Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P1564
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P1564
Tuollaisia vikakoodeja antaa. Auto käy, toimii, hehkun valo ei kummittele.
Ahtopaineet katoavat satunnaisesti, virtojen pois käyttö on-the-fly palauttaa ahdot. Ahtopainetunnistimen letku on ollut poikki määräämättömän ajan, sen ollessa rikki ei ahtanut lainkaan.
Mistä päästä alan etsiä vikaa? Pumpun boksi rempattu 270tkm kohdallam nyt 322tkm.
Ahtopaineet katoavat satunnaisesti, virtojen pois käyttö on-the-fly palauttaa ahdot. Ahtopainetunnistimen letku on ollut poikki määräämättömän ajan, sen ollessa rikki ei ahtanut lainkaan.
Mistä päästä alan etsiä vikaa? Pumpun boksi rempattu 270tkm kohdallam nyt 322tkm.
Viimeksi muokannut samiharju, Su Lokakuu 28. 19:46:16 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99, P0167 ja P1564
P0167 on O2-anturin virhekoodi.. voisko se dieselissä tarkoittaa MAP anturia?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99, P0167 ja P1564
Kukaan ei ole siis törmännyt vastaavaan? 

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99, P0167 ja P1564
Tähän mennessä tutkittua:
-Polttoaine- tai alipainevuotoja ei silmämääräisesti havaittavissa
-Johdot ja liitokset silmämääräisesti ok
-MAP -anturia kokeiltu toimivasta autosta
-Ahtopaineen ohjausventtiiliä kokeiltu toimivasta autosta
-EGR tulpattu mekaanisesti
-Polttoaine- ja ilmansuodattimet vaihdettu uudet
-Imuilman lämpöanturit puhdistettu mutta ei vielä mitattu (huomenna on talli tasan 20 asteinen, jolloin pääsee mittaamaan vastuksen)
-Kenkää annettu = ei ole karstassa
-Polttoaine- tai alipainevuotoja ei silmämääräisesti havaittavissa
-Johdot ja liitokset silmämääräisesti ok
-MAP -anturia kokeiltu toimivasta autosta
-Ahtopaineen ohjausventtiiliä kokeiltu toimivasta autosta
-EGR tulpattu mekaanisesti
-Polttoaine- ja ilmansuodattimet vaihdettu uudet
-Imuilman lämpöanturit puhdistettu mutta ei vielä mitattu (huomenna on talli tasan 20 asteinen, jolloin pääsee mittaamaan vastuksen)
-Kenkää annettu = ei ole karstassa
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Voisiko olla auton oma tietokone sekaisin.Onko lastutettu aikasemmin? jos ei niin vois vaikka uudella ohjelmalla toimia ehkä.Parista diiseli focukseta kokemusta joilla ajettu paljon mutta ei kyllä tämmöstä tullu vastaan ikinä.
Miten tuo egr tulppaus,ainakaan omissa autoista ei kummastakaan niitä ikinä tulpattu.
Miten tuo egr tulppaus,ainakaan omissa autoista ei kummastakaan niitä ikinä tulpattu.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Auton historiasta ei sen kummempaa tietoa, sen verran orggiksen oloinen että tuskin on softattu / lastutettu.
tulppasin kokeeksi äsken EGR:n sulkeakseni pois vikoja.
tulppasin kokeeksi äsken EGR:n sulkeakseni pois vikoja.
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Kaikki putket ja ja letkut ok? Kerran kävi niin että ohituksen aikana lähti ahtoputki turbolta coolerille irti ja meno loppu aika pahasti.Mutta jos paineet satunnaisesti hukassa niin tuskin mikään ilmavuoto ainakaan on.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
ei vaikuta ilmavuodolta eikä polttoainevuodolta, sellaiset ei korjaannu kun käyttää virrat pois..
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Ettei olis sähköisestä kaasupolkimesta johtuvaa, välillä toimii, välillä ei. Kaverin focus ainakin muuttui ihan eri autoksi kun vaihdoin kaasupolkimen, kun toimi kaikki tehoalueet.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Ihme homma, jos oma auto olis niin veisin esim. digituning tai karalan ohjelmoitavaksi.Ei tuntus ainakaa mikään mekaaninen ongelma olevan.
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
mahtaisko kaasupedaali antaa erikseen vikakoodin? olen ymmärtänyt että kaasupoljinvika jättäis tyhjäkäynnille ajoittain? vai voiko tehdä myös tuollaista...
ens viikolla saan VCM testerin, jos sillä sais tutkittua parempia koodeja kun AutoComilla.
ens viikolla saan VCM testerin, jos sillä sais tutkittua parempia koodeja kun AutoComilla.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Ei ainakaan kyseinen auto jäänyt tyhjäkäynnille, oli vaan jumalattoman laiska välillä.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
molemmat imuilman lämpötila-anturit sekä jäähdytinnesteen anturi mitattu, normaalia lukemia näyttävät. ahtopainekellon ja kompurakotelon välinen letku uusittu varalta, samoin EGR:n ohjainsolenoidin alipaineletku uusittu.
