pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Kesäkuu 18. 13:34:29 2012

taaas murheen ryynejä, prkl. .. toissapäivänä ajeltiin kotiappäi kalareissulta ja jännitteet pyöri jossain 11v, pihaan tultiin niin 9 v ... eile ei sit enää lähtenykkää käyntii :D eiköhän se oo laturin hiilet tullu tiensä päähän.

komeesti nous jotain savuakin rattiakselin välistä samana päivänä ,loppu kyl nopeesti, repäsin toisen takavalon liittimen irti , oli vedelly jotenkin jostain vähän oikoseen.. suatana!!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: dohc öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja petri1234 » To Kesäkuu 21. 0:26:36 2012

onkos näistä miten helppoa korjata tuo orkkis kiekkamittari? vai asentaako suoraan suosiolla erillisen? joku varmaan perehtynyt..

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja coss » To Kesäkuu 21. 11:20:41 2012

Tinaukset niistä kuulemma pettää, voi saada toimimaan kun tinaa uudelleen.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ti Heinäkuu 3. 16:11:01 2012

tänään hävis sähköikkunat .. suoralla virralla nousee ja laskee ikkunat, eli tuskin vikaa siis oven sisällä ... releen saan napsumaan suoralla virralla vain tietyssä asennossa? wtf ... jos rele hajoaa niin tuskin se nyt naksuisi missään asennossa? vai voiks ne mennä noinkin rikki? btw, hävis keskuslukituskin samalla ... monta tuntia autossa ihmetelly et mitä vittua täällä tapahtuu, en tiiä. jos ei tuu kohta yhtään kuukautta ettei autoon tarviis tehä jotain ni ajan järveen tolla 150 ..
nii ja apparin lasi vittuillu jo pidempään, laski kyllä muttei noussut . 1 ikkuna 2 releellä. sai senki nousemaan ku relettä ränkkäs aikasa mut nyt ne sippas sit kokonaan..

ei kellään olis heittää mahdollisimman yksinkertaista asennuskuvaa / juttua noiden ikkunoiden asennuksesta ? jälkeenpäin asennettu nämä siis. onnistuuko 1 releellä / ikkuna tjsp ? jos tekis kokonaan uusiks nuo.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ti Heinäkuu 3. 22:19:33 2012

vahingossa kun kuulit että rätkää sulakerasiassa joku, nojoooo vaihoin sen ja alko keskuslukko ja sähkölasit toimimaan :DD ja tää sulake oli joittenkin parkkien tai tämmösen sulake. .. ihan hyvin vetää tän auton sähköt. kerran palo 1 sulake taas, hyvin rätkää kun tumppaa sulakkeen rasiaan ;) palakoot koko paska.

Atron-
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Kesäkuu 21. 18:55:34 2010

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja Atron- » Ti Heinäkuu 17. 17:58:48 2012

Sähkölasit rupeaa monesti myös temppuilemaan kun sen kytkimen kontaktipinnat alkaa olla likaiset tai palaneet. Avaa vaan sen katkaisijan ja putsaa hienolla hiomapaperilla pinnat. Mutta joo, kannattaa ehkä katella muutenkin sen auton sähköjä kuin pelkkää sulakerasiaa. 20 vuotta tekee ihmeitä niille johdoille ja liitoksille. Varsinkin jos seassa on aikoinaan jonkun itse vetämiä virityksiä. Ite purin edellisestä sierrasta suunnilleen 10 metriä turhia johtoja pois, kun ne ei johtanu minnekkään tai oli vedetty akun miinuksee takakontista yms. :D

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Elokuu 15. 16:00:58 2012

nojoooo, nyt ois vissiin laakerin vaihto rojektia, aattelinpa kysästä vaivattominta tapaa vaihtaa takapyörän laakeri :-& autossa on 2wd cosworthin taka-akselisto ja hilppeet. ei vaan oo tarvinnu tätäkään koskaan vaihtaa...

