuo haltechin ps2000. Eipä siinä kai mitään huonoa sanottavaakaan ole, tosin autoa ei ole vielä säädätetty missään penkissä eikä muutenkaan oikein ole kerennyt kokemuksia kertymään. Taitaa se vipec olla kanssa ihan varteenotettava vaihtoehto, sitä kun säätää sporttiauto ainakin ja taitaa moni muukin?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 10. 14:29:48 2010

Tatu on itse erikoistunut bemareihin, kysyppä siltä vinkkejä ruisku-asiaan. Tatech alkaa olla kohtuu kova kapistus nykyisin..

www.tatech.fi
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Lokakuu 10. 14:44:15 2010

Timo kirjoitti:Tatu on itse erikoistunut bemareihin, kysyppä siltä vinkkejä ruisku-asiaan. Tatech alkaa olla kohtuu kova kapistus nykyisin..

http://www.tatech.fi
Kiitti Timo, mut Tatech on täysin poissuljettu kapistus. Saattaa toki jo olla ihan toimiva kapistus.

Sultzi, miltäs ensivaikutelma käyttikseen tuntui?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 10. 16:19:51 2010

Jasu kirjoitti:Kiitti Timo, mut Tatech on täysin poissuljettu kapistus. Saattaa toki jo olla ihan toimiva kapistus.
aika jyrkkä kanta, onko huonoja kokemuksia vai mistä moinen? nykyisin aika moni kärkikahinoissa ollut supra, audi jne on tatechilla, siis speedpartyissä, vartilla sekä driftingissä.. ja aika moni tatech-penkitetty auto menee teholuokkaan 600-1000hv, et kai se jotenkin toimii.. O:) itse ainakin olen erittäin tyytyväinen ja ehkä tuo auton kulku/kestävyys myös jotain kertoo..

ei sinällään, eiköhän ne kaikki säädettävät ruiskut toimi, alalla ei taida paskat kovin pitkään pysyä.. lienee makuasia minkä ostaa, autronic olisi toinen mitä itse harkitsisin jos ruiskua pitäis valita/vaihtaa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Lokakuu 10. 16:39:22 2010

Timo kirjoitti: aika jyrkkä kanta, onko huonoja kokemuksia vai mistä moinen? nykyisin aika moni kärkikahinoissa ollut supra, audi jne on tatechilla, siis speedpartyissä, vartilla sekä driftingissä.. ja aika moni tatech-penkitetty auto menee teholuokkaan 600-1000hv, et kai se jotenkin toimii.. O:) itse ainakin olen erittäin tyytyväinen ja ehkä tuo auton kulku/kestävyys myös jotain kertoo..

ei sinällään, eiköhän ne kaikki säädettävät ruiskut toimi, alalla ei taida paskat kovin pitkään pysyä.. lienee makuasia minkä ostaa, autronic olisi toinen mitä itse harkitsisin jos ruiskua pitäis valita/vaihtaa.
Jep, kaverilla on bemussa. Tuki aivan perseestä ja luvataan kyllä tehdä vaikka mitä, mutta mitään ei kumminkaan tapahdu. Tämän tapauksen kanssa "taisteltu" jo vuosia. Ikävä kyllä yksikin tälläinen tapaus saa aikaan pahan kuvan tuotteesta ja/tai valmistajasta, vaikka sinänsä muissa tuotteissa vikaa olisikaan. Ja toiseksi, itse en ole päässyt sinuiksi Tatechin käyttiksen kanssa. :cha

Esim. Vipecissä ja Autronicissa tuki on huippuluokkaa, mutta ei se toki pelkästään riitä ruiskun valinnassa. Sylinterikohtainen pakolämpömittaus sekä nakutustunnistus onnistuisi tuolla Vipecillä. Näistä se saa isot plussat multa, enkä myöskään ole huonoa kyseisestä merkistä kuullut.

Täytyy sanoa että helvetin paljon helpompaa tämä valitseminen olisi jos omistaisi 4-sylinterisen auton. :D
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 10. 17:01:36 2010

onks se toi 6-pyttyisyys jollakin ruiskulla ongelma? eiks kaikki tue sitä? ja tuo pyttykohtainen pakolämpömittaus, nakuanturi ja muut taitaa olla ihan peruskauraa nykyään, mullakin ne on ollut jo vuosia..

harmi et on ollut ongelmia tuessa, mulla on jostakin syystä ollut päinvastoin, ihan sama milloin on soittanut ja mitä vaan kysynyt, aina on vastaus tullut ja säätö ym asiat on hoitunut näppärästi ja joustavasti. mut se siitä ruiskusta, sulla on kanta siihen joten eikun vertailemaan vaan muita, kyllä se hyvä löytyy.

autronicille ääni, sillä on hyviä näyttöjä suorituskyvyn osalta myös.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Lokakuu 10. 17:55:35 2010

Jasu, tuo haltechin softa vaikuttaa kyllä pätevältä. Selkeä ohjelma, tällainen taviskin ymmärtää siitä, varsinkin megaruutan jälkeen tuo on melkonen parannus. Ja tietysti plussaa tuo ohjelmointikaapeli on suoraan usb, eikä enään iänvanhalla sarjaportilla.

