27l jaettuna sadoilla kilometreillä eli 3,2 niin kulutus on 8,4375l/100km.
olafu kirjoitti:Ainakin yks haljennu dohc kansi on tossa ittellä, niin se on halki imukanavasta vesitilan ja palotilan kautta pakokanavaan asti. Aika seppä on joka sen parsii kuntoon niin ettei halkee heti uudestaan. Kai se keitetty on, itte en noita o saanu halki yhtäkään.
Samalla tapaa ne halkee kaikki. Ja lähes kaikki johtuu siitä että flektit ei ookkaa enää toiminu kun olis pitäny.
Meillä hitsattiin dohcin kansia vuoden takuulla vuosituhannen alussa. Pahemmin liioittelematta varmaan pitkälti toista sataa (ainakin siltä se rulianssi tuntui

) joista muutama tuli takaisin mutta ei ny hirveästi.
Se pitää lämmittää ensi vaikka kosaani toholla kuumaksi, toho saa olla ihan reippaan kokoinen, sitten hitsaus, ja villoilla vuorattuun laatikkoon jäähtymään. Villoja on tarpeeksi jos kansi on seuraavana päivänä vielä vähä lämmin. Ja sitten koeponnistuksen jälkeen koneistukset taikka sitten aloittaa alusta. Railo pitää luonnollisesti aukaista ja putsata puhtaalla teräs/rosteri harjalla kunnolla.
Lämmityksen jälkeen ohjurit ja seetit ei välttämättä oo enää oikeilla paikoillaan, ja ne seljässä olevat plommit pitää tiivistää uudelleen. Mutta jos ei esilämmitä niin halkee varmasti uudestaan.
Jos itse saa tehtyä niin voi kokeilla, koneistamon hinnoilla saa nykyään yhden tai kaksi dohc sierraa katsastettuna ja ehjällä kannella.