pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Tammikuu 6. 13:41:10 2012

Pari vuotta sitten tehty autoon kansiremontti (alakerran annettiin olla) koneistamolla vaihtoivat kanteen joitakin venttiilejä, venttiilinvarren kumit jne perussettiä, ehjä kansi, koeponnistettiin tasohiottiin. nyt on ruvennut kulumaan öljyä aika mukavasti, en ole kilometreistä seurannut mutta sitä kuitenkin menee aika rajusti. kylmäkäynnistyksellä ruvennut pitämään kivaa rallatusta, rallatus kestää ehkä 3-5 sekunttia, muuten kyllä käy nätisti on lämmin auto ja näin.
oisko venttiilinvarren kumeissa vika? onnistuuko vaihtaa kansi paikallaan? ja mikähän tuon rallatuksen pitää? JA autossa on entisestä koneesta nokat (kaasutin moottorista) onko nokilla jotain eroa kaasarissa ja ruiskussa? kunnon vedätyksessä tulee tosissaan silleen pössyä putkesta että pärjää, meinasin saada sydänkohtauksen kun poltin kesäkumeja loppuun, sama kun auto käy tyhjäkäynnillä sitten vähän kaasuttelee niin pössyttelee, (mäkin luukulta lähtiessä ei kehtaa katsoa peiliin :lol: ) ja sinistähän tuo aikapitkälti. muutoinhan auto pelaa kyllä hyvin, ollut 6 vuotta porukoissa ja rahaa uponnut aika sopivasti niin tään kanssa ei luovuteta prkl :D ja mitäs öljyä tähän suosittelisitte? olen käyttänyt mobilin 5w40 super 3000 , olis taas öljyn vaihdon aika, ei tosin paljoo varmaan järkee kun saa koko ajan lisäillä.

koitin etsiä foorumilta tämmöstä juttua mutten löytänyt.
Viimeksi muokannut petri1234, To Kesäkuu 21. 0:34:10 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » Pe Tammikuu 6. 14:38:16 2012

Pakopuolen ohjurit valuneet alaspäin, ei pysy venttiilin varren kumit paikallaan ja syö öljyä.
Voihan kumit vaihtaa kansi paikallaan, muttei siitä ole apua jos ohjurit valuneet alaspäin. Paine pyttyyn ja sitä rataa.
Tuo rallatus tulee hydraulisista venttiilin nostimista, voi olla kuluneet tai täynnä paskaa. Pura, puhdista ja kokoa.
Auttaa tai ei, mulla tuo ei auttanut yhtään.

Uudet saa saksasta n. 180e postikuluineen.
Öljyinä oon käyttänyt Mobilin Super Fe Special 5w30 tai motonetistä saatavaa foorttin omaa 5w30 öljyä. Jotkut tosin sanoo, että noi on ihan paskoja öljyjä kyseiseen koneeseen, mutta jätetään ne omaan arvoon.

Niin ja öljypumpun paineenrajoitin ruuvi tykkää pyöriä aukipäin, löytyy pumpun kyljestä vasemmalta.
Olikahan vielä jotain...

Niin ja kai tämä dohci sierra on :lol:
"I don't have a solution, but i admire the problem"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 6. 14:54:04 2012

Sorvasin oman dohcin ohjureihin urat, minkä jälkeen pätkin sopivasta pienestä vetojousesta kierroksia. Venytin jousikierrokset niihin uriin ja vein ohjurit ja kannen koneistamolle. Dohcissa on jo valmiiks se ohjurin reiän suuaukko senkattu, niin lukkorengas kiristyy siihen hyvin.
Kaasutin ja ruiskukoneen nokat on erilaiset, olikoos nostookin vähemmän kaasarin nokissa.
Jäsen #606

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Tammikuu 6. 18:34:48 2012

joo pitää lähtee näillä liikenteeseen. ei paljoo kiinnostas taas kantta ruveta nykimään irti, joo ruisku dohc on , tekniikka vaihettiin kaasari dohc tuohon. tosiaan en muista miten meni aikanaan tuo nokka asia mutta lyötiin moottori kokoon kansrempan jälkeen sit tuli jotain paskua nokkien kanssa, oli toinen halennut ihan pimeesti niin laitettiin sit siitä kaasari pommista nokat tohon :D pitää ettiä ruiskun nokat jostain, aikanaan kun ostettiin moottori niin myyjä sanoi että tekniikka ois viimesimpien mallien scorpparista jolla ois ajettu max 150tkm. .. tiedä sitten. :evil: tais olla foorumilta myyjä.. veljen auto tämä tosiaan, ite jatkan jalostusta.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Tammikuu 6. 19:33:30 2012

