P100 Lavasierramiehet ohoi..

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 6. 17:04:37 2007

kyllä tuon peesatkun poma perä kestää takuulla... lukonkin siihen saa (transit sukua). miks pitää jotain japsimokkulaa sovittaa joka laitteeseen?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Joulukuu 6. 17:34:26 2007

samiharju kirjoitti:kyllä tuon peesatkun poma perä kestää takuulla... lukonkin siihen saa (transit sukua). miks pitää jotain japsimokkulaa sovittaa joka laitteeseen?
Paljon maksaa lukko P-100:sen akseliin + pyöränpulttien poraus/laippojen teko??
Esim. hissukan lukkoperiä saa parillasadalla. (pulttijako 5x4,5")
Ei se Fordi yhdestä japsiakselista pilalle mee. :wink:

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Joulukuu 6. 17:46:54 2007

Petehri kirjoitti: Alustaa madalsin takaa 100mm madalluspaloilla ja edestä joillakin sierran jousilla + iskareilla. Renkaina käytin ihan normaaleja 14" kumeja kun pakunrenkailla ajettavuus oli aika järkyttävä.
käytitkö leimalla madallettuna ja normirenkailla? aika töisevää leimalle nostaa alustaa ja vaihtaa ne pakun renkaat alle.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 6. 18:59:33 2007

50mm madalluspaloilla on leimalla laillinen kun "alusta on muutoskatsastettu", matalaprofiilikumeja löytyy myös isolla kantavuudella..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 9. 17:00:05 2007

samiharju kirjoitti:kyllä tuon peesatkun poma perä kestää takuulla... lukonkin siihen saa (transit sukua). miks pitää jotain japsimokkulaa sovittaa joka laitteeseen?
Taunuksessa ollutta Hiacen lukkoperää en saanut rikki. Lukko maksoi murto-osan fordin perään kuuluvan lukon hinnasta.

P100 perä näyttää erehdyttävästi Atlas-perältä, valurunkonsa ja pyöreiden akseliputkiensa osalta. Transitissahan on se neliskanttinen akseliputki ja levystä hitsattu banjo. Onko se nyt ihan varma tieto se, että se on transitin akselille jotain sukua?
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 9. 17:30:39 2007

Käsissäni on alkuperäinen "Ford P100 Pick-Up Asentajan tuote-esittely ja koulutusopas" vuodelta 1989 ja siitä poimien:

Taka-akselisto: 32 A keskiraskas Salisbury, samanlainen kuin Transitissa, mutta pienempi raideväli ja Timkenin navat. Välityssuhde 4,63:1. Jarrut samanlaiset kun Transit LCY malleissa (pikkutransu?)

Etuakselisto: Sierran erillisjousitettu akselisto McPherson tuin, poikittaiset alatukivarret ja vakaajatanko. Korin ajokorkeutta nostettu välipaloilla akseliston ja korin välissä.

Ohjaustyyppi: Sierran hammastankoasennelma, Scorpion raidetangonpäät

Vaihteisto: Sierran 5-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto, kaikki vaihteet synkronoidut, välityssuhteet Transitin mukaan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Joulukuu 9. 17:45:14 2007

käsittääkseni ainakin tuolta saa lukkoja jne salisburyyn http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi/hinnasto.htm

ja transiteissa joissain ainakin on sikajäykkä lukko vakiona jo; en sit tiedä minkälainen akseli niissä on.

minkä takia pitäisi keksiä pyörä uudelleen sen hiacen akselin kanssa, jos autossa on jo alla tuollainen akseli valmiiksi? onhan siinä kuitenkin oman punnaamisensa sovittaa toisen auton akseli..

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 12. 16:40:56 2007

Samihan se osaa sanoa virallisen kannan mikä on nyt suurin moottori mitä p100 saa laittaa? Lasketaanko suurin kone miten tarkasti, eli jos tarkasti lasketaan niin suurin kone ois 2491,25cc (ohc 1993cc)?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 12. 18:28:52 2007

2491cm3 on suurin koko. teho kai se suurempi ongelma on ja paino kun ei oo kun 4cyl versioita alunperin. siis jos meinaa jonku isomman dieselin laittaa...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Joulukuu 13. 17:00:19 2007

