Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Ke Lokakuu 12. 22:16:43 2011

Moro.

Eli tarkoitus olis istuttaa Scorppion vm:96 2.3 16v moottori vm:92 olevaan dokki sierraan.
Näitä kyseisiä tekniikanvaihtoja ilmeisesti tehnyt jokunen muukin täällä.
Otan mielellään vastaan neuvoja/vinkkejä ja mitä kaikkee tarvii leimalla murehtii, vai meneekö ihan ilman mitään ihmeellisyyksiä?

Kiitoksia jo etukäteen...

T. Vesku
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja henu » To Lokakuu 13. 5:22:00 2011


Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » La Lokakuu 15. 19:31:21 2011

Kiitoksia, näistä oli jo paljon apua.
Jos ens viikolla sais nosteltuu Scorpiosta koneen poies...

Ps: löytysköhän joltain sähköhydraulinen jarrutehostin nurkista pyörimästä, voisin ostaa pois?
Tällä hetkellä autossa 260mm levyt edessä, 253mm takana ja poljin menee aika alas.
Tai jos kokeilis millanen poljintuntuma tulis tolla Scorpion pääsylinterillä ja tehostimella, kellään kokemuksia?
Ainakin näyttää reilusti kookkaammalta kun Sierran oma.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Lokakuu 15. 19:38:52 2011

Koita vaan sillä scorpion tehostimella, toi sähköhydraulinen pääsylkky voi olla kenkku leimata ilman abseja, riippuu kanssa vähän leimamiehestä, itse sain sen otteeseen oikein lisäkenttään kirjattuna.
Pedal tu tö metal!

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » La Lokakuu 15. 19:51:42 2011

Jep, pitää kokeilla sillä luulis ainaki huomattavasti parantuvan toi poljin.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Lokakuu 31. 23:13:31 2011

Miten oot ajatellu ruiskun ohjauksen hoitaa, Megasquirttiä vai jotakin muuta?

EEC vitosessahan taitaa olla se varasesto systeemi että pitäis olla koodatut avaimet sun muuta... Sen jos meinaa, niin taitais olla helponta tehä Scorpio/Sierra hybridi sähköistä.

Itseäkin houkuttanut toi 2.3 DOHC kone vaihdettuna jostain sopivasta Scorpista, mutta toi EEC V arveluttaa haasteellisuudellaan enkä toisaalta haluaisi muitakaa ruiskubokseja laitella, ellei saa käymään plug & play tyyliin.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 1. 20:06:37 2011

Eikös tollanen vakiokone nyt pitäs pelata ihan noilla sierran omillakin ruiskuilla?
Anturit vaan tökkii koneeseen ja kovaa ajoa.
Vai oliko tossa 2.3:ssa jakajaa ollenkaan?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Marraskuu 2. 19:00:24 2011

vauhtipete kirjoitti:Eikös tollanen vakiokone nyt pitäs pelata ihan noilla sierran omillakin ruiskuilla?
Anturit vaan tökkii koneeseen ja kovaa ajoa.
Vai oliko tossa 2.3:ssa jakajaa ollenkaan?
EEC vitosella vaan säästäis vissiin jonnin verran polttoainekuluissa verrattuna neloseen...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Marraskuu 2. 19:18:28 2011

Zipi kirjoitti:Miten oot ajatellu ruiskun ohjauksen hoitaa, Megasquirttiä vai jotakin muuta?

EEC vitosessahan taitaa olla se varasesto systeemi että pitäis olla koodatut avaimet sun muuta... Sen jos meinaa, niin taitais olla helponta tehä Scorpio/Sierra hybridi sähköistä.

Itseäkin houkuttanut toi 2.3 DOHC kone vaihdettuna jostain sopivasta Scorpista, mutta toi EEC V arveluttaa haasteellisuudellaan enkä toisaalta haluaisi muitakaa ruiskubokseja laitella, ellei saa käymään plug & play tyyliin.
Sehän on kuin Plug 'n Play kun heittää EEC-V rojut Sierraan kaikkine PATS tunnistimineen. Vähemmän siinä on hommaa kun alkaa johdottaa joka ikistä anturia ja elintä jollekin säädettävälle purkille ja sitten hieroa yks kesä karttoja kohdalleen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Ke Marraskuu 2. 20:15:56 2011