Nappaa tulppa irti, kirkkaana se öljy ei ainakaan pytyssä pala joten se kielii tuosta ohjuriongelmasta. Jos se on ihan mustaa palanutta mönjää täynnä niin sitten on koko pannu väljä ku venäläisen horon vittu... Kolmas vaihtoehto että vuotaa jostain mutta sitten auto merkkailisi reviiriään aika ahkerasti.

Siitä muutaman sekunnin nostimien rallatuksesta ei kannata olla huolissaan, jos sen jälkeen hiljenee.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Tammikuu 7. 2:52:42 2012

suhteellisen väljä :lol: ite en usko tuommoseen, veikkaisin ennemmin 18v thaimaalaista neitsyttä. joo parin sekunnin rallatus, mut ompahan kuitenkin :D prkl..

pitääpä rykästä huomenna tulppa irti

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja turbopower » La Tammikuu 7. 10:15:37 2012

Mulla on dohcissa Valvolinen Maxlife 5w-40 öljyt eikä tarvii lisätä öljynvaihtovälillä. Suosittelen. Mutta se parin sekunnin paininkuppien rallatusääni ei häviä millään öljyllä jos sen pois haluaa. Eli uutta tilalle jos häiritsee.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Tammikuu 7. 14:11:48 2012

joo. ei sitä öljyllä yritetäkkään hävittää, tuli vaan mieleen ylipäätään mitä on porukka käyttäny. kulutus häiritsee ja pössyttely :)

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Tammikuu 7. 15:55:48 2012

Öljystä sen verran, että mä olen käyttänyt Taunuksessa aina jotain synteettistä 5W40 öljyä. Sitä Fordin 5W30 öljyäkin oli aikanaan, mutta sitä hävisi (vuoti) vähän turhan vauhdilla, lisäksi kovan ajon jälkeen tyhjäkäynnillä nostajat roplattivat ja kone vaikutti muutenkin vähän kuin ei öljynpaineet olisi oikein pysynyt... Noh toki se vaati ~30km Ahvenistoa ympäri 25 asteen helteessä, ettei nyt ihan normi ajotilanne kuitenkaan..

Paksumpi öljy varmasti toimisi vielä paremmin muuten, mutta tuota vehjettä vedetään välillä tulille 20 asteen pakkasella ilman lohkista enkä jaksa vaihtaa kesäksi ja talveksi eri öljyjä..

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » La Tammikuu 7. 16:50:42 2012

Mulla on toiminut nuo 5w30 öljyt, toisilla taas ei.
Kokeilemalla se selviää parhaiten, rasittavaa tosin niitä öljyjä kokoajan vaihdella jos jokin öljy ei vain sovi.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Tammikuu 7. 22:23:35 2012

pitää testata tota forttin oljuu, vanhassa autossa käytin sitä 6 koppanen escort oli, mut samapahan se varmaan on mitä tonne laittaa periaatteessa :P nyt kun tuli pakkaset niin rupes lämmöt nousemaan matka ajossa normaalia ylemmäksi.. tänään tuli useempaan otteeseen pysähdyttyä tien poskeen... pitää varmaan alottaa termostaatin vaihdolla.. ja käsijarru jumahti, takalevyt oli varmaan tulessa, aukes ku aikasa puotti :DD vittu joka päivälle jotain, no ompahan tekemistä :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 8. 3:15:23 2012

petri1234 kirjoitti:pitää testata tota forttin oljuu, vanhassa autossa käytin sitä 6 koppanen escort oli, mut samapahan se varmaan on mitä tonne laittaa periaatteessa :P nyt kun tuli pakkaset niin rupes lämmöt nousemaan matka ajossa normaalia ylemmäksi.. tänään tuli useempaan otteeseen pysähdyttyä tien poskeen... pitää varmaan alottaa termostaatin vaihdolla.. ja käsijarru jumahti, takalevyt oli varmaan tulessa, aukes ku aikasa puotti :DD vittu joka päivälle jotain, no ompahan tekemistä :D
Alota kuitenkin tarkastamalla jäähdytinnesteen pakkaskestävyys. Meinaan ettei jäätyis syyläri tukkoon ja sen takia lämpenis...
Jäsen #606

