Kun moottorista lähtee putket, niin edessä käytetään haitariputkea, johon sitten koko loppuputkisto kiinnittyy. Niin onko se mitenkään tarpeellista että loppuputkisto roikkuu heiluvien ja löystyneiden kumivaimentimien varassa, kun putkea joustetaan etupäässä haitariputkella? Kaveri puhunut että eikös fiksua olisi rakentaa loppuputkisto jämäköiden kumityynyjen varaan joilla kiinnitys pulteilla, tai muulla vastaavalla tavalla, mutta ideana kuitenkin että vaimennusta on mutta kiristys on jämäkkä, jolloin putkisto ei rämise missään olosuhteissa eikä tarvitse paljoa uusia originaaleja kumiroikottimia.
Mitä mieltä olette asiasta? Itselläni mondeo jossa putki kiemurtelee vähän sieltä täältä, kaikki kumiroikottimet löystyneet sen lisäksi että putki ei ole alkuperäisessä muodossaan kun pönttöjä vaihdeltu ja keskipönttöä hitsatessa meni loppupään kumiroikutin liian lähelle reunaa ja putki kolisee loppupäässä välillä jopa pelkällä kaasun antamisella.
