Sierra pulttijaon muutos 5x112

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Marraskuu 19. 9:19:48 2014

Onnistuuko scorpion navoilla? Edessä nyt "ei-cosworth" olkaakselit.

Mites takapää? Takana Levyt/ABS tukivarret ja laipalliset vetarit 100mm nivelillä.

Jarrupolitiikka ei tässä kohtaa merkkaa mitään koska koko setti menee jokatapauksessa täysin uusiksi ja 5x112 Levyissä on runsaasti valikoimaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 19. 10:08:51 2014

razorass kirjoitti:Onnistuuko scorpion navoilla? Edessä nyt "ei-cosworth" olkaakselit.

Mites takapää? Takana Levyt/ABS tukivarret ja laipalliset vetarit 100mm nivelillä.

Jarrupolitiikka ei tässä kohtaa merkkaa mitään koska koko setti menee jokatapauksessa täysin uusiksi ja 5x112 Levyissä on runsaasti valikoimaa.
Etupäästä en oo varma, Cossu Sierraan ainakin menee Scorpion palikat.

Taakse käy levyjarrullisen Scorpion takalaipat bolt on.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Marraskuu 19. 10:33:07 2014

"Normi" ei abs sierran laakereille ei saa kyllä scorpion napa laippoja. Poraus hommeliksi menee tai olka_akselin vaihtoon.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Marraskuu 19. 23:16:15 2014

Mulla on tossa 5.0 STW:ssä Cossun spindeleissä Scorpparin laipat.

Laaseriin sorvattiin eteen Scorpparin laipat normi Sierran laakereille.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja razorass » To Marraskuu 27. 8:20:31 2014

Ok.

Eli taakse mahdollisesti, ellei todennäköisesti heittämällä. Etupäässä joutuu nepemalliin sorvaamaan napaa, 2wd cossuun bolt on.
2wd cossun laakeri näkyykin olevan sama kuin scorpio.

Jatkokysymys: Onko 2wd cossussa iskarin alapään halkaisija sama kuin ei-cosworth? ..ja jos jollain on moiset olkaakselit joutilaana niin ostan mielelläni pois.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Marraskuu 27. 13:16:22 2014

Iskarin alapää 2wd mallista riippumatta sama. 4wd.t omansa eli muutaman millin paksumpi.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja olafu » To Marraskuu 27. 23:51:18 2014

Cossun tolppa on lyhempi, tulee maasturi jos laittaa cossun olka-akselit ja pappamallin tolpat.
Jäsen #606

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Marraskuu 28. 4:32:08 2014

Ja toisinpäin laittamalla tulee soipivasti laskettu, jos ei nyt ihan linttaa halua.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Marraskuu 28. 6:56:01 2014

Mutta täytyy muistaa, että cossun tolpat normaalissa olka-akselissa aiheutti sen, että jousilautanen tulee melko lähelle napaa, max rengaskoko ET35 vanteella oli 195/55/15, yhtään korkeempi ei sopinut.
Pedal tu tö metal!

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja komA » La Marraskuu 29. 0:47:04 2014

Emmä ny tiijä maasturista cossun olka-akselit ja "pappamallin" tolpat. Korkeemmalle se kyllä jäi kuin "orkkis" kamoilla.
KLIK
Kossien olat ja Koni Sport tolpat -35mm jousilla. Kuvassa rengastus 195/50R15. Parhaillaan 195/65R15 renkaat alla, vakioromuilla ei mahtunut pyörimään.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » La Maaliskuu 5. 1:30:35 2016

cossu nelikon tolpat menee scorppion olkakseleille.51mm oli mulla halkaisia olkakselissa.Levyjarrujen kanssa on puljaamista.keskireikä on pikkunen propleema.kun se on 63mm.ja vw konsernissa 65-68 ja mersussa aika lailla samat.eli sorvaa olakkeen .niin hommaratkee.
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja matsu » Su Maaliskuu 6. 18:08:58 2016

rs 2000 kirjoitti:cossu nelikon tolpat menee scorppion olkakseleille.51mm oli mulla halkaisia olkakselissa.Levyjarrujen kanssa on puljaamista.keskireikä on pikkunen propleema.kun se on 63mm.ja vw konsernissa 65-68 ja mersussa aika lailla samat.eli sorvaa olakkeen .niin hommaratkee.
Mites tuo korkeus scorpparin olka + 4wd iskari vs. perus takaveto sierran rojut?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 7. 0:05:06 2016

matsu kirjoitti:
rs 2000 kirjoitti:cossu nelikon tolpat menee scorppion olkakseleille.51mm oli mulla halkaisia olkakselissa.Levyjarrujen kanssa on puljaamista.keskireikä on pikkunen propleema.kun se on 63mm.ja vw konsernissa 65-68 ja mersussa aika lailla samat.eli sorvaa olakkeen .niin hommaratkee.
Mites tuo korkeus scorpparin olka + 4wd iskari vs. perus takaveto sierran rojut?
Kesällä noita vertailin niin ei pitäs juur muuttua korkeus. Ei ollu osia heti käytännössä kokeilla, kun tuli nelikon kynätolpat, eikä päässy sen takia vertaileen. Olka-akseleitten perusteella ei pitäs kuitenkan korkeuden juurikaan muuttua.
Jäsen #606

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » Ma Maaliskuu 7. 19:12:59 2016

juu en mittaillu korkeutta mutta silmä määräsesti näyttää saman korkuselta.
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Sierra pulttijaon muutos 5x112

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Maaliskuu 22. 4:18:36 2016

Mulla on valmis bolt on setti jos tarvit.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin