"normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

"normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Pe Huhtikuu 5. 21:30:04 2013

Nyt kun en foorumin haulla, kuuklella, fordclubilta yms. löytänyt tietoa/kuvia niin siksi uusi topic...

Eli nyt kun tuota taka-akselistoo hypistelly tuossa ja ihmetelly miten tuo kallistuksenvakaaja tulee tuohon, minne kiinni siis? Ainoa mitä etsinnän tulos oli, niin se on tässä: http://www.numcat.ru/ford/4/89/14445/ eli eipä paljon apua irronnut tuostakaan. Eli olisi hyvä jos jollai olisi kuvia tms. mikä auttaisi asiaan, korista en löytänyt mitään kiinnityspisteitä tälle, vai voiko olla, että tämä jätetään vallan poies? :green:

Ja vielä yksi pienoinen hassunhauska, mikä on 2WD:n perän/vetarin laipan kiinnitys pultin kierre? Ei ainakaan normi Metrinen mene... :? Ja pituus olisi kanssa kiva tietää, kun lähtee pulttikaupoille...
KIITOS! :oops:
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 5. 21:49:43 2013

Eihän sitä nyt pois kannata jättää, vakaajaa. Sinne se tulee pohjan poikittaispalkkiin kiinni, on siellä kierteet länkiraudan pulteille. Eli ihan bolt-on muutos toi akselistonvaihto, jarruputkia joutuu vähän rakenteleen.
Ei ne vetarin pultit mun mielestä ainakaan mitään erikoisia olleet, otin yhden malliksi ja pulttikauppaan, tosin torxin tilalle tuli kuusiokolopultit 12.9 kovana.
Pedal tu tö metal!

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Huhtikuu 5. 22:28:22 2013

Ville K kirjoitti: Ei ne vetarin pultit mun mielestä ainakaan mitään erikoisia olleet, otin yhden malliksi ja pulttikauppaan, tosin torxin tilalle tuli kuusiokolopultit 12.9 kovana.
Pulttiliikkeistä tosiaan löytyy, ite kans just muutama viikko sitten hain 12.9 kuusiokolot. M10x60 on pultin koko.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Huhtikuu 5. 23:08:41 2013

Tuota joo, mun mielestä 2wd 7,5" perään ei mee normi kierre vetarin laippaan.7" menee. Kuvan osoittama kallistuksen vakaaja on mk1 korisen sierran ja sille ei -86/8 lähtien ole kiinnikeitä pohjassa kuten ei myöskään toiste päin.
Edit: Tukivarrethan olikin tuossa kuvassa vanhan malliset ja vakaajassa oikein päin kyl nuo tatit.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » La Huhtikuu 6. 0:15:54 2013

puuhapete kirjoitti:Tuota joo, mun mielestä 2wd 7,5" perään ei mee normi kierre vetarin laippaan.7" menee. Kuvan osoittama kallistuksen vakaaja on mk1 korisen sierran ja sille ei -86/8 lähtien ole kiinnikeitä pohjassa kuten ei myöskään toiste päin.
Edit: Tukivarrethan olikin tuossa kuvassa vanhan malliset ja vakaajassa oikein päin kyl nuo tatit.
Kokeilin M10 pulttia ja ei lähteny kierrosta enempää vetämään, siksi kysyin, että saisi kerrasta vaikka oikeat. Muistatko mikä nousu pulteis on?
Autoni siis on -88 vuodelta. Akselistosta vm .ei ole varmuutta, mutta tovin kun pyöri auton alla, en saanut paloja ns. paikoilleen.. Tarkistan vielä huomenna tilanteen, mut voiko tää olla sellanen Sierra, ettei ole kiinnityspisteitä vakaajalle? Onko joku jättänyt vakaajaa pois? Huomaako sen jos se puuttu? Ärsyttää kun joutuu ihmisiä vaivaamaan tälläsillä asioilla, mutta ei voi mitää :oops:
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Huhtikuu 6. 0:24:27 2013