Meinasin tota EEC-V:tä käyttää, eiköhän sen sillä helpoiten saa pelaamaan, kävi tuossa megasquirttikin mielessä mut onhan siinäkin oma hommansa.
Vähän vaan jäissä tää homma kun ei töiltä oo kerenny/jaksanu asiaan paneutua, moottori edelleen kiinni Scorpiossa. :roll:

Ps: jos jollain tarvetta Scorpion osille niin kaikki muu myydään paitsi: moottori, sähköt yms... Ton jarrutehostimen ja pääsylkyn käytän kans ite.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Marraskuu 2. 20:36:18 2011

Mulla on JariS lähettämiä sähkökaavioita tuolle moottorille ja voin välittää niitä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ke Marraskuu 2. 20:59:42 2011

puuhapete kirjoitti:Mulla on JariS lähettämiä sähkökaavioita tuolle moottorille ja voin välittää niitä.
Morjensta. Mulla odottelee kans yks automaattiscorppari koneen irroitusta, eli noi sähkökaaviot kiinnostas kovasti.

-Marko
ylimark@gmail.com
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Ke Marraskuu 2. 21:32:22 2011

Joo, pistä vaan kytkiksiä tulemaan...
vesa.surakka1@gmail.com
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Marraskuu 2. 22:16:31 2011

Nyt pitäis molemmilla herroilla olla suomenkieliset opukset.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Marraskuu 3. 21:37:03 2011

Kiitos ja kumarrus! =)
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Pe Marraskuu 4. 7:00:38 2011

Kiitoksia, näistä on paljon apuja.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Su Joulukuu 18. 13:55:41 2011

Täälläkin olis tarvetta, henri.pynnonen@netti.fi
Coupe Taunus 302cid

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Joulukuu 18. 15:50:03 2011

Kristian_89 kirjoitti:Täälläkin olis tarvetta, henri.pynnonen@netti.fi
Pistin tulemaan, otsikoissa saattoi sivu numerot seoata mutta eiköhän ne kaikki tulleet.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Su Joulukuu 18. 16:01:57 2011

Kiitoksia kovasti.
Coupe Taunus 302cid

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » To Joulukuu 29. 21:14:39 2011

No niin, projekti edennyt jo sen verran että sain nostettua 2.3:n sierran keulille.
Suunnitelma muuttunut sen verran että moottorinohjaukseksi tulee joko megasquirtti tai Tatech.
Oisko kellään kokemuksia kyseisistä ohjaimista tähän moottoriin??
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Ma Tammikuu 2. 20:27:36 2012

Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Tammikuu 10. 16:26:23 2012

Hyvän näköinen Sierra, on ajan mukaista RS-lisäosaa ym. Projektiosiosta voisi löytä jotain tietoa MS asennuksesta, mutta eiköhän se ole jokaiselle moottorilla aikalailla samanlainen. Itsellä tulossa sama swappi seuraavan parin vuoden aikana eteen, joten tulen sitten sulta kyselemään neuvoja :D Meneekö DOHC koneenkorvilla suoraan paikoilleen?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Tammikuu 10. 16:44:31 2012

Menee dokkilaisen koneenkorvilla ja scorpion kumityynyillä.
Pedal tu tö metal!

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Ti Tammikuu 10. 21:50:25 2012

Joo tosi kivuttomasti meni paikalleen, itse käytin Scorpion korvia ja tyynyjä.
Hieman joutuu leikkelemään öljypohjan rihlauksia hammastangon kohdalta, Ville K:n projektissa oli tästä kuviakin.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Tammikuu 10. 22:41:33 2012

sen verran täytyy nyt tässä yhteydessä mainita, että itsehän sain kaikki vinkit ja erittäin paljon apua aikanaan Jari S:ltä.
Jarihan ensimmäisen konversion aikanaan taisi rakentaa ja ilman hänen apuaan olis ollut melkoista tarpomista mun projekti.
Pedal tu tö metal!

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja coss » Ti Tammikuu 10. 23:25:34 2012

Onko nuo sähköt suurinpiirtein plug 'n pray- tyylistä hommaa ?
Eniten itseäni epäilyttää koko hommassa nuo sähköt.

