sierra mk1 vs mk2

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Heinäkuu 9. 16:06:15 2012

Jokuhan tämänkin on varmasti selvitellyt jo, eli:

Itselläni löytyy tuo mk1 5d sierra.
Onkos mk1 5d etuovissa ja mk2 sedanin etuovissa eroa?
Ovipahvit laittaisin ristiin jos menis ongelmitta?

-sauli

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Heinäkuu 9. 22:30:52 2012

Näin vähän kuulinkin jo, että mahdollista olis. Itselläkin molempia ollut muttei pahveja enää ylimääräsenä. Niin ei päässyt vertailee.
Mutta eihän tämä ole ongelma...täytyy vaan mk2 sierraki sit taas joskus omistaa :D ku kaupat tuli Timon kanssa näistä tehtyä!

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ma Heinäkuu 9. 22:49:48 2012

5d ja sedanin ovet ovat samoja tai ainakin vaihtokelpoisia.
Mk I on kahta eri ovea ikkunankoossa oli alkupään autoissa eroa.
MkI ja mkII ovet käyvät ristiin, mutta sisäpellissä on ero, joten verhouksia ei suoraan saa vaihdettua, olikohan kahvat suurin ero.
91-> sisä kahvoitus/lukitus muuttui taas.
Eli ainakin 4 eri ikäistä ovea jotka saa sekoitettua keskenään.

Ainakin itse just laitoin 5d sierraan 4d.n ovet istuivat auton omistajankin mielestä hyvin.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Heinäkuu 9. 23:00:33 2012

No perhana :) tutkitaan nyt sitten vielä... En tiedä minkä ikäisestä nuo mk2 pahvit ovat, omani on -82 5d.
Eiköhän se tässä piakkoi selviä että miten on sopivuuden laita.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Heinäkuu 10. 0:09:48 2012

82 ? Sinulla pitäis olla pienet ikkunat, ero karmin paksuudessa.
Sinun pitäisi löytää uudemmat sisä pellit tai tehdä ite avaus kahvan kolot, enkä muista onko lukkolaite sama, ainakin 91-> muuttuu, ei ole erillistä lukitus vipua.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 10. 2:05:51 2012

Piti oikein tarkistaa netistä valokuvista kun ei o noita uudemman hatchbackin 5d mallin ovia jääny nurkkiin. Ja kyllä ne tosiaan ulos päin näyttää samalta kun sedanin ovet ja samoja ne sitten on oltavakin, kun kerran sopi.

Mk1 5d:tä en löytänyt kuin matalilla ikkunoilla, joten olisko mahdollista että matalaikkunamallit katos vasta mk1->mk2 vaihteessa? Mites on farmarimallien laita? Ilmeisesti niissäkin on 87 ikkunan korkeus muuttunu.

3-ovisen ovet on ilmeisesti sitten samoja 82-93 sisäpeltiä lukuunottamatta, kun se kahva seilaa siinäkin vuosimallista riippuen. Siinähän olis pitäny koko kori muuttaa että siihen olis saanu korkeet ikkunat sopiin, mutta olis vaan tullu vielä enemmän akvaarion näkönen :D
Jäsen #606

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Heinäkuu 10. 6:19:10 2012

Muistikuva mkI ikkunasta, alkupään olisi eri 1cm? Sinnepäin vaihtu 83-84? Jostoin jäännyt kummitelemaan tämä, vai onko se tuuli/takalasi ero? Täytyis katella ikkuna katalookeista.
Farkkun ovet/verhoukset/ikkunat ovat samojakuin muissa, lukuunottamatta takaoven ikkunaa/karmia.
3d ovissa sama metodi.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Heinäkuu 10. 9:47:12 2012

mk1 eri luukut ja kaikki lasit kun mk2,ainoastaan farkun takaluukku laseineen on sama mk1/mk2.

mk1 ikkunoiden koko ei vaihdu missään vuosimallissa.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Heinäkuu 10. 11:18:32 2012

Sierra XR kirjoitti:mk1 eri luukut ja kaikki lasit kun mk2,ainoastaan farkun takaluukku laseineen on sama mk1/mk2.

mk1 ikkunoiden koko ei vaihdu missään vuosimallissa.
Oletko ihan varma että HB:n takaluukku(paitsi lukonreikä)/lasi ei ole samanlainen?

