Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Elokuu 16. 16:15:32 2011

Kaarien rakennus ja hitsaushommat on hallinnassa mutta tarvis saada tietää miten ja mistä täytyy kyseistä koria vahvistaa ja tukea muutakin kuin pätkähitsata kaikki korisaumat 2cm noin 10cm välein?

Miten kannattaa suurentaa pyöräkotelot ja tehdä tolppien kiinnitykset?

Neuvokaahan te ketkä ootte näitä tehny. Kuviakin jos jollain on laittaa rakenteluista niin ois todella hieno homma!
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 16. 16:51:39 2011

Mikä ryhmä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Elokuu 16. 17:52:59 2011

WRC/A-ryhmä. Eli Cosworth WRC kopio.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Elokuu 16. 21:24:00 2011

janne_n kirjoitti:WRC/A-ryhmä. Eli Cosworth WRC kopio.
Pohjalevy pitää vaihtaa escort cosworthista tähän prokkikseen :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 16. 23:59:40 2011

Juu, palaakaan vinoilematta: saa tehdä ihan jumalattomasti duunia jos RS2000:sta tekee, oli nelivetoversio tai ei.
Eiköhän tuo homma aloiteta oikeasti hankkimalla Escocossun kori tai koko auto.

Tuo homma tuli tutkittua -perusteellisesti- n.5v sitten kun piti rakentaa F:läiseen uusi kori. Jäi tekemättä.

korin vahvistushitsausohje: puoli tuumaa hitsiä, tuuma väliä

Jk. A-ryhmässä (sis. WRC) ei saa suurentaa pyöränholveja tai tehdä esim. iskarikiinnityksiä "miten sattuu" vaan on oltava orkkispaikoilla (Cosworthin paikoilla, ei 1,4-2,0 FWD)

Jk2 Virossa on tehty jokusia "Escocossuja" etuvetoisista käyttämällä esim. lyhennettyä nelikkosierran pohjapeltiä, mutta oikeisiin ralliautoihin niitä kötöksiä ei voi eikä saa verrata. Sielläpäin saa ajaa rallia melkein millä vaan (en sano että on välttämättä huono juttu)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ke Elokuu 17. 22:17:47 2011

No perkele. Tehään sitten ihan vaan A-ryhmän säännöillä. :)

Onko tää kaariputkien tuonti etutolppien yläpäihin joku wrc cossuihin kuuluva tehtaan oma juttu vai sisältyykö noi johkin rallisäännön kaaripakettiin? Sitä mä tolla wrc:llä vähän hain. :? On meinaa aika fiksu toteutus.

http://www.iansibbertrallying.com/Engine.jpg
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Elokuu 18. 2:18:45 2011

Nyt menee aika kauas aiheesta mut tosta kuvasta tuli taas toi mieleen kun noissa ei taida tota lämppäriä tai puhallintakaan olla niin mites sit sateella tai talvella hoidetaan se lasien huurteenpoisto?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Elokuu 18. 17:13:29 2011

vauhtipete kirjoitti:Nyt menee aika kauas aiheesta mut tosta kuvasta tuli taas toi mieleen kun noissa ei taida tota lämppäriä tai puhallintakaan olla niin mites sit sateella tai talvella hoidetaan se lasien huurteenpoisto?
Lämmitettävällä lasilla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja janne_n » Pe Elokuu 19. 12:26:00 2011

Mitäs muita vahvikkeita kannattaa laitella kun noi saumat?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 22. 0:07:58 2011

Nyt viisaampien faktaa kaivataan tähän, mutta eikös noi tolpista pitkittäin ohjaamoon menevät putket ole kielletty useimmissa säännöissä?? Meinaan lykkää kaaret syliin kun ajat pahasti.
Jäsen #606

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ke Elokuu 24. 16:21:22 2011

Aivan. Hyvä pointti. :wink:

Mut joo jos joku asiasta tietävä vois noista vahvikkeista kertoo..
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Elokuu 26. 16:17:46 2011

olafu kirjoitti:Nyt viisaampien faktaa kaivataan tähän, mutta eikös noi tolpista pitkittäin ohjaamoon menevät putket ole kielletty useimmissa säännöissä?? Meinaan lykkää kaaret syliin kun ajat pahasti.
Eipä ole kielletty ei. Tukevat koria tehokkaasti kun tehdään etutolpista takaiskareiden kiinnityspisteisiin saakka.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: Escort mk5 rs 2000 korin rakentaminen ralliin

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » La Elokuu 27. 16:37:38 2011

Cosesc kirjoitti:
olafu kirjoitti:Nyt viisaampien faktaa kaivataan tähän, mutta eikös noi tolpista pitkittäin ohjaamoon menevät putket ole kielletty useimmissa säännöissä?? Meinaan lykkää kaaret syliin kun ajat pahasti.
Eipä ole kielletty ei. Tukevat koria tehokkaasti kun tehdään etutolpista takaiskareiden kiinnityspisteisiin saakka.

BMW extreme on ainut luokka missä itte tiedän tolppiin menon olevan kielletty, siinäkin perusteltu että pidetään kustannukset alhaalla.

Vastaa Viestiin