Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
eksu
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
- Paikkakunta: helsinki
Viesti
Kirjoittaja eksu » Su Maaliskuu 15. 18:31:19 2009
eli kone on siinä mallissa että pitäis kansi pulttaa kiinni ja lyödä kone nokille. Katselin tuossa alfamerin Sierra -oppaasta (alias Raamattu

), mutta sieltä ei löytynyt missä asennossa pitää olla kampuran ja venttiilien, niinpä tarttisinkin apua. eli kun laitan kannen paikalleen, pitääkö mitkä männät olla ylhäällä ja mitkä venttiilit alhaalla yms..
kiitoksia etukäteen!
-
RStuning
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Viesti
Kirjoittaja RStuning » Su Maaliskuu 15. 18:38:57 2009
Alakerrassa ykkönen ja nelonen ylhäällä, niin kannessa on nelosessa vaihto, eli molemmat venttiilit ihan auki. Nokkapyörän taustapellissähän on nuoli ja kannessa se piste. virinokka niin ne alkuperäset merkit on tietysti vain suuntaa antavia, lopullinen ajoitus pitää tehdä mittakellolla. Nokkien mukana tulee nokkakortti mistä näkee montako milliä venttiilit on auki (kato netistä valmistajan sivulta )ykk:ssa vaihdossa. Semmosessa nokassa missä on paljon overlappia (rajut vaparinokat lähinnä) niin saattaa olla yläkuolokohdassa vaikka viiskin milliä imu tai pakoventtiili auki.
Kasaat niin että kone ykkönen ylhäällä, nokka semmoseen asentoon että ykkösessä on molemmat nokat viistosti ylöspäin ja nelosessa molemmat nokat keinuvipuihin päin. Nokkapyörää piste ja nuolenkärki on kohdakkain.
-
eksu
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 16. 19:08:12 2008
- Paikkakunta: helsinki
Viesti
Kirjoittaja eksu » Su Maaliskuu 15. 18:57:48 2009
Joo kyllä se ajotus sitten onnistuu, nyt vaan tosta jaosta. Kiitoksia.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Toukokuu 1. 19:17:11 2009
Ja vakiokoneella (2.0l ja uudemmat 1.6l) ei pääse ottamaan venttilit kiinni vaikka ei olisikaan kohdallaan mutta jos nokkana joku muu niin kannataa kattoa kohdalleen
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » Pe Toukokuu 1. 20:22:42 2009
Ite kasaan sillein että männät puolessa välissä ja 1 ja 4 nousemassa ylös. Kansi paikalleen, kannenpulttien kiristys sit kannesta jako kohdalleen. Tän jälkeen voi helposti pyöräyttää alakerrasta jaon kohdilleen. Ei tarvi miettiä missä asennossa nokka on asennuksen aikana ja et jos nokka vaik muuttaa hieman asentoaan kannen asennuksessa nii on kiristyksen jälkeen oikastussa kannessa kierot venttiilit.
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » La Toukokuu 2. 14:50:56 2009
noihan se kannattas tehä, että nelonen ja ykkönen puolivälissä.. Niin ei ainakaan pääse osumaan. Tosin ite aina ajottanu nokan kanteen erikseen (kansi ruustukissa kiinni ja mittakellolla kattoo kohdan) Sit alakerta oikeeseen kohtaan ja kansi päälle. Remeli paikalleen, pyörittelee käsin kierroksen pari ja tarkastaa kellon ja astelevyn kanssa nokan kohdan, jos tarvii säätään, niin säädetään.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
Ilkka_H
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Toukokuu 12. 19:41:11 2009
Jatkampa tähän samasta aiheesta, onkos jollain selkeää ohjetta miten ohc koneessa saa ajoitettua säädettävän nokkapyörän. Nokan tekijä sanoi vaan että pistät 4.2mm imuauki. Eipä ole tullut koskaan ite ajoittua muuta kuin merkkien mukaan. heittokello löytyy kyllä.
#6
Escort -75
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 13. 18:37:48 2009
Jos ohje oli ilman välystä, niin välys pois (reilusti, vaikka vähän kantamaan) ensin ja sitten säädät ajoitusta niin, että yläkuolokohdassa on overlapilla imu auki 4.2mm.
Heittokellon nollaat siihen kohtaan missä venttiili ei liiku ja siitä käännät tarvittavan määrän nokkaa.
Jäsen #606