Sierra Ohc efi alipaineletkut?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Sierra Ohc efi alipaineletkut?

Viesti Kirjoittaja Henkka » Su Elokuu 7. 23:19:41 2005

Eli ongelma ois tämmönen:
Asennettiin tossa kaasari-sierraan ruisku.Nyt sähköt sun muut pelittää mutta, aluks oli tyhjäkäynti kadoksis. ei meinan pysyy käynnissä millään. no sitte laitettii imusarjan kolmeen (alipaine?) letkuun tulpat, ja rupes käymään oikeen nätisti tyhjäkäyntiä. MUTTA kierroksia ku antaa, ni rupee tossa 3tonnin jälkee booaa, ja sitte sammuu. joten mihin/miten ne alipaineletkut pitäis oikeesti työntää? toi tulppaus ei varmaan o se oikee vaihtoehto :P voi tietyst olla että toi sammuminen johtuu muustakin. mut laittakaa ihmeessä ideoita :) tahtoo päässä liikenteesee ;)

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Elokuu 7. 23:51:13 2005

En kyllä tiedä mitä letkuja tarkotat, eihän siitä imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle. nuo nyt kuitenkin on sulla varmaan oikein. ? kuvan jos sais niin aika helposti vois kertoa mikä kuuluu mihinkin. Tuleeko ne letkut imusarjasta vai mistä ??

Onhan sulla varmasti ruiskumallin imusarjan tiiviste siellä, kaasarimallinen tiiviste vuotaa aika reilusti, eikä jaksa kiertää oikein. Tosin silloin kuuluu helvetinmoinen vinkunakin

:oops:

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 0:42:11 2005

Jaakkoki kirjoitti:imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle.

:oops:
Ja sitten on ne pakokaasukierrätyshärdellin nippelit mutta nehän voi vetää umpeen
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 6:54:13 2005

Jaakkoki kirjoitti:En kyllä tiedä mitä letkuja tarkotat, eihän siitä imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle. nuo nyt kuitenkin on sulla varmaan oikein. ? kuvan jos sais niin aika helposti vois kertoa mikä kuuluu mihinkin. Tuleeko ne letkut imusarjasta vai mistä ??

Onhan sulla varmasti ruiskumallin imusarjan tiiviste siellä, kaasarimallinen tiiviste vuotaa aika reilusti, eikä jaksa kiertää oikein. Tosin silloin kuuluu helvetinmoinen vinkunakin

:oops:
Eli jarrutehostimelle menee kyllä letku..ja niin myös paineensäätimelle. nää letkut sijaitsee imusarjan alapuolella, kiinnityslaipan lähistöllä. ja yksi letku tulee kaasuläpän lähistöltä. voin ottaa kuvia selvennykseksi. ja on ruiskumallin tiiviste ;)

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Elokuu 8. 11:10:19 2005

Imusarjan alapuolella on ainakin 2 letkukaraa,jotka yhdistyy kampikammion huohottimeen.
RapajuoppoPutkiMies*469*

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 12:44:34 2005

BDG kirjoitti:Imusarjan alapuolella on ainakin 2 letkukaraa,jotka yhdistyy kampikammion huohottimeen.
okei...eli nyt on ne letkut selvillä..sitte pitäis viel keksii sille yhdelle paikka

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 13:21:25 2005

Eli tämä Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 14:07:40 2005

Henkka kirjoitti:Eli tämä Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
kaasuläppäkotelosta lähtevä nippa on mullakin tulpattu. jos nyt sitä meinasit ?

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 14:55:53 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Henkka kirjoitti:Eli tämä Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
kaasuläppäkotelosta lähtevä nippa on mullakin tulpattu. jos nyt sitä meinasit ?
juu sitä juuri...mites ne imusarjan alapuolelta lähtevät..?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 14:59:32 2005

ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?

sitte tietysti suutintukille pensalinjat.

mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla :roll: :oops:

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:01:04 2005

Jaakkoki kirjoitti:ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?

sitte tietysti suutintukille pensalinjat.

mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla :roll: :oops:
hetki...käyn napsimassa kuvia :D

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 15:02:57 2005

Henkka kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?

sitte tietysti suutintukille pensalinjat.

mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla :roll: :oops:
hetki...käyn napsimassa kuvia :D
hyvä niin saattaa näin dementikon mieleenkin palautua nuo :lol:

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:10:02 2005

Eli tämmönen
ja noita on kaks...

