Accusump
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Accusump
Moro!
http://www.accusump.com/
Onko kellään käytännön kokemusta tuollaisista partseista? Kai tommonen Cossun koneessakin toimis siinä missä muissakin..?
Kuivasumppu houkuttelisi toisaalta, mutta kun sekään ei ole ihan ongelmaton viritellä.. Tuota AccuSumpia käyttävät ilmeisesti ainakin joissain rata-sarjoissa ja ruotsalaisilla/norjalaisilla foorumeilla olen nähnyt noita asennettavan.
-Timo
http://www.accusump.com/
Onko kellään käytännön kokemusta tuollaisista partseista? Kai tommonen Cossun koneessakin toimis siinä missä muissakin..?
Kuivasumppu houkuttelisi toisaalta, mutta kun sekään ei ole ihan ongelmaton viritellä.. Tuota AccuSumpia käyttävät ilmeisesti ainakin joissain rata-sarjoissa ja ruotsalaisilla/norjalaisilla foorumeilla olen nähnyt noita asennettavan.
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Accusump
Oon joskus pähkiny itekin tota...
Mitä hyötyä haet tolla järjestelmällä, ja missä tilanteessa olis ton järjestelmän tarjoama öljyreservi tarkotus ottaa käyttöön?
Tuo on kyllä aika erilainen juttu kun kuivasumppu järjestelmä.
Mitä hyötyä haet tolla järjestelmällä, ja missä tilanteessa olis ton järjestelmän tarjoama öljyreservi tarkotus ottaa käyttöön?
Tuo on kyllä aika erilainen juttu kun kuivasumppu järjestelmä.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Accusump
TVR kirjoitti:Oon joskus pähkiny itekin tota...
Mitä hyötyä haet tolla järjestelmällä, ja missä tilanteessa olis ton järjestelmän tarjoama öljyreservi tarkotus ottaa käyttöön?
Tuo on kyllä aika erilainen juttu kun kuivasumppu järjestelmä.
Lähinnä ajattelin back-up:iksi, jos öljypumppu sattuu radalla haukkaa tyhjää.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Accusump
Öljyakku on hyvä lisä (muuhunkin kuin painoon), ja tuttu sanoo jo kaksi ahdinta säästyneen laakeriremontilta tuon ansiosta. Mutka-ajolaitteessakin on joskus pakko lyödä virrat poikki täydestä laulusta, esim. kaasun hirttäessä.
Kannattanee harkita.
Kannattanee harkita.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Accusump
Mitenkä ton mitotus arvotaan;
Mulla ei liene kyse lyhyestä yskäsystä, koska säännöllisesti Ahveniston sillan alle kaarrettaessa käy (hidas alkuperäinen mekaaninen) mittari lähes nollilla, eli paine on oikeasti kadoksissa sekuntikaupalla.
Jos mun mittaukset on yhtään tontilla, niin OHC pumppaa n. 3.5 desiä öljyä per sekunti koneen läpi noin 4 bar paineilla, eli 4 pint/2 litran Accu on syöty tyhjiin 7 sekunnissa.
(tosin virtaus hidastuu kun paine laskee) Voisihan tuosta arvoida, että alle 2 baria mennnään 4 sek kuluttua
Ja kun pumppu saa öljyä, niin alkaa heti myös Accun lataus, eli kaikki ei mene laakereille,
eli paine nousee hitaammin. Vai
voiko tuohon vaikuttaa pre-charge painetta nostamalla, jolloin sinne ei mene mitään ennenkuin paine on suurempi
tuo oli teoriaa, miten käytännössä ? Accusumpin mainosteksi sanoo, että tarjoaa suojaa 15-60 sekkaa
Mulla ei liene kyse lyhyestä yskäsystä, koska säännöllisesti Ahveniston sillan alle kaarrettaessa käy (hidas alkuperäinen mekaaninen) mittari lähes nollilla, eli paine on oikeasti kadoksissa sekuntikaupalla.
Jos mun mittaukset on yhtään tontilla, niin OHC pumppaa n. 3.5 desiä öljyä per sekunti koneen läpi noin 4 bar paineilla, eli 4 pint/2 litran Accu on syöty tyhjiin 7 sekunnissa.
