1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » La Joulukuu 17. 9:37:55 2011

Eli olis kysymys ton 1.6 ohc kannen vaihdosta 2l ohc sierraan, puristuksia ilmeisesti tulee.. onko mitään järkeä..? vaihdanko 2l nokan 1.6 kanteen...?
Pitäis saada tohon sierraan lisä potkua ku oli aika nuhanen ostos, kannen vaihto ei olis ainut "viritys" mutta siitä lähdetään (jos lähdetään). Kaikenlaisia mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan ja kuunnellaan. 8) :P
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Joulukuu 17. 10:36:19 2011

sit siitä on hyötyä ku lyö siihen 1.6l kaneen isot venttiilit, kalvaa sen ja kattoo ne puristukset kohilleen. suoraa päälle läntättynä muistaakseni tulee lähelle 11:1

Ja turha siihen on sitä vakionokkaa laittaa, hyötyä katoaa sen siliän tien. Ees joku mieto vääntönokka sit.


Ite tein kaverille moottorin niin.. alakerrasta kaikki samanpainoseks, +0.5mm männät, lohkotasosta 0.5mm pois, kannesta reilu milli muistaakseni pois, kanavat kaivelin 2l kaasari kannesta, siihen isot venttiilit, 300asteinen nenäkeppi missä alue oli muistaakseni 2000-7000, pakosarjaks marteliusta, siihen 2.5" ränniä koko matka perään ja imupuolelle 38/38 dgas kaasutin, niin ja imusarjan ja kaasuttimen väliin tuli ~2cm korotuspala. Vauhtipyörästä puolet painosta pois ja nokkapyörä/apulaitepyörä alumiinisiks.



Koneesta tuli ihan helvetin herkkä ja kyl se ainakin rs2k eskortin(etuveto 150hp?) nokki mennentullen :burn
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » La Joulukuu 17. 17:50:12 2011

ok. no lähen työstään tota 1.6 kantta ku semmonen on ny ylimääränen, ja sierran pitäs pysyä ajos kuitenki koko ajan.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Joulukuu 17. 19:36:00 2011

jos se on sierran 1.6l e-max kansi niin sillä et tee mitään. tai voi sen verkkoihin painoks pistää.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Su Joulukuu 18. 8:02:11 2011

mistäs sen e-maxin erottaa?
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Su Joulukuu 18. 9:04:18 2011

niin ja mitä eroa on "normaaliin" kanteen? ..ja missä noita e-max kansia on ollu?
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Joulukuu 18. 10:22:33 2011

kaikki sierrojen kannet mitkä on 1.6l koneessa on e-max. Imukanavissa laidoissa järjettömät patit, eikä ole ainetta tarpeeks että ne kalvais pois (oon leikelly tollasen kannen siivuiks)


Tarvit taunusmallin kannen. IS kansi olis hyvä lähtökohta, ainut et jos sen kaasarille laittaa, niin joutuu vähän kikkaileen et saa suutinkoloset peitettyä. IS kansi, siitä milli-puoltoista tasosta pois, pikkusen kalvamista ja isommat naulat ni kyl se siitä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 18. 15:15:23 2011

On myös "16" lohkoisia sierroja, mitkä on vanhalla kannella. "165" on emax. Pitkäiskuinen e-max tuli lyhytiskuisen tilalle -85. Kannattaa tarkistaa lohkon valumerkinnät pakosarjan alapuolelta.

Lisäksi vanhanmallin 1.6 kannessa ei ole M10 kierrereikiä imusarjan puoleisella sivulla kannen etupäässä. Nokka-akselin alapuolella kannen valussa on tässä kannessa merkintä "6", kun venttiilikopan ottaa pois.
Jäsen #606

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Su Joulukuu 18. 19:28:56 2011

ok. täytyy tarkistaa tämä.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Su Maaliskuu 4. 20:06:27 2012

niin kuinkas nyt erotan e-max kannen normi 1.6 kannesta..? tuli nyt taas virtaa vähä keskittyä tohonki asiaan. jostain löysin sivun aiemmin jossa oli kansien merkinnät mutta en enää löydä mistään.. :(
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 5. 0:46:05 2012

normi 1.6 kannessa on ainakin nokka-akselin alla merkintä "6". E-max kannen merkinnöistä en tiedä, mutta sen imukanavassa on mutka sivulle.
Jäsen #606

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ma Maaliskuu 5. 17:04:57 2012

no joo tos on ainaki imukanava "kääntyy" niin että venttiilin istukka ei oo keskellä kanavaa. ostin kannen kyllä ihan normina eikä minään emaxina. :evil: mut ei tos oo mitään m10 reikiä kannen päädyskään..?
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 5. 17:27:43 2012

pakoventtiilin koko on yksi tapa selvittää asiaa:

2.0 = 36 mm
1.6 "taunus" (-84 saakka) = 34 mm
1.6 E-max (alkeaen -84) = 32 mm

E-maxin lohkossa voi olla myös 164 -merkintä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ma Maaliskuu 5. 18:48:03 2012

no ainaki näkyy merkki 64, ja voi olla että siellä paskan seas on se ykkönenki. eli verkonpainoks. pitää vissiin suosista kattella is kansi.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ma Maaliskuu 5. 19:07:09 2012

64=emax
Kannen tiivistepinnan reunoistakin erottaa
2.0kannessa ja e-maxissa on tälläiset suorahkot reunat. Kuvassa e-max kansi. Tuosta näkee myös hyvällä silmällä tuon imukanavan "spiraalin"
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... rireik.jpg

Ja "taunuksen" 1.3 ja 1.6 kannessa tälläiset "aaltoilevat". Kuvassa 1.3 kansi.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... uva225.jpg
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: 1.6 kansi 2l:seen hyötyä? haittaa? Turhaa?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ma Maaliskuu 5. 20:00:38 2012

joo no mittasin sen pakovenan ja sehän oli se 32mm. Että se siitä kannesta.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

Vastaa Viestiin