Mk. 2 Sierran tuulilasin pystyy laittamaan mk 1. koriin jos viitsii hioa/leikata alakulmista vähän pois. (nauhahiomakoneella/sähköviilalla vaaaarovasti..) mk. 1 tuulilasi mk 2:seen ei taida onnistua.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 10. 18:55:31 2012

wex4 kirjoitti:3d ovissa sama metodi.
Mulla ei o kyllä ollu 3-ovisen ovia kuin yhden korkusella ikkunalla ja on ollut mk1 ja mk2 mallisia... :? Sisäpelti on erilainen, jotenkin muistaisin että on joskus ollu käsissäni semmonenkin ovi, minkä sisäpellissä on ollu kaikkien kahvaversioitten reiät, ilmeisesti joku tarvikejuttu.
Jäsen #606

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Heinäkuu 10. 19:27:09 2012

Posmo kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:mk1 eri luukut ja kaikki lasit kun mk2,ainoastaan farkun takaluukku laseineen on sama mk1/mk2.

mk1 ikkunoiden koko ei vaihdu missään vuosimallissa.
Oletko ihan varma että HB:n takaluukku(paitsi lukonreikä)/lasi ei ole samanlainen?

Mk. 2 Sierran tuulilasin pystyy laittamaan mk 1. koriin jos viitsii hioa/leikata alakulmista vähän pois. (nauhahiomakoneella/sähköviilalla vaaaarovasti..) mk. 1 tuulilasi mk 2:seen ei taida onnistua.
eikös takaluukku ole erilainen muutenkin?
pelkästä takalasista en oo varma.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ti Heinäkuu 10. 21:53:09 2012

Sierra XR kirjoitti:mk1 eri luukut ja kaikki lasit kun mk2,ainoastaan farkun takaluukku laseineen on sama mk1/mk2.

mk1 ikkunoiden koko ei vaihdu missään vuosimallissa.
Eri luukut on niinku totesin ja lasit.
Ymmärsin kysymyksen niin, pystyykö verhoukset vaihtaa keskenään ja siihen vastasin ja pariin jo poistettuun asiaan.
Kerran vielä, kaikissa on mielestäni 4D/5D/farkku vuosimallista riipumatta samat pintapellit, tietenkin oliks se kakkoseen tuli "listan" reijät.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ti Heinäkuu 10. 21:57:03 2012

wex4 kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:mk1 eri luukut ja kaikki lasit kun mk2,ainoastaan farkun takaluukku laseineen on sama mk1/mk2.

mk1 ikkunoiden koko ei vaihdu missään vuosimallissa.
Eri luukut on niinku totesin ja lasit.
Ymmärsin kysymyksen niin, pystyykö verhoukset vaihtaa keskenään ja siihen vastasin ja pariin jo poistettuun asiaan.
Kerran vielä, kaikissa on mielestäni 4D/5D/farkku vuosimallista riipumatta samat pintapellit, tietenkin oliks se kakkoseen tuli "listan" reijät.

Juu tässä kysymystä virittelin ovipahvien pohjalta. Hyvä etä herätti keskustelua.

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja coss » Ke Heinäkuu 11. 11:16:20 2012

Liippaa aika läheltä, joten käykö hatcbackin takapuskuri sedaniin, faceliftistä kyse.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 11. 12:56:36 2012

coss kirjoitti:Liippaa aika läheltä, joten käykö hatcbackin takapuskuri sedaniin, faceliftistä kyse.
Ei käy, vastailin jo tonne toiseen topikkiin missä kyselit!
Pedal tu tö metal!

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja coss » Ke Heinäkuu 11. 16:44:44 2012

Ville K kirjoitti:
coss kirjoitti:Liippaa aika läheltä, joten käykö hatcbackin takapuskuri sedaniin, faceliftistä kyse.
Ei käy, vastailin jo tonne toiseen topikkiin missä kyselit!
En huomannut, harvemmin seurailen offtopiccia.
"I don't have a solution, but i admire the problem"

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Heinäkuu 18. 23:13:10 2012

Seuraava homma.

Edessä alatukivarret, onko eroa muodossa/pituudessa?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Heinäkuu 19. 7:50:17 2012

shaulii kirjoitti:Seuraava homma.

Edessä alatukivarret, onko eroa muodossa/pituudessa?
pikainen vilkaisu Motonettiin:

"Alatukiv Sierra vas OE-laatu
Sierra Alatukivarsi vasen OE-laatuvaihtoehto heloilla (ei 4WD) [1982-1993]"

sen mukaan samaa kamaa.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Heinäkuu 19. 10:33:14 2012

Juu pari vuotta sitten tullu ostettua jostain. Oli sillon mk2 vehkeitä.
Nyt on vanhinta -82 koppaa ja sinne noi varret tuli laitettua vasta.
Vähän tuntu että oli muuttunut pyörän paikka vaan remonttia edeltäneestä hetkestä.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Su Syyskuu 30. 14:44:23 2012

Jatketaas tästä taas.
Kesällä laitettiin etupäähän uusia rojuja.
28mm kossun vakaaja, uudet HQ tukivarret.
Raidetangot sisempi/ulompi samalla, ei olennaista.

Tuloksena että tossa -82 5d riesassa tosiaan pyörät liikku aikalailla eteenpäin. Puhutaan ehkä jostain ~4cm erosta pyöränkaaressa.
Lopputuloksena se että etureunassa ei ole oikeen tilaa kaaressa. Talvikin tulossa nii ongelmia tulee.
Kesäpyörähän ei paljo revi, mutta nastarengas alkaa tekeen tilaa itelleen ääriasennoissa.

Monet ovat varmasti näitä vakaajia vaihdelleet eteen, jossain toisessa topicissa tästä jo keskusteltiinkin.
Nyt lähinnä haluisin vastaavanlaisista tilanteista tietoa.

Ratkaisuja:
-24mm vakaaja takas?
-Toisenlaiset alatukivarret, kossun?
-olikohan xr:ssä 26mm vakaaja, jos niin oliko niitä jo vanhalla etupalkilla?
-etupalkin vaihto uudempaan...

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Syyskuu 30. 21:44:14 2012

Siivessä on lyhempi vakaaja ku sedanissa, eli hommaat sellasen.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Syyskuu 30. 22:27:46 2012

Eli on vielä edempänä kuin tossa?
Mulla on mk2 2wd palkki yms ja 4wd vakaaja.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Lokakuu 1. 16:40:55 2012

vauhtipete kirjoitti:Eli on vielä edempänä kuin tossa?
Mulla on mk2 2wd palkki yms ja 4wd vakaaja.

Sanoisin että kyllä. Voin vaikka napata ihan kuvankin tossa kun autolla käy valosaan aikaan.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Lokakuu 1. 16:43:07 2012

ylimark kirjoitti:Siivessä on lyhempi vakaaja ku sedanissa, eli hommaat sellasen.

Forumilta joskus joltain ostanut ton omani. Mutta aikaa jo varmaan pari vuotta... Ei oo ollu puhetta kun että 28mm kossusta, niinku aina :D
Sillon oli kohteet mk2 sierroja mihin oli menossa...käynyt mielessäkään että tälläinenkin tilanne vois tulla.
Oliskohan tähän asiaan jollain vahvistus+myytävän kyseinen vakaaja?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Lokakuu 2. 20:54:32 2012

Onhan mulla sellanen, mutta en taida raaskia luopua ;)

Siis selvennöksenä: siiven vakaajalla ne etupyörät tulee taaemmas. Lue tästä jjs:n kommentit aiheesta...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ti Lokakuu 2. 21:06:09 2012

ylimark kirjoitti:Onhan mulla sellanen, mutta en taida raaskia luopua ;)

Siis selvennöksenä: siiven vakaajalla ne etupyörät tulee taaemmas. Lue tästä jjs:n kommentit aiheesta...

