Sierra tukivarren MUOVILEVYT !
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Sierra tukivarren MUOVILEVYT !
Alfamerin korjausoppaassa kerrotaan, että joissakin malleissa on etutukivarren / kallistuksenvakaajaan liitoskohdassa muovilevyt lautaslevyn ja puslan välissä. Onko tietoa missä malleissa sellaisia on käytetty ?
Omassani ei kyseisiä muovilevyjä ole mutta nehän ovat saattaneet edellisten asentajien jäljiltä jäädä pois. Tuli vaan mieleen kun se lautaslevy on sellainen kuppimainen ja sen ja puslan väliin saattaisi joku muovilevy sopiakin ? Eli lautaslevy on keskeltä tiukasti kiinni puslassa mutta reunoilla siihen väliin jää tyhjää tilaa.
Voisiko tässä olla selitys kun uudet tukivarren puslat hajosivat 1,5 vuodessa, eli jos se pääseekin liikkumaan liikaa puuttuvan muovilevyn takia ?
Omassani ei kyseisiä muovilevyjä ole mutta nehän ovat saattaneet edellisten asentajien jäljiltä jäädä pois. Tuli vaan mieleen kun se lautaslevy on sellainen kuppimainen ja sen ja puslan väliin saattaisi joku muovilevy sopiakin ? Eli lautaslevy on keskeltä tiukasti kiinni puslassa mutta reunoilla siihen väliin jää tyhjää tilaa.
Voisiko tässä olla selitys kun uudet tukivarren puslat hajosivat 1,5 vuodessa, eli jos se pääseekin liikkumaan liikaa puuttuvan muovilevyn takia ?
-
Re: Sierra tukivarren MUOVILEVYT !
Joskus muistelen törmänneeni semmosiin ohkaisiin muovikakkaroihin mutta se on ikään kuin "suojakuori" sille lautaselle. On jotain 0,5 mm paksu eikä taatusti purista puslaa koska ei yllä siihen. En oo keksinyt mitä virkaa moisella on. Ne vakiopuslat on vaan paskoja, minä heitän ne roskiin uusistakin tukivarsista ja laitan PU puslat tilalle niin ei tarvii jatkuvasti olla aukomassa.
-
Juuri näin, pelkkä suoja/koriste tms.matsu kirjoitti:Joskus muistelen törmänneeni semmosiin ohkaisiin muovikakkaroihin mutta se on ikään kuin "suojakuori" sille lautaselle. On jotain 0,5 mm paksu eikä taatusti purista puslaa koska ei yllä siihen. En oo keksinyt mitä virkaa moisella on. Ne vakiopuslat on vaan paskoja, minä heitän ne roskiin uusistakin tukivarsista ja laitan PU puslat tilalle niin ei tarvii jatkuvasti olla aukomassa.
Urtsi puslat ja uudet matalat lautaset niin loppuu eläminen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
Jaahas, kiitoksia vastauksista !vauhtipete kirjoitti:Juuri näin, pelkkä suoja/koriste tms.matsu kirjoitti:Joskus muistelen törmänneeni semmosiin ohkaisiin muovikakkaroihin mutta se on ikään kuin "suojakuori" sille lautaselle. On jotain 0,5 mm paksu eikä taatusti purista puslaa koska ei yllä siihen. En oo keksinyt mitä virkaa moisella on. Ne vakiopuslat on vaan paskoja, minä heitän ne roskiin uusistakin tukivarsista ja laitan PU puslat tilalle niin ei tarvii jatkuvasti olla aukomassa.
Urtsi puslat ja uudet matalat lautaset niin loppuu eläminen.
Onkohan muuten niitä lautaslevyjä olemassa eri mallisia niin kuin tuossa aiemmassa viestissä viitataan "mataliin" lautasiin. Eli josko sen puslan ympärille saisi enemmän puristusta eri mallisilla lautaslevyillä ?
-
On, syvää ja matalaa kuppia.
Itse ostin rally racesta samaan pakettiin puslien kanssa.
Fordin leima oli pussissa niin olettaisin että saa ihan marmoritiskiltäkin.
E: ja ne vakiopuslat on sit ihan oikeesti paskat, käänsin holkin reiästä asennusraudalla uutta alkuperäispuslaa irti uudesta tukivarresta niin se puslan kumiosa repes jo ihan pienellä voimalla.
E: ja ne vakiopuslat on sit ihan oikeesti paskat, käänsin holkin reiästä asennusraudalla uutta alkuperäispuslaa irti uudesta tukivarresta niin se puslan kumiosa repes jo ihan pienellä voimalla.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viesti:
Mä laitoin aikoinaan vakio puslille suoran taustaprikan ja säädin normiprikoilla renkaan kohdan. Ei tarvii vaihtaa jatkuvasti puslia eikä rengas elä enään taakse päin kun ei ole tilaa. Hyvin pelitti.vauhtipete kirjoitti:On, syvää ja matalaa kuppia.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia