Punotuksesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Punotuksesta

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 16. 22:05:58 2003

Elikkäs tänne vähän niitä ongelmia...mistähän se pakosarjan,pakopesän ja putken reilu punotus mahtaa johtua? Vaatiiko se sen sähköisen bensapumpun? Vai onko sytkähommia? Vai onko normaalia? :? Muutaman vedon jälkeen(kaikki alle 5000rpm vetoja) alkoi jo punottamaan. :shock: :shock: :shock: Ahdot ei noussut yli 1.3-1.4 barin,vaikka "turboruuvi" oli kiinni...

Ja pirssi on siis se ohc 1.6 tbo.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 16. 22:08:31 2003

ettei kävisi laihalla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Joulukuu 16. 22:42:39 2003

Tai ahista putkisto? Ota ensialkuun änkkärit pois ja jätä vaan viimeinen.

Meinas omassa syttyä laatikon tukikumit tuleen, ku oli siihen tuettu.

Motarilla 120km/h vauhdissa alko tulee ihan saakelisti savua cabiiniin.
Putki oli syypää ja poistin ylimääräisen äänenvaimentimet (nimenomaan tokvika on ahistavin, ainakin simonsin 2" putkistossa) ja sen jälkeen loppui lämpeneminen ja suurin punotus.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Joulukuu 17. 8:00:12 2003

Tarkista seokset ajon aikana.
Vastapaineet liian kovat => isompi pakopesä

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Joulukuu 17. 9:38:53 2003

Sytkä myöhäisellä?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Joulukuu 17. 9:49:18 2003

Tee turbolta kunnollinen esim 3,5" downpipe 0,5-1 metriä pitkänä niin loppuu ne ahistelut siinä alussa, loppuputki voi olla pienempää esim 2,5-3"

Sytkä tosiaan kannattaa myös tarkistaa eli ettei ole liian myöhäsellä kuten Turbo_IS sanoi

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 17. 14:06:24 2003

Eiköhän se ole myöhäsellä tai laihalla.
1.6 IHIllä ja 1-kurkkuisella Solexilla ei taida niin paljon kaasuja pukata, että mitään 3-3.5" down-pipe'a tarvittaisiin?
Jos nyt vaikka 2.5" kokeilisi ensin ja 2" putkiston pitäisi riittää ihan reilusti.
Tein omaan 1.4 koneeseen 2.5" lähdön ja vaikka pöhisijä on siihen vähän reilu niin paineet nousee jo alle 2000, kansi on kyllä kanssa kevyesti portattu, joka varmaan auttaa asiaa.

Omassa Solexissa on kaksi paineletkua, läpän alta sivusta menee jakajalle ja putkesta, joka yhdistää turbon ja kaasarin, menee letku kiihdytyspumppuun. Jotain vänkkyröitä nysiä putkia lähtee kaasarista ja ne on irrallaan. Näitä letkuja taidettiin jossain toisessa topicissa kysellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Joulukuu 17. 23:14:37 2003

mulla is sierrassa oli joku vääntäny jakajasta sytkää myhäselle, rupes kans punotteleen.loppu siihen kun laitto sytkän kohilleen.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Joulukuu 18. 0:53:03 2003

SLEI kirjoitti:1.6 IHIllä ja 1-kurkkuisella Solexilla ei taida niin paljon kaasuja pukata, että mitään 3-3.5" down-pipe'a tarvittaisiin?
Jahas,selevä.

jarcci
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003

Viesti Kirjoittaja jarcci » To Joulukuu 18. 12:30:15 2003

Mulla hieman samoja "oireita" eli sarja punottaa. Punotti kyllä vaparinakin mut nyt on kyllä ahdettu.Seos on kyllä kohillaan ja sytkän perusennakko 25 astetta. Puristeita hieman alle 8. Putki 3 tuumaa heti ahtimelta joten ei pitäis ahdistaa.Ressiä asiasta en ole ottanut kun on toiminut ,mut olis kiva kuulla muittenkin kommentteja kun tää ylipaine jutttu on mulle uusi juttu :D :D :D Ainiin kysessä ohc is sierra.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Joulukuu 19. 13:16:05 2003

ckolli kirjoitti:
SLEI kirjoitti:1.6 IHIllä ja 1-kurkkuisella Solexilla ei taida niin paljon kaasuja pukata, että mitään 3-3.5" down-pipe'a tarvittaisiin?
Jahas,selevä.
Pistin kysymysmerkin kertomaan, että kyseessä on minun mielipiteeni.
2.5L 900hv Indy koneissa on turbon pakari tota 3.0-3.5" luokkaa niin tuskin em. OHC sellaista kaipaa.
2.5" putkikin sopii aika huonosti, Cossuttomilla autoilijolla on pakopuolella startti ja kytkinkopassa hillitön kyhmy tiellä.


RUPEEKO TÄMÄKIN FOORUMI REPEILEMÄÄN, KUN RUUDULLE TULEE VIRHEILMOITUS JA SITTEN POSTAUKSIA ONKIN MENNYT LIUTA PERILLE??