2l ohc on 77hp*1.20=92,4hp
mesen om602(vapari) on 90hp mut tilavuus on 2497cc. Jospa joku pistäs ton 6cc laskuvirheen piikkiin :D

om605(vapari) ois 20v kone ja siinä on resursseja ihan erilailla. Vakio tehot 113hp joten siihen kaatuu sen haaveilu, tilavuus oisi sama 2497cc

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » To Joulukuu 13. 18:42:23 2007

No entäs Mersun 200D-kone (OM601)? Vakiona koneessa on 73hp, eli turbon istuttamisessa ei pitäisi olla ongelmia edes katsastusta ajatellen. Tilavuutta on siis kaks litraa. 200D:stä on otettu ainakin 248hp (numero tuli ulkomuistista, mutta ei heitä paljon), eli liikuisi se tavara suljetulla alueella ihan kohtuu rivakasti. :lol:

ps. joku kuitenkin kysyy, vastaan etukäteen. Kyseinen moottori kesti muistaakseni 60tkm.
pps. eihän siinä mitään järkeä ole, mutta ajatuksella on kiva leikkiä. :wink:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Joulukuu 13. 18:55:22 2007

Sivonen kirjoitti:No entäs Mersun 200D-kone (OM601)? Vakiona koneessa on 73hp, eli turbon istuttamisessa ei pitäisi olla ongelmia edes katsastusta ajatellen. Tilavuutta on siis kaks litraa. 200D:stä on otettu ainakin 248hp (numero tuli ulkomuistista, mutta ei heitä paljon), eli liikuisi se tavara suljetulla alueella ihan kohtuu rivakasti. :lol:

ps. joku kuitenkin kysyy, vastaan etukäteen. Kyseinen moottori kesti muistaakseni 60tkm.
pps. eihän siinä mitään järkeä ole, mutta ajatuksella on kiva leikkiä. :wink:
om601=lusu vaikka virittelis ja ei taho kestää kovin pitkään edes 200hp. om604 menisi kuutioitten ja tehon puolesta 2.2l, 16v rivi4. Öljysuihku vissiin mäntien alle ja vitoista saa turbon mäntää ja kankee jos tuntuu että rupee repeilemään.

Mutta oishan se vitonen tai kutonen aina eri kiva ääninen :?

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » To Joulukuu 13. 20:18:07 2007

No ei se vajaa 250hp ihan lusu ole... Tai riippuu toki mihin on tottunut. P100-miehelle se on aika ripeä. :lol:
60tkm on toki aika vähän kilometrejä virikoneelle. :(
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 13. 21:10:30 2007

eikö joku volkkarin dieselkone olis ihan passeli? jos vitosen äänestä pitää niin t4 transporterissa / audissa / volvoissa käytetty 2.5 tdi on 2461cm3 ja tehottomin versio eli ilman cooleria on kaiketi 88hp /195Nm (korjatkaa jos olen väärässä)... siitä saa voimaa ihan kivasti, tehdaskuosissakin sen 150hp / 295Nm ja kestävällä tavalla. tollaisen 88hp mallin sais muutoskatsastettua heittämällä.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Joulukuu 14. 15:58:37 2007

samiharju kirjoitti:eikö joku volkkarin dieselkone olis ihan passeli? jos vitosen äänestä pitää niin t4 transporterissa / audissa / volvoissa käytetty 2.5 tdi on 2461cm3 ja tehottomin versio eli ilman cooleria on kaiketi 88hp /195Nm (korjatkaa jos olen väärässä)... siitä saa voimaa ihan kivasti, tehdaskuosissakin sen 150hp / 295Nm ja kestävällä tavalla. tollaisen 88hp mallin sais muutoskatsastettua heittämällä.
Tuotapa konetta eilen kahtelin. Siitä on revitty vakio alakerralla yli 300hp ja 500Nm joten sillä rupee jo traileri liikkumaan. Toinen hyvä vaihtoehto olisi transitti mesen om603 koneella :D

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Su Joulukuu 16. 23:14:14 2007

ootteko peesataan ruiskua asentanu.. mihin bensa pumppua sijoiteltu ?kun siinä näyttäs olevan ihan erilaiset tankki systeemit kuin normi sierrassa.entäpä polttoaine linjat,taitaa mennä orkkikisillakin. pitäs omaan ruveta vaihtaan kone ja samalla laittaa ruisku.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 17. 8:56:47 2007

mulla on menossa peesatkun ruiskutus. mun on alunperin diesel ja oletan että bensassakin on paluulinja valmiina kuten tuossa. mulla on omatekoinen kerääjäsäiliö johon aion johtaa kaasariauton sähköisellä bensapumpulla bensan, siitä alhaalta ruiskun pumppu imemään bensaa ruiskulle, paluuletku kerääjäsäiliöön josta taas tankin paluuseen. ihan konetilaan ajattelin pumput ja säiliön laittaa, onhan siellä tilaa vaikka kuinka...

