Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Su Elokuu 7. 23:19:41 2005
Eli ongelma ois tämmönen:
Asennettiin tossa kaasari-sierraan ruisku.Nyt sähköt sun muut pelittää mutta, aluks oli tyhjäkäynti kadoksis. ei meinan pysyy käynnissä millään. no sitte laitettii imusarjan kolmeen (alipaine?) letkuun tulpat, ja rupes käymään oikeen nätisti tyhjäkäyntiä. MUTTA kierroksia ku antaa, ni rupee tossa 3tonnin jälkee booaa, ja sitte sammuu. joten mihin/miten ne alipaineletkut pitäis oikeesti työntää? toi tulppaus ei varmaan o se oikee vaihtoehto

voi tietyst olla että toi sammuminen johtuu muustakin. mut laittakaa ihmeessä ideoita

tahtoo päässä liikenteesee

-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Su Elokuu 7. 23:51:13 2005
En kyllä tiedä mitä letkuja tarkotat, eihän siitä imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle. nuo nyt kuitenkin on sulla varmaan oikein. ? kuvan jos sais niin aika helposti vois kertoa mikä kuuluu mihinkin. Tuleeko ne letkut imusarjasta vai mistä ??
Onhan sulla varmasti ruiskumallin imusarjan tiiviste siellä, kaasarimallinen tiiviste vuotaa aika reilusti, eikä jaksa kiertää oikein. Tosin silloin kuuluu helvetinmoinen vinkunakin

-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 0:42:11 2005
Jaakkoki kirjoitti:imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle.

Ja sitten on ne pakokaasukierrätyshärdellin nippelit mutta nehän voi vetää umpeen
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 6:54:13 2005
Jaakkoki kirjoitti:En kyllä tiedä mitä letkuja tarkotat, eihän siitä imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle. nuo nyt kuitenkin on sulla varmaan oikein. ? kuvan jos sais niin aika helposti vois kertoa mikä kuuluu mihinkin. Tuleeko ne letkut imusarjasta vai mistä ??
Onhan sulla varmasti ruiskumallin imusarjan tiiviste siellä, kaasarimallinen tiiviste vuotaa aika reilusti, eikä jaksa kiertää oikein. Tosin silloin kuuluu helvetinmoinen vinkunakin

Eli jarrutehostimelle menee kyllä letku..ja niin myös paineensäätimelle. nää letkut sijaitsee imusarjan alapuolella, kiinnityslaipan lähistöllä. ja yksi letku tulee kaasuläpän lähistöltä. voin ottaa kuvia selvennykseksi. ja on ruiskumallin tiiviste

-
BDG
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Viesti
Kirjoittaja BDG » Ma Elokuu 8. 11:10:19 2005
Imusarjan alapuolella on ainakin 2 letkukaraa,jotka yhdistyy kampikammion huohottimeen.
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 12:44:34 2005
BDG kirjoitti:Imusarjan alapuolella on ainakin 2 letkukaraa,jotka yhdistyy kampikammion huohottimeen.
okei...eli nyt on ne letkut selvillä..sitte pitäis viel keksii sille yhdelle paikka
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 13:21:25 2005
Eli tämä
Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva
Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 14:07:40 2005
Henkka kirjoitti:Eli tämä
Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva
Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
kaasuläppäkotelosta lähtevä nippa on mullakin tulpattu. jos nyt sitä meinasit ?
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 14:55:53 2005
Jaakkoki kirjoitti:Henkka kirjoitti:Eli tämä
Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva
Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
kaasuläppäkotelosta lähtevä nippa on mullakin tulpattu. jos nyt sitä meinasit ?
juu sitä juuri...mites ne imusarjan alapuolelta lähtevät..?
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 14:59:32 2005
ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?
sitte tietysti suutintukille pensalinjat.
mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla

-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:01:04 2005
Jaakkoki kirjoitti:ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?
sitte tietysti suutintukille pensalinjat.
mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla

hetki...käyn napsimassa kuvia

-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 15:02:57 2005
Henkka kirjoitti:Jaakkoki kirjoitti:ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?
sitte tietysti suutintukille pensalinjat.
mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla

hetki...käyn napsimassa kuvia

hyvä niin saattaa näin dementikon mieleenkin palautua nuo

-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:10:02 2005
Eli tämmönen
ja noita on kaks...
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 15:13:29 2005
hmm, tosta minun imusarjasta nuo on kyllä jollaki tavalla tulpattu. Mulla ei nuita nippoja oo siinä ollenkaan. uskoisin että pitäs toimia kun nuo tulppaa ? ainakin minulla toimii.

