Eli, tiedossa on, että ruiskun kansi olisi otollisempi viritykseen kuin kaasarin, mutta jos kansi sepälle vie kaasarin kannen niin saako siitä tehtyä ruiskun kantta? Eikös kanavat ole hieman erilaiset, eli onko kansi aihiot samoja, mutta koneistukset/valut erilaisia, mutta samaan lopputulokseen päästäisiin jonkun kansipajan avustuksella? Muistelisin joskus lukeneeni, että esim. E-max kannella ei tee mitään, tosin se on 1600cc kansi ja pienemmällä palotilalla.
Itellä on nyt ruiskun kansi portattuna ja palotilat avarrettuna kiinni moottorissa ja yksi 2000cc kaasarin kansi ylimääräisenä, joten mietin, että myynkö/heitänkö vesilintua vai säästänkö varakantena jos joskus nykyiseen ruiskunkanteet tulee jotain ettei saa korjattua
Sitten tämä nokka kysymys, nyt tallista löytyy Burtonin BF134 turbonokka,2000cc kaasarinnokka ja autossa toistaiseksi vakio ruisku nokka kiinni. Miettinyt vain, että kuinka rajuja nokkia olette käyttäneet turbon kanssa? Millaisia tuloksia? Toimivuuksia? Kun tuo 134 nokka aika monessa autossa (tod näk toimivakin

) kun alan tässä oikeasti tehokasta peliä rakentamaan ja tehoja kone sais kestää 400-600hv (aika laaja mut tuohon väliin pyritään tehot saamaan, keinolla millä hyvänsä) niin missä se nokan "raja" menee, että mitä kannattaa laittaa ja mitä ei? Ja joskus miettinyt,että hiotuttaisi nokan jollain mieleisekseen, esim. M. Virtasella. Vai missä ja kuka hyvät nokat tekeekään? Muistan myös joskus lukeneeni, että kaasarin nokasta saisi hiottua paremman, pienen perusympyränsä ansiosta, perusteluja tälle?
Sitähän sää kysyit!
