Sä et oo lapsi, et saa mitäänSHR kirjoitti:Mitä jos ei polta, mitä mä sitte saan? mä olisin hyvin terävässä ja vakuuttavassa Halloween kondiksessa 3-4 yöllä Riksun keskustassa keskustelee kuplan männistäJallu kirjoitti:Parin "asian Tuntijan" provoviestejä poistettu ja muokattu. Tapelkaa lapset tapelkaa, saatte tupakkia.![]()
Toimiva alakerta ohariin. miten?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
Popi
- Viestit: 5539
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Jallu, nyt meni väärin... jos ei polta, niin sillon saa pitemmän elämän. SHR:lle siitä iso plussa.Jallu kirjoitti:Sä et oo lapsi, et saa mitäänSHR kirjoitti:Mitä jos ei polta, mitä mä sitte saan? mä olisin hyvin terävässä ja vakuuttavassa Halloween kondiksessa 3-4 yöllä Riksun keskustassa keskustelee kuplan männistäJallu kirjoitti:Parin "asian Tuntijan" provoviestejä poistettu ja muokattu. Tapelkaa lapset tapelkaa, saatte tupakkia.![]()
Mä voisin kanssa olla hyvässä kunnossa, mutta ei vanha jaksa enää 3-4 välillä kun nukkua
Ja jos ihan männistä jutellaan niin mulla taitaa olla parissa alakerrassa kuplan (Volkin) männät. Hyvin ovat kestäneet kun koneilla ei oo ajettu moneen vuoteen... mutta kesti ne vakioita paremmin kun ajeltiinkin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
-
J
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Niin, en minäkään noista kalliista osista erityisemmin perusta, mutta mielelläni otan vinkkejä vastaan siitä, minkälaisilla säädöillä estetään noiden veivien vääntyminen.... Tai no myöhästä se enää on säädellä.dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Jaakkoki kirjoitti:Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?
Tähän asti on ollut kaasarilla (dat), keväällä on ruisku kiinni (megaruutta)
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Ja jarrussa käyty?dudek kirjoitti:Jaakkoki kirjoitti:Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?
Tähän asti on ollut kaasarilla (dat), keväällä on ruisku kiinni (megaruutta)
Tässähän se menee...
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Väitän että vakio mahlen mäntä on kestävämpi kuin "kuplan kipot" vakiot kestävät pirun hyvin 2 milliä sorvattunakin turbovehkeessä jossa polleja on noin 250hv ja vääntö 400 paremmalla puolella kuplan mahlet taas ei sorvattuna taho kestää totista käyttöä ollenkaan.Ja vapareissa monet käyttää mielummin kolbeneita kuin kuplia koska ovat kestävämpiä.Monet kymmenet kilpamoottorissa olleet kuplat olen nähnyt päältä ja/tai helmoista haljenneena.siis vapareissa.Muutamia turbo patojakin olen nähnyt joissa kuplat on sulanut.Kaikki sulaa/halkeaa on eriasia vaan että milloin?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Jarrussa käyty, mistäs niitä lukemia muuten sais...Jahman kirjoitti:Ja jarrussa käyty?dudek kirjoitti:Jaakkoki kirjoitti: Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.
Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?
Tähän asti on ollut kaasarilla (dat), keväällä on ruisku kiinni (megaruutta)
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Vai seiskakahden puristussuhde.
Alkoi oikeen kiinnostaa, että miten vakiokamoilla saat 7.2 puristuksen?
... Tai no, jos laittaa 12 kansipahvia päällekkäin.
"Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla"
- ei mulla muuta, jatkakaa.
Alkoi oikeen kiinnostaa, että miten vakiokamoilla saat 7.2 puristuksen?
... Tai no, jos laittaa 12 kansipahvia päällekkäin.
"Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla"
- ei mulla muuta, jatkakaa.
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Newis kirjoitti:Vai seiskakahden puristussuhde.
Alkoi oikeen kiinnostaa, että miten vakiokamoilla saat 7.2 puristuksen?
... Tai no, jos laittaa 12 kansipahvia päällekkäin.
"Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla"
- ei mulla muuta, jatkakaa.
Männistä hiottu jonkinverran pois. Ei tartte 12 kansipahvia.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Artery
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Noniin, tämähän on vanha aihe jo, mutta en kehtaa uutta tehdä tämän takia. Joten tämmönen kysymys tälläkertaa. Kuuntelimpas tuossa kylällä, kun eräs jannu hehkutti, että rakentaa 205 lohkosta turbokoneen laittamalla 1.6 kampiakselin, uudet laakerit, m-renkaat ja yms. mutta muuten vakio 2.0 osilla. Sanoi, että kestää 2.5bar paineilla ilman ongelmia! Tarkoitus tuolla kampiakselilla on kuulemma alentaa puristussuhdetta.
Meinasin revetä siihen paikkaan, mutta päätinpäs kysyä, mitä olette mieltä tuosta kokoonpanosta, voiko ylipäätään kestää tai toimia?
Itse rakennan konetta cossun männillä & veiveillä, öjypumpulla yms. ja tyyppi mulle mahtailee tuolla, alkoi vain_hiukan_ärsyttämään...
Meinasin revetä siihen paikkaan, mutta päätinpäs kysyä, mitä olette mieltä tuosta kokoonpanosta, voiko ylipäätään kestää tai toimia?