-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:16:32 2005
Jaakkoki kirjoitti:
hmm, tosta minun imusarjasta nuo on kyllä jollaki tavalla tulpattu. Mulla ei nuita nippoja oo siinä ollenkaan. uskoisin että pitäs toimia kun nuo tulppaa ? ainakin minulla toimii.

no tulpattu on...eikä toimi siltikään

kuullostaa vähä että toi tukehtuis ku YRITTÄÄ antaa jengaa...vaikka kaasun painas heti käynnistäes pohjaa...ni jengat nousee kolmee tonnii..ja siit booooooooo..ja sammuu...sit jos käynnistää ilman et koskee kaasuu, ni käy tosi nätisti...mut heti ku kaasuu rupee kokeilee, ni sama reaktio.
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 15:19:34 2005
Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.
Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.
Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.
Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.
Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:38:27 2005
Jaakkoki kirjoitti:Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.
Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.
Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.
Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.
Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
no mulla on ihan samat letkut kiinni mitkä sullaki...ja tulpattuna noi muut. wittu...mikähän tossa mättää...prkl.

-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 17:52:02 2005
Henkka kirjoitti:Jaakkoki kirjoitti:Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.
Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.
Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.
Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.
Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
no mulla on ihan samat letkut kiinni mitkä sullaki...ja tulpattuna noi muut. wittu...mikähän tossa mättää...prkl.

Ongelma jossain muualla...bensapumppu,sytkä tms
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 18:07:39 2005
Hetkinen...bensanpaineensäätimelle letku tulee kyllä minulla kaasuläpän alta siitä venakopan puoleisesta taaemmasta nipasta.Läpän etupuolinen nippa ja se toinen takapuolinen ovat juuri ne pakokaasukierrätys nipat ja ne on mulla nyt tukittu...mistä teillä sitten tulee tuo b-p-säätimen letku...?
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 18:13:51 2005
Henkka kirjoitti:Eli tämä
Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva
Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
Eli kokeileppa vetäistä tuo tukittu letku siihen b-p.säätimelle...(jos se on se venakopan puoleinen)
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 19:23:30 2005
Jees..pitää kokeilla noitaki...tuli mieleen et, mulla on bensapumppu(ruiskun oma) tällä hetkellä asennettuna eteen. koska mulla oli kaasari käytössä sähkönen bensapumppu (eteen asennettuna), ja vaihdoin vaan ruiskupumpun vanhan tilalle. äsken kokeilin sillai että annoin pumpun surista muutaman kerran ennenku käynnistin ni sillon sai jengat hetkellisesti jo 4500..ja sit boooooo

villi arvaus ois et, pumpun ku siirtää ihan auton taakse tankin läheisyytee, ni rupee pelittää?! sanokaa nyt ennenku alan siirtelee pumppua, et oonko ihan hakoteillä

-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 19:25:06 2005
fomoco3 kirjoitti:Hetkinen...bensanpaineensäätimelle letku tulee kyllä minulla kaasuläpän alta siitä venakopan puoleisesta taaemmasta nipasta.Läpän etupuolinen nippa ja se toinen takapuolinen ovat juuri ne pakokaasukierrätys nipat ja ne on mulla nyt tukittu...mistä teillä sitten tulee tuo b-p-säätimen letku...?
Mulla tulee toi paineensäätimen letku tosta jarrutehostimen letkun vierestä. siinä se oli jo paikallaan, ku ruiskun hommasin

-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 19:26:17 2005
se piti vielä sanoa, et sytkää on säädetty suuntaa jos toiseeki...tuloksetta

-
fomoco3
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 21:18:10 2005
Henkka kirjoitti:Jees..pitää kokeilla noitaki...tuli mieleen et, mulla on bensapumppu(ruiskun oma) tällä hetkellä asennettuna eteen. koska mulla oli kaasari käytössä sähkönen bensapumppu (eteen asennettuna), ja vaihdoin vaan ruiskupumpun vanhan tilalle. äsken kokeilin sillai että annoin pumpun surista muutaman kerran ennenku käynnistin ni sillon sai jengat hetkellisesti jo 4500..ja sit boooooo

villi arvaus ois et, pumpun ku siirtää ihan auton taakse tankin läheisyytee, ni rupee pelittää?! sanokaa nyt ennenku alan siirtelee pumppua, et oonko ihan hakoteillä

