Kyseessä kaverin F-ryhmän välikoppa ohc koneella, eikä ole mikään vasta kasattu laitos vaan monta vuotta ollu käytössä.
Joskus alkutalvesta jossain rallissa alkoi kone kolistaan ja leikki loppui, silloin kone purettiin ja kiertokangen laakerit oli selvänä, vika paikallistettiin silloin öljypumppuun joka oli suhteellisen kulunut ja venttiilikin taisi olla jumissa.
No kun koneella oli takana jo reilusti kilometrejä, oli isompi remontti viisasta tehdä, alakertaan tuli kaikki muu uutta paitti lohko eli uudet wisecot ja crowerin veivit, uus öljypumppu, toinen std kampiakseli. Ja lohkokin oli särötarkastuksessa ja linjahoonauksessa eli sekin ok.
No vehkeet saatiin kasaan ja toimimaan, hyttiin tuli vielä ihan mekaaninen öljynpainemittari vanhan lisäksi. Testejä ajettiin tiellä ja jääradalla suht paljon ja kaikki pelas ok. Sitten oli taas seuraavan f-cupin kisan aika ja siellä ekan ek:n jälkeen kone alkoi kilistä ja rapista (näillä sanoilla kuski kertoi) Öljynpaine oli pysynyt koko ajan samana, eikä valo ollu vilkkunu. Kone avattiin ja taas nelospytyn kiertokangen laakeri paskana ja kampurasta kaula sinisenä.
Mistä mahtaa moinen johtua, ei oo oikein kukaan osannu sanoo vielä?


Ja sanotaan nyt vielä että palikat muuten on enemmän kuin kohdallaan...228hp ja 255nm.