(tosin virtaus hidastuu kun paine laskee) Voisihan tuosta arvoida, että alle 2 baria mennnään 4 sek kuluttua

Ja kun pumppu saa öljyä, niin alkaa heti myös Accun lataus, eli kaikki ei mene laakereille,
eli paine nousee hitaammin. Vai




tuo oli teoriaa, miten käytännössä ? Accusumpin mainosteksi sanoo, että tarjoaa suojaa 15-60 sekkaa

-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Accusump
Tulee mieleen että reippaasti yli sata-asteinen öljy on niin notkeaa ettei viive mekaaniselle mittarille ole iso? Näin olen ollut havaitsevanani härpättimissä missä mekaaninen kello on ollut.
Öljyakku voisi ratkaista ongelman.
Sisäänottopaineen asetus vaikuttaisi hyvälle idealle sinällään, riippuu toki rakenteesta, ne mallit joita on tullut tutkittua ovat olleet "rinnalla" toimivia eli paine menee sisään "samasta" kuin tulee ulos (vrt. bensanpaineakku), vaikka fyysisesti on sisään- ja ulostulot erikseen.
Jos "rajoitin" tehdään jousikuormaa lisäämällä, työntää se myös akun tyhjäksi nopeammin...
Akun latautuminen alkaa paineen kohotessa vähitellen (työntää paineennousun myötä tilaa öljylle), joten siitä ei muodostune todellista ongelmaa?
Haittapuolia ei äkkisältään tule mieleen.
Öljyakku voisi ratkaista ongelman.
Sisäänottopaineen asetus vaikuttaisi hyvälle idealle sinällään, riippuu toki rakenteesta, ne mallit joita on tullut tutkittua ovat olleet "rinnalla" toimivia eli paine menee sisään "samasta" kuin tulee ulos (vrt. bensanpaineakku), vaikka fyysisesti on sisään- ja ulostulot erikseen.
Jos "rajoitin" tehdään jousikuormaa lisäämällä, työntää se myös akun tyhjäksi nopeammin...
Akun latautuminen alkaa paineen kohotessa vähitellen (työntää paineennousun myötä tilaa öljylle), joten siitä ei muodostune todellista ongelmaa?
Haittapuolia ei äkkisältään tule mieleen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Accusump
Mitähän toi accusump kustantaa? Normi hydrauliikkaliikkeissä myydään kans paineakkuja ja villi veikkaus on, että hinnat on aika paljon tollasta "race" osaa halvempia. Koon saa kans valita aika vapaasti desistä aina sadan litran tilavuuksiin saakka...
Aika yksinkertanen tollanen on rakentaa ihan perus kamoista. Yksinkertaisimmillaan ton rakentaa esim. 2bar vastaventtiilistä, vaihtovastaventtiilistä ja paineakusta. Vaatii vielä magneettiventtiilin sulkemaan toi akku, kun auto sammutetaan, muuten tuuppaa ittensä tyhjiin.
Aika yksinkertanen tollanen on rakentaa ihan perus kamoista. Yksinkertaisimmillaan ton rakentaa esim. 2bar vastaventtiilistä, vaihtovastaventtiilistä ja paineakusta. Vaatii vielä magneettiventtiilin sulkemaan toi akku, kun auto sammutetaan, muuten tuuppaa ittensä tyhjiin.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Accusump
ylimark kirjoitti:Mitähän toi accusump kustantaa? Normi hydrauliikkaliikkeissä myydään kans paineakkuja ja villi veikkaus on, että hinnat on aika paljon tollasta "race" osaa halvempia. Koon saa kans valita aika vapaasti desistä aina sadan litran tilavuuksiin saakka...
Aika yksinkertanen tollanen on rakentaa ihan perus kamoista. Yksinkertaisimmillaan ton rakentaa esim. 2bar vastaventtiilistä, vaihtovastaventtiilistä ja paineakusta. Vaatii vielä magneettiventtiilin sulkemaan toi akku, kun auto sammutetaan, muuten tuuppaa ittensä tyhjiin.
siis noissa accusump systeemeissä on vain t-haara, vastaventtiili ja 2/2 magneettiventtiili sulkemassa paineakun. mihin tarvitset 2bar vastaventtiiliä alentamaan painetta öljyn painetta ja vaihtovastaa? 2pintin accusump+magneettiventtiili näyttäis olevan 298£ burtonilla. muistaaksi 1litran hydac rakkoakku reilu 200e alv0 hydraulikaupasta. ja toi rakkoakku ei edes sovellu tohon käyttöön, vaan sen pitää olla putki/mäntä akku.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Accusump
Äänen nopeudella se "paine" siellä putkessa kulkee, eli viive todellakin on olematon. Öljy on pääosin kylmää siellä putkessa, mutta määrät on niin pieniä mitä mittarille päin tai mittarilta päin liikkuu, ettei sillä juurikaan ole merkitystä minkä lämpöistä se siellä on.jjs kirjoitti:Tulee mieleen että reippaasti yli sata-asteinen öljy on niin notkeaa ettei viive mekaaniselle mittarille ole iso? Näin olen ollut havaitsevanani härpättimissä missä mekaaninen kello on ollut.
