Takapuslien vaihto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Toukokuu 9. 10:20:29 2005

Jasu kirjoitti:Kyllä nämä jonkinlaiset laakerit ovat.
Onhan siellä laakerit. Siksi olenkin aina ihmetellyt, että miksi Cossuun pitää vaihtaa nuo takatukivarsien puslat (siis jos ei ole rikki). Olettaisin että laakerit on paremmat kuin minkään valtakunnan Hi-Po-Tuning-uretaani-puslat.

Löytyy ainakin Kivitilalta, tais olla ~100€/kpl
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Toukokuu 9. 11:50:13 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Kyllä nämä jonkinlaiset laakerit ovat.
Onhan siellä laakerit. Siksi olenkin aina ihmetellyt, että miksi Cossuun pitää vaihtaa nuo takatukivarsien puslat (siis jos ei ole rikki). Olettaisin että laakerit on paremmat kuin minkään valtakunnan Hi-Po-Tuning-uretaani-puslat.

Löytyy ainakin Kivitilalta, tais olla ~100€/kpl
No cossussa ne alatukivarsienpuslat ovat kyllä uniballtyyliset puslat. Ei omassani ainakaan ollut mikään laakeri ellei uniballia halua mieltää laakeriksi.
Ei niitä kannatakkaan vaihtaa mikäli eivät ole rikki. Hinnankirossa ovat ja siksi porukat niitä vaihtavat uretaanisiin kun ovat entiset poks.

Siis ei kai kukaan ole mennyt vaihtamaan niitä kunnossaolevina uretaanisiin :shock:

Vaki Sierrassa sitten on eri juttu :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Takapuslien vaihto

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Marraskuu 4. 23:35:53 2013

Lainaanpas tässä taivaan vanhaa topiccia. Viikonloppuna työmaana vaihtaa sierraan isot puslat+taka tukivarsien.
Isot puslat on siniset, samilta hain tänään racesta. Niistä on valmiiksi hipaistu pois alapäästä.
Kiinnostaa nyt tosiaan kans kaikki vinkit miten tästä työmaasta selviytyis parhaiten.

Mitä lueskelin tämän topicin ja pari muuta niin siinä on tiedot tästä aiheesta.
Ei ole koskaan osunut kohdalle tätä remonttia. Turhaa ei kiinnosta purkaa, yhden päivän vois kuluttaa aikaa.

Tukivarsiin on punaiset. Jos niiden kanssa jotain erikoista niin auttakaa ihmeessä.

4" tai muuta sopivaa putkee löytyy, jenkatankoa on ja lattarautaa toki myös. Silikonirasvaa/mitä vaan liukasta on kanssa.

Ps. niin mitkään muut linkit ei toiminut, paitsi akin kuvat huonommin menneestä työmaasta :D

Juntto
Viestit: 279
Liittynyt: La Joulukuu 31. 19:16:59 2005
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Takapuslien vaihto

Viesti Kirjoittaja Juntto » Ti Marraskuu 5. 8:40:14 2013

http://www.cosworthrsclub.com/pdf/2wd_4 ... vaihto.pdf

Ton ohjeen mukaan omaani vaihdoin aikanaan. Kelkan isot puslat oli oikein helppo vaihtaa auton painoa hyödyntämällä.
Escort 1974
Sierra 1988
Focus 2008
Focus 2003
Harley 1999

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Takapuslien vaihto

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ti Marraskuu 5. 23:10:32 2013

No juu, siinä on selkeä teoria. Kiitoksia tästäkin. Katsotaan miten menee käytäntö viikonloppuna :D

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Takapuslien vaihto

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Joulukuu 1. 22:48:06 2013

Tässä yksi tapa kun tänään ulos painasin puslat :D https://www.dropbox.com/s/q7xmdhn20q57y ... 132037.MP4

Takas menee myös kun laskee vaan auton päälle ja laittaa jonkun kupin korin ja kelkan väliin. Ja reippaasti rasvaa (ei kumia turvottavaa)

Eli esim. etujousen yläkuppi toimii hienosti :D toki onnistuu sama auton alla hyödyntäen auton painoa.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Takapuslien vaihto

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ma Joulukuu 2. 15:50:54 2013

Auton oma paino ei ainakaan auttanut itsellä paskanvertaa. Takapenkillä istu kaks ukkoa kyydissä kun auto oli pukeilla ja kokeiltiin.
Sitten yksinkertaisesti jenkatankoa, kaks lappua mistä tanko läpi ja mutterit päihin. Yksinkertaista ja menee ihan käsipeleissä käännellen.
Liukastetta käytin myös. Kyseessä oli rallyracen violetit puslat, tai millaisina nyt värisokee ne näkeekin... :D

Vastaa Viestiin