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Joulukuu 17. 18:37:59 2007

joo kyllä siinä paluulinja on valmiina,en nyt muista mitä kokoa is sierrassa oli se paluulinja orkkiksena taitaa aikalailla saman kokonen kun kaasarissakin.
ei kai se välttämättä tarvi tuota kerääjäsäiliötä? sijoittaa pumpun tankin lähistölle sopivaan korkeuteen.letkun lähtöjä joutuu vähän kikkailemaan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 17. 21:01:11 2007

no sit joudut muokkaamaan kerääjän tankkiin. ruiskun pumpun tulee saada jatkuvasti bensaa, muuten se särkyypi ja meno on katkovaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 17. 21:01:53 2007

mun kerääjäsäiliön ostin klubilaiselta käytettynä, http://www.netikka.net/samih/ker%e4%e4j%e4.jpg

Petehri
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Tammikuu 13. 0:14:58 2004
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri » Ke Joulukuu 26. 1:37:21 2007

hilteri kirjoitti:
Petehri kirjoitti: Alustaa madalsin takaa 100mm madalluspaloilla ja edestä joillakin sierran jousilla + iskareilla. Renkaina käytin ihan normaaleja 14" kumeja kun pakunrenkailla ajettavuus oli aika järkyttävä.
käytitkö leimalla madallettuna ja normirenkailla? aika töisevää leimalle nostaa alustaa ja vaihtaa ne pakun renkaat alle.
Käytin juu. Kyl se hieman katteli niitä madallus paloja, mutta sanoin vaan että aina siellä tollaset on ollu. 100% lukkoa se myös hieman ihmetteli. Sanoin vaan et vakio lukkoa pikkasen kiristettiin ku alko luistamaan. :lol:
Ford P100

Skrapa
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Joulukuu 1. 11:27:16 2004
Paikkakunta: Tarvasjoki

Viesti Kirjoittaja Skrapa » Ke Joulukuu 26. 18:34:52 2007

ei kellää muuten sattuis olemaan ylimääräisenä valmiita 50mm madalluspalikoita Psatkuun.
bmw e28 518i bavaria -88
bmw e46 320d -99
cortina 2D 1600 deluxe -70
golf variant 1.6 -03

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 26. 18:41:49 2007

50x50mm profiiliputkea pätkät ja 50mm orggista pidemmät U-pultit.. siinä sulle madallusta :-)

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » Ke Joulukuu 26. 20:22:09 2007

Omaani tein 50x60mm pudotuspalat. Kantaa koko lehtijousen leveydeltä (60mm leveä), ja varmistaa, ettei pala pääse kääntymään U-pulttien välissä.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

Skrapa
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Joulukuu 1. 11:27:16 2004
Paikkakunta: Tarvasjoki

Viesti Kirjoittaja Skrapa » To Joulukuu 27. 10:41:46 2007

Mut kysellään vielä, et mikä laatikko bensa P100:ssa on?
bmw e28 518i bavaria -88
bmw e46 320d -99
cortina 2D 1600 deluxe -70
golf variant 1.6 -03

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Joulukuu 27. 11:02:17 2007

ohcssa type9 mutt mikä välitys? onko sama kuin sierrassa?

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » To Joulukuu 27. 13:10:00 2007

samiharju kirjoitti:Vaihteisto: Sierran 5-vaihteinen käsivalintainen vaihteisto, kaikki vaihteet synkronoidut, välityssuhteet Transitin mukaan.
...tuskin on samat välitykset Sierrassa ja Transitissa (varsinkaan jos se pitää kirjassa mainita). :roll:
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Joulukuu 27. 15:47:27 2007

kukas kertoo sen välityksen ja mistä sen tunnistaa laatikkoa purkamatta?