Jäsen #606
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Accusump
2 bar vastaventtiili siihen, ettei sitä paineakkua täytetä alle 2bar ö-paineilla ja vaihtovastaventtiili hoitas ö-paineen purkautumisen paineakulta moottoriin, kun paineakun paine ylittää pumpun paineen. Tähän tietysti riittäs pelkkä vastaventtiili pumppulinjaan.adh kirjoitti: siis noissa accusump systeemeissä on vain t-haara, vastaventtiili ja 2/2 magneettiventtiili sulkemassa paineakun. mihin tarvitset 2bar vastaventtiiliä alentamaan painetta öljyn painetta ja vaihtovastaa? 2pintin accusump+magneettiventtiili näyttäis olevan 298£ burtonilla. muistaaksi 1litran hydac rakkoakku reilu 200e alv0 hydraulikaupasta. ja toi rakkoakku ei edes sovellu tohon käyttöön, vaan sen pitää olla putki/mäntä akku.
Perskules. Tulikin tossa mieleen, ettei sitä kannata tehdä tolla 2 bar vastaventtiilillä, koska sehän aiheuttaa paine-eron paineakun ja linjan välillä, eli paineakun täyttöpaine ei koskaan saavuttaisi pumpun painetta...
Miksei rakkoakku toimi?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Accusump
taitaa mennä moottori öljyn lämpötila yli rakkoakun max arvon. ainakin näiden yleisempien. täytyy vähän kysellä noita akkuja kun seuraavan kerran käy hydrauliikkka liikkeessä.
edit: rakko akkuja löytyy kyllä mallia -30 - +120 astetta. mut sitten tulee eteen toi paine alue 0-5bar, kun yleensä noi on 30bar ylöspäin..
edit: rakko akkuja löytyy kyllä mallia -30 - +120 astetta. mut sitten tulee eteen toi paine alue 0-5bar, kun yleensä noi on 30bar ylöspäin..
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Accusump
Rakkoakun esitäyttöpaineen voi laskea sopivalle tasolle, eli ainaki mun mielestä sen pitäs toimia ihan ok. Sen akun täyttäminen pitäs vaan ratkasta jotenki. Toimiskohan siinä paineakulle menevässä ihan vastusvastaventtiili? Miten se on tossa accusumpissa ratkastu, ettei öljyn virtaus mene täysin paineakulle sen ollessa tyhjä?adh kirjoitti:taitaa mennä moottori öljyn lämpötila yli rakkoakun max arvon. ainakin näiden yleisempien. täytyy vähän kysellä noita akkuja kun seuraavan kerran käy hydrauliikkka liikkeessä.
edit: rakko akkuja löytyy kyllä mallia -30 - +120 astetta. mut sitten tulee eteen toi paine alue 0-5bar, kun yleensä noi on 30bar ylöspäin..
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: Accusump
ylimark kirjoitti:Rakkoakun esitäyttöpaineen voi laskea sopivalle tasolle, eli ainaki mun mielestä sen pitäs toimia ihan ok. Sen akun täyttäminen pitäs vaan ratkasta jotenki. Toimiskohan siinä paineakulle menevässä ihan vastusvastaventtiili? Miten se on tossa accusumpissa ratkastu, ettei öljyn virtaus mene täysin paineakulle sen ollessa tyhjä?adh kirjoitti:taitaa mennä moottori öljyn lämpötila yli rakkoakun max arvon. ainakin näiden yleisempien. täytyy vähän kysellä noita akkuja kun seuraavan kerran käy hydrauliikkka liikkeessä.
edit: rakko akkuja löytyy kyllä mallia -30 - +120 astetta. mut sitten tulee eteen toi paine alue 0-5bar, kun yleensä noi on 30bar ylöspäin..
toimii sitten kun akun käyttöpaine alue on luokkaa 0-10bar, eli rakko on oikean vahvuista materiaalia. samoin mäntäakun tiivisteet pitää olla sopivat pienelle paineelle, ettei tule liian korkeata männän liikekitkaa..
ymmärtääkseni accusumpissa ei ole minkäänlaista kuristinta, koska mäntäakun tilavuus kasvaa nollasta lähtien paineen mukaan. on siis tarkka oikeasta kaasunpaineesta, että saadan täysi hyöty akusta käyttöön.
tuossa olis asennusohjetta
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Accusump
Onko kukaan okeasti kokeillut accusumppia rata-ajossa, eli onko jotain dataa miten kauan se pitää paineet kohtuutasolla ? Siis tarkoittaa että ollut laitteessa jossa joku dataloggeri josta näkee milloin tuho alkoi
koneen käydessä 4 bar öljynpaineilla on abs. paine putkessa 5 baria;
eli 160 cm pitkässä putkessa on 4/5 öljyä ja mittarin päässä siis 30 cm ilmaa.