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Elokuu 15. 18:44:56 2012

petri1234 kirjoitti:nojoooo, nyt ois vissiin laakerin vaihto rojektia, aattelinpa kysästä vaivattominta tapaa vaihtaa takapyörän laakeri :-& autossa on 2wd cosworthin taka-akselisto ja hilppeet. ei vaan oo tarvinnu tätäkään koskaan vaihtaa...
Vaivattomin tapa on viedä auto korjaamolle :green:
Jos itse vaihdat niin navan iso mutteri (saattoi olla 36mm hylsy) pitää löysätä kun auto on pyörillään, omissa on tarvinut pitkää putkea vääntiön jatkoksi ja reilu 80kg siihen päälle hyppimään että on auennut :D
Tarkista kierteen kätisyys, saattoi olla toisella puolella eri.
Sit tietysti vanne pois, jarrusatula, levy, ja lopuksi napa joka on neljällä pultilla kiinni tukivarressa, laita röppöä kahteen ylempään mitkä näkyy takapuolelta, on varmasti ruosteessa.
Nyt napa ruuvipenkkiin ja NAPUTTELET laakerin ulkokehät irti tuurnalla tasaisesti joka isku eri kohtaan, ei tarvi voimaa koska ei ole kovin tiukassa.
Stefasta ei tarvi välittää se tulee samalla pois, paitsi jos on ruostunut hajalle niin sit tarvii tarkistaa ettei jää stefan ulkokehä napaan.
Sit kun kaikki on irti niin vanhat rasvat ja mahdolliset ruostemuruset ja hiekat pois, seuraavaksi etsit sellaisen hylsyn joka on saman kokoinen kuin laakerin kehä ja sillä naputtelet uudet paikalleen ihan pohjaan asti, kuulee äänestä, vanhaa kehää tai tuurnaakin voi käyttää mutta menee helpommin vinoon tai luiskahtaa pois. Älä kolhi sisäpintoja.
Seuraavaksi rasvaat laakerit kunnolla eli painelet sinne rullien väliin sormilla ja pyörittelet vähän kehää vasten, mukana tullut pussi pitää käyttää kokonaan, ne mitä tässä vaiheessa ei saa mahtumaan niin voi työntää sit kun napa on paikallaan, ennen ison mutterin asennusta.
Kasaus tapahtuu niin että napa vielä ruuvipenkissä sisempi laakeri paikalleen ja varovasti naputtelet stefan paikalleen taas hylsyllä, menee HELPOSTI vinoon ja luttuun älä käytä voimaa.
Toinen laakeri kannattaa laittaa vasta kun napa on autossa.
Sit putsaat vetarista paskat pois (hiekka on myrkkyä laakereille) ja romut paikalleen autoon.
Iso mutteri yhtä tiukalle kuin olikin, menee olaketta vasten niin ei pysty kiristämään laakereita hajalle.
Kovaa ajoa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja coss » Ke Elokuu 15. 22:37:15 2012

Oli muistaakseni isompi se mutteri, jopa 41 ? Kuskinpuolella on vääränkätinen kierre. Yhdessäkään paketissa ei ole tullut oikeaa mutteria, vaan ne ovat olleet aina apukuskinpuolelle missä on normaali kierre.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Elokuu 15. 23:18:14 2012

nojoo se ois kyllä vaivattomin tapa mut ei myö semmosta harrasteta :D kunnioitetaan nyt sen verta noita broidin rakennuksia kun se tän on tehny ite joka paikan niin tähän ei kukaan amiksen tokaluokkalainen rasvakoura vaiha yhtään mitään !! :)

joo tuota napahommaa just mietinkin et miten se tuossa lähtee pöydälle, kaikki ollu mahollista kun ruvennu laittaan mitä ei tiiä, mielummin vähän kysäsee :D ja tuo kiristys justiin, hyvä tietää että saa vetää sen sit kans kiinni asti.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Elokuu 16. 3:45:51 2012

