Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 16. 22:05:58 2003
Elikkäs tänne vähän niitä ongelmia...mistähän se pakosarjan,pakopesän ja putken reilu punotus mahtaa johtua? Vaatiiko se sen sähköisen bensapumpun? Vai onko sytkähommia? Vai onko normaalia?

Muutaman vedon jälkeen(kaikki alle 5000rpm vetoja) alkoi jo punottamaan.

Ahdot ei noussut yli 1.3-1.4 barin,vaikka "turboruuvi" oli kiinni...
Ja pirssi on siis se ohc 1.6 tbo.
#446
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 16. 22:08:31 2003
ettei kävisi laihalla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Viesti
Kirjoittaja Newis » Ti Joulukuu 16. 22:42:39 2003
Tai ahista putkisto? Ota ensialkuun änkkärit pois ja jätä vaan viimeinen.
Meinas omassa syttyä laatikon tukikumit tuleen, ku oli siihen tuettu.
Motarilla 120km/h vauhdissa alko tulee ihan saakelisti savua cabiiniin.
Putki oli syypää ja poistin ylimääräisen äänenvaimentimet (nimenomaan tokvika on ahistavin, ainakin simonsin 2" putkistossa) ja sen jälkeen loppui lämpeneminen ja suurin punotus.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ke Joulukuu 17. 8:00:12 2003
Tarkista seokset ajon aikana.
Vastapaineet liian kovat => isompi pakopesä
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Joulukuu 17. 9:38:53 2003
Sytkä myöhäisellä?
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ke Joulukuu 17. 9:49:18 2003
Tee turbolta kunnollinen esim 3,5" downpipe 0,5-1 metriä pitkänä niin loppuu ne ahistelut siinä alussa, loppuputki voi olla pienempää esim 2,5-3"
Sytkä tosiaan kannattaa myös tarkistaa eli ettei ole liian myöhäsellä kuten Turbo_IS sanoi
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 17. 14:06:24 2003
Eiköhän se ole myöhäsellä tai laihalla.
1.6 IHIllä ja 1-kurkkuisella Solexilla ei taida niin paljon kaasuja pukata, että mitään 3-3.5" down-pipe'a tarvittaisiin?
Jos nyt vaikka 2.5" kokeilisi ensin ja 2" putkiston pitäisi riittää ihan reilusti.
Tein omaan 1.4 koneeseen 2.5" lähdön ja vaikka pöhisijä on siihen vähän reilu niin paineet nousee jo alle 2000, kansi on kyllä kanssa kevyesti portattu, joka varmaan auttaa asiaa.
Omassa Solexissa on kaksi paineletkua, läpän alta sivusta menee jakajalle ja putkesta, joka yhdistää turbon ja kaasarin, menee letku kiihdytyspumppuun. Jotain vänkkyröitä nysiä putkia lähtee kaasarista ja ne on irrallaan. Näitä letkuja taidettiin jossain toisessa topicissa kysellä.
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Joulukuu 17. 23:14:37 2003
mulla is sierrassa oli joku vääntäny jakajasta sytkää myhäselle, rupes kans punotteleen.loppu siihen kun laitto sytkän kohilleen.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » To Joulukuu 18. 0:53:03 2003
SLEI kirjoitti:1.6 IHIllä ja 1-kurkkuisella Solexilla ei taida niin paljon kaasuja pukata, että mitään 3-3.5" down-pipe'a tarvittaisiin?
Jahas,selevä.
-
jarcci
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti Toukokuu 20. 11:48:54 2003
Viesti
Kirjoittaja jarcci » To Joulukuu 18. 12:30:15 2003
Mulla hieman samoja "oireita" eli sarja punottaa. Punotti kyllä vaparinakin mut nyt on kyllä ahdettu.Seos on kyllä kohillaan ja sytkän perusennakko 25 astetta. Puristeita hieman alle 8. Putki 3 tuumaa heti ahtimelta joten ei pitäis ahdistaa.Ressiä asiasta en ole ottanut kun on toiminut ,mut olis kiva kuulla muittenkin kommentteja kun tää ylipaine jutttu on mulle uusi juttu