Jonka (siis ilman) pitää sitten työntää se öljy pois kun koneessa paine laskee, pitkin pientä 3 mm putkea.
Näin sen ajattelin, koska mittari aika hitaasti laskee kun koneen sammuttaa, noin paikoillaankin. No ehkä viive on sekunnin luokkaa.

Teoriasssa ajatellen, abs paine putkessa on 1 bar kun kone seisoo, ja putkihan on täynnä ilmaa, kun se ei ilmaannu koska kulkee ylämäkeen.Äänen nopeudella se "paine" siellä putkessa kulkee, eli viive todellakin on olematon. Öljy on pääosin kylmää siellä putkessa, mutta määrät on niin pieniä mitä mittarille päin tai mittarilta päin liikkuu, ettei sillä juurikaan ole merkitystä minkä lämpöistä se siellä on.
koneen käydessä 4 bar öljynpaineilla on abs. paine putkessa 5 baria;
eli 160 cm pitkässä putkessa on 4/5 öljyä ja mittarin päässä siis 30 cm ilmaa.
Jonka (siis ilman) pitää sitten työntää se öljy pois kun koneessa paine laskee, pitkin pientä 3 mm putkea.
Näin sen ajattelin, koska mittari aika hitaasti laskee kun koneen sammuttaa, noin paikoillaankin. No ehkä viive on sekunnin luokkaa.

-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Accusump
Mutta eikös se öljynpainekkin oikeasti laske pienellä viiveellä siitä kun kone on viimeiset kierrokset pyörähtänyt, siis öljyvalokin syttyy viiveellä vaikka anturissa ei kovin paljoa ilmaa ole
Tuosta tuli mieleen että kun ilman paine on se 1 bar abs ja öljyn 4 bar niin eikös se ole niin että se öljynkin "lähtöpaine" on se sama 1bar eli 1+4bar, aukihan ne öljykanavat on tavallaan ulkoilmaan, eli öljykanavat ei mene alipaineiseksi kun moottori sammuu
Liikaa kun rupeaa tässä pyörittelemään niin menee itsekkin sekaisin
Tuosta tuli mieleen että kun ilman paine on se 1 bar abs ja öljyn 4 bar niin eikös se ole niin että se öljynkin "lähtöpaine" on se sama 1bar eli 1+4bar, aukihan ne öljykanavat on tavallaan ulkoilmaan, eli öljykanavat ei mene alipaineiseksi kun moottori sammuu
Liikaa kun rupeaa tässä pyörittelemään niin menee itsekkin sekaisin

-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Accusump
Asiaa edelleen ajatellen,
mittari toimisi nopeammin, jos putkessa olisi pelkkää öljyä, jonka kokoonpuristuminen on olematon,
eli putken moottorinpuoleisesta päästä tarvii työntää vaan senverran lisää kuin mittarin sisäinen kaariputki tarvii, ja sama pois paineen laskiessa.
Nyt kun välittäjäaineena on ilma, niin se puristuu kokoon kuten edellä kuvattu.
Ja tuosta tuli mieleen että tarviisko se putki ilmata, vai sotkeeko öljy itse mekaanisen mittarin toiminnan ? Ainakaan mistään puretuista mittareista ei ole öljyä valunut, ovat olleet "ilmanpainemittareita"
mittari toimisi nopeammin, jos putkessa olisi pelkkää öljyä, jonka kokoonpuristuminen on olematon,
eli putken moottorinpuoleisesta päästä tarvii työntää vaan senverran lisää kuin mittarin sisäinen kaariputki tarvii, ja sama pois paineen laskiessa.
Nyt kun välittäjäaineena on ilma, niin se puristuu kokoon kuten edellä kuvattu.
