Lämpöongelmia..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Lämpöongelmia..
Mikähän ihme tätä autoa vaivaa, kun ei lämmöt tahdo pysyä aisoissa?<br><br>Ajossa ei tunnu olevan minkäänlaisia ongelmia, lämpömittarin (johon ei tosin ole juuri luottamista) mukaan lämmöt on alareunassa ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Heti kun auton sammuttaa, niin paisuntasäiliössä alkaa hirmuinen kohellus ja toisinaan vedet tulevat korkin kautta pihallekin. Termostaatti on vaihdettu, ennen termostaatin vaihtoa lämpömittari poukkoili edes takaisin, mutta vaihdon jälkeen ongelma hävisi. Huuhtelin myös järjestelmän vähän aikaa sitten. Paisuntasäiliössa ei näy kuplia vaikka sen täyttäisi piripintaan, eikä vesi myöskään öljyynny. Flekti tuntuu tosin hieman väljältä (pyörii noin puoli kierrosta, jos käsin pyörittää), mutta ei uskoisi että se noin paljon vaikuttaa.. vai vaikuttaako?<br><br>Ideoita..?
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Re:Lämpöongelmia..
Olikos sulla siinä viskoflekti? sehän pyörii niin paljo ku sitä pyörittää. onko vesipumppu kunnossa?
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
Re:Lämpöongelmia..
jos on visko hässäkkä niin se kannattaa heittää mäkeen ja pistää sähkönen tilalle
-
- Ylläpitäjä
Re:Lämpöongelmia..
Joo tuota viskoa minäkin olen epäillyt, tuntuu vähän turhan laiskasti pyörivän.. kyllä kai se on vielä uutena joten kuten toiminut mutta tuossa iässä.. ;D <br><br>Pitää kai alkaa etsiskelemään sopivaa sähköflektiratkaisua ja yritää patentoida se jotenkin tuohon Sierran keulaan.
-
- Ylläpitäjä
Re:Lämpöongelmia..
Kumma juttu noi teitin ongelmat,mulla ei ole fletki pyöriny tänäkesänä kertaakaan,mut ei mulla sirran lämmöt nouse ku hädin tuskin puoleen jos sinnekkään.No jaa taitaa termari olla jumiutunu auki asentoon ;D
-
- Ylläpitäjä
Re:Lämpöongelmia..
Minäkin olen kuullut vastaavista ihmepelastuksista, mutta en kyllä miten tuo on mahdollista.. ;D<br><br>Eikös tuossa sinunkin autossa ole vielä ohc-kone? Näin kuumalla tuo termostaatti aukeaa aika aikaisessa vaiheessa ja pysyykin auki, joten ei sillä taida hirveästi olla merkitystä. Taitaa olla aika hyvässä kunnossa ja säädössä kone, jos ei tuon enempää lämpöä kehitä, se täytyy sanoa!
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re:Lämpöongelmia..
Ihme koneita... Yleensä kun jengi on rakennellut OHC, CVH, Kentti tai mitä lie pienempiä parilitrasia, niin ei syyläreihin tai jäähdytykseen juurikaan ole tarvetta ollut kajota. Mutta anna olla kun näitten kutosten kanssa pelaa. Mullakin on kolmirivistä syyläriä ja flektiä nokalla, ja nippa nappa piisaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Lämpöongelmia..
Mulla on kanssa vähän vastavaa iilmennyt. Ajon aikana kaikki on kunnossa, mutta kun sammuttaa, niin minuutin päästä alkaa kuulua pulputusta paisuntasäiliöstä jota jatkuu pari minuuttia. Taidan kokeilla flektin uudelleen kytkemistä siten, että se pyörittää koneen sammumisen jälkeenkin. Myös turbo on niin lähellä syyläriä, että hirvittää. Onko kukaan patentoinut tuonne turbon ympärille mitään lämpösuojaa RST:ssä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Re:Lämpöongelmia..