Kiitokset tästä, tuli lueskeltua. Osto-ilmoituksen laitoinkin jo päivällä.
xr4:sessa on ollut mk1 aikana 26mm vakaajaa, semmonen sinne menee jos ei noita siiven 28mm löydy :/
Sulla kun sellanen siiven vakaaja olis niin voisit kyllä myydä. Sais paikalleen ennenkun talvirenkaat menee alle.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ti Lokakuu 2. 21:16:56 2012

vauhtipete kirjoitti:Eli on vielä edempänä kuin tossa?
Mulla on mk2 2wd palkki yms ja 4wd vakaaja.

http://s1147.photobucket.com/albums/o55 ... 012164.jpg
http://s1147.photobucket.com/albums/o55 ... 012165.jpg

Kyllä, vielä radikaalimmin :D

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Lokakuu 3. 15:18:23 2012

Itse kokeilisin ensin vaihtaa tuohon etupalkin mk. 1 loppupään tai mk 2 sierrasta, luulisi sillä jo parantuvan? Eivät ole hinnankiroissa eikä tarvitse "downgradeta" cossun vakaajasta. Aika pitkällä kyllä ovat keulaan päin nuo renkaat..
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Lokakuu 3. 18:36:04 2012

Kirjoitin tähän pidemmänkin version jo...lyhennettynä ettei kenenkään mieli pahoitu.
Siinähän kokeilet, itse teen toisin.

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Lokakuu 3. 19:38:23 2012

shaulii kirjoitti:Kirjoitin tähän pidemmänkin version jo...lyhennettynä ettei kenenkään mieli pahoitu.
Siinähän kokeilet, itse teen toisin.
Joo, huomasin että kirjoitit, uskon vaan että on jo lumet sulaneet siinä vaiheessa kun löydät Siipicossun vakaajaan sopuhintaan.. Noita etupalkkeja sen sijaan saa samantien yhdellä puhelinsoitolla.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Lokakuu 3. 19:43:40 2012

Niinno, 26mm mk1 vakaajia tarjottu jo kuus kappaletta.
Jotenkin luulis että edes yhden näistä sais kotiin asti :D

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ke Lokakuu 3. 20:01:33 2012

shaulii kirjoitti:Niinno, 26mm mk1 vakaajia tarjottu jo kuus kappaletta.
Jotenkin luulis että edes yhden näistä sais kotiin asti :D
Puuttuu ne 2 merkitsevää milliä ;)
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Lokakuu 4. 14:04:51 2012

Posmo kirjoitti:Itse kokeilisin ensin vaihtaa tuohon etupalkin mk. 1 loppupään tai mk 2 sierrasta, luulisi sillä jo parantuvan? Eivät ole hinnankiroissa eikä tarvitse "downgradeta" cossun vakaajasta. Aika pitkällä kyllä ovat keulaan päin nuo renkaat..
Tuleeko mk2 riesan etupalkilla alatukivarsien kiinnityspiste edemmäs ku mk1 etupalkilla??
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Posmo » To Lokakuu 4. 15:00:41 2012

ylimark kirjoitti:
Posmo kirjoitti:Itse kokeilisin ensin vaihtaa tuohon etupalkin mk. 1 loppupään tai mk 2 sierrasta, luulisi sillä jo parantuvan? Eivät ole hinnankiroissa eikä tarvitse "downgradeta" cossun vakaajasta. Aika pitkällä kyllä ovat keulaan päin nuo renkaat..
Tuleeko mk2 riesan etupalkilla alatukivarsien kiinnityspiste edemmäs ku mk1 etupalkilla??
Ero varmaan enemmänkin alkupään mk1 -> loppupään mk1/mk2, mutta rehellisesti sanottuna en tiedä. Saulilla näyttäisi olevan kokoonpanossa kaikki muu "tavanomaista" paitsi tuo vanhan mallinen etupalkki, niin siitä itse lähtisin kokeilemaan. Muilla kuitenkin tuo ongelma pysynyt pienempänä kuin tässä tapauksessa, ja merkittävin poikkeavuus on juuri tuo palkki.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Lokakuu 4. 16:10:08 2012

Mulle voi kans tarjota tuota uudempaa palkkia jos tosiaan näin on. Noita sedanin vakaajia kun nyt löytyy mistä vaan.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Lokakuu 4. 18:46:35 2012

Niin, tämä mun on tosiaan -82. Joni tietää onko alkuperäinen palkki vai ei? Oletan että on, kun vanhan mallin moottorityynyt/korvat kans käytössä.
Kun nyt sais vaan vakaajan käsiin, niin pääsee laittamaan paikalleen. Tietääpähän tähänki sitten vastauksen, auttoiko vai ei.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Tammikuu 30. 23:31:20 2013

shaulii kirjoitti:Niin, tämä mun on tosiaan -82. Joni tietää onko alkuperäinen palkki vai ei? Oletan että on, kun vanhan mallin moottorityynyt/korvat kans käytössä.
Kun nyt sais vaan vakaajan käsiin, niin pääsee laittamaan paikalleen. Tietääpähän tähänki sitten vastauksen, auttoiko vai ei.

