Aitoa siirtokiilaa on tänäkin päivänä saatavilla ainakin kutoskoneisiin, se näyttää uhkaavasti samanlaiselta kuin OHC:n, mutta siitä ei voida olla varmoja ennenkuin joku mittaa kölniläisen kiilan. Tosin ainakin burtonin kiilasarja maksaa vajaat 30 puntaa, niin ei voida enää puhua nollabudjetista, varsinkaan siinä vaiheessa kun ne kiilat on kotiovella.
EDIT: Tosta kiilauran levityksestä saa tehtyä myös ns. "asiallisen" version, jota harkittisin ittelleni jollei olis jo säädettävää nokkapyörää. Kiilauraa kun levittää jakopään alapyörästä, niin se säätö pysyy paikallaan 100% varmuudella kun kampiakselin keskipultti vaan on kireellä, eikä tarvita tilkkeitä. Vaikuttaa kylläkin myös sytkän ajoitukseen, mutta sillä ajattelinkin, kun mun koneessa se "jakajan" asento ei o ihan niin kriittinen
En epäile hetkeekään etteikö se kestäisi levennetyllä kiilauralla myös nokan puolella, mutta sen säätäminen on suhteellisen työlästä, jos siellä käyttää tilkepaloja välissä. Ne ei aina lähde suosiolla sieltä pois... tai sitten on ollu huono tuuri tai huono asentaja
Nokka-akselin puolella on pinnat niin pieniä ja pultti suhteellisen hento, niin rajummilla nokilla se saattaa ajan mittaan luistaa. Vakio nokallahan se olis helppo ja huoleton koittaa ilman kiilaakin, kun mitään suurempaa ei tapahdu vaikka säätö luistaisi enemmänkin. Esim. zetecissä ja duratecissa ei ole kiiloja eikä kartioita vakionakaan, mutta pinnat on isompia.