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Su Tammikuu 8. 3:31:55 2012

nii oisha se tuokin yks vaihtoehto, mut pitäs olla jotku -35 - 40 sörsselit..

eikä ylävesiletku lämpiä tosiaankaa niin kun pitäs =F

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Su Tammikuu 8. 15:08:27 2012

joopajooooo, oli yön aikana tyhjentyny paisari ... syylärissä reikä , kenties vaikuttaa tuohon ylävesiletkun lämpeemiseenkin :D :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja Henri » Ma Tammikuu 9. 6:24:31 2012

ite oon käyttäny 5W-40 Teboilin öljyä DOHC koneessa eikä tartte öljyn vaihtovälillä lisätä, Mulla olisi myydä sulle ruiskun nokat jos vie on tarvetta. Omalla DOHC koneella ajettu 290000km

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Tammikuu 9. 16:40:52 2012

mitens tuo rs2000 kansi homma nyt menis tuohon käytännössä? olis kansi härpäkkeineen tiedossa kait edullisesti.. imu ja pakosarja ainakin uusiksi.. mitäs muuta?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Tammikuu 9. 19:15:47 2012

Boksi ja johtosarja menee vaihtoon kanssa. EEC4 saattaa sopia pitkälti vakio johtosarjallakin, mutta vaatii ainakin pieniä muutoksia suorasytytyksen takia. EEC5 vaatii välttämättä oman johtosarjansa ja ajonestorinkulan siruavaimineen.
Jäsen #606

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Tammikuu 21. 11:47:30 2012

ok. jätetään noi vaparikoneet sikseen siksi aikaa kunnes saa kasaan euroja ja ruvetaan sitä turbokonetta haalimaan :)

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Tammikuu 30. 10:04:00 2012

!!!!!!!!!!!!!! pakkasta enemmän ku tarpeeks!

mänenpä siis asentamaan lohkolämmitintä torstaina koska sitä ei ole tässä autossa.
90 dohc sierra vieläkin. pakosarjan alla pakkasproppu, siis vinkkejä neuvoja miten tuo roppu kannattaa irroittaa ettei satu vahinkoja? ei ole vaan koskaan tarvinnut asentaa tuommosta..
jos joku viittis heittää yksinkertaset ja selvät ohjeet asennuksesta. piuhat on valmiina autossa, jäi vaan vanhan koneen kylkeen tuo vastus :D

kiitokset!

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » Ma Tammikuu 30. 11:23:50 2012

Proppu lähtee lyömällä sitä alareunaan, sen pitäisi kääntyä poikittain. Useimmiten näin ei käy ja se tipahtaa vesikanavaan josta sitä on kiva noukkia.
Mulla ainakin vastus on imusarjan alla öljynpaineanturin vieressä, johon sitä ei kannata laittaa vaan seuraavaan.

Jos laitat sen öljynpaineanturin viereen, niin vastus pitää irroittaa jos haluaa mitata öljynpaineet.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Helmikuu 17. 16:36:17 2012

fuckfuckfuckfuck , syyläri vaihettu, tarkastettu letkut sun muut, kanspahvi vissii kusee tai sit on se hienoin vaihtoehto, paisari tyhjenee edelleen ;) kuumaa puhaltaa ainakin toistaseks :)

tänään läksin kaupasta niin auto jotain nyki ja sammui.. normisti käyntiin, seuraavaan risteykseen tultaessa sammui , kävi sen jälkeen normisti, tyhjäkäynti vaeltaa sillon tällöin ihan perkeleesti :D
mistäs tämmönen oireilu johtus? ei todellakaan jatkuvaa, sillon tällöin tää vaellus..
vittu koko ajan jotain, menee kohta tää käyttis hallin nurkkaan oottamaan purkutuomiota, kootaan sit joskus, tilalle joku fiiatti

tyrkättiin vastus nyt sit imusarjan alle :)

