Bmw vaihdelaatikot

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 3. 9:58:21 2011

Onko kellään kokemuksia / tietoa kuinka kovaa käyttöä kestää esim e46 330 vaihdelaatikko isompia tehoja?400hv -> Noihan ei ihan hirveitä maksaisi. Kytkinkoppa tietysti kiinteä mut eiköhän silleki jotain saa tehtyä. 5pykäläinen manuaali siis.. Vai onko parempi unohtaa suosiolla.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Maaliskuu 3. 10:10:52 2011

puuhapete kirjoitti:Onko kellään kokemuksia / tietoa kuinka kovaa käyttöä kestää esim e46 330 vaihdelaatikko isompia tehoja?400hv -> Noihan ei ihan hirveitä maksaisi. Kytkinkoppa tietysti kiinteä mut eiköhän silleki jotain saa tehtyä. 5pykäläinen manuaali siis.. Vai onko parempi unohtaa suosiolla.
Kyllähän nuo toimii ja kestää!

Aika harvassa on esim turbo M3:set mihin on laatikkoa tarvinnut alkaa päivittämään kestävyysongelman takia.
Tsekkaile vaikka pure-pf:n foorumia. Siellä on juttua noista kovakulkuisia turbo bemmeistä sen verran, että vannoutuneella foordi miehellä alkaa verenpaine hakkaa limitterille.. :green:

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Maaliskuu 3. 10:50:55 2011

Noitakin laatikkoja on muutamia erilaisia.

330d 5v GS5-39DZ 390nm (1 4.24 2 2.92 3 1.82 4 1.27 5 1.00 R ?)
330d 6v GS6-53DZ 530nm (1 5.080 2 2.804 3 1.783 4 1.260 5 1.000 6 0.835 R 4.607)
330i 6v GS6-37BZ 370nm (1 4.350 2 2.496 3 1.665 4 1.234 5 1.000 6 0.851 R 3.926)
330i 5v S5D 320Z 320nm (1 4.20 2 2.49 3 1.66 4 1.24 5 1.00 R 3.89)

Toki noistakin laatikoista sitten löytyy vielä eri malleja.
Ja tuo vääntö minkä olen tuohon perään laittanut, on tehtaan ilmoittama kesto. Käytännössä kestävät luultavasti sen ainakin tuplaten.

edit. lisäilen tähän nuo laatikon välitykset kun ne löydän
Viimeksi muokannut Jasu, To Maaliskuu 3. 13:48:19 2011. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 3. 10:56:10 2011

sierra4x4tbo kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Onko kellään kokemuksia / tietoa kuinka kovaa käyttöä kestää esim e46 330 vaihdelaatikko isompia tehoja?400hv -> Noihan ei ihan hirveitä maksaisi. Kytkinkoppa tietysti kiinteä mut eiköhän silleki jotain saa tehtyä. 5pykäläinen manuaali siis.. Vai onko parempi unohtaa suosiolla.
Kyllähän nuo toimii ja kestää!

Aika harvassa on esim turbo M3:set mihin on laatikkoa tarvinnut alkaa päivittämään kestävyysongelman takia.
Tsekkaile vaikka pure-pf:n foorumia. Siellä on juttua noista kovakulkuisia turbo bemmeistä sen verran, että vannoutuneella foordi miehellä alkaa verenpaine hakkaa limitterille.. :green:

-Timo
Jasu kirjoitti:Noitakin laatikkoja on muutamia erilaisia.

330d 5v GS5-39DZ 390nm
330d 6v GS6-53DZ 530nm
330i 6v GS6-37BZ 370nm
330i 5v S5D 320Z 320nm

Toki noistakin laatikoista sitten löytyy vielä eri malleja.
Ja tuo vääntö minkä olen tuohon perään laittanut, on tehtaan ilmoittama kesto. Käytännössä kestävät luultavasti sen ainakin tuplaten.
Vaikuttavaa..pitäis kestää ja saatavuus ei ongelma jos hajoaa. Ilmeisen todennäköisesti sähköinen nopeusmittarin anturi? Sille tarvii kans sitten jotain lääkettä kehitellä. Dieselin laatikot tehty vähän sitkeämmästä raudasta vielä. :)
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Maaliskuu 3. 11:04:58 2011

En ole aivan varma tuosta nopeusanturista, mutta käsittääkseni lukee sen abs/nopeus-anturilta.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Maaliskuu 3. 18:55:56 2011

Vai onko se nopeusmittarin ropelli edelleen perämurikan sisällä?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Maaliskuu 3. 19:02:48 2011

Jari H kirjoitti:Vai onko se nopeusmittarin ropelli edelleen perämurikan sisällä?
En usko, vaan käsittääkseni se juurikin lukee näissä absin kehää.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Maaliskuu 3. 19:25:41 2011

Jasu kirjoitti:
Jari H kirjoitti:Vai onko se nopeusmittarin ropelli edelleen perämurikan sisällä?
En usko, vaan käsittääkseni se juurikin lukee näissä absin kehää.
Ei taida olla enää näissä uudemmissa. E36:sta semmonen löytyy vielä perän sisältä..

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja pablo » To Maaliskuu 3. 20:28:28 2011

Siinä pohjanmaan +800 hv vehkeessähän on E36 M3:sen ZF laatikko mikä löytyy myös E36 328:stakin. On ilmeisesti kestänyt hyvin vetää varttiakin slikseillä?

Laatikossa on vaan suora vitonen.

EDIT: Niin ja noita näkyy olevan välillä puoleen hintaan verrattuna Cossun laatikot myynnis.

-Anssi
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja mettis » To Maaliskuu 3. 21:00:09 2011

pablo kirjoitti:Siinä pohjanmaan +800 hv vehkeessähän on E36 M3:sen ZF laatikko mikä löytyy myös E36 328:stakin. On ilmeisesti kestänyt hyvin vetää varttiakin slikseillä?

Laatikossa on vaan suora vitonen.

EDIT: Niin ja noita näkyy olevan välillä puoleen hintaan verrattuna Cossun laatikot myynnis.

-Anssi
525tds:n laatikon vähän aikaa sitten hain autopurkaamosta, 340e maksoi ja kestävyys sama kuin m3:sen lootan.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Maaliskuu 3. 21:41:00 2011

mettis kirjoitti: 525tds:n laatikon vähän aikaa sitten hain autopurkaamosta, 340e maksoi ja kestävyys sama kuin m3:sen lootan.
Jep, melko lähellä tuota S5D 320Z laatikkoa keston kanssa (siis jos se on S5D 260Z). Laatikot suurin piirtein saman hintaisia (~350e).
Onkos sulla tietoa laatikon välityksistä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 3. 22:27:23 2011

Hetkinen? Enhän tuolla laatikolla tee mitään jos 5.en on muka 1.00. Sit pitäis ottaa 6lovinen ja se taas maksaa. :|
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja mettis » To Maaliskuu 3. 22:43:56 2011

puuhapete kirjoitti:Hetkinen? Enhän tuolla laatikolla tee mitään jos 5.en on muka 1.00. Sit pitäis ottaa 6lovinen ja se taas maksaa. :|
jep vitonen on suora, halpa ja hyvä/sopiva ei löydy samasta paketista.. volvo foorumin puolella 830hv vinokoneen perässä on m5:sen 6-lovinen loota, ne tahtoo maksaa reilun 1000e.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Maaliskuu 3. 22:53:21 2011

puuhapete kirjoitti:Hetkinen? Enhän tuolla laatikolla tee mitään jos 5.en on muka 1.00. Sit pitäis ottaa 6lovinen ja se taas maksaa. :|
Ei muutakun alle 3.n rattaat perään, sillähän se hoituu. Bemareissahan on ollut iänpäivän sportti laatikko suoralla 5:lla ja pitkällä perällä.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 3. 23:03:08 2011

Niin,aivan tosiaan kyllähän multa se 2.73 vällärikin löytyy vielä kun vaihtaa takaisin. :) edit: muisti pätkii olikin 3.08 mut aika lähellä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja olafu » La Maaliskuu 5. 1:23:33 2011

Onkos noissa irrotettava kytkinkoppa vai pitääkö hitsata? Ja kuinka vaihteet vaihtuu kun kierroksia on reilun laisesti?
Jäsen #606

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Maaliskuu 5. 8:40:49 2011

olafu kirjoitti:Onkos noissa irrotettava kytkinkoppa vai pitääkö hitsata? Ja kuinka vaihteet vaihtuu kun kierroksia on reilun laisesti?
Kiinteä koppa. En usko että ongelmia vaihdon kanssa tulee, enkä ole juuri kuullutkaan ongelmista. (toki harvemmin noita 6:sen moottoreita 8500rpm kierrätetään)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Hena » La Maaliskuu 5. 10:01:50 2011

mettis kirjoitti:volvo foorumin puolella 830hv vinokoneen perässä on m5:sen 6-lovinen loota, ne tahtoo maksaa reilun 1000e.
Multa löytyy ylimääräsenä tommonen e39 M5 6-vaihteinen laatikko. Eikä maksa yli tonnia :) Privaa vaan jos jotakuta kiinnostaa..

