Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Su Elokuu 12. 14:14:29 2012

Voiko tälläinen korjaus kestää http://www.youtube.com/watch?v=KH3XcsDd ... re=related :shock:
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Elokuu 12. 16:15:05 2012

Jossain näin että samalla tavalla kasvatettiin lautasen kokoa.
Kai se kestää jos puikko on oikeaa tavaraa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ma Elokuu 13. 17:45:11 2012

Olisko kellään tietoa mikä lisäaine tuossa pitää olla?

En meinaa mihinkään "kisa" vehkeeseen tollaista, mutta jotain museo vehkeitä tulee välillä mihin ei meinaa venttiilejä löytyä sitten millään...
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 13. 17:54:33 2012

Itte hitsasin diesel porsheen juurikin stelliitillä uuten seetipinnan lautasiin, kun ei saanu uusia venttiileitä mistään. Menee aika nätisti kyllä kun pienellä virralla tekee. Kuvia otin, mutta en löydä niitä enää mistään. Stelliittihitsaukset pitäs kai uunittaa, mutta kyllä ne siellä on näyttäny kestävän ilmankin. Virittelin sorviin rälläkän kiinni ja sillä muotoilin karkeesti, sitten kun oli rösöt pois niin kovametallilla ja sen jälkeen moottorikoneistamoon viimesteltäväks. Sorvissa kun rälläköi, niin kannattaa pitää jotain lyijymöttiä siellä lautasen vastapuolella ettei ala vibraamaan. Melko sama proseduuri oli toi videossa oleva korjauskin, mutta hionta tapahtu eri koneella, eikä sorvattu välissä ollenkaan.

Venttiilit oli kulunu ympäri asti seetistään niin ohueks, että yksikin meni seetirenkaasta läpi asti.
Jäsen #606

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ma Elokuu 13. 19:22:04 2012

Kiitos. Pitääpä pitää mieles :)
Tuo venttiilien kuluminen on porscheissa valitettavan yleistä. Niissä tais olla vielä se venttiilin pituus sellainen ettei ihan heti vastaavaa aihiotakaan löydy.
Ja imukanava tulee jännästi pystysuorassa ohjurin vierestä :) :cha
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 13. 22:17:03 2012

jat-79 kirjoitti:Kiitos. Pitääpä pitää mieles :)
Tuo venttiilien kuluminen on porscheissa valitettavan yleistä. Niissä tais olla vielä se venttiilin pituus sellainen ettei ihan heti vastaavaa aihiotakaan löydy.
Ja imukanava tulee jännästi pystysuorassa ohjurin vierestä :) :cha
Juu se venttiili on ihan tautisen pitkä. Joku volvon kuormurin venttiili kai sopii kun sitä pienentää vähän, mutta ei selvinny että mistä mallista.
Jäsen #606

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Palaneen venttiilin korjaus TIG:llä?!?

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ti Elokuu 14. 21:49:54 2012

Varmaan se 24 venttiilinen, olikohan D13 tjsp.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Vastaa Viestiin