coss kirjoitti:Oli muistaakseni isompi se mutteri, jopa 41 ? Kuskinpuolella on vääränkätinen kierre. Yhdessäkään paketissa ei ole tullut oikeaa mutteria, vaan ne ovat olleet aina apukuskinpuolelle missä on normaali kierre.
Joo tais muuten olla, vissiin 42 hylsyllä aukaisin kun ei ollut 41 tai jotain sinne päin.
Mulla on pari kertaa tullut molemmat mutterit, kyllähän se vissiin olis hyvä vaihtaa mutta käyttiksissä ainakin on kestänyt vanhallakin sen pari kertaa mitä taas ei ole tullut mukana.
petri1234 kirjoitti:ja tuo kiristys justiin, hyvä tietää että saa vetää sen sit kans kiinni asti.
Yhdestä korjasin "risan" laakerin ihan vaan kiristämällä oikeaan tiukkuuteen :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » To Elokuu 16. 12:15:35 2012

vauhtipete kirjoitti:
coss kirjoitti:Oli muistaakseni isompi se mutteri, jopa 41 ? Kuskinpuolella on vääränkätinen kierre. Yhdessäkään paketissa ei ole tullut oikeaa mutteria, vaan ne ovat olleet aina apukuskinpuolelle missä on normaali kierre.
Joo tais muuten olla, vissiin 42 hylsyllä aukaisin kun ei ollut 41 tai jotain sinne päin.
Mulla on pari kertaa tullut molemmat mutterit, kyllähän se vissiin olis hyvä vaihtaa mutta käyttiksissä ainakin on kestänyt vanhallakin sen pari kertaa mitä taas ei ole tullut mukana.
petri1234 kirjoitti:ja tuo kiristys justiin, hyvä tietää että saa vetää sen sit kans kiinni asti.
Yhdestä korjasin "risan" laakerin ihan vaan kiristämällä oikeaan tiukkuuteen :lol:
jep näitäkin on ollut, pitää testata ennekun menee laakerikaupoille :D ihanaa ääntä se ainakin pitää , varmaan ihan kuiva paska.

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja coss » To Elokuu 16. 16:32:12 2012

Turhaan kiristelet sitä jos se ääntää. Ei auta jos on kuiva koko laakeri.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » To Elokuu 16. 23:01:11 2012

jep, tos kävin tutkailee niin välystä niin saatanasti joka suuntaan, kiristys kyllä ok. jos huomenna jaksas vaihella.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Su Elokuu 26. 0:55:12 2012

uusia ajo-ominaisuuksia ... :D
kytkimen nostaessa pamauttaa kojetaulua ihan vitun pimeesti ... jos ei halua pamausta niin saa tosiaankin varovasti nostaa kytkimen mut aika mahdotonta kuitenkin :D
kardaanista jokin pusla/tukikumi paskana? eikait perässäkään nyt mitään voi olla ku noin tekee? :o
tuossa tuli laakeria vaihellessa huomattua kun pyöritteli rengasta ees taas et joku kolahtaa aina mut en kyllä saanu selvää mistä tuos vois tulla :O

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Elokuu 26. 12:53:44 2012

Kattos ettei oo vetarin uloin nivel paskana.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Elokuu 26. 13:55:39 2012

Ainakin mitä mulla on ollut kardaanin tukilaakeria ja kumilimppua hajalla niin on kuulunut tai täristänyt ajossa eikä kytkimen käyttö ole vaikuttanut niihin.
Voisko itse kytkimessä olla jotain hajalla?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Su Elokuu 26. 22:12:22 2012

hmm hmm ... tuolta perästä se tosiaan kajauttaa ihan pimeesti ja aina kun kytkimen nostaa .. nykysellä kytkimellä on ajettu ehkä 15 - 20 tkm ... vaihdettiin se vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä koko setti.. tuolloin laatikon päässä oleva kumipökäle oli ainakin hyvä, ei murtumia tai muutakaan. pitääpäs ihmetellä noita vetareita ..