EDIT: Ja löytyy myös ylimääränen M3 ZF eli S5D320Z..
Toyota Supra TT

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Maaliskuu 5. 10:26:03 2011

Hena kirjoitti:
mettis kirjoitti:volvo foorumin puolella 830hv vinokoneen perässä on m5:sen 6-lovinen loota, ne tahtoo maksaa reilun 1000e.
Multa löytyy ylimääräsenä tommonen e39 M5 6-vaihteinen laatikko. Eikä maksa yli tonnia :) Privaa vaan jos jotakuta kiinnostaa..
Tuossahan oli kytkinkoppakin suorassa..?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Hena » La Maaliskuu 5. 10:31:12 2011

puuhapete kirjoitti:
Hena kirjoitti:
mettis kirjoitti:volvo foorumin puolella 830hv vinokoneen perässä on m5:sen 6-lovinen loota, ne tahtoo maksaa reilun 1000e.
Multa löytyy ylimääräsenä tommonen e39 M5 6-vaihteinen laatikko. Eikä maksa yli tonnia :) Privaa vaan jos jotakuta kiinnostaa..
Tuossahan oli kytkinkoppakin suorassa..?
Nyt en hiffaa mitä ajat takaa mutta ihan normaalikuntonen ehjä M5 laatikko se on :)
Toyota Supra TT

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Maaliskuu 5. 10:39:32 2011

Hena kirjoitti:Nyt en hiffaa mitä ajat takaa mutta ihan normaalikuntonen ehjä M5 laatikko se on :)
Et näköjään. :lol: Meinasin että kun v8.sta niin kytkinkoppakin kai suorassa laatikon runkoon nähden.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Maaliskuu 5. 10:42:55 2011

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _s6s_420g/
http://en.wikipedia.org/wiki/Getrag_420G_transmission

edit. tätä hankkiessa kannattaa muistaa että laatikkoa on ainakin kahdella erilaisella kopalla (6syl. vs. 8syl.) Ne toki sitten erottaakin selvästi.
Viimeksi muokannut Jasu, La Maaliskuu 5. 10:50:13 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Maaliskuu 5. 10:46:49 2011

Kiitos linkistä Jasu:Tuon laitto menis vähemmällä hitsauksella koloonsa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Hena » La Maaliskuu 5. 10:55:15 2011

puuhapete kirjoitti:
Hena kirjoitti:Nyt en hiffaa mitä ajat takaa mutta ihan normaalikuntonen ehjä M5 laatikko se on :)
Et näköjään. :lol: Meinasin että kun v8.sta niin kytkinkoppakin kai suorassa laatikon runkoon nähden.
Haha :D Joo niinku Jasu tossa kerkeskin jo valasemaan niin suorassa se on ja sopii varmasti paremmin V6 perään kun M3 malliin tarkotetut.
Toyota Supra TT

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja mettis » La Maaliskuu 5. 19:09:40 2011

Hena kirjoitti:
mettis kirjoitti:volvo foorumin puolella 830hv vinokoneen perässä on m5:sen 6-lovinen loota, ne tahtoo maksaa reilun 1000e.
Multa löytyy ylimääräsenä tommonen e39 M5 6-vaihteinen laatikko. Eikä maksa yli tonnia :) Privaa vaan jos jotakuta kiinnostaa..

EDIT: Ja löytyy myös ylimääränen M3 ZF eli S5D320Z..
saat pari holset hx50:stä ja 300e tost 6-lovisesta 8)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Maaliskuu 6. 14:01:30 2011

mettis kirjoitti:
pablo kirjoitti:Siinä pohjanmaan +800 hv vehkeessähän on E36 M3:sen ZF laatikko mikä löytyy myös E36 328:stakin. On ilmeisesti kestänyt hyvin vetää varttiakin slikseillä?

Laatikossa on vaan suora vitonen.

EDIT: Niin ja noita näkyy olevan välillä puoleen hintaan verrattuna Cossun laatikot myynnis.

