Onhan noita tullu vuosien saatossa mietittyä...
Mun mielestä venttiilijousen tehtävä on pitää rojut nokassa kiinni,eli jousi määräytyy jousen edestakaisin liikuteltavien massojen,nokan profiilin ja kierrosluvun mukaan,jousivärinät ym.sitten taas oma juttunsa.
Ja se mikä on täysin varma asia,niin kaikki ylimääräinen jousivoima on myrkkyä niin teholle kuin osien kestävyydellekin,jostain se teho otetaan jolla koneisto liikkuu.
Oma mielipide tuohon jousi vs ahtopaine...
Ei avaa ahtopaine venttiileitä varsinkaan turbo koneessa,joku pieni ero voi olla mutta ei näyttele pää osaa...
Tuossa omassa remmi keksinnössä on tilanne hieman toinen...
Turbo moottorissa nousee aina pakopaine ahtopaineen mukana,toisilla enemmän,toisilla vähemmän...

,josta päästään siihen että jotta saadaan pytty tyhjäksi on palotilan paineen oltava vielä pakopainettakin suurempi joka tilanteessa(paine painaa samalla imuventtiiliä kiinni pyttypaineen voimalla,tää on se pointti) eli ahtopaineella on vastapaine venttiilin toisella puolella,eli tulee paine-ero jota vastaan taistellaan,määrää en lähde arvaamaan...jokatapauksessa taistelu ei ole läheskään sitä koko ahtopainetta vastaan.
Kaikesta päätellen remmivehkeessäkin on aikamoinen paine sylinterissä kaiken aikaa koska venttiilit ei "kellu" tutkinta hieman kesken...
Teoriassa remmi tapauksessa voidaan ajatella tilannetta jossa ahtopainetta vois verrata pöydällä olevaan kanteen jonka tiiviiseen imukanavaan painetaan paineilmaa,päivän selvää että jollain paineella se imuventtiili aukeaa(tietenkin laskettavissa oleva asia kun tiedetään pari asiaa,jousipaine ja lautasen pinta-ala)
tuotosta riippuen menee kiinni,aukeaa,menee kiinni jollain taajuudella.
Mutta pöytä testissä puuttuu vastapaine.
Ja tietenkin jos ahtopainetta nostetaan niin pyttyyn menee varmasti enemmän tavaraa jolloin taas vastapaine nousee ja venttili tottelee kun paine-ero on jotain ja niin eespäin...
Tähän kun sotketaan overlapit jne.niin saadaan mielenkiintoinen vääntö aikaan
Joo se penkittäjä näkee sen jousi ongelman tehokäyrästä,ja ennenkaikkea kuulee korvillaan,moottori särähtää kun "yläkerta sekoaa...

" ,jousivärinät erikseen.