Asennettiin tossa kaasari-sierraan ruisku.Nyt sähköt sun muut pelittää mutta, aluks oli tyhjäkäynti kadoksis. ei meinan pysyy käynnissä millään. no sitte laitettii imusarjan kolmeen (alipaine?) letkuun tulpat, ja rupes käymään oikeen nätisti tyhjäkäyntiä. MUTTA kierroksia ku antaa, ni rupee tossa 3tonnin jälkee booaa, ja sitte sammuu. joten mihin/miten ne alipaineletkut pitäis oikeesti työntää? toi tulppaus ei varmaan o se oikee vaihtoehto
Sierra Ohc efi alipaineletkut?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Henkka
Sierra Ohc efi alipaineletkut?
Eli ongelma ois tämmönen:
Asennettiin tossa kaasari-sierraan ruisku.Nyt sähköt sun muut pelittää mutta, aluks oli tyhjäkäynti kadoksis. ei meinan pysyy käynnissä millään. no sitte laitettii imusarjan kolmeen (alipaine?) letkuun tulpat, ja rupes käymään oikeen nätisti tyhjäkäyntiä. MUTTA kierroksia ku antaa, ni rupee tossa 3tonnin jälkee booaa, ja sitte sammuu. joten mihin/miten ne alipaineletkut pitäis oikeesti työntää? toi tulppaus ei varmaan o se oikee vaihtoehto
voi tietyst olla että toi sammuminen johtuu muustakin. mut laittakaa ihmeessä ideoita
tahtoo päässä liikenteesee 
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
En kyllä tiedä mitä letkuja tarkotat, eihän siitä imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle. nuo nyt kuitenkin on sulla varmaan oikein. ? kuvan jos sais niin aika helposti vois kertoa mikä kuuluu mihinkin. Tuleeko ne letkut imusarjasta vai mistä ??
Onhan sulla varmasti ruiskumallin imusarjan tiiviste siellä, kaasarimallinen tiiviste vuotaa aika reilusti, eikä jaksa kiertää oikein. Tosin silloin kuuluu helvetinmoinen vinkunakin

Onhan sulla varmasti ruiskumallin imusarjan tiiviste siellä, kaasarimallinen tiiviste vuotaa aika reilusti, eikä jaksa kiertää oikein. Tosin silloin kuuluu helvetinmoinen vinkunakin
-
fomoco3
-
Henkka
Eli jarrutehostimelle menee kyllä letku..ja niin myös paineensäätimelle. nää letkut sijaitsee imusarjan alapuolella, kiinnityslaipan lähistöllä. ja yksi letku tulee kaasuläpän lähistöltä. voin ottaa kuvia selvennykseksi. ja on ruiskumallin tiivisteJaakkoki kirjoitti:En kyllä tiedä mitä letkuja tarkotat, eihän siitä imusarjalta mee kuin letku jarrutehostimelle ja pensanpaineensäätimelle. nuo nyt kuitenkin on sulla varmaan oikein. ? kuvan jos sais niin aika helposti vois kertoa mikä kuuluu mihinkin. Tuleeko ne letkut imusarjasta vai mistä ??
-
Henkka
-
Henkka
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
Henkka
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
hyvä niin saattaa näin dementikon mieleenkin palautua nuoHenkka kirjoitti:hetki...käyn napsimassa kuviaJaakkoki kirjoitti:ei mulla mee imusarjan alapuolelle kuin vedenlämpötilan anturinjohto ja vesiletku. ?
sitte tietysti suutintukille pensalinjat.
mistäkohin sieltä jotakin letkuja lähtee ? oon ihan pihalla![]()
-
Henkka
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
hmm, tosta minun imusarjasta nuo on kyllä jollaki tavalla tulpattu. Mulla ei nuita nippoja oo siinä ollenkaan. uskoisin että pitäs toimia kun nuo tulppaa ? ainakin minulla toimii.Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
-
Henkka
no tulpattu on...eikä toimi siltikäänJaakkoki kirjoitti:hmm, tosta minun imusarjasta nuo on kyllä jollaki tavalla tulpattu. Mulla ei nuita nippoja oo siinä ollenkaan. uskoisin että pitäs toimia kun nuo tulppaa ? ainakin minulla toimii.Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.
Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.
Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.
Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.
Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
Imusarjan päältä menee alipaine/ylipaine letku bensanpaineensäätimelle, kuten sullakin ilmeisesti kuvista päätellen näyttäs menevän.
Niinikään imusarjan päältä menee muoviletku jarrutehostimelle. , kuten sullakin.
Siinä (pitäisi, voin vielä varmistaa varmuuden välttämiseksi) kaikki alipaine hässäkkä letkut ja niin näyttäs vaan toimivan.
Kuten aikasemmin jo mainitsin on tuo kaasuläppäkotelossa oleva nippakin tulpattu. kiertää mainiosti, sen minkä pitääkin eli ~6000rpm.
-
Henkka
no mulla on ihan samat letkut kiinni mitkä sullaki...ja tulpattuna noi muut. wittu...mikähän tossa mättää...prkl.Jaakkoki kirjoitti:Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.