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Elokuu 26. 22:31:31 2012

Rengas ilmaan, vaihde päälle ja pyöräyttelet rengasta. Mulla oli aikanaan vetonivel ja pyöränlaakeri mennyt samalta puolelta, oli noin neljänneskierros väljää ja jysäytti aika hyvin aina kun lähti liikkeelle.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ma Elokuu 27. 17:47:52 2012

molemmin puolin vaihde päällä noin 90 astetta väljää ... laakerit kunnossa..

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Elokuu 29. 12:00:16 2012

tosiaan.. kun tuo neljänneskierros on väljää niiin nuo vetarin päät on sitten paskana ja tää selittelis ton pamauttelun... sori tää tietämättömyys? :/

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Elokuu 29. 19:29:36 2012

onkos tuol sulakerasian pohjassa joku iso liitin tai jotain mil se lähtis nätisti irti? aamul oli hävinny keskuslukitus ja sähkölasit jälleen... tyrkkäsin uuden sulakkeen paikalleen, hetken oli ja räks, piheillä pois se ja laskin käteen sen ni palo rakkula saatana :DD jos ei enää tarjois tonne sulaketta, viel tulessa koko mylly.. jos tuo rasia ois paskana ikäsä myötä ?

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Elokuu 29. 23:17:29 2012

Rasia on kilpseillä kiinni kojelaudan takana "tulipellissä", pitää ainakin alakojelauta irroittaa jotta pääsee ronkkimaan niitä, ei tosin tule kovin pitkälle kun on johdot siinä kiinni.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Elokuu 29. 23:19:03 2012

joo kait tuo vähän pimpoilee... tumppaa sulakkeen sulakepaikkaan nro 10, keskuslukitus huutaa taukoamatta vaikka 15 minuuttia kunnes sulake kärähtää ... heiluttelee palanutta sulaketta tossa paikassa niin keskuslukitus alkaa uuestaan räppäämään :D
apparin etuovessa ei tapahu mitään liikettä .. kenties tuo sulakeboksi paskana.. joku kolvaus tai jotain. ei vaan tiiä yhtää mimmonen toi on ja miten se irtoo hajoomatta. kenties vois kolvatakkin jotain vielä kuntoon sieltä. vittu ottaa pannuun nää sähköropleemat.

tämä rasia on kyllä nokkapellin alla tulipellin juuressa kuskin puolella :) ei oo sisätiloissa mitään bokseja muuta kun moottorinohjaus.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Elokuu 29. 23:36:15 2012

Kuulostaa siltä että siinä rasiassa ei ole mitään vikaa, vaan se apparin oven lukituksen vipstaaki jumittaa. Jos se ei onnistu sitä kääntämään haluamaansa asentoon niin keskuslukko runkkaa kyllä edestakaisin niin kauan että onnistuu tai sulake palaa.

Jos kuitenkin haluat jostain syystä sen sulakerasian purkaa, niin se tosiaan on kiinni sieltä sisäpuolelta, mutta nousee ylöspäin konehuoneen puolelta pois. Ei vaan lähde sieltä vielä mihinkään ilman että purat koko auton johtosarjan irti.