Skrapa
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Joulukuu 1. 11:27:16 2004
Paikkakunta: Tarvasjoki

Viesti Kirjoittaja Skrapa » Ti Maaliskuu 18. 20:05:19 2008

Onko kukaan keksinyt vielä jotai laillista/helpohkoa keinoa muuttaa ton p100 taka-akselin pulttijaon? Itse koittanut pähkäillä asiaa, mutta ei oikein leikkaa :) Haluais 5x112 jaon kun sillä tuntuu löytyvän vanteita riittävällä kantavuudella.
Onko tietoa muuten että tarvitseeko edessä myös olla saman kantavuuksiset renkaat kuin takana? Vai meneekö ihan akselimassojen mukaan erikseen etu- ja takarenkaat?
bmw e28 518i bavaria -88
bmw e46 320d -99
cortina 2D 1600 deluxe -70
golf variant 1.6 -03

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Huhtikuu 11. 0:00:43 2008

samiharju kirjoitti:mulla on menossa peesatkun ruiskutus. mun on alunperin diesel ja oletan että bensassakin on paluulinja valmiina kuten tuossa. mulla on omatekoinen kerääjäsäiliö johon aion johtaa kaasariauton sähköisellä bensapumpulla bensan, siitä alhaalta ruiskun pumppu imemään bensaa ruiskulle, paluuletku kerääjäsäiliöön josta taas tankin paluuseen. ihan konetilaan ajattelin pumput ja säiliön laittaa, onhan siellä tilaa vaikka kuinka...
oliko johtosarjan kanssa mitään probleemia? otitko muuten alkuperäsen moottorin sarjan pois ja kävikö ruiskun johtosarja suoraan auton omaan?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 11. 17:08:14 2008

ei siinä mitää kummallista ollu. moottorin johtosarjan otin scorpiosta kokonaisena; tuolla mun projektipäivyrissä on juttua www.voorttimies.org.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re:

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Helmikuu 22. 21:10:08 2011

Skrapa kirjoitti:Onko kukaan keksinyt vielä jotai laillista/helpohkoa keinoa muuttaa ton p100 taka-akselin pulttijaon?
milläs patenteilla väki on näitä tehnyt?
miten varsinkin takapäätä on tehty... ja mitäs se etupyörän jakomuunnin levy vaatii takakäyttöön muutettuna?

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja RS270 » To Helmikuu 24. 18:37:29 2011

Muakin kiinnostais, itellä suunnitelmissa toi sama homma. En ole vielä kerinny tutkimaan asiaa sen paremmin, mutta yritän sovittaa sitä etupään muutospalikkaa taakse. Jos ei sillä onnistu, sitten vetarinpäähän uus jako tai jotain? Ennen en luovuta kun on 5x108 jako takanakin, vanteet on jo ostettu. 8)
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Helmikuu 24. 18:59:52 2011

RS270 kirjoitti:Muakin kiinnostais, itellä suunnitelmissa toi sama homma. En ole vielä kerinny tutkimaan asiaa sen paremmin, mutta yritän sovittaa sitä etupään muutospalikkaa taakse. Jos ei sillä onnistu, sitten vetarinpäähän uus jako tai jotain? Ennen en luovuta kun on 5x108 jako takanakin, vanteet on jo ostettu. 8)
Onnistuuko pelkän takanavan irroitus, siihen hitsillä vanhat reiät umpeen ja uusi jako poraten?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Helmikuu 24. 19:03:26 2011

Posmo kirjoitti:
RS270 kirjoitti:Muakin kiinnostais, itellä suunnitelmissa toi sama homma. En ole vielä kerinny tutkimaan asiaa sen paremmin, mutta yritän sovittaa sitä etupään muutospalikkaa taakse. Jos ei sillä onnistu, sitten vetarinpäähän uus jako tai jotain? Ennen en luovuta kun on 5x108 jako takanakin, vanteet on jo ostettu. 8)
Onnistuuko pelkän takanavan irroitus, siihen hitsillä vanhat reiät umpeen ja uusi jako poraten?
Ei ole erillistä takanapaa.. :?
Kun on vetoakselissa se laippa, sitten pitäis myös porata jarrurumpuun eri jako.
Helpoimmalla pääsee kun laittaa jaonmuunto spacerin vaikka etee, tai sorvauttaa jossain semmosen.
Kyllähän vaihtoehtoja on monia mut kuka oikeesti viittii ostella kalliita osia tämmöseen Portugalilaiseen käyttikseen :lol:
Asia on sitten ihan eri kun ruvetaan harrastamaan.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 24. 19:48:33 2011

