Kunnon kytkin OHC:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Kuus lapainen pitävämpi kun neljälapainen, en kyllä ole näin sitä itse ymmärtänyt...asetelman jäykkyydellähän tässä pelataan aika isosti.
Karkeasti kolmi tai kaksi-lapainen pitää tehot kurissa paremmin kun esim 6-lapainen.
Vähälapaisuuden(lue 4/3 lapainen) etunahan on se että saadaan enemmän puristusvoimaa vauhtipyörälle kohdistettua, kun koko asetelman voima jakaantuu vain kolmelle pisteelle.
Toisin kuin tasaisesti koko vauhtiksen pintaan olevalla kytkimellä, ns normikytkimellä. Toki virittäjävelhot voi olla enemmän oikeessa kun minä, itsehän ajelen vaan ohc:lla...
Karkeasti kolmi tai kaksi-lapainen pitää tehot kurissa paremmin kun esim 6-lapainen.
Vähälapaisuuden(lue 4/3 lapainen) etunahan on se että saadaan enemmän puristusvoimaa vauhtipyörälle kohdistettua, kun koko asetelman voima jakaantuu vain kolmelle pisteelle.
Toisin kuin tasaisesti koko vauhtiksen pintaan olevalla kytkimellä, ns normikytkimellä. Toki virittäjävelhot voi olla enemmän oikeessa kun minä, itsehän ajelen vaan ohc:lla...
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
m5 race asetelma on bolt on cossun pyörään, sintterillä asiallisesti shimmattu mitattu 900nm vääntöjä ilman luistoa..
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Huimia kyllä kestää toi m5:n asetelma.
Epäilen, että vakio cossulainen ja 4-lapa kestäis +400nm? vai onko epäilykset mettässä
Mikä muuten on optimi levyn paksuus jos asetelma ja levy pinnat on tasalla?


#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Mittaamalla se tarvii katsoa paksuus jollei ole tiedossa juuri oikea paksuus. Sintteriä varsinkin jos ottaa vaikka ape importilta, niin levyn paksuuteen pystyy vaikuttamaan siinä vaiheessa niin ei tarvii niin paljoa shimmailla sitten..
Asetelma irrallaan pitäisi päästä painamaan siitä kitkapinnasta alaspäin ja etsiä se suurimman voiman kohta ja karva siitä yli niin levyn kuluessa pito vielä hieman kasvaa. Tarvii vaan asetelma saada tuettua hyvin ettei taivu vituiksi kun painelee siitä kitkapinnasta..
Olafu neuvoikin jossain topicissa muutama päivä sitten? miten sen saa mitattua jos on olemassa jo levy ja tarvii sille asetelma shimmata..
Asetelma irrallaan pitäisi päästä painamaan siitä kitkapinnasta alaspäin ja etsiä se suurimman voiman kohta ja karva siitä yli niin levyn kuluessa pito vielä hieman kasvaa. Tarvii vaan asetelma saada tuettua hyvin ettei taivu vituiksi kun painelee siitä kitkapinnasta..
Olafu neuvoikin jossain topicissa muutama päivä sitten? miten sen saa mitattua jos on olemassa jo levy ja tarvii sille asetelma shimmata..
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Pistetääs tänne seuraavanlainen kysymys, nyt unohdetaan tuo Cossun vakio asetelma ja hankintalistalle menee Tuo M5:n -765 SRE. Tarvikos siihen mulkata kytkinkäpälää T9 laatikossa? Ja minkälaista painelaakeria kannattais laittaa, kestääkö siinä ihan vakio laakeri? Ja mistä niitä järeempiä löytyy?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Vanhaan viestiin vastatenviagratabu kirjoitti:Huimia kyllä kestää toi m5:n asetelma.Epäilen, että vakio cossulainen ja 4-lapa kestäis +400nm? vai onko epäilykset mettässä
Mikä muuten on optimi levyn paksuus jos asetelma ja levy pinnat on tasalla?
On metsässä epäilyt. Itse penkitin vakio asetelmalla ja 4-lapaselle 490hv/590Nm farkussa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008
Re: Kunnon kytkin OHC:hen
Huh, tuo menis sitten kyllä hienosti vielä tavoite tehoihiniAksu kirjoitti:Vanhaan viestiin vastatenviagratabu kirjoitti:Huimia kyllä kestää toi m5:n asetelma.Epäilen, että vakio cossulainen ja 4-lapa kestäis +400nm? vai onko epäilykset mettässä
Mikä muuten on optimi levyn paksuus jos asetelma ja levy pinnat on tasalla?
On metsässä epäilyt. Itse penkitin vakio asetelmalla ja 4-lapaselle 490hv/590Nm farkussa.

#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...