-
fomoco3
Ongelma jossain muualla...bensapumppu,sytkä tmsHenkka kirjoitti:no mulla on ihan samat letkut kiinni mitkä sullaki...ja tulpattuna noi muut. wittu...mikähän tossa mättää...prkl.Jaakkoki kirjoitti:Kerronpa nyt vielä että mikä mullakin menee mihinki.
-
fomoco3
-
fomoco3
-
Henkka
Jees..pitää kokeilla noitaki...tuli mieleen et, mulla on bensapumppu(ruiskun oma) tällä hetkellä asennettuna eteen. koska mulla oli kaasari käytössä sähkönen bensapumppu (eteen asennettuna), ja vaihdoin vaan ruiskupumpun vanhan tilalle. äsken kokeilin sillai että annoin pumpun surista muutaman kerran ennenku käynnistin ni sillon sai jengat hetkellisesti jo 4500..ja sit boooooo
villi arvaus ois et, pumpun ku siirtää ihan auton taakse tankin läheisyytee, ni rupee pelittää?! sanokaa nyt ennenku alan siirtelee pumppua, et oonko ihan hakoteillä 
-
Henkka
Mulla tulee toi paineensäätimen letku tosta jarrutehostimen letkun vierestä. siinä se oli jo paikallaan, ku ruiskun hommasinfomoco3 kirjoitti:Hetkinen...bensanpaineensäätimelle letku tulee kyllä minulla kaasuläpän alta siitä venakopan puoleisesta taaemmasta nipasta.Läpän etupuolinen nippa ja se toinen takapuolinen ovat juuri ne pakokaasukierrätys nipat ja ne on mulla nyt tukittu...mistä teillä sitten tulee tuo b-p-säätimen letku...?
-
Henkka
-
fomoco3
Mullakin pumppu oli edessä ja toimi...mutta riippuu pumpustaHenkka kirjoitti:Jees..pitää kokeilla noitaki...tuli mieleen et, mulla on bensapumppu(ruiskun oma) tällä hetkellä asennettuna eteen. koska mulla oli kaasari käytössä sähkönen bensapumppu (eteen asennettuna), ja vaihdoin vaan ruiskupumpun vanhan tilalle. äsken kokeilin sillai että annoin pumpun surista muutaman kerran ennenku käynnistin ni sillon sai jengat hetkellisesti jo 4500..ja sit boooooovilli arvaus ois et, pumpun ku siirtää ihan auton taakse tankin läheisyytee, ni rupee pelittää?! sanokaa nyt ennenku alan siirtelee pumppua, et oonko ihan hakoteillä
-
kondis
noi on huohottimen paikkoja mitkä pitäis tulla lohkosta.Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
ja tuosta pumpun sioituksesta, ainakin sillon ku laittelin omaani ruiskua kaasarin tilalle niin sanottiin että pitää olla tankin luona, koska pumppu ei oo imevää mallia, eli ei jaksa imee bensaa kaukaa.
ja ei varmaankaan ole ruiskun tankkia laitettu, joten pumppu ei kyllä todellakaan saa tarpeeksi soppaa jos kaasarin bensalinjoja pitkin imee kaasarin tankista bensaa...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
Henkka
Juu...kaasaritankilla...vieläkondis kirjoitti:noi on huohottimen paikkoja mitkä pitäis tulla lohkosta.Henkka kirjoitti:Eli tämmönen
ja noita on kaks...
ja tuosta pumpun sioituksesta, ainakin sillon ku laittelin omaani ruiskua kaasarin tilalle niin sanottiin että pitää olla tankin luona, koska pumppu ei oo imevää mallia, eli ei jaksa imee bensaa kaukaa.
ja ei varmaankaan ole ruiskun tankkia laitettu, joten pumppu ei kyllä todellakaan saa tarpeeksi soppaa jos kaasarin bensalinjoja pitkin imee kaasarin tankista bensaa...
-
Henkka
-
kondis
samaa mieltä...Arska kirjoitti:Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
ite laitoin sillon kaasarin tankkiin kunnon lähdön ruiskun pumpulle, mutta sekin oli erittäin huono idea
uus ruiskun tankki maksaa ~90e ja käytettynäkin noita varmasti tarjolla tarpeeksi, eli kannattaa ihan suosiolla sellanen ostaa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
Henkka
mistä löytyy 90egel uus ruiskutankki?kondis kirjoitti:samaa mieltä...Arska kirjoitti:Huonosti käy jos et laita ruiskun tankkia missä olisi riittävän kokoinen lähtö pumpulle.
ite laitoin sillon kaasarin tankkiin kunnon lähdön ruiskun pumpulle, mutta sekin oli erittäin huono ideavetää heti mutkassa tyhjää ja sitten on meno aika nykivää hetken matkaa...
uus ruiskun tankki maksaa ~90e ja käytettynäkin noita varmasti tarjolla tarpeeksi, eli kannattaa ihan suosiolla sellanen ostaa.
-
JP
-
Henkka
jeh...kiittiJP kirjoitti:www.motonet.fi
Sierra-"i" 83--1.90 (Ø58mm, 5.89--1.90 tarkista). . . . . . 25-50009 72.50€
-
Henkka