Mutta pientä tiedonhakua tässä harrastanut ja vaikuttaapi siltä että 1.6 Sierroissa on ollut toisenlaista 4v lootaa ns. "pikkulootaa" (type 3) ja sitten muut 4v laatikot on noita ns. isoja lootia (type E).
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.shtml
Nyt kun pitää käyttikseen laittaa 5v laatikko niin rupesin selvittämään että mikähän tuossa mahtaa olla ja näyttää että olis kuitenkin eksynyt pikkulaatikko tuohon ja ymmärtääkseni ei riitä vaihtoon pelkkä laatikko.
Joku kokeneempi voisi ehkä kertoa että pitääkö noi yllämainitun sivun kuvat (tai tiedot ylipäätänsä) paikkansa. Eli onko pikkulaatikon oikea kylki tuommoinen "rivoitettu" ja isolaatikko sitten tuommoinen huomattavasti tasaisempi.
Mulla kun on pihassa tuo turboprokkis jossa 5v loota niin huomasin myös että se laatikon alapuolella oleva irrotettava korvake (se hassun mallinen missä se ihme ympyrä keskellä...) on selvästi taaempana kuin käyttiksessä jossa 4v. Mutta ne kardaanin etummaiset kumilimput on kummassakin saman näköiset.
Jossain myös väitettiin että isoissa laatikoissa on vaihdekepit kolmella pultilla kiinni kun taas pikkulootissa ei mutta mua hämää se että mulla on tuossa 4v lootassa pulteilla kiinni... Niinja starttia kun vaihdettiin siihen laitettiin 2.0 startti eli se viittaisi siihen että sielä on 2.0 vauhtipyörä/kytkin, mutta silloinhan taas sielä ei vois olla pikkulaatikko kun niissä on se vähäboorisempi kytkinakseli?
Eli mikä v***n laatikko tuo on ja jos se on tosiaan pikkulaatikko niin pitääkö mun vaihtaa koko hemmetin vauhtipyörä + kytkin asetelma ja kardaani ja se laatikon mahapuolen korvake jotta saan 5v sinne sopimaan?
Huhhuh miten sekava voi yksinkertanen juttu taas olla. Koittakaa kestää.

Täältäkin ehkä löytyis jo vastaus mutta haku ei kyllä auttanut mitään jälleen kerran... Tulee vaan sekavaa tietoa jopa postauksia missä sama mies kumoaa omat väitteensä eli en tosiaan tiedä mihinkä tässä pitäis luottaa.
-EDIT- Yksi lisähavainto vielä mikä unohtui kirjoittaa. Tuossa tbossa jossa 5v loota on kytkinkoppa hieman erilainen, se kytkinvaijerin kiinnitys on hieman alaviistoon kun taas käyttiksessä se osoittaa suoraan vasemmalle. Tallissa oleva irtonainen 5v laatikon koppa on samanlainen kuin tbossa.