Kummat tukivarret siin on. Onko vakaajan kiinnitys tukivarren kiinnitys"tatti" ulommassa laidassa vai sisemmässä eli kardaanin päin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Huhtikuu 6. 0:26:52 2013

Mun mielestä koreissa ei ole eroja, eli siis jos mk2 sierra, ja mk2 2WD cossu akseli vakaajineen, niin kyllä siellä korissa pitäs olla reiät valmiina vakaajan kiinnityspannoille. Voihan siellä olla massaa, kakkaa tms, ettei reiät näy?
Edit: Siis kumpaan et saa vakaajaa kiinni, tukivarsiin vai koriin?
Pedal tu tö metal!

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja xsx » La Huhtikuu 6. 0:48:34 2013

Itellä on se sininen joka on 1.6 laaseri, siinä ei ole paikkoja on vaa tyhjät reijät.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Huhtikuu 7. 0:17:02 2013

Ai niin kierre oli ainakin M10x1.25
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Huhtikuu 7. 16:55:25 2013

Kiitos kierre tietoiskusta :) Dodii, nyt siis löysin korista nuo kiinnitysreiät, ja kierteet näky olevan. Hämäs tuo kun mulla ei noita kiinnityspantoja ole vielä ja tuota räjäytys kuvaa kun katsoi niin eihän siinä ole kuin yksi pultti ja toinen pää pannasta menee sellaseen koloon (osa nro 10).... Mutta edelleenkään en saanut mitenkään auton alla hahmoteltua, mihin noi vakaajan päät tulee kiinni? Alatukivarsiin, mutta mihin? :oops: Ja sitten yks ongelma on kans, että kun siellä on jo akselisto kiinni, ilman vakaajaa, niin onnistuuko tuo vakaimen laitto vielä, vaiko pitääkö se laittaa ensin? hämärästi vaikutti kyllä siltä :cry:
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Huhtikuu 7. 17:25:16 2013

Tukivarsissa pitäis olla sellaset n. 4-5cm tatit siinä jousikupin kohdilla, mihin kallistuksenvakaaja tulee yhdystangoilla kiinni. Tatit osoittavat siis kardaaniin päin.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Huhtikuu 7. 17:28:06 2013

Planet kirjoitti:Tukivarsissa pitäis olla sellaset n. 4-5cm tatit siinä jousikupin kohdilla, mihin kallistuksenvakaaja tulee yhdystangoilla kiinni. Tatit osoittavat siis kardaaniin päin.
Siis alatukivarsissa, sisäpuolelle päin (perään) vai ulos päin (renkaaseen)? Jos tarkoitat noita osa nro 13 ala puolella olevia tatteja? :O (katso kuva)
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 7. 17:30:33 2013

Ne tatit pystyy hyvin tekeen itsekin niihin tukivarsiin esim. sopivista pulteista, tietenkin sun pitäis vähän nähdä mallia miten ne tulee, mutta aika yksinkertainen systeemi tehdä.
Pedal tu tö metal!

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Huhtikuu 7. 17:32:59 2013

Oon kyllä nyt ihan sekasin?! :burn kuvat olis nyt hyviä, mutta ei taida olla? Olisko mitään apua jos käyn itse napsaseen kuvia ja pistän tänne? siitä selittäisitte?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Huhtikuu 7. 17:39:49 2013

Tossa kuvassa on se tatti tossa ulkopuolella, siinä mihin laakeripesä pultataan, vieressä. Ja ne on siis mk1:sen tukivarret.
Mk2:ssa vakaaja on kapeampi, ja tatti on varmaan aika lailla samassa kohdassa, mutta tukivarren sisäpuolella.
Pedal tu tö metal!

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Huhtikuu 7. 17:51:42 2013

Vasemmassa tukivarressa on kummallakin puolen nuo tatit, oikella tukivarres ei ole kuin ulkopuolella :O wtf?

Entäs se, että saanko tuota vakaajaa kiinni enään ku on jo muut kilkkeet siellä?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Huhtikuu 7. 18:02:22 2013

viagratabu kirjoitti:Vasemmassa tukivarressa on kummallakin puolen nuo tatit, oikella tukivarres ei ole kuin ulkopuolella :O wtf?

