Lämpöongelmia..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

nova
Ylläpitäjä

Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja nova » Ke Heinäkuu 30. 21:15:58 2003

Mikähän ihme tätä autoa vaivaa, kun ei lämmöt tahdo pysyä aisoissa?<br><br>Ajossa ei tunnu olevan minkäänlaisia ongelmia, lämpömittarin (johon ei tosin ole juuri luottamista) mukaan lämmöt on alareunassa ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Heti kun auton sammuttaa, niin paisuntasäiliössä alkaa hirmuinen kohellus ja toisinaan vedet tulevat korkin kautta pihallekin. Termostaatti on vaihdettu, ennen termostaatin vaihtoa lämpömittari poukkoili edes takaisin, mutta vaihdon jälkeen ongelma hävisi. Huuhtelin myös järjestelmän vähän aikaa sitten. Paisuntasäiliössa ei näy kuplia vaikka sen täyttäisi piripintaan, eikä vesi myöskään öljyynny. Flekti tuntuu tosin hieman väljältä (pyörii noin puoli kierrosta, jos käsin pyörittää), mutta ei uskoisi että se noin paljon vaikuttaa.. vai vaikuttaako?<br><br>Ideoita..?

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Heinäkuu 30. 21:34:06 2003

Olikos sulla siinä viskoflekti? sehän pyörii niin paljo ku sitä pyörittää. onko vesipumppu kunnossa?

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Heinäkuu 30. 22:03:45 2003

jos on visko hässäkkä niin se kannattaa heittää mäkeen ja pistää sähkönen tilalle
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

nova
Ylläpitäjä

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja nova » Ke Heinäkuu 30. 22:50:37 2003

Joo tuota viskoa minäkin olen epäillyt, tuntuu vähän turhan laiskasti pyörivän.. kyllä kai se on vielä uutena joten kuten toiminut mutta tuossa iässä.. ;D <br><br>Pitää kai alkaa etsiskelemään sopivaa sähköflektiratkaisua ja yritää patentoida se jotenkin tuohon Sierran keulaan.

2.0i clx
Ylläpitäjä

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja 2.0i clx » To Heinäkuu 31. 0:00:41 2003

Kumma juttu noi teitin ongelmat,mulla ei ole fletki pyöriny tänäkesänä kertaakaan,mut ei mulla sirran lämmöt nouse ku hädin tuskin puoleen jos sinnekkään.No jaa taitaa termari olla jumiutunu auki asentoon ;D

nova
Ylläpitäjä

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja nova » To Heinäkuu 31. 8:20:27 2003

Minäkin olen kuullut vastaavista ihmepelastuksista, mutta en kyllä miten tuo on mahdollista.. ;D<br><br>Eikös tuossa sinunkin autossa ole vielä ohc-kone? Näin kuumalla tuo termostaatti aukeaa aika aikaisessa vaiheessa ja pysyykin auki, joten ei sillä taida hirveästi olla merkitystä. Taitaa olla aika hyvässä kunnossa ja säädössä kone, jos ei tuon enempää lämpöä kehitä, se täytyy sanoa!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Heinäkuu 31. 9:43:49 2003

Ihme koneita... Yleensä kun jengi on rakennellut OHC, CVH, Kentti tai mitä lie pienempiä parilitrasia, niin ei syyläreihin tai jäähdytykseen juurikaan ole tarvetta ollut kajota. Mutta anna olla kun näitten kutosten kanssa pelaa. Mullakin on kolmirivistä syyläriä ja flektiä nokalla, ja nippa nappa piisaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Heinäkuu 31. 10:33:58 2003

Mulla on kanssa vähän vastavaa iilmennyt. Ajon aikana kaikki on kunnossa, mutta kun sammuttaa, niin minuutin päästä alkaa kuulua pulputusta paisuntasäiliöstä jota jatkuu pari minuuttia. Taidan kokeilla flektin uudelleen kytkemistä siten, että se pyörittää koneen sammumisen jälkeenkin. Myös turbo on niin lähellä syyläriä, että hirvittää. Onko kukaan patentoinut tuonne turbon ympärille mitään lämpösuojaa RST:ssä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

