Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P1564

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P1564

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 23. 22:19:34 2012

Tuollaisia vikakoodeja antaa. Auto käy, toimii, hehkun valo ei kummittele.

Ahtopaineet katoavat satunnaisesti, virtojen pois käyttö on-the-fly palauttaa ahdot. Ahtopainetunnistimen letku on ollut poikki määräämättömän ajan, sen ollessa rikki ei ahtanut lainkaan.

Mistä päästä alan etsiä vikaa? Pumpun boksi rempattu 270tkm kohdallam nyt 322tkm.
Viimeksi muokannut samiharju, Su Lokakuu 28. 19:46:16 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99, P0167 ja P1564

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Lokakuu 26. 0:13:55 2012

P0167 on O2-anturin virhekoodi.. voisko se dieselissä tarkoittaa MAP anturia?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99, P0167 ja P1564

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Lokakuu 28. 12:16:05 2012

Kukaan ei ole siis törmännyt vastaavaan? :roll:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99, P0167 ja P1564

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Lokakuu 28. 19:36:41 2012

Tähän mennessä tutkittua:

-Polttoaine- tai alipainevuotoja ei silmämääräisesti havaittavissa
-Johdot ja liitokset silmämääräisesti ok
-MAP -anturia kokeiltu toimivasta autosta
-Ahtopaineen ohjausventtiiliä kokeiltu toimivasta autosta
-EGR tulpattu mekaanisesti
-Polttoaine- ja ilmansuodattimet vaihdettu uudet
-Imuilman lämpöanturit puhdistettu mutta ei vielä mitattu (huomenna on talli tasan 20 asteinen, jolloin pääsee mittaamaan vastuksen)
-Kenkää annettu = ei ole karstassa

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja focus » Su Lokakuu 28. 19:55:49 2012

Voisiko olla auton oma tietokone sekaisin.Onko lastutettu aikasemmin? jos ei niin vois vaikka uudella ohjelmalla toimia ehkä.Parista diiseli focukseta kokemusta joilla ajettu paljon mutta ei kyllä tämmöstä tullu vastaan ikinä.

Miten tuo egr tulppaus,ainakaan omissa autoista ei kummastakaan niitä ikinä tulpattu.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Lokakuu 28. 19:59:00 2012

Auton historiasta ei sen kummempaa tietoa, sen verran orggiksen oloinen että tuskin on softattu / lastutettu.

tulppasin kokeeksi äsken EGR:n sulkeakseni pois vikoja.

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja focus » Su Lokakuu 28. 20:59:02 2012

Kaikki putket ja ja letkut ok? Kerran kävi niin että ohituksen aikana lähti ahtoputki turbolta coolerille irti ja meno loppu aika pahasti.Mutta jos paineet satunnaisesti hukassa niin tuskin mikään ilmavuoto ainakaan on.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Lokakuu 28. 21:05:46 2012

ei vaikuta ilmavuodolta eikä polttoainevuodolta, sellaiset ei korjaannu kun käyttää virrat pois..

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Lokakuu 28. 21:18:54 2012

Ettei olis sähköisestä kaasupolkimesta johtuvaa, välillä toimii, välillä ei. Kaverin focus ainakin muuttui ihan eri autoksi kun vaihdoin kaasupolkimen, kun toimi kaikki tehoalueet.
Pedal tu tö metal!

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja focus » Su Lokakuu 28. 21:38:58 2012

Ihme homma, jos oma auto olis niin veisin esim. digituning tai karalan ohjelmoitavaksi.Ei tuntus ainakaa mikään mekaaninen ongelma olevan.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 29. 12:33:38 2012

mahtaisko kaasupedaali antaa erikseen vikakoodin? olen ymmärtänyt että kaasupoljinvika jättäis tyhjäkäynnille ajoittain? vai voiko tehdä myös tuollaista...

ens viikolla saan VCM testerin, jos sillä sais tutkittua parempia koodeja kun AutoComilla.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Lokakuu 29. 13:06:16 2012

Ei ainakaan kyseinen auto jäänyt tyhjäkäynnille, oli vaan jumalattoman laiska välillä.
Pedal tu tö metal!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 30. 21:05:51 2012

molemmat imuilman lämpötila-anturit sekä jäähdytinnesteen anturi mitattu, normaalia lukemia näyttävät. ahtopainekellon ja kompurakotelon välinen letku uusittu varalta, samoin EGR:n ohjainsolenoidin alipaineletku uusittu.