Ja siitä vetarista - siinä kun auton perä oli ilmassa niin niitä renkaita kun pyöritteli sen neljänneskierroksen niin sieltä renkaan taakse vilkaisemalla näkee kyllä mihin kohtaan pyöriminen loppuu. Jos vetarit pyörivät ja kardaani ei, vika onkin perämurikassa. Todennäköisesti kuitenkin niissä nivelissä... :roll:

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » To Elokuu 30. 0:44:28 2012

en tiiä ihme juttuja, kumma ku se tänää haki semmoset lämmöt että käsi kärähti vaikka vaan käytti sulaketta siinä :green: eikä äskösillä ränkkäyksillä mitään lämpöjä :lol: huah, puretaan sit apparin ovi seuraavaks :)

jätän ton sulakerasian paikalleen ihan suosiolla :!:

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Elokuu 31. 15:45:58 2012

jessöör vika paikannettu!!!! kun se sulakerasia aina löi liekkiä kipinää ja mitälie kun sulaketta tarjos niin otin apparin oveen menevät piuhat keskuslukitukselle irti (3 piuhaa) ja johan loppu ja nyt toimii!!! joku piuha ottanu varmaan maihin tai jotain oven sisällä kenties, tutkii sen joskus ku kerkee. tänää saatoin kuulla uudesta laakerista jotain vikinää, vanhalla pultilla tosiaan kiristin sen, pitänee varmaan tilata uus pultti sinne jossei se pysy kiinni vanhalla, paketissa oli väärä!

:burn :burn :burn :burn

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Syyskuu 12. 16:11:11 2012

nonin, aattelin ruveta tekeen tota vetarijumppaa niin lentääkös perästä öljyt kankaalle kun ottaa perän päästä auki ne 8? kuusiokolo pulttia ja nyppäsee vetarin lattialle?
eikait tuos nyt muuta jouvu purkaan kun sen ison keskipultin ja perän päästä niin pitäs tulla vetarin poiS? :roll:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Syyskuu 12. 16:28:30 2012

petri1234 kirjoitti:nonin, aattelin ruveta tekeen tota vetarijumppaa niin lentääkös perästä öljyt kankaalle kun ottaa perän päästä auki ne 8? kuusiokolo pulttia ja nyppäsee vetarin lattialle?
eikait tuos nyt muuta jouvu purkaan kun sen ison keskipultin ja perän päästä niin pitäs tulla vetarin poiS? :roll:
Voi olla että tulee noin mutta varaa sen verran aikaa että jos ei tule niin napa pitää ottaa irti, ei muista enää.
Ei tule öljyt ulos laipallisesta perästä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Syyskuu 12. 16:34:47 2012

ok tänks :)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Syyskuu 14. 3:28:41 2012

petri1234 kirjoitti:Oks noissa coswortin / scorpion / Issän takakelkoissa, vetareissa niin eroja?
tuos nyt muutama kuva mikä systeemi siel on kiinni, onks tuo coswortista vai mistä se on.. vaikeeta ostaa noita vetarin päitä ku ei tiiä mistää vittuakaan :icon
On eroja, iS perä mun tietääkseni 7" ja cossu 7,5" eli iS vetarit on luultavasti pidemmät ja muistelisin lukeneeni että on myös ohuemmat ja eri laipalla?
Toi apurunko ainakin näyttäis olevan sierrasta lähtöisin, scorpissa oli muistaakseni tukiraudat tukivarren sisemmän kiinnikkeen ja ton ison puslan välillä.
Mulkkarin apurunko ja tukivarret on sit kaikin puolin isommat ja tukevammat ja ne erottaa jo kilsan päästä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Pe Syyskuu 14. 8:23:25 2012

noviddu , eihän täällä oo koko kaupungissa osia tohon, tilauskamaa.
motonetinkin sivu näyttää vaan 1 mallia laipalliseen settiin eli cosworthia..
tilaa cossu kamaa ja jossei tuo pää sit käykkään sinne booreiltaan / pituudeltaan.. vitunvittu.
pitäskö tuolta perämurikasta löytyä joku merkintä että tietäs onko se 7,5" vai 7 ... vai kenties mittaan jostain? tuosta hiekkapuhalluksesta ja maaluusta muutama vuos niin vois näkyäkkin nyt jotain siellä

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Syyskuu 14. 9:28:14 2012

7.5" on leveempi kun 7" perä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Syyskuu 14. 22:28:27 2012

