Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Elikkäs, kokoonpano 205 lohko 8v hattu ahdin megasquirt ja hukkakipinäsysteemi, mega ohjaa bensaa ja kipinää. Rajotin ensin myöhästää ja sitten katkoo kipinää random järjestyksessä eri pytyiltä ja sitten katkee bensa. Seisoin raikkarilla n. 10sec jonka jälkeen huomasin tilanteen laannuttua että kolmonen ei pelaa.
Tulpat ja puola vaihdettu, tulpanjohtojen paikkoja vaihdeltu ja ainakin näkyvä kipinä tulee tulppa irti ja näyttää samalta kuin toimivissa pytyissä. Puristukset mitattu ja on kunnossa. Tulppa kolmosessa vaikutti märältä muttei ehkä tarpeeksi märältä.
Joten kysymys kuuluu voiko suutin tehdä tuollaisessa tilanteessa tenän? Mikä neuvoksi? Auttaisko naksuttaa virralla auki? Voikohan pestä ultrassa?
Kiitos
Tulpat ja puola vaihdettu, tulpanjohtojen paikkoja vaihdeltu ja ainakin näkyvä kipinä tulee tulppa irti ja näyttää samalta kuin toimivissa pytyissä. Puristukset mitattu ja on kunnossa. Tulppa kolmosessa vaikutti märältä muttei ehkä tarpeeksi märältä.
Joten kysymys kuuluu voiko suutin tehdä tuollaisessa tilanteessa tenän? Mikä neuvoksi? Auttaisko naksuttaa virralla auki? Voikohan pestä ultrassa?
Kiitos
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Kokeilitko vaihtaa tulppien paikkaa? Monesti tulppa saattaa vapaassa ilmassa jaksaa antaa kipinää mutta kuolee paineessa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Terve, on vaihdettu paikkoja ja uudet tulpat. Itsestä tuntuu että vika on nyt kuitenkin bensassa vaikka aluksi olin varma ettei sytytä. Mietityttää vaan voiko suutin yleensäkään hajota/tukkeentua noiden tapahtumien johdosta, ja miten sen voisi todeta.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Venttiilikoppa auki ja kurkistus että kaikki nostajat on varmasti paikoillaan .
Itsellä kerran nostaja poikennut samalla rallilla.
Itsellä kerran nostaja poikennut samalla rallilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Ei kipinä rajoitinta ahtomoottoriin !
Taitaa olla seuraaja irti/katki/poikki.. huonolla tzägälla vena mutkalla
Taitaa olla seuraaja irti/katki/poikki.. huonolla tzägälla vena mutkalla
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Olis mielenkiintosta kuulla perustelua tuohon kipinärajotin juttuun? Mulla ittelläni kyllä joo ahdetussa katkoo bensan, mutta monethan vannoo nimenomaan kipunan katkomiseen ahdetuissakin. Ei pelkällä fuel cutilla kyllä niitä kuuluisia liekkejä ja AK-47 ääniä aikaseks saadakaan, mikä taitaa oikein muotia olevan "rajotinralleissa".
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Onhan se coolia kun paukkuu, turbot sakkaa ja hukkaportit lepattaa.
Mut ei se oo moottorille/turbolle kovin terveellistä.
Pelkkä kipuna rajoitin: Raakaa seosta pakosarjaan:satsi syttyy ja pamauttaa pakoventtiili auki. vena pussaa mäntää, tikku mutkalle ja vippa poikki.
Mut ei se oo moottorille/turbolle kovin terveellistä.
Pelkkä kipuna rajoitin: Raakaa seosta pakosarjaan:satsi syttyy ja pamauttaa pakoventtiili auki. vena pussaa mäntää, tikku mutkalle ja vippa poikki.
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Okei teoria ainakin äkkiseltään kuulostaa loogiselta. Jotenkin en ole mieltänyt sitä pakoputkessa palavaa sotkua niin tehokkaaksi, että se pakovenaa avaisi, mutta voihan toki ahdetussa olla pakopainekin varsin kova ja jos siihen lyö palavan seoksen päälle niin kaippa tuo on mahdollista. En vaan ikinä aikasemmin ollu kuullu, että joku olis noin autonsa rikkonut. 