Ahtopainekello kokeiltu paineilmalla: puolellatoista kilolla kellon tangosta katsottuna täysin auki, kilolla noin 90%, 0,3bar noin 50%. Nämä siis silmällä katsottuja juttuja ja halvalla kompuran paineensäätimellä säädettyjä paineita.

Ainoa joka herättää epäilystä on EGR-venttiilin asentoanturi, siis se joka on heti EGR venttiilin päässä, kolminapainen liitin.. pitäisi olla nastojen 1 - 2 välillä noin 3400ohm ja 1 - 3 välillä noin 3700ohm, en saa mittaria näyttämään mitään arvoja. Yhtäkkiä näyttää siltä että jos tuon anturin uusii, pitää uusia koko EGR ja imusarja samalla... :-/ onko aiheesta kokemuksia?

Näiden letkun vaihtojen jne jälkeen, vika samallaan...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Lokakuu 31. 8:46:47 2012

lisää infoa saatu kaverin kaverin kautta.

P0167 tarkoittaapi polttoaineen ruiskutuksen ajoitusvirhettä, jonka vuoksi tulee P1564 eli vikatila.

Miksi ajoitus sitten on pielessä... Kampiakselin tai nokan asentotunnistin (ei kuulemma välttämättä herjaa erikseen koodia, tuossahan on tunnistin vain kammella), pumpun johtosarjassa vikaa johdossa tai liittimessä, moottorinohjaimessa tai pumpun ohjaimessa vikaa. Viimeisenä vasta kannattaa miettiä pumpun boksia, sillä se 99% varmuudella lamauttaa lennosta koko rakkineen jos siellä on vikaa.

Mittailin äsken kammen asentoanturin, reilut 400ohm oli vastusarvo. toisaalta, autohan ei kaiketi edes kävisi jos tuo olisi täysin rikki...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Lokakuu 31. 20:28:34 2012

Neulanliiketunnistin?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Marraskuu 1. 11:56:31 2012

Ei kai tuos sellaasta ole..?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja Arska » To Marraskuu 1. 21:25:25 2012

Enhä mie tiie, tuli vaan mieleen kun noissa maailman viimeisissä (onneksi) syöttöpumppuvehkeissä olen niitä tavannut ja vaihdellut. Katso ja jos sellainen on niin mittaa onko kunnossa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 1. 22:51:41 2012

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Marraskuu 3. 9:50:04 2012

siipicossu kirjoitti:Oletko tuon lukenut:

http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... =3&t=16221
Olen, tosin ei juurikaan tästä aiheesta paljoakaan puhuta.

Hirveen kalliiksi näemmä VP44 tulee tulee sellaiselle omistajalle joka teettää kaiken korjaamolla, sellaisella joka vielä tekee tietämättömyyttään tai muuten vain vaikeimman kautta, mikäli siis pumpun yksikössä on vikaa (mitä edelleen kovasti epäilen mun tapauksessa). Yksikkö kun on muutamalla ruuvilla kiinni helpossa paikassa, yksikön korjaus maksaa kuluineen noin 300eur; miksi ihmeessä pitää pemmastaa koko jakopää auki ja irrottaa koko pumppu ja ohjelmoida kaikki uudelleen hintaa kyselemättä... Tonnilla pääsee alkuun, siis yli kolminkertainen kustannus, ottaen huomioon että puhutaan kokonaisaikana (irrotus /asennus) alle tunnin työstä joka onnistuu sellaiselta joka osaa autoon radion vaihtaa itse...

Vastaa Viestiin