Ja tuosta tuli mieleen että tarviisko se putki ilmata, vai sotkeeko öljy itse mekaanisen mittarin toiminnan ? Ainakaan mistään puretuista mittareista ei ole öljyä valunut, ovat olleet "ilmanpainemittareita"
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Accusump
Mulla oli joku mekaaninen triscon lelumittari, niin ainakin siinä oli mittariin tuleva putki musta ihan mittarille asti ja mittarista tuli öljyä kun putken irrotti. Tiedä vaikka olis vuotanut ja ilma tullut pois...
En usko kyllä että öljystä mitään haittaa mittarin toiminnalle olis, korkeintaan jossain hyvin matalilla paineilla pelaavissa jutuissa se öljyn paino siellä kaariputken sisällä saattaa vääristää arvoa jonkun promillen... Joku mittarispesialisti oikaiskoon, jos puhun kauheasti paskaa..
En usko kyllä että öljystä mitään haittaa mittarin toiminnalle olis, korkeintaan jossain hyvin matalilla paineilla pelaavissa jutuissa se öljyn paino siellä kaariputken sisällä saattaa vääristää arvoa jonkun promillen... Joku mittarispesialisti oikaiskoon, jos puhun kauheasti paskaa..

Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Accusump
Mulla on tunkenut mk1 gt/sport/Rs ja mk2 RS (+ capri gt) -mittaristoista monesta öljyä kun on hyllyttänyt naama ylöspäin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Accusump
12" ja 2 pint Accusumppia on nyt kokeiltu pari kesää ratapäivillä.
Periaatteessa hyvä juttu, muttei soveltunut juuri omaan tapaukseen, tai ei tuonut haluttua parannusta.
Toisaalta, koneen esivoiteluun loistava laite, paineet pysyy siellä talven yli, joten ennen kevään ekaa käynnistystä vaan hana hetkeksi auki ja koneessa on öljynpaineet valmiina.
Eka ongelma oli mulla, ettei konetilasta löytynyt sopivaa paikkaa jonne säiliön olisi saanut riittävän pystyyn, jotta ilma tulisi aina ensin pois. Luulen, että kun öljypumppu imasee ilmaa/vaahtoa, niin osa siitä kulkeutuu Accusumppiin, ja häiritsee/pienentää sitten sieltä tulevaa korvausöljyn virtaa.
Toinen ongelma on OHC:n aluöljypohjaan (siis Escort-tyyppinen) mahtuva öljymäärä, siinä ei ole paljoakaan ylimääräistä tilavuutta, alin taso määrittyy siitä että imuputki peittyy kaarreajossa edes jotenkin, ja ylin taso taas on oltava kiertokankien kulkureitin alapuolella.
Eli ainakin omassa käytössä Accusump työntää kaarteen aikana koneeseen litran lisää öljyä, joka sitten heti suoralla ottaa kankiin ja roiskuu ympäriinsä aiheuttaen huohotus, savu, yms. ongelmia.
Tietysti vain hetken, kunnes se litra on taas palautettu Accusumppiin.
Isommalla öljypohjalla ei olisi tätä ongelmaa.
Olikos kukaan muu testaillut tätä rata-ajossa ?
Periaatteessa hyvä juttu, muttei soveltunut juuri omaan tapaukseen, tai ei tuonut haluttua parannusta.
Toisaalta, koneen esivoiteluun loistava laite, paineet pysyy siellä talven yli, joten ennen kevään ekaa käynnistystä vaan hana hetkeksi auki ja koneessa on öljynpaineet valmiina.
Eka ongelma oli mulla, ettei konetilasta löytynyt sopivaa paikkaa jonne säiliön olisi saanut riittävän pystyyn, jotta ilma tulisi aina ensin pois. Luulen, että kun öljypumppu imasee ilmaa/vaahtoa, niin osa siitä kulkeutuu Accusumppiin, ja häiritsee/pienentää sitten sieltä tulevaa korvausöljyn virtaa.
Toinen ongelma on OHC:n aluöljypohjaan (siis Escort-tyyppinen) mahtuva öljymäärä, siinä ei ole paljoakaan ylimääräistä tilavuutta, alin taso määrittyy siitä että imuputki peittyy kaarreajossa edes jotenkin, ja ylin taso taas on oltava kiertokankien kulkureitin alapuolella.
Eli ainakin omassa käytössä Accusump työntää kaarteen aikana koneeseen litran lisää öljyä, joka sitten heti suoralla ottaa kankiin ja roiskuu ympäriinsä aiheuttaen huohotus, savu, yms. ongelmia.
Tietysti vain hetken, kunnes se litra on taas palautettu Accusumppiin.
Isommalla öljypohjalla ei olisi tätä ongelmaa.
Olikos kukaan muu testaillut tätä rata-ajossa ?