Zipi kirjoitti:Onko kellekkään juolahtanut mieleen hieman korottaa Sierra nelikko dokkia?
Kertoilkaa mitä ajatuksia herätti noin teknisessä mielessä, tai saa ehdottaa myös hoitoon hakeutumistakin tämän "ongelman" kanssa.
Jossain vaiheessa sitten oikeaa maasturiprojektia, mutta kaksi muuta menossa olevaa rojektia estää sen hommelin vielä toistaiseksi....
Kaikkee sitä

Itse asiassa mulla on käynyt vastaava korottelu mielessä p100:n kanssa, mutta kun siitä ei saa nelikkoa kilpiin...
Ihan muutoskatsastamalla saat korottaa alustaa max 51mm ja lisäksi suurentaa renkaan halkaisijaa saman 51mm. Kun Sierra ei ole vakiona mikään kaikkein matalin auto niin, tuollahan menee 10cm korotuksella jo vaikka mihin urbaaniin esteeseen.
Vetarit joutuvat tosiaan vähän koville, kun kulmaa tulee varsinkin edessä aika paljon lisää - sehän ei ole edes vakiona täysin suorassa. Jos ulosjoustovara vastaavasti kasvaa (eli laitat pidemmät iskarit), niin voi loppua takavetareista pituus kesken. Takapäässä tulee lisäksi ongelmia lisääntyneen positiivisen camberin takia, joka kasvaa sitä suuremmaksi mitä enemmän nostat. Tätä voisi ehkäistä muuttamalla apurungon ja perän korikiinnitystä vastaavasti alemmaksi, mutta en tiedä saako tätä enää leimasta läpi. Ainakin takatukivarsien kiinnityspistettä apurungossa voisi vähän säätää ja saada positiivista camberia hieman haltuun.
Suurempien renkaiden kanssa tulee myös ongelmia. Minulla on sellainen muistikuva, että omassa kesäautossa "leveä" 205 rengas on aika lähellä sisälokaria, kun eturenkaat on täysin käännettynä. Takana ei muistaakseni ole niin ahdasta. Tästä ongelmasta pääsee kivasti laittamalla jokin asialliset levikkeet ja poistamalla turhan pellin ja sisälokasuojat.

Pienellä rakentelulla tuosta voisi tulla aika hauska vekotin.