Kunnon kytkin OHC:hen

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Syyskuu 9. 23:19:35 2013

Kuus lapainen pitävämpi kun neljälapainen, en kyllä ole näin sitä itse ymmärtänyt...asetelman jäykkyydellähän tässä pelataan aika isosti.
Karkeasti kolmi tai kaksi-lapainen pitää tehot kurissa paremmin kun esim 6-lapainen.
Vähälapaisuuden(lue 4/3 lapainen) etunahan on se että saadaan enemmän puristusvoimaa vauhtipyörälle kohdistettua, kun koko asetelman voima jakaantuu vain kolmelle pisteelle.
Toisin kuin tasaisesti koko vauhtiksen pintaan olevalla kytkimellä, ns normikytkimellä. Toki virittäjävelhot voi olla enemmän oikeessa kun minä, itsehän ajelen vaan ohc:lla...

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Syyskuu 10. 19:25:37 2013

m5 race asetelma on bolt on cossun pyörään, sintterillä asiallisesti shimmattu mitattu 900nm vääntöjä ilman luistoa..

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Ti Syyskuu 10. 20:09:29 2013

Huimia kyllä kestää toi m5:n asetelma. :P Epäilen, että vakio cossulainen ja 4-lapa kestäis +400nm? vai onko epäilykset mettässä :D Mikä muuten on optimi levyn paksuus jos asetelma ja levy pinnat on tasalla?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Syyskuu 10. 21:08:27 2013

Mittaamalla se tarvii katsoa paksuus jollei ole tiedossa juuri oikea paksuus. Sintteriä varsinkin jos ottaa vaikka ape importilta, niin levyn paksuuteen pystyy vaikuttamaan siinä vaiheessa niin ei tarvii niin paljoa shimmailla sitten..

Asetelma irrallaan pitäisi päästä painamaan siitä kitkapinnasta alaspäin ja etsiä se suurimman voiman kohta ja karva siitä yli niin levyn kuluessa pito vielä hieman kasvaa. Tarvii vaan asetelma saada tuettua hyvin ettei taivu vituiksi kun painelee siitä kitkapinnasta..

Olafu neuvoikin jossain topicissa muutama päivä sitten? miten sen saa mitattua jos on olemassa jo levy ja tarvii sille asetelma shimmata..

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Maaliskuu 16. 18:58:33 2014

Pistetääs tänne seuraavanlainen kysymys, nyt unohdetaan tuo Cossun vakio asetelma ja hankintalistalle menee Tuo M5:n -765 SRE. Tarvikos siihen mulkata kytkinkäpälää T9 laatikossa? Ja minkälaista painelaakeria kannattais laittaa, kestääkö siinä ihan vakio laakeri? Ja mistä niitä järeempiä löytyy?
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 16. 19:06:35 2014

viagratabu kirjoitti:Huimia kyllä kestää toi m5:n asetelma. :P Epäilen, että vakio cossulainen ja 4-lapa kestäis +400nm? vai onko epäilykset mettässä :D Mikä muuten on optimi levyn paksuus jos asetelma ja levy pinnat on tasalla?
Vanhaan viestiin vastaten
On metsässä epäilyt. Itse penkitin vakio asetelmalla ja 4-lapaselle 490hv/590Nm farkussa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

viagratabu
Viestit: 314
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 14:03:34 2008

Re: Kunnon kytkin OHC:hen

Viesti Kirjoittaja viagratabu » Su Maaliskuu 16. 19:46:49 2014

Aksu kirjoitti:
viagratabu kirjoitti:Huimia kyllä kestää toi m5:n asetelma. :P Epäilen, että vakio cossulainen ja 4-lapa kestäis +400nm? vai onko epäilykset mettässä :D Mikä muuten on optimi levyn paksuus jos asetelma ja levy pinnat on tasalla?
Vanhaan viestiin vastaten
On metsässä epäilyt. Itse penkitin vakio asetelmalla ja 4-lapaselle 490hv/590Nm farkussa.
Huh, tuo menis sitten kyllä hienosti vielä tavoite tehoihini 8)
#2175
Elämäni muuttui radikaalisti alaspäin vuonna 2007, kun ostin Sierran...

Vastaa Viestiin