Vielä siitä atlas vs. p100 asiasta, kaveri myi työkaverillensa taunuksen "iso-atlas" välityksen P100:een, että sai mukavammat kierrokset matka-ajoon ja sitä kautta myös kulutuksen laskemaan. Täten voisi ajatella että P100:n välitys sopii myös taunukseen ja samoiten luulisin myös tasauspyörästön olevan yhteensopiva. Entäs vetoakselin poorit?
Jäsen #606

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Helmikuu 24. 19:59:04 2011

olafu kirjoitti:Vielä siitä atlas vs. p100 asiasta, kaveri myi työkaverillensa taunuksen "iso-atlas" välityksen P100:een, että sai mukavammat kierrokset matka-ajoon ja sitä kautta myös kulutuksen laskemaan. Täten voisi ajatella että P100:n välitys sopii myös taunukseen ja samoiten luulisin myös tasauspyörästön olevan yhteensopiva. Entäs vetoakselin poorit?
Kaikki käy.
Hyllyssä vartoo ATB ja 3.09 välitys saturaisen rahtiakseliin.
Se jaon muutos taakse onnistuu modaamalla edestä ne orkkis spacerit -> eteen jää 5x108 ja taakse tulee semmonen.
Ja sokerina pohjalla P100 akselissa on tasauspyörästö 4:llä pikku rattaalla normaalin 2 sijaan.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja olafu » To Helmikuu 24. 23:40:42 2011

Jari H kirjoitti:
olafu kirjoitti:Vielä siitä atlas vs. p100 asiasta, kaveri myi työkaverillensa taunuksen "iso-atlas" välityksen P100:een, että sai mukavammat kierrokset matka-ajoon ja sitä kautta myös kulutuksen laskemaan. Täten voisi ajatella että P100:n välitys sopii myös taunukseen ja samoiten luulisin myös tasauspyörästön olevan yhteensopiva. Entäs vetoakselin poorit?
Kaikki käy.
Hyllyssä vartoo ATB ja 3.09 välitys saturaisen rahtiakseliin.
Se jaon muutos taakse onnistuu modaamalla edestä ne orkkis spacerit -> eteen jää 5x108 ja taakse tulee semmonen.
Ja sokerina pohjalla P100 akselissa on tasauspyörästö 4:llä pikku rattaalla normaalin 2 sijaan.
5x108, eli sama ku melkein kaikissa volvoissa? Minkäs mallinen se p100 lukko on?
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Helmikuu 26. 8:50:50 2011

P100 perässä ei ole lukkoa ainakaan vakiona, mutta GL -mallin pikkutranshitissa on, ja perä on sama.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja hilteri » La Helmikuu 26. 17:47:44 2011

samiharju kirjoitti:P100 perässä ei ole lukkoa ainakaan vakiona, mutta GL -mallin pikkutranshitissa on, ja perä on sama.
omassani on lukko. mallista en tiedä. lisävarusteena saanut lukon ostettua..

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ke Lokakuu 5. 22:01:16 2011

Upataan hieman vanhaa aihetta. Osaisko joku sanoa, mikä perävälitys löytyy bensakoneisesta peesatkusta.
Dieselissä käsittääkseni 4.63 ?
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Lokakuu 6. 0:23:05 2011

Sama välitys kaikissa. Sen takia ei paljoa satasta kovempaa viitti ajaa..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Lokakuu 6. 17:15:34 2011

Jari H kirjoitti:Sama välitys kaikissa. Sen takia ei paljoa satasta kovempaa viitti ajaa..
Hmmm.... Ja näissä peesatkujen vaihdelaatikossa oli muistaakseni transitin välitykset.
Huutaa kyllä tosiaan tajuttomasti satasen vauhdissa... :roll: Auttaisko välityksiin, jos vaihtas diesel-sierran vaihdelaatikon....?
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: P100 Lavasierramiehet ohoi..

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Lokakuu 6. 18:18:27 2011

Ite aattelin vaihtaa välityksen Caprin 3.09:iin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vastaa Viestiin