-Anssi
525tds:n laatikon vähän aikaa sitten hain autopurkaamosta, 340e maksoi ja kestävyys sama kuin m3:sen lootan.
Hyvä tietää et toi TDS:n loota kestää jos(kun :green: ) innostuu tota käyttöpommia virittämään..Kytkin noista antautuu ensimmäisenä mutta siihenkin löytyy lääke, M3 vauhtipyörä+525levy+jäykkä asetelma.
#350

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Huhtikuu 3. 11:05:57 2011

cosworthman kirjoitti:
mettis kirjoitti:
pablo kirjoitti:Siinä pohjanmaan +800 hv vehkeessähän on E36 M3:sen ZF laatikko mikä löytyy myös E36 328:stakin. On ilmeisesti kestänyt hyvin vetää varttiakin slikseillä?

Laatikossa on vaan suora vitonen.

EDIT: Niin ja noita näkyy olevan välillä puoleen hintaan verrattuna Cossun laatikot myynnis.

-Anssi
525tds:n laatikon vähän aikaa sitten hain autopurkaamosta, 340e maksoi ja kestävyys sama kuin m3:sen lootan.
Hyvä tietää et toi TDS:n loota kestää jos(kun :green: ) innostuu tota käyttöpommia virittämään..Kytkin noista antautuu ensimmäisenä mutta siihenkin löytyy lääke, M3 vauhtipyörä+525levy+jäykkä asetelma.
Toi 525TDS:n laatikko on malliltaan S5D260Z ja 328i ja M3 laatikko on malliltaan S5D320Z. Tuo 260 vs. 320 kuvaa laatikon väännön kestoa. Voihan se olla että käytännössä kestävätkin saman verran mutta ainakin S5D250G mitä on 325i malleissa käytetty on selvästi heikompi kuin M3 laatikko. Ja nyt kun myyntipuheet on pidetty niin muistutetaan että löytyy tommonen S5D320Z jos jotakuta kiinnostaa :D
Viimeksi muokannut Hena, Su Huhtikuu 3. 11:32:29 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toyota Supra TT

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Huhtikuu 3. 11:19:58 2011

Hena kirjoitti: Toi 525TDS:n laatikko on malliltaan S5D260Z ja 328i ja M3 laatikko on malliltaan S5D320Z. Tuo 260 vs. 320 kuvaa laatikon väännön kestoa. Voihan se olla että käytännössä kestävätkin saman verran mutta ainakin S5D310Z mitä on 325i malleissa käytetty on selvästi heikompi kuin M3 laatikko. Ja nyt kun myyntipuheet on pidetty niin muistutetaan että löytyy tommonen S5D320Z jos jotakuta kiinnostaa :D
Korjataan tätä sen verran että E36 325:ssa (M50B25 koneessa) on käytetty Getragin S5D 250G laatikkoa, joka tosiaan ei ole kovin kestävä. Tuo ZF:n S5D 310Z (jota löytyi esim. alkupään E36 M3:sta, korvattiin myöhemmin tuolla 320Z mallilla) on aikalailla sama laatikko kuin S5D 320Z ja kesto samaa luokkaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Bmw vaihdelaatikot

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Huhtikuu 3. 11:31:08 2011

Jasu kirjoitti:
Hena kirjoitti: Toi 525TDS:n laatikko on malliltaan S5D260Z ja 328i ja M3 laatikko on malliltaan S5D320Z. Tuo 260 vs. 320 kuvaa laatikon väännön kestoa. Voihan se olla että käytännössä kestävätkin saman verran mutta ainakin S5D310Z mitä on 325i malleissa käytetty on selvästi heikompi kuin M3 laatikko. Ja nyt kun myyntipuheet on pidetty niin muistutetaan että löytyy tommonen S5D320Z jos jotakuta kiinnostaa :D
Korjataan tätä sen verran että E36 325:ssa (M50B25 koneessa) on käytetty Getragin S5D 250G laatikkoa, joka tosiaan ei ole kovin kestävä. Tuo ZF:n S5D 310Z (jota löytyi esim. alkupään E36 M3:sta, korvattiin myöhemmin tuolla 320Z mallilla) on aikalailla sama laatikko kuin S5D 320Z ja kesto samaa luokkaa.
Oikeessa oot. Tuli aivopieru ku kirjotin tota :)
Toyota Supra TT

Vastaa Viestiin