Entäs se, että saanko tuota vakaajaa kiinni enään ku on jo muut kilkkeet siellä?
Ai jollain on kans ollut molemmat vakaajat. mk1 ja 2. Itseltäkin löytyi aikoinaan noin kun hitsasin tatit. Ei muuta kuin katsot sen toisen tukivarren tatista mallia jos sulla on se kapeampi malli, vai ylettääkö se ulompiin?
Tuollainen tanko tulee tukivarren ja vakaajan tatin väliin.
MK1 malli lyhyt http://www.ebay.co.uk/itm/Sierra-RS-Cos ... 19dacc529d
MK2 malli eli pidempi -> http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Sierra-S ... 3f230dcd4c

Kyllä sen mun mielestä sinne saa jälkeenkin päin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Huhtikuu 7. 18:51:04 2013

Oikea puoli Kuva
Kuva joten tällä puolen ei ole kuin ulkona tatti...

Vasen puoli Kuva tässä taas molemmilla puolen tatit.

Vakaaja Kuva

Onko nyt siis niin, että oikea puoli on MK1:n alatukivarsi?

Joo, nyt kun tuli vaihteeks ryömittyä auton alla, niin huomasin, että saa vakaajan jälkeenpäinkin, mutta hämäsi tuo peräkoukun rakenteet, peräkoukku siis pois niin mahtuu laittaa :D voi voi...
Mitäs jos en nyt rakentaan tattia tuohon, niin käykö MK1:n vakaaja tuohon? Korin kiinnitykset yms. taikka hommaa oikean MK2 alatukivarren... jos ei kivuttomasti onnistu, niin ei muutakun kemppiliimaamaan :cha
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Huhtikuu 7. 20:42:41 2013

Sedanis ei oo sitä mk1 vakaajan paikkaa. Rälläköi tuo ulompi tutti ja hitsaa se samaan kohtaan kuin toisessa, tai tee sorvatusta tapista uusi.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja matsu » Su Huhtikuu 7. 22:06:54 2013

Oiskohan näistä apua..

mk1
mk2 tässä ei oo vakaajaa paikallaan mutta nuo (itse tehdyt) korvakot näkyy

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Huhtikuu 7. 22:27:57 2013

puuhapete kirjoitti:Sedanis ei oo sitä mk1 vakaajan paikkaa. Rälläköi tuo ulompi tutti ja hitsaa se samaan kohtaan kuin toisessa, tai tee sorvatusta tapista uusi.
Niinkait se o tehtävä...
matsu kirjoitti:Oiskohan näistä apua..

mk1
mk2 tässä ei oo vakaajaa paikallaan mutta nuo (itse tehdyt) korvakot näkyy
Onko tuo MK2:n tatti hiukan korkea? Onko sillä merkitystä?

Kyllähän tää asia alkaa jos olevaan selvää, isot kiitokset teille viisaamille!! :wink: O:)
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Henri » Ti Huhtikuu 9. 8:16:07 2013

mulla on omassa sierrassa 88vuotisen scorpion vakaaja takana paljon lyhyemi kun tossa kuvassa oleva vakaaja :O pitkät yhdystangot ja tukivarsissa kiinitysoisteet sisäpuolella koriin jouduin ite tekemään vakaajan kiinnikkeet kori 85 ykköskoppanen.

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Ti Huhtikuu 9. 18:36:57 2013

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko noissa alatukivarsissa mallikohtasia eroja? vai onko rakenteeltaan ja mitoiltaan samoja?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Huhtikuu 9. 19:04:47 2013

Takatukivarsissa on sellaisia eroja että lukottoman perän tukivarren poterot on liian hintsut lukollisen perän (jopa 100mm nivelen kanssa) vetarin nivelelle. Abs kolot on tai ei oo. Cossun varsissa on uniball tyyppiset puslat. Sit on just noi tummaihoinen malleista <- :lol: puuttuu kallistuksen vakaajan tatit.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Huhtikuu 10. 11:09:28 2013

Tuossa minun mk2 kuvassa on paikallaan negro edition tukivarret ja 100 mm vetarit, mahtuu pyörimään juuri ja juuri tukivartta hipoen. Koetin ensin kasata akselin toisilla tukivarsilla missä ei mahtunu olemaan. Mistäpä ero johtunee... Rumpujarruille tarkotetuista tukivarsista uupuivat myös oikeanlaiset jarruletkun/putken kiinikkeet jotka tarvitaan jarrusatulan kanssa. Mutta ne on helppo tehä.