Ainiin kysessä ohc is sierra.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Pe Joulukuu 19. 13:16:05 2003
ckolli kirjoitti:SLEI kirjoitti:1.6 IHIllä ja 1-kurkkuisella Solexilla ei taida niin paljon kaasuja pukata, että mitään 3-3.5" down-pipe'a tarvittaisiin?
Jahas,selevä.
Pistin kysymysmerkin kertomaan, että kyseessä on minun mielipiteeni.
2.5L 900hv Indy koneissa on turbon pakari tota 3.0-3.5" luokkaa niin tuskin em. OHC sellaista kaipaa.
2.5" putkikin sopii aika huonosti, Cossuttomilla autoilijolla on pakopuolella startti ja kytkinkopassa hillitön kyhmy tiellä.
RUPEEKO TÄMÄKIN FOORUMI REPEILEMÄÄN, KUN RUUDULLE TULEE VIRHEILMOITUS JA SITTEN POSTAUKSIA ONKIN MENNYT LIUTA PERILLE??
-
andyman
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Viesti
Kirjoittaja andyman » Pe Joulukuu 19. 15:46:45 2003
Kyllä rupee.
====RS2K====
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 21. 3:17:15 2003
Off-topicin vähän menee mutta pakosarjassa kuitenkin, 4Wd Cosan pakosarjaa pitäisi korjata joskus. Tuumailin, että siihen ulostulo "monttuun" voisi vähän lisätä väliseiniä ja ohjainpintoja, ei voi tehdä kovin hyvää virtauksille, kun ne törmäilee niin pahasti.
2/3 ja 1/4 pytyt voisi ainakin erottaa vähän paremmin toisistaan ja 1/4 on kyllä kanssa aika pahasti törmäyskurssilla.
Onko joku niitä viritellyt vai kaikki siirtyneet suoraan "peltisarjaan"?
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Su Joulukuu 21. 4:00:03 2003
SLEI kirjoitti:Off-topicin vähän menee mutta pakosarjassa kuitenkin, 4Wd Cosan pakosarjaa pitäisi korjata joskus. Tuumailin, että siihen ulostulo "monttuun" voisi vähän lisätä väliseiniä ja ohjainpintoja, ei voi tehdä kovin hyvää virtauksille, kun ne törmäilee niin pahasti.
2/3 ja 1/4 pytyt voisi ainakin erottaa vähän paremmin toisistaan ja 1/4 on kyllä kanssa aika pahasti törmäyskurssilla.
Onko joku niitä viritellyt vai kaikki siirtyneet suoraan "peltisarjaan"?
Siinä on vaan sekin ropleemi, ettei mikään materiaali oikein viihdy siellä

-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 21. 4:28:22 2003
Jahman kirjoitti:SLEI kirjoitti:Off-topicin vähän menee mutta pakosarjassa kuitenkin, 4Wd Cosan pakosarjaa pitäisi korjata joskus. Tuumailin, että siihen ulostulo "monttuun" voisi vähän lisätä väliseiniä ja ohjainpintoja, ei voi tehdä kovin hyvää virtauksille, kun ne törmäilee niin pahasti.
2/3 ja 1/4 pytyt voisi ainakin erottaa vähän paremmin toisistaan ja 1/4 on kyllä kanssa aika pahasti törmäyskurssilla.
Onko joku niitä viritellyt vai kaikki siirtyneet suoraan "peltisarjaan"?
Siinä on vaan sekin ropleemi, ettei mikään materiaali oikein viihdy siellä

Spekuloidaan ensin olisiko ohjaimista apua ja ihmetellään sitten miten sen voisi toteuttaa.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Su Joulukuu 21. 16:42:42 2003
2WD:n sarja pienin muutoksin on erittäin hyvä ja kestävä.
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Su Joulukuu 21. 21:04:58 2003
ckolli kirjoitti:2WD:n sarja pienin muutoksin on erittäin hyvä ja kestävä.
Mitähän ne pienet muutokset on?

Toyota Supra TT
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Su Joulukuu 21. 21:17:23 2003
Hena kirjoitti:ckolli kirjoitti:2WD:n sarja pienin muutoksin on erittäin hyvä ja kestävä.
Mitähän ne pienet muutokset on?

Katteles tarkemmin sitä 2WD:n sarjaa niin huomaat.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 21. 23:20:29 2003
tyypillinen ckolli vastaus...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
gjonne
- Viestit: 641
- Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja gjonne » Ma Joulukuu 22. 0:46:41 2003
2wd cosworth -89
Jäsen nro #648
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Joulukuu 22. 0:53:19 2003
JesseT kirjoitti:tyypillinen ckolli vastaus...
No eipä noissa kuvissa mitään epäselvää pitäisi olla...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 22. 1:50:16 2003
2Wd sarja on paha portata ilman Extrudehone-laitteita ja muutenkin siihen pakosarjaan on tarkoitus pultata alhaalta ahtava ja viiveetön pienehkö turbo, jossa tuskin on jaettua pesää.
Pakosarjassa on pieni halkeama, joka pitäisi korjata, joten sitä voisi samalla muutenkin sorkkia.
Jahman mitä valua 4WD pakosarja on, kun sitä piti rosteripuikolla tms. korjata?
Viimeksi muokannut
SLEI, Ma Joulukuu 22. 16:02:34 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ma Joulukuu 22. 6:52:03 2003
JesseT kirjoitti:tyypillinen ckolli vastaus...
Mä oon JesseT aika kattavasti vastaillut aiheisiin ja tästäkin on keskusteltu muutamaan otteeseen. Joskus on hyvä itse hieman vetää johtopäätöksiä.
2wd ja 4wd:n sarjat käteen ja kattelee mistä ahistaa eli mistä pois ja mihin lisää. 1 ja 4:s pytyn lähdöt kiikastaa. 2wd:n sarjassa hitsi pysyy, on tullut hitsailtua. Uunitus hitsauksen jälkeen. Jahman tais tyhjentävästi aikanaan uunituksesta laittaa tarinaa.
Oisko Jahman sulla kuvaa molemmista toistepäin?