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 15:13:29 2005

Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
hmm, tosta minun imusarjasta nuo on kyllä jollaki tavalla tulpattu. Mulla ei nuita nippoja oo siinä ollenkaan. uskoisin että pitäs toimia kun nuo tulppaa ? ainakin minulla toimii. :wink:

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:16:32 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
hmm, tosta minun imusarjasta nuo on kyllä jollaki tavalla tulpattu. Mulla ei nuita nippoja oo siinä ollenkaan. uskoisin että pitäs toimia kun nuo tulppaa ? ainakin minulla toimii. :wink:
no tulpattu on...eikä toimi siltikään :( kuullostaa vähä että toi tukehtuis ku YRITTÄÄ antaa jengaa...vaikka kaasun painas heti käynnistäes pohjaa...ni jengat nousee kolmee tonnii..ja siit booooooooo..ja sammuu...sit jos käynnistää ilman et koskee kaasuu, ni käy tosi nätisti...mut heti ku kaasuu rupee kokeilee, ni sama reaktio.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 8. 15:19:34 2005

Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.

Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.

Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.

Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.

Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 15:38:27 2005

Jaakkoki kirjoitti:Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.

Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.

Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.

Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.

Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
no mulla on ihan samat letkut kiinni mitkä sullaki...ja tulpattuna noi muut. wittu...mikähän tossa mättää...prkl. :evil:

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 17:52:02 2005

Henkka kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.

Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.

Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.

Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.

Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
no mulla on ihan samat letkut kiinni mitkä sullaki...ja tulpattuna noi muut. wittu...mikähän tossa mättää...prkl. :evil:
Ongelma jossain muualla...bensapumppu,sytkä tms
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 18:07:39 2005

Hetkinen...bensanpaineensäätimelle letku tulee kyllä minulla kaasuläpän alta siitä venakopan puoleisesta taaemmasta nipasta.Läpän etupuolinen nippa ja se toinen takapuolinen ovat juuri ne pakokaasukierrätys nipat ja ne on mulla nyt tukittu...mistä teillä sitten tulee tuo b-p-säätimen letku...?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 18:13:51 2005

Henkka kirjoitti:Eli tämä Letku , missä on toi pultti päässä.. (paineensäätimen vieressä)
tässä vielä toinen kuva Letkusta
Eli se menee tonne kaasuläpälle
Eli kokeileppa vetäistä tuo tukittu letku siihen b-p.säätimelle...(jos se on se venakopan puoleinen)
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 19:23:30 2005

Jees..pitää kokeilla noitaki...tuli mieleen et, mulla on bensapumppu(ruiskun oma) tällä hetkellä asennettuna eteen. koska mulla oli kaasari käytössä sähkönen bensapumppu (eteen asennettuna), ja vaihdoin vaan ruiskupumpun vanhan tilalle. äsken kokeilin sillai että annoin pumpun surista muutaman kerran ennenku käynnistin ni sillon sai jengat hetkellisesti jo 4500..ja sit boooooo :P villi arvaus ois et, pumpun ku siirtää ihan auton taakse tankin läheisyytee, ni rupee pelittää?! sanokaa nyt ennenku alan siirtelee pumppua, et oonko ihan hakoteillä :D

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 19:25:06 2005

fomoco3 kirjoitti:Hetkinen...bensanpaineensäätimelle letku tulee kyllä minulla kaasuläpän alta siitä venakopan puoleisesta taaemmasta nipasta.Läpän etupuolinen nippa ja se toinen takapuolinen ovat juuri ne pakokaasukierrätys nipat ja ne on mulla nyt tukittu...mistä teillä sitten tulee tuo b-p-säätimen letku...?
Mulla tulee toi paineensäätimen letku tosta jarrutehostimen letkun vierestä. siinä se oli jo paikallaan, ku ruiskun hommasin :)