Mitta on omasta murikasta vielä tarkistamatta joten kuulopuheilla 7,5" perän kansi on sivuttain mitattuna 215mm.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Syyskuu 22. 0:40:00 2012

tossa hajin kaverilta pari mittaristoa mitä se sano että ois kiekkamittarit itellään toiminu, tuos koitin niin ei..
voiskos tosta koittaa vetää johtoja mittarin takaa, kierrosluku mittari tulee siis 3 8mm pultilla kiinni tuonne kehikkoon, niihin sisäpuolelta kolvattu 3 johtoa, sininen keltainen ja punainen.
niin jos noista kiskasis piuhat suoraan jonnekkin? meneekö koko paska sekasin?
mikähän lie noista sitten puolalle ja ja ? ei huvittas erillista laittaa jos ton sais kuntoon vaikka noin?

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja wekku » La Syyskuu 22. 9:15:26 2012

petri1234 kirjoitti:tossa hajin kaverilta pari mittaristoa mitä se sano että ois kiekkamittarit itellään toiminu, tuos koitin niin ei..
voiskos tosta koittaa vetää johtoja mittarin takaa, kierrosluku mittari tulee siis 3 8mm pultilla kiinni tuonne kehikkoon, niihin sisäpuolelta kolvattu 3 johtoa, sininen keltainen ja punainen.
niin jos noista kiskasis piuhat suoraan jonnekkin? meneekö koko paska sekasin?
mikähän lie noista sitten puolalle ja ja ? ei huvittas erillista laittaa jos ton sais kuntoon vaikka noin?
Onko sula ollu alunperin jenkakellollinen mittaristo autossa? Jos ei niin sit ei toimi suoraan..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 22. 10:30:47 2012

Toimii kun muuttaa yhden liittimen paikkaa..
Eli jos on ollut kellollinen mittaristo, niin seuraa niitä kellolta lähteviä johtoja, olikohan se sellanen punanen tai punavalkoinen johto, siinä on liitin, ja vastaavasti boksilta tulee sinne johtonippuun vaaleanvihreä johto, joka kellollisissa on teipattu vaan johtosarjaan. Vaihtaa sen siihen punavalkoiseen syöttäväksi, niin alkaa toimiin, liitin on ihan samanlainen ja samoilta kohdin löytyy noi johdot.
Pedal tu tö metal!

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja wekku » La Syyskuu 22. 10:46:07 2012

Juuri tuota meinasin, se kellon piuha on punainen..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Syyskuu 22. 14:05:59 2012

kiekkamittarilla on ollut meiän ajan ainakin toi mittaristo.. tosi kauan sitten se teki semmosta että se välillä saattoi toimia kun oli kierroksia niin se pomppas toimimaan ja toimi sitten jonkun aikaa :D tuo valonsäätimen nipussa ainakin on irralliset piuhat liittimin, eilen ne yhdistin niin ei toimi valonsäädin mittarille.. valko vihreä muistaakseni..hmm..

mut mites se kellon piuha siihen liittyy kun noi puna sini ja keltanen piuha tulee sieltä kiekkamittarin piirilevystä? tuonne mittariston taakse pulttien alle ...

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Syyskuu 22. 18:11:49 2012

purin koko paskan atomeiks, kaikki näyttäs olevan niin ku pitää, konkat yms ok, ja juotokset ok

eli tuossa näkyy nuo 3 johtoa mitkä menevät virtapiirille

piuhat liitetty 3 pulttiin jotka tulevat mittariston taakse ja näillä pulteilla kiekkamittari kiinni kehikkoon! Eli voinko vetää noista pulttien päistä piuhat jonnekkin? Ylhäällä keltainen keskellä punainen alhaalla sininen...