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 17. 16:42:25 2012

Väittäsin äkkiseltää että se nesteen häviäminen johtuu siitä, että se sun kansi on halki jostain. Sehä ei o ollenka doch kansien perisynti :green:
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Helmikuu 17. 16:47:14 2012

hyvin paljon mahdollista... orkkis flekti systeemillä tätä ei oo kans rempan jälkeen tosin ohjailtu, eli lämpöviisari on tuskin ollut koskaan edes puolessa välissä mut mistäs näistä tietää, en tiiä kuvittelenko tuleeko öljytikun mukana vesipisaraa kun katsoo öljyt kylmänä ... :F

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 17. 17:23:05 2012

öljyt pihalle PUHTAASEEN astiaan, annat seistä tarpeeks pitkään niin näät onko nestettä seassa vai ei.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Helmikuu 17. 19:15:14 2012

ok, huomiseks rojektia :) pitää käyä vaik sunnuntaina vilkasee miltä näyttää :D

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 17. 23:17:44 2012

Ja tulpat usein antaa vinkkiä kans, jos joku tulppa on reilusti puhtaampi kun muut, niin tiiät mihin se vesi menee. Maistuuko / haiseeko pakokaasu makealta?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Su Helmikuu 19. 21:01:09 2012

tulpat kunnossa, motorcraftin tulpat sieltä löyty, vaihtu samalla bosch 4 kärkisiin, vaiheltiin nyt samal kerta irti otettiin kaikki..
öljyt vaihdoin samal, ledi lampun kanssa tutkimaan, niin aika pimeitä värivaihteluita tuli mustan seassa ruskehtavaa paskaa :D eli varmaan vettä , öljytikun varressa tulee vesipisaroita edelleenkin kun öljyt katsoo :)

kai se on kohta otettava kansi pöydälle uuestaan ja puhelua koneistamoon.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Helmikuu 19. 21:47:26 2012

jos se kansi halki on, niin ota yhteyttä johonki ihan muualle ku koneistamoon - Suomeks hanki ehjä tilalle ja vie se sinne koneistamoon. Ei kannata hitsata kuntoon, halkeavat useasti vierestä plus että tod näk joutuu seetirenkaat repiin pihalle -> koneistaan uudet pesät -> uudet seetit etc. Kalliiks tulee.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Su Helmikuu 19. 21:58:26 2012

jos kansi on halki niin suomeks hommaan siihen ihan muuta tilalle ja myyn nuo dokkilaiset mustalaisille. voihan tuon eka tietty käyttää koeponnistuksessa jossei mitään saa itse todettua että se olisi paskanahalkirikki :P

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Helmikuu 19. 22:27:32 2012

Näkee sen ihan silmälläkin jos kansi on halki, raaputtelee ja putsailee vaan sen venttiilien välikön, halkeama tulee sieltä kyllä esille. Halki se oli mullakin kun Taunukseen rakentelin konetta, ei vaan ollut vesitilaan asti joten läjään vaan ja kenkää...

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Helmikuu 20. 14:56:05 2012

pitää täs nyt sen aikaa pöristellä kun ja jos menee ihan mahottomaks tuo touhu, ei oo mahiksia kyl tehä nyt mitään kun tarttee autoo koko ajan, ois vaihettava toinen kone remontin ajaks tai hommattava joku kippo tilalle..

karkee säätöohje tuohon bensanpaineen säätimeen mikä on suutintukissa? nyt se on ruuvattu kiinni asti ja n. kierros auki .. missäs se ois jämäkkä? mah vähän soppaa tietenkin ...

ja kaasuläpän alhaalta lähtevät 2 letkua , rintapellistä eteenpäin katottuna vasen letku on tulpattu? mihin tään kuuluis mennä ?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 20. 18:08:04 2012

Ainakin yks haljennu dohc kansi on tossa ittellä, niin se on halki imukanavasta vesitilan ja palotilan kautta pakokanavaan asti. Aika seppä on joka sen parsii kuntoon niin ettei halkee heti uudestaan. Kai se keitetty on, itte en noita o saanu halki yhtäkään.
Jäsen #606

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Helmikuu 20. 21:35:59 2012

emmäkää kannen halki oloon usko, ei oo ikinä ohjattu auton omalla orkkis systeemillä flektejä vaan aina itse, ja tuskin on koskaan ollut lämpöviisari edes puolessa välissä. pahvi se on persreiästä.