Niin juu, vakaaja tuli laitettua ennen lumia, tilalle siis tuli 26mm mk1 vakaaja. Pyörät siirtyi hitusen taaksepäin, eli nyt ei lähde levikkeet kävelemään.
Eivät silti ihan siihen missä oli alkuperäisellä 24mm vakaajalla.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Tammikuu 30. 23:34:57 2013

Osaako joku sanoa miksi esimerkiksi tämä motonetin syyläri on rajattu 85-86 ikäsiin.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-7535

Että kävisikö tämä siis myös minun -82 versioon?
Ovatko kenties siksi vain rajanneet, kun suuressa osassa varaosia sopivuus ilmoitetaan näin. Tuossa alkupään sierrojen kohdalla.
Koska erojahan on jonkinverran 82-84 valmistetuissa, verrattuna muihin mk1. Niin ovatko vain pelanneet "varman päälle", tietämättä asiasta sen enempää.

Näitä ei jossain kohtaa ollut myynnissä, ja nyt olisi tarvetta. Varastot tosin näyttää nollaa, että tiedä sitten saatavuutta...

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 30. 23:38:40 2013

Jollain oli mun mielestä mk1 syyläri myynnissä, oletko katsonut ilmoitukset läpi?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Tammikuu 30. 23:50:50 2013

Ollaan me tosta Hiwerin kanssa joskus jo puheltu.
Muttei käytetyt oo ostolistalla.

Luulenpa vaan että perus-paskaa kun myyjät ei tiedä/kiinnostu myymistään tuotteista.
Kovasti ne burtonin sedätkin väitti ettei toi spaxin sarja käy mulle, sinne se meni bolt-on kuten oletettiinkin.
Tosin eihän näissä 30v vanhoissa paskoissa tiedä varmuudella mitä kaikkee vaihdettu.
Täytyy käydä kyseleen syyläriä jos ei kellään klubilaisella oo. Yleensä kyselen täältä ekana, jos joku haluaa rahansa irti niin kaikki voittaa :)

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » To Tammikuu 31. 17:12:50 2013

Ensimmäisissä mk1 sierroissa on kahta jäähdytin mallia, toisen yläkiinnikkeiden väli on 660mm se missä tapit tulee lukkopeltiin kii. Siinä on alakiinnikkeet 130mm irti jäähdyttimen alareunasta, eli ne millä se pultataan runkoaisoihin kii. Sit on 525mm ja siinä ei ole tappeja, ja osassa on 160mm alareunasta kiinnikkeisiin. Ja 15-16mm letkulähtö johon tulee letku paisarin alareunasta + sen lähdön korkeus vaihtelee malleittain olettaisin tuon erotuksen verran eli 30mm. Tulipa sekavasti ilmaistua, mutta kyllä ne uudemman mallin syylärit käy vanhimpiin sierroihin.
Coupe Taunus 302cid

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Tammikuu 31. 17:48:21 2013

Kristian_89 kirjoitti:Ensimmäisissä mk1 sierroissa on kahta jäähdytin mallia, toisen yläkiinnikkeiden väli on 660mm se missä tapit tulee lukkopeltiin kii. Siinä on alakiinnikkeet 130mm irti jäähdyttimen alareunasta, eli ne millä se pultataan runkoaisoihin kii. Sit on 525mm ja siinä ei ole tappeja, ja osassa on 160mm alareunasta kiinnikkeisiin. Ja 15-16mm letkulähtö johon tulee letku paisarin alareunasta + sen lähdön korkeus vaihtelee malleittain olettaisin tuon erotuksen verran eli 30mm. Tulipa sekavasti ilmaistua, mutta kyllä ne uudemman mallin syylärit käy vanhimpiin sierroihin.

Täytyypäs katsoa kun autolle menee seuraavan kerran, jos kerran olet sitä mieltä että mk2 syyläri menee tollaseen alkupäänvehkeesee.
Uusi kiinnittämätön kakkoskoppasen meinaan löytyy, pari vuotta majaillu ylähyllyllä...

Ja tosiaan sen tiedänkin että jossain kohtaa uudemman-mallis oharin syyläri ei mene vanhemmanmalliseen autoon. Koska nimenomaan uudessa tulee "ohjuri" tapit läpi lukkopellistä.
Ja kiinnitys tapahtuu alakautta pulteilla. Kun taas toisissa kiinnitys tulee konehuoneesta keulan suuntaan tms...

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » To Tammikuu 31. 21:28:01 2013

Itsellä on mk2 mallin oharin syyläri mk1 korisessa jää autossa. Muistaakseni lukkopellistä löytyy varaukset "tapilliselle" syylärille.
Coupe Taunus 302cid

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Tammikuu 31. 23:25:33 2013

Kristian_89 kirjoitti:Itsellä on mk2 mallin oharin syyläri mk1 korisessa jää autossa. Muistaakseni lukkopellistä löytyy varaukset "tapilliselle" syylärille.

Katsotaan oisko elämä niin helppoa :)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Helmikuu 1. 0:19:43 2013

Kristian_89 kirjoitti:Itsellä on mk2 mallin oharin syyläri mk1 korisessa jää autossa. Muistaakseni lukkopellistä löytyy varaukset "tapilliselle" syylärille.
Mullakin sellainen muistikuva että on tappien reiät, ja jotain sen tapaista näkyy kuvissakin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Helmikuu 1. 14:37:34 2013

Ainakin kaikissa '85 ja '86 korisissa on nuo syylärin yläkiinnityksen holet valmiina. Voi olla tosin että joutuu jotenkin patentoimaan sen itse kiinnityksen sinne, mutta paikka löytyy.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja matsu » Su Helmikuu 3. 18:13:59 2013

Ainaki -86 koppaan meni dokki sierran syyläri bolt-on.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Helmikuu 13. 18:29:36 2013

Noniiiiin, päivitellään vahvistukseksi.

Kyllä tollanen mk2 nimikkeellä myyty OHC syyläri menee yhtälailla mk1 sirpaan. -82 mallisesta kyse tälläkertaa.
Ohjuritapeille löytyy lukkopellissä reijät. Ja alapuolen kiinnitykseen kolmet eri reijät palkissa, mihin kohtaan tahtookin sitten laittaa.

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja xsx » To Helmikuu 14. 8:19:31 2013

shaulii kirjoitti:Noniiiiin, päivitellään vahvistukseksi.

Kyllä tollanen mk2 nimikkeellä myyty OHC syyläri menee yhtälailla mk1 sirpaan. -82 mallisesta kyse tälläkertaa.
Ohjuritapeille löytyy lukkopellissä reijät. Ja alapuolen kiinnitykseen kolmet eri reijät palkissa, mihin kohtaan tahtookin sitten laittaa.
On siellä joo orkkis vanhanmallinen palkki paikoillaan, tai oli ainakin mun jäljiltä. Joskus ostin sinne uuden tarvike syylärin olisiko ollu 2007.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: sierra mk1 vs mk2

Viesti Kirjoittaja matsu » To Helmikuu 21. 23:43:01 2013

Onkos kukaan tutkinu mikä seuraaviin syynä;

2.9 V6 mk2, pakoputki kulkee vänkärin puolelta vakaajan vierestä kuskin puolelle ja yhtyy siinä toiseen putkeen. Katon että poikkiputki on jotain millin päässä vakaajasta, tuolle tarvii tehdä jotain muuten resonoi, laitan kuitenki rojut mk1 koppaan paikalleen ja alan sovittamaan putkea, vakaajaan jää arviolta 5 cm rakoa.

mk2 ahdettu ohari, myin kaverille joka laittaa tekniikan mk1:een. motti pakosarjoineen ja ahdin paikoillaan, downpipea laittaessa toteamus että ottaa kiinni auton pohjaan jos kiristää ahtimeen kiinni. Downpipe semmoinen että jatkuu yhtenä pötkönä noin 20 cm auton alle pohjan mukaisesti.

Nuissaki mk1 sierroissa on keskenään eroja pohjassa mutta siitä sitte seuraavassa numerossa...

Editti, nuo molemmat mk2 sedaneita ja 2.9 uudempi mk1 ja ahdistettu vanhaa mallia vanhalla etupalkilla.

Vastaa Viestiin