Ahtopainekello kokeiltu paineilmalla: puolellatoista kilolla kellon tangosta katsottuna täysin auki, kilolla noin 90%, 0,3bar noin 50%. Nämä siis silmällä katsottuja juttuja ja halvalla kompuran paineensäätimellä säädettyjä paineita.
Ainoa joka herättää epäilystä on EGR-venttiilin asentoanturi, siis se joka on heti EGR venttiilin päässä, kolminapainen liitin.. pitäisi olla nastojen 1 - 2 välillä noin 3400ohm ja 1 - 3 välillä noin 3700ohm, en saa mittaria näyttämään mitään arvoja. Yhtäkkiä näyttää siltä että jos tuon anturin uusii, pitää uusia koko EGR ja imusarja samalla... :-/ onko aiheesta kokemuksia?
Näiden letkun vaihtojen jne jälkeen, vika samallaan...
Ahtopainekello kokeiltu paineilmalla: puolellatoista kilolla kellon tangosta katsottuna täysin auki, kilolla noin 90%, 0,3bar noin 50%. Nämä siis silmällä katsottuja juttuja ja halvalla kompuran paineensäätimellä säädettyjä paineita.
Ainoa joka herättää epäilystä on EGR-venttiilin asentoanturi, siis se joka on heti EGR venttiilin päässä, kolminapainen liitin.. pitäisi olla nastojen 1 - 2 välillä noin 3400ohm ja 1 - 3 välillä noin 3700ohm, en saa mittaria näyttämään mitään arvoja. Yhtäkkiä näyttää siltä että jos tuon anturin uusii, pitää uusia koko EGR ja imusarja samalla... :-/ onko aiheesta kokemuksia?
Näiden letkun vaihtojen jne jälkeen, vika samallaan...
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
lisää infoa saatu kaverin kaverin kautta.
P0167 tarkoittaapi polttoaineen ruiskutuksen ajoitusvirhettä, jonka vuoksi tulee P1564 eli vikatila.
Miksi ajoitus sitten on pielessä... Kampiakselin tai nokan asentotunnistin (ei kuulemma välttämättä herjaa erikseen koodia, tuossahan on tunnistin vain kammella), pumpun johtosarjassa vikaa johdossa tai liittimessä, moottorinohjaimessa tai pumpun ohjaimessa vikaa. Viimeisenä vasta kannattaa miettiä pumpun boksia, sillä se 99% varmuudella lamauttaa lennosta koko rakkineen jos siellä on vikaa.
Mittailin äsken kammen asentoanturin, reilut 400ohm oli vastusarvo. toisaalta, autohan ei kaiketi edes kävisi jos tuo olisi täysin rikki...
P0167 tarkoittaapi polttoaineen ruiskutuksen ajoitusvirhettä, jonka vuoksi tulee P1564 eli vikatila.
Miksi ajoitus sitten on pielessä... Kampiakselin tai nokan asentotunnistin (ei kuulemma välttämättä herjaa erikseen koodia, tuossahan on tunnistin vain kammella), pumpun johtosarjassa vikaa johdossa tai liittimessä, moottorinohjaimessa tai pumpun ohjaimessa vikaa. Viimeisenä vasta kannattaa miettiä pumpun boksia, sillä se 99% varmuudella lamauttaa lennosta koko rakkineen jos siellä on vikaa.
Mittailin äsken kammen asentoanturin, reilut 400ohm oli vastusarvo. toisaalta, autohan ei kaiketi edes kävisi jos tuo olisi täysin rikki...
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Neulanliiketunnistin?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Ei kai tuos sellaasta ole..?
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Enhä mie tiie, tuli vaan mieleen kun noissa maailman viimeisissä (onneksi) syöttöpumppuvehkeissä olen niitä tavannut ja vaihdellut. Katso ja jos sellainen on niin mittaa onko kunnossa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus TD -99 vikatilassa (ei ahda, APUVA...), P0167 ja P
Olen, tosin ei juurikaan tästä aiheesta paljoakaan puhuta.
Hirveen kalliiksi näemmä VP44 tulee tulee sellaiselle omistajalle joka teettää kaiken korjaamolla, sellaisella joka vielä tekee tietämättömyyttään tai muuten vain vaikeimman kautta, mikäli siis pumpun yksikössä on vikaa (mitä edelleen kovasti epäilen mun tapauksessa). Yksikkö kun on muutamalla ruuvilla kiinni helpossa paikassa, yksikön korjaus maksaa kuluineen noin 300eur; miksi ihmeessä pitää pemmastaa koko jakopää auki ja irrottaa koko pumppu ja ohjelmoida kaikki uudelleen hintaa kyselemättä... Tonnilla pääsee alkuun, siis yli kolminkertainen kustannus, ottaen huomioon että puhutaan kokonaisaikana (irrotus /asennus) alle tunnin työstä joka onnistuu sellaiselta joka osaa autoon radion vaihtaa itse...