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » Ma Helmikuu 20. 21:38:19 2012

Escortin flektin anturi toimii hienosti. Pyörittää hieman yli 90 asteessa ensimmäistä flektiä. Vai oliko se 100 asteessa., noh kumminkin.
Ei pääse flekti jumimaan.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Helmikuu 20. 21:41:41 2012

ok. kyl tuota on muistettu tyyliin kerta päivään pyöritellä vaikkei olis tarvettakaan :)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Helmikuu 20. 21:43:16 2012

4x4 cossun flektin anturikin käy suoraan dokkiin ja lähtee reilusti aikasemmin pyörimään ku dokin omalla.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ti Helmikuu 21. 17:14:21 2012

tossa ku laskeskeli niin semmosta 13 litraa vie 100km , ei nyt ihan vissiin ollu normi bensankulutus dohc sierralle näillä keleillä .. tänää taas tyhjäkäynti seilas ja sammu auto.
1 pytyn kohdalle on vaihettu imusarjan alle tuleva anturi pari kk sitten, isompi anturi kartiokierteellä.. eikös tään pitäs bensansyöttöö vähän haistella?
oks tolla paineensäätimellä mitään merkitystä missä asennossa se on?
ja tuo tulpattu letku kaasuläpältä, mihin sen pitäs mennä? :o eli keulasta päin katsottuna oikean puoleinen, toiseen tulee bensaletku, toinen tulpattu.
tuskin mikään lambda oirekkaan, ei oo siitäkää pitkään kun se vaihdettu :O
Viimeksi muokannut petri1234, Ti Helmikuu 21. 17:22:00 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Helmikuu 21. 17:19:17 2012

katot jostain korjausoppaasta ohjearvon bensanpaineelle, laitat mittarin letkujen väliin ja säädät siihen. AIVAN turhaa vertailla kellä on kui paljo auki ton ikäsissä säätimissä mitkä on kuoleentunu jo kuitenkin jonkunverran.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » Ti Helmikuu 21. 17:49:53 2012

Autodatasta napattu.

Bensanpaine:
Ohjauspaine alipaineen kanssa 2,3 - 2,7 bar
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Kesäkuu 8. 9:09:56 2012

en viel oo bensanpaineita päässy kahteleen mut tossa tankkasin 27 litraa ja pääsin 320 kilometriä taajamarälläystä.. keskikulutus sadalle? ei mitään hajua, matikkapää on loistava :D musta savupilvi tulee aina kun lyö tulille eli bensaa tulee.

ja nyt muuten pössyttää sinistä niin saatanasti :DD en tiiä mitä tolle tekis, jos kattos jonkun motin siihen väliaikasesti ja duunais ton kuntoon. tai se 2.0i ohc

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Kesäkuu 9. 10:01:36 2012

Onkohan map anturi kunnossa/alipaineletku ehjä? Ota mapin letku irti, vaikuttaako mitään.
Voi olla jo senverran pensaa öljyn seassa, että siksi savuttaa.
Toi oma stw meni normi 95:lla öbaut 8/100km, nyt 85:sta menee karvan alle kymppi satasella..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Kesäkuu 9. 11:43:07 2012

27l jaettuna sadoilla kilometreillä eli 3,2 niin kulutus on 8,4375l/100km.
olafu kirjoitti:Ainakin yks haljennu dohc kansi on tossa ittellä, niin se on halki imukanavasta vesitilan ja palotilan kautta pakokanavaan asti. Aika seppä on joka sen parsii kuntoon niin ettei halkee heti uudestaan. Kai se keitetty on, itte en noita o saanu halki yhtäkään.
Samalla tapaa ne halkee kaikki. Ja lähes kaikki johtuu siitä että flektit ei ookkaa enää toiminu kun olis pitäny.

Meillä hitsattiin dohcin kansia vuoden takuulla vuosituhannen alussa. Pahemmin liioittelematta varmaan pitkälti toista sataa (ainakin siltä se rulianssi tuntui :) ) joista muutama tuli takaisin mutta ei ny hirveästi.
Se pitää lämmittää ensi vaikka kosaani toholla kuumaksi, toho saa olla ihan reippaan kokoinen, sitten hitsaus, ja villoilla vuorattuun laatikkoon jäähtymään. Villoja on tarpeeksi jos kansi on seuraavana päivänä vielä vähä lämmin. Ja sitten koeponnistuksen jälkeen koneistukset taikka sitten aloittaa alusta. Railo pitää luonnollisesti aukaista ja putsata puhtaalla teräs/rosteri harjalla kunnolla.
Lämmityksen jälkeen ohjurit ja seetit ei välttämättä oo enää oikeilla paikoillaan, ja ne seljässä olevat plommit pitää tiivistää uudelleen. Mutta jos ei esilämmitä niin halkee varmasti uudestaan.