Mullakin pumppu oli edessä ja toimi...mutta riippuu pumpusta
Projektit
"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"
-
kondis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja kondis » Ma Elokuu 8. 21:44:00 2005
noi on huohottimen paikkoja mitkä pitäis tulla lohkosta.
ja tuosta pumpun sioituksesta, ainakin sillon ku laittelin omaani ruiskua kaasarin tilalle niin sanottiin että pitää olla tankin luona, koska pumppu ei oo imevää mallia, eli ei jaksa imee bensaa kaukaa.
ja ei varmaankaan ole ruiskun tankkia laitettu, joten pumppu ei kyllä todellakaan saa tarpeeksi soppaa jos kaasarin bensalinjoja pitkin imee kaasarin tankista bensaa...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 22:33:50 2005
kondis kirjoitti:
noi on huohottimen paikkoja mitkä pitäis tulla lohkosta.
ja tuosta pumpun sioituksesta, ainakin sillon ku laittelin omaani ruiskua kaasarin tilalle niin sanottiin että pitää olla tankin luona, koska pumppu ei oo imevää mallia, eli ei jaksa imee bensaa kaukaa.
ja ei varmaankaan ole ruiskun tankkia laitettu, joten pumppu ei kyllä todellakaan saa tarpeeksi soppaa jos kaasarin bensalinjoja pitkin imee kaasarin tankista bensaa...
Juu...kaasaritankilla...vielä

-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 22:35:29 2005
Sain just laitettua pumpun tonne takaosaa...tai no bensaletkut pumppuun. ja vähä mallailin et minne sen pumpun asettais. huomenna sitte virtaa pumpulle. katotaa kuin äijän käy

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 8. 23:08:38 2005
Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
kondis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja kondis » Ti Elokuu 9. 6:57:57 2005
Arska kirjoitti:Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
samaa mieltä...
ite laitoin sillon kaasarin tankkiin kunnon lähdön ruiskun pumpulle, mutta sekin oli erittäin huono idea

vetää heti mutkassa tyhjää ja sitten on meno aika nykivää hetken matkaa...
uus ruiskun tankki maksaa ~90e ja käytettynäkin noita varmasti tarjolla tarpeeksi, eli kannattaa ihan suosiolla sellanen ostaa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ti Elokuu 9. 7:14:00 2005
kondis kirjoitti:Arska kirjoitti:Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
samaa mieltä...
ite laitoin sillon kaasarin tankkiin kunnon lähdön ruiskun pumpulle, mutta sekin oli erittäin huono idea

vetää heti mutkassa tyhjää ja sitten on meno aika nykivää hetken matkaa...
uus ruiskun tankki maksaa ~90e ja käytettynäkin noita varmasti tarjolla tarpeeksi, eli kannattaa ihan suosiolla sellanen ostaa.
mistä löytyy 90egel uus ruiskutankki?
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Elokuu 9. 12:40:56 2005
Helposti jostain purkaamolta/hajottamolta

-
JP
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti
Kirjoittaja JP » Ti Elokuu 9. 15:18:53 2005
www.motonet.fi
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50€
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ti Elokuu 9. 17:57:41 2005
JP kirjoitti:www.motonet.fi
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50€
jeh...kiitti

-
kondis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja kondis » Ti Elokuu 9. 20:20:40 2005
ja sitten mittaristo tietysti hyvä hankinta niin bensatkin näkyy oikein...
multa löytyy is:n rundikellollinen mittaristo (toimiva!), privaa jos halut.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
-
Henkka
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
- Paikkakunta: Kotka
Viesti
Kirjoittaja Henkka » Ke Elokuu 10. 16:47:09 2005
Jesh! käy ja kukkuu

heitin sen pumpun taakse tankin läheisyytee ja starttasin, ni laakista käyntii....ja otti kierroksii

pitänee kyl jossaa vaiheessa vaihtaa se tankki jne.
kiitti vastauksista