Mutta jos nyt pitäisi valita, ottaisin melkeinpä sen vipecin. Lähinnä kun sporttiautossa onnistuisi sen säädätys, tosin lupas janne kyllä että tän haltechinkin säätö onnistuu kyllä.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Lokakuu 10. 19:17:15 2010

Kahteen kutoseen ollut puhetta megan laitosta. En nyt sitä tähän projektiin tyrkytä, mut sittenhän saa taas vähän vertailupohjaa esim. tatechiin. Toinen tulee ahdettuun M5:seen ja toinen mahdollisesti kohtuu nopeaan supraan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Lokakuu 10. 19:30:32 2010

Vesku kirjoitti:Kahteen kutoseen ollut puhetta megan laitosta. En nyt sitä tähän projektiin tyrkytä, mut sittenhän saa taas vähän vertailupohjaa esim. tatechiin. Toinen tulee ahdettuun M5:seen ja toinen mahdollisesti kohtuu nopeaan supraan.
Itellä olisi käyttämätön MS2v3.0 hyllyssä johtosarjan kera, mutta en sitä laita tähän. Megaa vastaan mulla ei kyllä ole mitään, tiedän sen toimivan hienosti ja mielestäni siinä on myös selkeä käyttis.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Lokakuu 10. 19:32:53 2010

Noihin tulossa MS3, ni saa suoraan sequentiaalit yms. kilkkeet. En noihinkaan MS2:sta laittaisi.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Lokakuu 11. 9:55:47 2010

Timo kirjoitti:onks se toi 6-pyttyisyys jollakin ruiskulla ongelma? eiks kaikki tue sitä? ja tuo pyttykohtainen pakolämpömittaus, nakuanturi ja muut taitaa olla ihan peruskauraa nykyään, mullakin ne on ollut jo vuosia..

harmi et on ollut ongelmia tuessa, mulla on jostakin syystä ollut päinvastoin, ihan sama milloin on soittanut ja mitä vaan kysynyt, aina on vastaus tullut ja säätö ym asiat on hoitunut näppärästi ja joustavasti. mut se siitä ruiskusta, sulla on kanta siihen joten eikun vertailemaan vaan muita, kyllä se hyvä löytyy.

autronicille ääni, sillä on hyviä näyttöjä suorituskyvyn osalta myös.
Minulla on ihan samoja kokemuksia. Kaikki puutteet ja ongelmat mitä oli korjattiin käytännössä heti ja palvelu oli huippuluokkaa.
Tämä moottorinohjausasia on vähän kaksipiipuinen juttu. Jos koneessa on ongelmia ja laitteita ei osata käyttää niin syy on helppo sysätä moottorinohjaukselle.
Toki on aina mahdollista että ohjauksessakin on vikaa.
Yhdellä kaverillakin suli moottori niin epäiltiin ohjausvikaakin (ei tatech). Mutta kun siihen vaikuttaa muutkin asiat, mm, bensanpaineen äkillinen muuttuminen ym.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Lokakuu 11. 11:11:12 2010

jarkkoscosworth kirjoitti:Yhdellä kaverillakin suli moottori niin epäiltiin ohjausvikaakin (ei tatech). Mutta kun siihen vaikuttaa muutkin asiat, mm, bensanpaineen äkillinen muuttuminen ym.
Noihin nyky moottorinohjauksiin kyllä saa kaikkia hienoja varotoimintoja kun jaksaa vaan viritellä, esim. juuri bensan- tai öljynpaineen tippumisen varalta, tai vaikka ihan AFR arvon ollessa pois alueelta.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorinohjaus 6-sylinteriseen?

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 22. 7:33:47 2010

Autronic SM3 on hyvä ja myös kustannustehokas ratkaisu 6syl koneeseen, hanskaa sekventiaalin 6syl asti. Vipev V88 myös erittäin hyvä, enemmän i/o:ta kuin autronicissa, mutta hintakin jonnin verran kovempi, jota taas on turha maksaa jos ei lisä i/o:lla tee mitään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin