esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

vellihousu
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Lokakuu 23. 20:41:51 2012

esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja vellihousu » La Elokuu 9. 4:13:10 2014

Moro, hommattuna välikoppa ja tarkotuksena oli siihen jollain aikavälillä työntää 2l zetec. Nyt kuitenkin käsiin ajautui tommonen 1,8 zetec 150tkm ajettuna.
Onnistuuko tohon koneeseen jonkinlainen budjetti turbotus ilman mäntien vaihtoa/sorvauksia. Ulkomaan foorumilla on työnnelly jotain alumiinisovitteita kannen ja lohkon väliin puristuksien laskemiseksi, onko arvon foorumilaisilla kokemuksia moisesta?
Toinen mikä mietityttää on että saako jarrutehostimen vielä mahtumaan konehuoneeseen turbon kanssa?
Tarkoitus ei oo todellakaan edes mitään 200hv tavoitella, vaan kivaa harrastepeliä ja ihan oppimismielessä itelle ja kakaroille toi turbotus.
Ja kuten yleensä, niin intoa on enemmän kuin aikaa,rahaa ja taitoa :lol:

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja matsu » La Elokuu 9. 7:47:53 2014

Zeteceistä en mitään tiiä mutta noin yleisesti ottaen tuo puristusten lasku on ihan huuhaa hommaa jos tarkotus on laittaa pikkuriikkisen painetta ja saaha 50 heppaa lisää.

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja cossie82 » La Elokuu 9. 13:15:20 2014

Kunhan vain on se kunnollinen ruisku ja tarkka säätö ni ei polta mitään isommillakaan puristuksilla..
Eikös näitä 10.1 puristeisia turboja ole jo joku muukin täällä rakentanut?
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

vellihousu
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Lokakuu 23. 20:41:51 2012

Re: esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja vellihousu » La Elokuu 9. 20:38:29 2014

Kenelläköhän palstalaisella oli semmonen (muistaakseni) vihree välikoppa jossa oli zetec turbotettuna ja vieläpä jarrutehostin paikallaan? Mun puusilmät ei enää löydä sitä topikkia.

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ma Elokuu 11. 10:42:30 2014

Mulla on tällänen virveli ja Zetec turina alkaa tästä kohtaa ->

viewtopic.php?f=21&t=148142&start=175

Kolmi kerros kansipaffia saa ainakin 2.0 zeteciin fordilta eri paksuuksia. En sit tiedä meneekö 1.8:iin..

vellihousu
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Lokakuu 23. 20:41:51 2012

Re: esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja vellihousu » Ma Elokuu 11. 22:58:56 2014

Juu toi sun topicci on tullu tavattua monta kertaa kanki tanassa. Ei vaan oikeen vastaa näitä mun amis virityksiä. Tosiaan ei oo ihan lähiaikoina mulla homma alkamassa kun pitäis yks laajennus tossa rykästä. Yritän vaan pikkusen selvitellä hommia etukäteen.

turboeero
Viestit: 1046
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: esco mk2 ja 1,8 zetec turbotus?

Viesti Kirjoittaja turboeero » Pe Elokuu 15. 9:56:43 2014

mullon 1,8 zetec vakiomännillään 0,7bar ja 235hp/340nm. polttoaineena re85.

matalat puristukset on täysin hölmöö.

Vastaa Viestiin