[quote author=nova link=board=2;threadid=13065;start=0#98806 date=1059628827]<br>Minäkin olen kuullut vastaavista ihmepelastuksista, mutta en kyllä miten tuo on mahdollista.. ;D<br><br>Eikös tuossa sinunkin autossa ole vielä ohc-kone? Näin kuumalla tuo termostaatti aukeaa aika aikaisessa vaiheessa ja pysyykin auki, joten ei sillä taida hirveästi olla merkitystä. Taitaa olla aika hyvässä kunnossa ja säädössä kone, jos ei tuon enempää lämpöä kehitä, se täytyy sanoa! <br>[/quote]Kyllä tää mun riesa On dokki,about 3th kilsaa ajettu täyden kone rempan jälkeen,lämmöt ei enään ton putken (Martelius)vaihdon jälkeen järkyttäny,alkuper<br>putkella lämmöt oli aina yli puolivälin.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Lämpöongelmia..
Kannattaa pistää iso flekti joka pyörii koko ajan.<br>Niin ja sisälle ON-OFF kytkin.<br>Talvella pitää antaa koneen lämmetä vähän ennen kuin pistää flektin pyöriin.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re:Lämpöongelmia..
[quote author=MouTine link=board=2;threadid=13065;start=0#98823 date=1059633829]<br>Ihme koneita... Yleensä kun jengi on rakennellut OHC, CVH, Kentti tai mitä lie pienempiä parilitrasia, niin ei syyläreihin tai jäähdytykseen juurikaan ole tarvetta ollut kajota. Mutta anna olla kun näitten kutosten kanssa pelaa. Mullakin on kolmirivistä syyläriä ja flektiä nokalla, ja nippa nappa piisaa.<br>[/quote] Se on vähä kun lämmittäs ison kivinavetan ja yrittäs heti jäähdyttää.. ;D ei vais.
-
- Ylläpitäjä
Re:Lämpöongelmia..
[quote author=fomoco3 link=board=2;threadid=13065;start=0#98860 date=1059641195]<br>Kannattaa pistää iso flekti joka pyörii koko ajan.<br>Niin ja sisälle ON-OFF kytkin.<br>Talvella pitää antaa koneen lämmetä vähän ennen kuin pistää flektin pyöriin.<br>[/quote]<br><br>Tuossa on se ongelma, että ainut flektiä ohjaava anturi on kuljettajan korvien välissä.
-
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Re:Lämpöongelmia..
Ja ei kai sitä lehtaa ajossa/talvella tarvi. ???<br><br>-Tupe<br>
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:Lämpöongelmia..
[quote author=fomoco3 link=board=2;threadid=13065;start=0#98860 date=1059641195]<br>Kannattaa pistää iso flekti joka pyörii koko ajan.<br>Niin ja sisälle ON-OFF kytkin.<br>[/quote]<br>mielummin pistetään syyläriin sellanen termostaatti-anturi mikä yhdistää virtaa, kun vesi on tarpeeks lämmintä. Eli täys automaattinen.. heti kun vesi on liian lämmintä, menee flekti päälle ja sitten ku vesi on taas normaalia, niin flekti sammuu. sierran syylärissäkin on paikka sellaselle anturille.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Ylläpitäjä
Re:Lämpöongelmia..
Minkä ihmeen takia sitä flektiä pyörittää koko ajan? Lämpökytkin ja lisäksi pakkosyöttökytkin kabiiniin.
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Lämpöongelmia..
[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13065;start=0#98916 date=1059649793]<br>Minkä ihmeen takia sitä flektiä pyörittää koko ajan? Lämpökytkin ja lisäksi pakkosyöttökytkin kabiiniin.<br>[/quote]<br><br>Ainaskin ralliautossa pakko pyörii koko ajan,varsinkin kesällä.(kiekat koko ajan 4000-8000 välillä)<br>Mutta mulla onkin varmaan vesipumppu ihan loppu...