-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Kyllähän sieltä pakonostaja kolmosesta oli hypännyt paikaltaan. Kovametallipala yläpuolelta oli mennyt puoliksi. Kiitokset vaan kaikille avusta, olishan tuonne kopan alle heti pitänyt ymmärtää katsoa.
Tuossa omassa rajoittimen asetukset eivät ole omaa käsialaa enkä tosiaan itsekään osannut ajatella että kipinärajoitin aiheuttaisi tuollaista, ei sitä muuten olisi pidetty käytössä.
Seuraavaksi pitäisi sitten miettiä nostetaanko hattu pois vai ei. Nostajasta oli siis kovapala nokan puolelta mennyt halki ja kyseisen pytyn pakoventtiilin pää on myös nyplääntynyt mikä aiheuttaa eniten miettimistä, vaihtaako venttiili vai hioa tasaiseksi paikallaan. Puolikas kovapala kyllä löytyi. Nostajakin oli nätisti reunalla makaamassa kun koppa aukastiin eikä näkyviä jälkiä löytynyt nokasta eikä muualtakaan.
Mitä on raati mieltä?

Seuraavaksi pitäisi sitten miettiä nostetaanko hattu pois vai ei. Nostajasta oli siis kovapala nokan puolelta mennyt halki ja kyseisen pytyn pakoventtiilin pää on myös nyplääntynyt mikä aiheuttaa eniten miettimistä, vaihtaako venttiili vai hioa tasaiseksi paikallaan. Puolikas kovapala kyllä löytyi. Nostajakin oli nätisti reunalla makaamassa kun koppa aukastiin eikä näkyviä jälkiä löytynyt nokasta eikä muualtakaan.
Mitä on raati mieltä?
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
No...tuttuni vanha ford-mekaanikko on nyt yhellä ohc:lla porhaltanut 400tkm hattua nostamatta, ja on kuulemma pari kertaa hionut venttiileitä paikallaan lyhyemmiksi kun on säätövara käynyt vähiin(lyijytön polttoaine ja wanha ohari)...että tältä pohjalta en näe estettä paikallaan hiomiselle. Jos venttiili vain on muuten ehjä.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Jaahas. Miten hionta mahtaa olla toteutettu? Täytyy vielä katsoa kun töiltä ehtii että onko venttiilin pää hakkautunut niin lyhyeksi ettei riitä vara enää saada tasaiseksi. En tosin ymmärrä miten säätövara kasvaa jos venttiiliä lyhentää, eikös se ole toisinpäin vai eikö nyt pää vain toimi.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Tais olla venttiili uponnut kanteen, silloinhan varsi ns. pitenee.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Aivan, enpä sisäistänyt tuota ajettu 400tkm kohtaa. 

-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
En tie tarkemmin mitenkä hionta käytännössä tapahtui...äkkiä kuvittelis paineilmatyökalulla olevan osuutta asiaan. Voin kysellä kun jutellaan seuraavan kerran.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Kylläpä taidan purkaa kannen pois ja vaihtaa kys. Venttiilin ja seuraajan. Venttiilinpää yli millin lyhyempi kuin viereinen. Mitäs suosituksia on kannenpulttien uusimiseksi, tuossa on xtn vai xnt kannalla olevat pultit. Toisekseen onko hanketta kasata vanhalla pahvilla vaikka kunnossa olisikin, kyseessä 400hv vajaa 2bar moottori. Entäs venttiilin läppäyksestä, onko suosiolla vietävä kansi koneistamolle?
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Mistä mittasit?
Kiiloilla on tapana venyä tai upota jousilautaseen.
Kiiloilla on tapana venyä tai upota jousilautaseen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Mittasin juurikin siitä kiilasta. Voi ollakin että on venynyt, mutta toisaalta kannella ajettu vain n. 2000km.
Tuntuu vaan että tuo paikallaan hiominen ei ole hyvä idea. Lähinnä toteutus mietityttää, miten siitä saa suoran. Ideoita kyllä otetaan vastaan, kansi on vielä toistaiseksi paikallaan.
Tuntuu vaan että tuo paikallaan hiominen ei ole hyvä idea. Lähinnä toteutus mietityttää, miten siitä saa suoran. Ideoita kyllä otetaan vastaan, kansi on vielä toistaiseksi paikallaan.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Sierra käy kolmella rajotinrallin jälkeen
Tapahtuu mun kokemuksen perusteella siinä vaiheessa kun venttiili ei pysy enää nokan mukana ja seuraaja pääsee hakkaamaan venttiiliä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!