Ehkä sitten joskus tuollaisen hommaan, kun on tarpeeksi arponut tuon dohcin kanssa.
Niin ja jos tuon koneen nappaa scorpiosta, taisi olla jotain arpomista ajoneston kanssa ?
"I don't have a solution, but i admire the problem"

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » La Tammikuu 14. 20:11:38 2012

Kyllä vissiin aika helpolla nuo Scorpion sähkötkin menee.
Joutuu vissiin ajonestoineen päivineen pistämään, tosin varmaan pystys sen ohittamaankin.
Itse päädyin kuitenkiin laittamaan megasquirtin, jos vaikka tulevaisuudessa innostus virittelemään.
Homma taas vähän edistyny, sain purettuu entisen moottorinjohtosarjan poikkeen ja vähä jo alottelin tota megan sarjaa laittelemaan.
Vauhtipyörä lähtee maanantaina laihdutuskuurille koneistamolle.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja coss » La Tammikuu 14. 21:09:09 2012

Onko sulla kuvia jossain tuosta projektista ?
"I don't have a solution, but i admire the problem"

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » La Tammikuu 14. 23:03:57 2012

Tuolla muutama kuva : http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
Laittelen lisää kuhan projekti edistyy.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Tammikuu 24. 17:40:03 2012

Nyt kun olet saanut koneen punnerrettua paikalleen, olisiko mahdollista saada mittaa kannen imusarjan puolesta konehuoneen reunaan/iskaritolppaan? Pitäsi läppärunkojen imusarjan pituutta mallailla, ja tarvisi tuon mitan suunnilleen? :)
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Pe Tammikuu 27. 19:52:40 2012

Eilen kävin mittailemassa, noin 33-35cm oli matkaa kannesta iskaritolppaan.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Tammikuu 27. 21:23:27 2012

Vesku85 kirjoitti:Eilen kävin mittailemassa, noin 33-35cm oli matkaa kannesta iskaritolppaan.
Ok, kiitos paljon :)
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Su Maaliskuu 4. 10:07:37 2012

No niin, nyt on ollu Sierra ajossa jo muutaman viikon.
On se vaan ihan erilainen moottori, vääntää tosi paljon paremmin.
Vaikkei nyt vielä oo saanu kunnolla säädettyykään.
Laajakaista lambda auttaa kyllä tosi paljon tossa säätö hommassa.
Pitäis varmaan tässä lähiaikoina käydä näyttämässä konttorilla tota.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » Su Huhtikuu 22. 20:53:26 2012

Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja komA » Pe Kesäkuu 1. 16:55:11 2012

Tuossa tuli töissä ollessa ideoita päähän ihan liikaa. Minkälaisella kulutuksella tuo motti pyörii Sierran keulilla? Käyttisrojekti ois tuloillaan ja moottoria mietiskelen. Zetec ois toinen vaihtoehto
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Kesäkuu 1. 17:10:46 2012

Katotaas vastaako tare tähän, kun itse ei tullut nelikko-cossun perävälityksellä kokeiltua mikä autossa nyt on, mutta 3.92 nelikkodokin perällä kulutus oli 9-10 suurinpiirtein 50/50 maantie-taajama-ajoa. Nyt vie vähemmän kun ennen kun ei tarvi huudattaa. liian tiuhalla perällä.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 17:34:24 2012

komA kirjoitti:Tuossa tuli töissä ollessa ideoita päähän ihan liikaa. Minkälaisella kulutuksella tuo motti pyörii Sierran keulilla? Käyttisrojekti ois tuloillaan ja moottoria mietiskelen. Zetec ois toinen vaihtoehto
Mul ois hyvä kompromissi -> Scorpion 2.0i 16v n.130hv?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku85
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesäkuu 29. 22:07:23 2011

Re: Sierra 2.0 DOHC -> 2.3 16v tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja Vesku85 » To Kesäkuu 7. 21:41:54 2012

Menee 8-9l väliin kun nätisti ajelee matkaa. tosin mulla megasquirtti moottorin ohjauksena, voi vähentää hieman.
Mut ihan kohtuu kulutus mun mielestä.

Alkaa muutenkin olemaan säädöt kohillaan, vetää aika kivasti verrattu entiseen :D sadekelillä ainaski kiva lelu kun vääntää mukavasti alhaalta.

Sain muutoskatsastettua ilman mitään ongelmia, nyt siis laillisestikin 2.3, tänä kesänä ei ehkä jaksa kun ajella vaan.
Sit jos talvella alkais läppärungoja sovittelemaan.
Ford Cortina mk2 -70
BMW e39 530d -01
Kuvat: http://s1177.photobucket.com/albums/x341/Vesku85/
#2128

Vastaa Viestiin