2.0i clx
Ylläpitäjä

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja 2.0i clx » To Heinäkuu 31. 11:45:52 2003

[quote author=nova link=board=2;threadid=13065;start=0#98806 date=1059628827]<br>Minäkin olen kuullut vastaavista ihmepelastuksista, mutta en kyllä miten tuo on mahdollista.. ;D<br><br>Eikös tuossa sinunkin autossa ole vielä ohc-kone? Näin kuumalla tuo termostaatti aukeaa aika aikaisessa vaiheessa ja pysyykin auki, joten ei sillä taida hirveästi olla merkitystä. Taitaa olla aika hyvässä kunnossa ja säädössä kone, jos ei tuon enempää lämpöä kehitä, se täytyy sanoa! <br>[/quote]Kyllä tää mun riesa On dokki,about 3th kilsaa ajettu täyden kone rempan jälkeen,lämmöt ei enään ton putken (Martelius)vaihdon jälkeen järkyttäny,alkuper<br>putkella lämmöt oli aina yli puolivälin.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Heinäkuu 31. 11:46:35 2003

Kannattaa pistää iso flekti joka pyörii koko ajan.<br>Niin ja sisälle ON-OFF kytkin.<br>Talvella pitää antaa koneen lämmetä vähän ennen kuin pistää flektin pyöriin.
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja SHR » To Heinäkuu 31. 11:53:05 2003

[quote author=MouTine link=board=2;threadid=13065;start=0#98823 date=1059633829]<br>Ihme koneita... Yleensä kun jengi on rakennellut OHC, CVH, Kentti tai mitä lie pienempiä parilitrasia, niin ei syyläreihin tai jäähdytykseen juurikaan ole tarvetta ollut kajota. Mutta anna olla kun näitten kutosten kanssa pelaa. Mullakin on kolmirivistä syyläriä ja flektiä nokalla, ja nippa nappa piisaa.<br>[/quote] Se on vähä kun lämmittäs ison kivinavetan ja yrittäs heti jäähdyttää.. ;D ei vais.

lajama
Ylläpitäjä

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja lajama » To Heinäkuu 31. 12:41:23 2003

[quote author=fomoco3 link=board=2;threadid=13065;start=0#98860 date=1059641195]<br>Kannattaa pistää iso flekti joka pyörii koko ajan.<br>Niin ja sisälle ON-OFF kytkin.<br>Talvella pitää antaa koneen lämmetä vähän ennen kuin pistää flektin pyöriin.<br>[/quote]<br><br>Tuossa on se ongelma, että ainut flektiä ohjaava anturi on kuljettajan korvien välissä.

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja Tupe » To Heinäkuu 31. 12:51:31 2003

Ja ei kai sitä lehtaa ajossa/talvella tarvi. ???<br><br>-Tupe<br>
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja tanari » To Heinäkuu 31. 12:55:19 2003

[quote author=fomoco3 link=board=2;threadid=13065;start=0#98860 date=1059641195]<br>Kannattaa pistää iso flekti joka pyörii koko ajan.<br>Niin ja sisälle ON-OFF kytkin.<br>[/quote]<br>mielummin pistetään syyläriin sellanen termostaatti-anturi mikä yhdistää virtaa, kun vesi on tarpeeks lämmintä. Eli täys automaattinen.. heti kun vesi on liian lämmintä, menee flekti päälle ja sitten ku vesi on taas normaalia, niin flekti sammuu. sierran syylärissäkin on paikka sellaselle anturille.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Heinäkuu 31. 14:09:53 2003

Minkä ihmeen takia sitä flektiä pyörittää koko ajan? Lämpökytkin ja lisäksi pakkosyöttökytkin kabiiniin.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Lämpöongelmia..

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 3. 19:58:57 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13065;start=0#98916 date=1059649793]<br>Minkä ihmeen takia sitä flektiä pyörittää koko ajan? Lämpökytkin ja lisäksi pakkosyöttökytkin kabiiniin.<br>[/quote]<br><br>Ainaskin ralliautossa pakko pyörii koko ajan,varsinkin kesällä.(kiekat koko ajan 4000-8000 välillä)<br>Mutta mulla onkin varmaan vesipumppu ihan loppu...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin