Moottorin meikkaaminen

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Helmikuu 27. 17:02:18 2011

Joo, ei viiti taas tehdä monologia tonne projekti topikkiin niin heitetään tämmönen pystyyn.

Lohko ja öljypohja on maalattu nyt vht engine enamelilla (varmaan ihan paskaa, mutta tuleepahan kokeiltua). Kansikin olis nyt lasikuulapuhallettu, joten milläs sen pinnottais? Tommonen lasikuula puhallettu alumiini ottaa aika herkästi paskaa itseensä, joten tollaseks ei viiti kai jättää. Vedänkö siihenkin vaan ton saman vht maalin päälle? (mattamusta kuivuessaan) Imusarjan meinasin ainakin samalla vetästä, joten voipi olla ettei lakattu kansi näyttäis hirveen hyvältä.

Muuten kokemuksia kannen maalauksesta, miten pysyy ja kestää? :)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja henu » Su Helmikuu 27. 18:47:46 2011

Kuumankesto lakkaa ni saa pidettyä puhtaana.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Helmikuu 28. 16:37:15 2011

jossain oli juttua et tentulla pyhki alu pinnan niin helpotti kummasti. en muista just linkkiä joku kiillotus juttu se oli.

tietty usein sit tenttua itellekkin :lol:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 1. 12:40:09 2011

itse pinnoittaisin moottorin kuumat metalli osat mahdollisimman uhuella pinnalla> lämmön luovutus ulos ei esty
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Maaliskuu 2. 0:19:54 2011

ellei sit ole erikseen lämpöä luovuttavaa pinnoitetta, sellaisiakin on.

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Maaliskuu 2. 11:52:11 2011

Alumiinikanteen vois kokeilla happomaalia harso pohjalle ja sit automaali pintaan. Ja muista huolellinen rasvanpoisto. Tuo 2k maali kestää kyllä yli sen sata astetta lämpöä. Happomaali tarttuu alumiiniin hyvin kiinni. Ei ole kokemusta itsellä, että miten pysyy alumiinikannessa tuo yhdistelmä, mutta ainakin alumiinissa pysyy hyvin. (imusarja, vanteet yms.) Ja hiekkapuhalletussa valurauta lohkossa pysyy jo tuo pelkkä automaali itsellä tosi hyvin.
"Mieluiten ihan sama."

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Maaliskuu 4. 16:03:11 2011

Alumiinipinnoite on omissa alukansissa ainakin pysynyt, tolla lämmön kesto 800 astetta.
ESCORT MK3/4

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Moottorin meikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Maaliskuu 9. 17:31:43 2011

Akryyli maalille luvataan 180 asteen lämmönkesto mitä se sit oikeasti kestää en tiedä.
Miranol on huippu maali noihin lohkoihin ja kansiin.
Eli periaatteessa vois vetää pelkän 2k lakan siihen pintaan, voi ehkä pikkasen kellastua, eli tulee vähän sen näkönen mitä mm. mersuissakin joskus käytettiin moottorin suojalakkana.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vastaa Viestiin