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Pe Joulukuu 19. 15:46:45 2003

Kyllä rupee.
====RS2K====

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 21. 3:17:15 2003

Off-topicin vähän menee mutta pakosarjassa kuitenkin, 4Wd Cosan pakosarjaa pitäisi korjata joskus. Tuumailin, että siihen ulostulo "monttuun" voisi vähän lisätä väliseiniä ja ohjainpintoja, ei voi tehdä kovin hyvää virtauksille, kun ne törmäilee niin pahasti.
2/3 ja 1/4 pytyt voisi ainakin erottaa vähän paremmin toisistaan ja 1/4 on kyllä kanssa aika pahasti törmäyskurssilla.
Onko joku niitä viritellyt vai kaikki siirtyneet suoraan "peltisarjaan"?

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Joulukuu 21. 4:00:03 2003

SLEI kirjoitti:Off-topicin vähän menee mutta pakosarjassa kuitenkin, 4Wd Cosan pakosarjaa pitäisi korjata joskus. Tuumailin, että siihen ulostulo "monttuun" voisi vähän lisätä väliseiniä ja ohjainpintoja, ei voi tehdä kovin hyvää virtauksille, kun ne törmäilee niin pahasti.
2/3 ja 1/4 pytyt voisi ainakin erottaa vähän paremmin toisistaan ja 1/4 on kyllä kanssa aika pahasti törmäyskurssilla.
Onko joku niitä viritellyt vai kaikki siirtyneet suoraan "peltisarjaan"?
Siinä on vaan sekin ropleemi, ettei mikään materiaali oikein viihdy siellä :)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 21. 4:28:22 2003

Jahman kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Off-topicin vähän menee mutta pakosarjassa kuitenkin, 4Wd Cosan pakosarjaa pitäisi korjata joskus. Tuumailin, että siihen ulostulo "monttuun" voisi vähän lisätä väliseiniä ja ohjainpintoja, ei voi tehdä kovin hyvää virtauksille, kun ne törmäilee niin pahasti.
2/3 ja 1/4 pytyt voisi ainakin erottaa vähän paremmin toisistaan ja 1/4 on kyllä kanssa aika pahasti törmäyskurssilla.
Onko joku niitä viritellyt vai kaikki siirtyneet suoraan "peltisarjaan"?
Siinä on vaan sekin ropleemi, ettei mikään materiaali oikein viihdy siellä :)
Spekuloidaan ensin olisiko ohjaimista apua ja ihmetellään sitten miten sen voisi toteuttaa.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Joulukuu 21. 16:31:30 2003

Helpointa ja halvinta on hankkia 2wd pakosarja.
Ei kauhian vaikee päätellä kumpi näistä virtaa paremmin:http://www.saunalahti.fi/jahman/kuvat/pakosarjat3.jpg

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Joulukuu 21. 16:42:42 2003

2WD:n sarja pienin muutoksin on erittäin hyvä ja kestävä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Joulukuu 21. 21:04:58 2003

ckolli kirjoitti:2WD:n sarja pienin muutoksin on erittäin hyvä ja kestävä.
Mitähän ne pienet muutokset on? :)
Toyota Supra TT

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Joulukuu 21. 21:17:23 2003

Hena kirjoitti:
ckolli kirjoitti:2WD:n sarja pienin muutoksin on erittäin hyvä ja kestävä.
Mitähän ne pienet muutokset on? :)
Katteles tarkemmin sitä 2WD:n sarjaa niin huomaat.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 21. 23:20:29 2003

tyypillinen ckolli vastaus...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Ma Joulukuu 22. 0:46:41 2003

:lol:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Joulukuu 22. 0:53:19 2003

JesseT kirjoitti:tyypillinen ckolli vastaus...
No eipä noissa kuvissa mitään epäselvää pitäisi olla...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 22. 1:50:16 2003

2Wd sarja on paha portata ilman Extrudehone-laitteita ja muutenkin siihen pakosarjaan on tarkoitus pultata alhaalta ahtava ja viiveetön pienehkö turbo, jossa tuskin on jaettua pesää.
Pakosarjassa on pieni halkeama, joka pitäisi korjata, joten sitä voisi samalla muutenkin sorkkia.

Jahman mitä valua 4WD pakosarja on, kun sitä piti rosteripuikolla tms. korjata?
Viimeksi muokannut SLEI, Ma Joulukuu 22. 16:02:34 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Joulukuu 22. 6:52:03 2003

JesseT kirjoitti:tyypillinen ckolli vastaus...
Mä oon JesseT aika kattavasti vastaillut aiheisiin ja tästäkin on keskusteltu muutamaan otteeseen. Joskus on hyvä itse hieman vetää johtopäätöksiä.
2wd ja 4wd:n sarjat käteen ja kattelee mistä ahistaa eli mistä pois ja mihin lisää. 1 ja 4:s pytyn lähdöt kiikastaa. 2wd:n sarjassa hitsi pysyy, on tullut hitsailtua. Uunitus hitsauksen jälkeen. Jahman tais tyhjentävästi aikanaan uunituksesta laittaa tarinaa.

Oisko Jahman sulla kuvaa molemmista toistepäin?

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Joulukuu 22. 21:07:39 2003

Tämmönen on http://www.saunalahti.fi/jahman/kuvat/pakosarjat1.jpg
Kuvia voin kyllä pyynnöstä ottaa lissää ja onhan tuolla mun sivuilla aika monta jo :)[/url]

Vastaa Viestiin