Jos itse saa tehtyä niin voi kokeilla, koneistamon hinnoilla saa nykyään yhden tai kaksi dohc sierraa katsastettuna ja ehjällä kannella.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Kesäkuu 10. 11:08:30 2012

ja ei, ei teräsharjaa. Mitään alumiinia mitä hitsataan, ei pitäs mennä sotkeen millään harjalla millä hierottu terästä. Aina rosteriharja. Laikatkin millä meinaa hioo alua, tai katkoa niin niitä ei sopis olla käytetty teräkseen. Tulee turhaa paskaa sulan pinnalle kellumaan vaan suotta.


Itelläkin on rostikkaharja mitä käytän _vain_ alsan ja rosterin putsailuun. Sen verran tullu jo turattuja ties mitä paskavaluja, että voisin jo väittää että suunnilleen tiiän mistä puhun.


Vinku alumiiniterällä on seevauksiin ja putsaamisiin melkeinpä paras vekotin.

Jos tulis tollanen kansi, niin pyörittäsin päivän tulikuumassa osienpesukoneessa, että hikoilis rasva huokosista irti ees jollain tasolla. sit mekaaninen putsaus, sitte kuumaks, hitsaus (koittasin esab:n 4047 lisäaineella) Jos särön takapuolelle sais argonin, niin aina parempi. Seevaus tulis suorittaa melkein läpi asti, pohjapalko pienemmällä teholla ettei katoa käsistä, sitten tehoja ylös ja päälle niin monta palkoa kun vaatii.


Noitten hommien jälkeen vaan seetirenkaat/ohjurit voi olla "irti"
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Kesäkuu 11. 12:13:40 2012

eli aika normi keskikulutus ^^ kai se ois saanu viemään vähemmänkin jos osais ajaa.

varmaan pääsis paljon helpommalla kun kahtelis jostain sen 2.0i ohc mousan tuonne keulille.

oli vanhassa sierrassa tuo tekniikka niin ei ollu koskaan yhtään mitään.

kai tää tosiaan soppaa saa kun losauttaa putkessakin välillä niin saatanasti :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 11. 14:39:36 2012

Ei se sillä oharilla ainakaan kulutuksen puolesta parane. Eikös tommonen dohc mene siihen seittemään litraan taajaman ulkopuolella. Ainakin oma meni, tota väljää mallia ei saanu meneen alle 8 litran millään ja viriversio vie sen kympin satasella, mutta tuskin mistään ihan priimaa ohariakan enää löytää, ellei tee itse.
Jäsen #606

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » Ma Kesäkuu 11. 16:16:47 2012

Etkä kyllä saa leimaakaan jos yrität vähäpäästöiseen koppaan tunkea aatamin aikaisen oohooceen.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Kesäkuu 11. 20:09:10 2012

vähäpäästöiseen koppaan? tää oli alunperin 2.0 kaasari dohc, pari vuotta sitten vaihdettiin tekniikka... ruiskutekniikan kanssakin aina leimattu ilman kattia yms :D ei niitä oo kiinnostanu mitkään muutokset, eikä otteessa lue "vähäpäästöinen" tai mitään muutakaan sellasta.

tarkotus oliskin lähinnä tulevaa varten kahtella sitä ohcta jostain, jos vaikka sais sen turbokoneen aikaseks. ja vähänhän tuo bensaa vie vaikka saakin liikaa soppaa aika pitkälti.

matka ajossa tosiaan vie varmaan korkeintaan 7l

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja coss » Ma Kesäkuu 11. 20:41:44 2012

Muistin, että tämä oli alunperin ruisku. Yleensä otteessa lukee ainoastaan kolmitoimikatalysaattori jos kyseessä on vähäpäästöinen.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Kesäkuu 11. 20:50:07 2012

joo ei mitää semmosia :)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Kesäkuu 11. 22:26:39 2012

Ja nykysissä otteissa ei lue yhtään mitään, oli vähäpäästöinen tai ei... :roll:
Jäsen #606

Vastaa Viestiin