P100 pulttijaon muutos

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ti Tammikuu 18. 20:42:04 2011

P100sessa on alunperin edessä se irtolaippa mikä muuttaa jaon isommaksi ja samaksi kuin perässä. Mitäs jos sen kääntäisi perään toisin päin ja muuttaisi jaon samaksi kuin etunavoissa, kelpaako katsastuksessa kun on kuitenkin alkuperänen osa?

Ja voi kertoilla jos on muita toteutuksia tosta asiasta...
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Tammikuu 18. 21:20:16 2011

jos taakse muutat jaon sillä palikalla täytyy vanteiden et olla aika iso, sen verran leveä se palikka on, ja siinä palikassa oleva jako on eri kuin scorpiossa, olisko ollut 5x108. P100 perään on muuten hankala porata pienempää jakoa, se vetarin laippa siinä navan keskellä on sen verran iso, etupäähän käy suoraan? sitten esim sierran tai scorppion navat

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ti Tammikuu 18. 22:04:18 2011

No vanteet on kuitenkin menossa vaihtoon että ei se haittaa. Ja sen etunavan jako siellä alla on 5x112 jos oikein mittasin. Ajattelin jos sais sen saman taakse niin ois tota vannevalikoimaa vähän enemmän. 8)
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Tammikuu 18. 22:07:59 2011

RS270 kirjoitti:No vanteet on kuitenkin menossa vaihtoon että ei se haittaa. Ja sen etunavan jako siellä alla on 5x112 jos oikein mittasin. Ajattelin jos sais sen saman taakse niin ois tota vannevalikoimaa vähän enemmän. 8)
Ei ole 112x5 jako siellä navassa oli muistaakseen 110 tai 108.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Tammikuu 18. 22:56:03 2011

On 108, mulla oli viime suvena 5x110 vanteet spesiaali muttereilla kiinni. Takana käännetyillä laipoilla samanlaiset vanteet.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 18. 23:01:51 2011

komppaan edellisiä, etupään "limpun" kun irrottaa on alla 5x108 jako; mutta sehän on sama kun esim. Volvoissa ja uudemmissa Fordeissa = helppo juttu. virallisesti pultattavan spacerin tulee olla auto- tai vannevalmistajan hyväksymää mallia, ja sitähän se ei enää sen jälkeen ole jos sitä muokataan. toisaalta, ketä kiinnostaa asia huomioida, onkin sit toinen juttu..

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Tammikuu 20. 7:19:10 2011

Pitääkö muuten huhu paikkansa että näissä on transitista lainattu alusta?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Tammikuu 20. 12:05:58 2011

Taka-akseli (Atlas) on samaa kevyttä rahtimallia (LCV) kuin kevyemmissä Transiteissa.
Eipä siinä alustassa muuten taida suoraan vaihtokelpoista olla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Tammikuu 20. 15:11:20 2011

Onks siinä sit sierran etuakseli?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Tammikuu 20. 19:20:25 2011

vauhtipete kirjoitti:Onks siinä sit sierran etuakseli?
On. Etupalkin ja korin välissä on tehtaan jäljiltä jotkut 20mm kalikat joilla keula vähän nousee. Akselisto sinänsä normi 2wd.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja RS270 » To Tammikuu 20. 21:38:38 2011

Milläs ET:llä Jari H noi sun vanteet on? Minkä kokoset?
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Tammikuu 20. 22:23:25 2011

7x15, ET:tä en nyt tähän hätään muista..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vastaa Viestiin