pistin kuvalinkkiä alemmas ...
Viimeksi muokannut petri1234, La Syyskuu 22. 18:19:09 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Syyskuu 22. 18:13:50 2012

mitehä isoina nuo kuvat näkyy teillä :o vittu toi resokin ollu päin persettä , jos nyt selvää saisitte :O

http://paavooo.kuvat.fi/kuvat/j%C3%A4%C3%A4/

tuost varmaa näkys paremmin ja selvemmin

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Syyskuu 22. 18:15:42 2012

Lataa johonkin kuvapalveluun ja laita linkkinä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » La Syyskuu 22. 18:16:08 2012

http://paavooo.kuvat.fi/kuvat/j%C3%A4%C3%A4/

tuosta

joobajoo... tuos kävin lyömäs mittarin takas ni huomasin että kiekkaviisari heilahtaa vähän ylöspäin kun auton sammuttaa... hmmmm

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Syyskuu 26. 10:52:12 2012

onkos siihen kukaan keksiny että voisko ne piuhat vetää tuolta kannoista vai saako kukaan kuvista selvää tuosta osoitteesta mihin lisäsin niitä?

sitten vielä semmosta että riittääkö pelkkä öljypohjan vaihto 4wd moottoriin että voin lyyä sen tuohon nykyseen ja vetoja? tuos ois nyt 4wd kone tarjolla naapurissa.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja wekku » Ke Syyskuu 26. 11:20:25 2012

petri1234 kirjoitti:onkos siihen kukaan keksiny että voisko ne piuhat vetää tuolta kannoista vai saako kukaan kuvista selvää tuosta osoitteesta mihin lisäsin niitä?

sitten vielä semmosta että riittääkö pelkkä öljypohjan vaihto 4wd moottoriin että voin lyyä sen tuohon nykyseen ja vetoja? tuos ois nyt 4wd kone tarjolla naapurissa.
Veikkaan että siel on juotoksissa vikaa.. Ei noi muute kyl hajoo.. Tai sit on katkos siinä vihreessä piuhassa mikä tulee puolalta mittarille.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Syyskuu 26. 12:40:09 2012

petri1234 kirjoitti:sitten vielä semmosta että riittääkö pelkkä öljypohjan vaihto 4wd moottoriin että voin lyyä sen tuohon nykyseen ja vetoja? tuos ois nyt 4wd kone tarjolla naapurissa.
Ei ole tarkkaa tietoa mutta mutuna veikkaisin että öljypumpussa ja koneen korvissa korkeintaan eroa ja nehän saat omasta koneesta.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » Ke Syyskuu 26. 13:20:29 2012

vauhtipete kirjoitti:
petri1234 kirjoitti:sitten vielä semmosta että riittääkö pelkkä öljypohjan vaihto 4wd moottoriin että voin lyyä sen tuohon nykyseen ja vetoja? tuos ois nyt 4wd kone tarjolla naapurissa.
Ei ole tarkkaa tietoa mutta mutuna veikkaisin että öljypumpussa ja koneen korvissa korkeintaan eroa ja nehän saat omasta koneesta.

nii tuossahan nuo korvat ois kiinni senku pulttaa.. öljypohja on tosiaan aika erilainen kun 2wd..

mites tuo öljypumppu tuohon vaikuttaa?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Syyskuu 26. 23:40:51 2012

petri1234 kirjoitti:mites tuo öljypumppu tuohon vaikuttaa?
Imuputki saattaa olla erilainen, ei mitään ihmeellisempää.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

petri1234
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 22:50:22 2011

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja petri1234 » To Syyskuu 27. 11:16:46 2012

nii justiisa. :)

vauhtipyörä irti tuos motis, minkähänlaiseen momenttiin vetäsen sen? ei oo tullu ikinä koskettuakaan vauhtipyörään..

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: pölöpölö juttuja dohc.ilaisesta

Viesti Kirjoittaja henu » To Syyskuu 27. 13:56:36 2012

DOHC engine Flywheel bolts . . . . . . . . . . . 82 to 92 NM

Vastaa Viestiin