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » To Huhtikuu 18. 11:30:12 2013

Heräsi mielenkiintoinen asia mieleen johon haluan varmistuksen, touhutessani huomasin pyörännavan mutterit vetareissa olevan erikätisiä. Tuleeko oikeankätinen kierre kuskin puolelle? Ajattelin niinkuin rälläkän mutteria, mutta onko tässä sama asia? :lol:

Ettei tule käymään pieni lapsus, jos menee väärin! :roll:
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Huhtikuu 18. 13:34:16 2013

viagratabu kirjoitti:Heräsi mielenkiintoinen asia mieleen johon haluan varmistuksen, touhutessani huomasin pyörännavan mutterit vetareissa olevan erikätisiä. Tuleeko oikeankätinen kierre kuskin puolelle? Ajattelin niinkuin rälläkän mutteria, mutta onko tässä sama asia? :lol:

Ettei tule käymään pieni lapsus, jos menee väärin! :roll:
Merkattu mutteri tulee kuskinpuolelle eli vasenkätinen. (Meneekin siis kiinni kun yrittää avaa mutteria)
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja viagratabu » To Huhtikuu 18. 16:59:34 2013

puuhapete kirjoitti:
viagratabu kirjoitti:Heräsi mielenkiintoinen asia mieleen johon haluan varmistuksen, touhutessani huomasin pyörännavan mutterit vetareissa olevan erikätisiä. Tuleeko oikeankätinen kierre kuskin puolelle? Ajattelin niinkuin rälläkän mutteria, mutta onko tässä sama asia? :lol:

Ettei tule käymään pieni lapsus, jos menee väärin! :roll:
Merkattu mutteri tulee kuskinpuolelle eli vasenkätinen. (Meneekin siis kiinni kun yrittää avaa mutteria)
:burn Eli ei niinkuin rälläkässä :) Kiitos sulle!
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Toukokuu 8. 19:31:35 2013

puuhapete kirjoitti:Takatukivarsissa on sellaisia eroja että lukottoman perän tukivarren poterot on liian hintsut lukollisen perän (jopa 100mm nivelen kanssa) vetarin nivelelle. Abs kolot on tai ei oo. Cossun varsissa on uniball tyyppiset puslat. Sit on just noi tummaihoinen malleista <- :lol: puuttuu kallistuksen vakaajan tatit.
Ja Scorpiossa muutaman millin paksumpi laakeripesän laippa, levittää raideväliä vähä.
Ja vakaajan droplinkkejä, ainaki uudemopia saa edullisesti alkuperäisenä, ei tarvii välttämättä sumujensaarilta tilata.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: "normi sierraan" 2WD:n taka-akselisto ym.

Viesti Kirjoittaja Henri » Pe Kesäkuu 21. 20:17:18 2013

Mulla on yhessä sierrassa 87 ykköskorinen karvalakki oohoocee kasattu vakio 1.6tosen taka akselistoon xr4x4 perä ja 100mm laippa vetarit ja levyjarrut. Sopivalla akselin pätkällä ja lekalla paukuttelin niitä tukivarsia hetken, niin sain sinne sen verta tilaa et vetonivelet ei enään ottaneet tukivarteen kiinni, ja sit tein 3mm pellistä jarruletkujen paikat ja hitsasin kohdilleen. 2vuotta ollu ja pelannut ok, nyt olis kyllä varastossa kunnollinenkin akselisto oottamassa...

Vastaa Viestiin