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 19:26:17 2005

se piti vielä sanoa, et sytkää on säädetty suuntaa jos toiseeki...tuloksetta :P

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Elokuu 8. 21:18:10 2005

Henkka kirjoitti:Jees..pitää kokeilla noitaki...tuli mieleen et, mulla on bensapumppu(ruiskun oma) tällä hetkellä asennettuna eteen. koska mulla oli kaasari käytössä sähkönen bensapumppu (eteen asennettuna), ja vaihdoin vaan ruiskupumpun vanhan tilalle. äsken kokeilin sillai että annoin pumpun surista muutaman kerran ennenku käynnistin ni sillon sai jengat hetkellisesti jo 4500..ja sit boooooo :P villi arvaus ois et, pumpun ku siirtää ihan auton taakse tankin läheisyytee, ni rupee pelittää?! sanokaa nyt ennenku alan siirtelee pumppua, et oonko ihan hakoteillä :D
Mullakin pumppu oli edessä ja toimi...mutta riippuu pumpusta
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Elokuu 8. 21:44:00 2005

Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
noi on huohottimen paikkoja mitkä pitäis tulla lohkosta.

ja tuosta pumpun sioituksesta, ainakin sillon ku laittelin omaani ruiskua kaasarin tilalle niin sanottiin että pitää olla tankin luona, koska pumppu ei oo imevää mallia, eli ei jaksa imee bensaa kaukaa.

ja ei varmaankaan ole ruiskun tankkia laitettu, joten pumppu ei kyllä todellakaan saa tarpeeksi soppaa jos kaasarin bensalinjoja pitkin imee kaasarin tankista bensaa...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 22:33:50 2005

kondis kirjoitti:
Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
noi on huohottimen paikkoja mitkä pitäis tulla lohkosta.

ja tuosta pumpun sioituksesta, ainakin sillon ku laittelin omaani ruiskua kaasarin tilalle niin sanottiin että pitää olla tankin luona, koska pumppu ei oo imevää mallia, eli ei jaksa imee bensaa kaukaa.

ja ei varmaankaan ole ruiskun tankkia laitettu, joten pumppu ei kyllä todellakaan saa tarpeeksi soppaa jos kaasarin bensalinjoja pitkin imee kaasarin tankista bensaa...
Juu...kaasaritankilla...vielä :P

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ma Elokuu 8. 22:35:29 2005

Sain just laitettua pumpun tonne takaosaa...tai no bensaletkut pumppuun. ja vähä mallailin et minne sen pumpun asettais. huomenna sitte virtaa pumpulle. katotaa kuin äijän käy :P

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 8. 23:08:38 2005

Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Elokuu 9. 6:57:57 2005

Arska kirjoitti:Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
samaa mieltä...

ite laitoin sillon kaasarin tankkiin kunnon lähdön ruiskun pumpulle, mutta sekin oli erittäin huono idea :D vetää heti mutkassa tyhjää ja sitten on meno aika nykivää hetken matkaa...

uus ruiskun tankki maksaa ~90e ja käytettynäkin noita varmasti tarjolla tarpeeksi, eli kannattaa ihan suosiolla sellanen ostaa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ti Elokuu 9. 7:14:00 2005

kondis kirjoitti:
Arska kirjoitti:Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
samaa mieltä...

ite laitoin sillon kaasarin tankkiin kunnon lähdön ruiskun pumpulle, mutta sekin oli erittäin huono idea :D vetää heti mutkassa tyhjää ja sitten on meno aika nykivää hetken matkaa...

uus ruiskun tankki maksaa ~90e ja käytettynäkin noita varmasti tarjolla tarpeeksi, eli kannattaa ihan suosiolla sellanen ostaa.
mistä löytyy 90egel uus ruiskutankki?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Elokuu 9. 12:40:56 2005

Helposti jostain purkaamolta/hajottamolta :wink:

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ti Elokuu 9. 15:18:53 2005

www.motonet.fi

Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50€

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ti Elokuu 9. 17:57:41 2005

JP kirjoitti:www.motonet.fi

Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50€
jeh...kiitti :)

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Elokuu 9. 20:20:40 2005

ja sitten mittaristo tietysti hyvä hankinta niin bensatkin näkyy oikein...

multa löytyy is:n rundikellollinen mittaristo (toimiva!), privaa jos halut.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ke Elokuu 10. 16:47:09 2005

Jesh! käy ja kukkuu :) heitin sen pumpun taakse tankin läheisyytee ja starttasin, ni laakista käyntii....ja otti kierroksii :D pitänee kyl jossaa vaiheessa vaihtaa se tankki jne.

kiitti vastauksista :)

Vastaa Viestiin