Itse rakennan konetta cossun männillä & veiveillä, öjypumpulla yms. ja tyyppi mulle mahtailee tuolla, alkoi vain_hiukan_ärsyttämään...
"Mieluiten ihan sama."
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No kyllähän toi mainitsemasi homma onnistuu, kun laittaa 66mm iskulla olevan 1,6:n kammen.Artery kirjoitti:Noniin, tämähän on vanha aihe jo, mutta en kehtaa uutta tehdä tämän takia. Joten tämmönen kysymys tälläkertaa. Kuuntelimpas tuossa kylällä, kun eräs jannu hehkutti, että rakentaa 205 lohkosta turbokoneen laittamalla 1.6 kampiakselin, uudet laakerit, m-renkaat ja yms. mutta muuten vakio 2.0 osilla. Sanoi, että kestää 2.5bar paineilla ilman ongelmia! Tarkoitus tuolla kampiakselilla on kuulemma alentaa puristussuhdetta.
Meinasin revetä siihen paikkaan, mutta päätinpäs kysyä, mitä olette mieltä tuosta kokoonpanosta, voiko ylipäätään kestää tai toimia?
Itse rakennan konetta cossun männillä & veiveillä, öjypumpulla yms. ja tyyppi mulle mahtailee tuolla, alkoi vain_hiukan_ärsyttämään...
Koneesta tulee tietenkin täysi paska, koska männät jää 11mm alle lohkon tason, tilavuus putoaa 1,6:ksi ja puristussuhde jonnekkin niin alas, että en kehtaa edes laskea.
Kyllä toi kestää varmaan sen 2,5 bar ahtaa, mutta ei ole takeita, että heräilee noille ahdoille koskaan
Summa summarum: Kerro sille kylän jannulle vaan terveisiä, että onnea ja menestystä vaan uuden koneen kanssa
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Männät jää noin 5.5mm alle tason, koneesta tulee reilu 1.7 litrainen. Pidemmällä kangella männän saa tulemaan tasalle, muistaakseni jjs kertoi koittaneensa joskus ja tuli moottori, jota olisi voinut suuren kanki/isku suhteensa vuoksi kierrättää ties miten korkealle. Alavääntö hävisi lähes kokonaan. Voimaa siitä on paha saada siltikään niin paljoa kuin parilitraisesta. Ja varmasti kestää ja vaatiikin painetta että tehoa tulee.
Jäsen #606
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
No ahtoja se kone kestää tietysti enemmän kun siinä on matalampi puristussuhde ja kestää kierroksia enemmän alakertansa puolesta kun kankisuhde paranee. Mutta voimaa siitä ei tu yhtään enempää mitä kakslitrasesta eikä varmaan kestä tehoja ottaa senkään vertaa mitä kakslitranen. Mieluummin se reilu 200hp konetta avaamatta vakio oharista maltillisilla ahtopaineilla.
Kukas se oli kun oli vakio alakerralla penkittäny pitkälle yli 300hp ohc:sta hyvällä kannella? Joku nimekäs kansiseppä se oli kuulemma, vai onko vaan urbaanilegenda..? Taisi se kyllä levitäkkin aika pian sitten.
Kukas se oli kun oli vakio alakerralla penkittäny pitkälle yli 300hp ohc:sta hyvällä kannella? Joku nimekäs kansiseppä se oli kuulemma, vai onko vaan urbaanilegenda..? Taisi se kyllä levitäkkin aika pian sitten.
Jäsen #606
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Kiitokset olafu minun ajatuskatkon korjaamisesta noiden mittojen/tilavuuksien suhteen. Eilen aamulla olin vielä vähän unihiekat silmissä tota viestiäni kirjoittaessa.olafu kirjoitti:Männät jää noin 5.5mm alle tason, koneesta tulee reilu 1.7 litrainen. Pidemmällä kangella männän saa tulemaan tasalle, muistaakseni jjs kertoi koittaneensa joskus ja tuli moottori, jota olisi voinut suuren kanki/isku suhteensa vuoksi kierrättää ties miten korkealle. Alavääntö hävisi lähes kokonaan. Voimaa siitä on paha saada siltikään niin paljoa kuin parilitraisesta. Ja varmasti kestää ja vaatiikin painetta että tehoa tulee.
Mutta nyt kun tätä hieman itsekkin pohdin niin ei välttämättä ihan älytön ajatus oikein tehtynä.
Rakentas sellaisen koneen johon kasvattas tuon tilavuuden n. 1,8 litraan ja puristukset tonne ysin tietämiin niin sopivalla hyrrällä tollaisesta koneesta sais sen n. 500 heppaa ulos ja jaksas laulaa kyllä ylös asti.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
1,8L 66mm iskulla oleva kone vaatii melkein 94mm porauksen. Tuskin se lohko kestää lyhyellä iskulla ja pitkällä kangella juuri enempää?
66mm kampura löytyisi varastosta ja Crowerin käyttämättömät kanget Kupla männille soveltuvalla mitalla, 94mm männät on vaan ainoa koko halpoja Aitoja takomäntiä eli aika iso kairaus pitää vääntää.
Ihan kiva olisi kokeilla, mutta ei meinaa tarpeellisemmatkaan projektit valmistua.
66mm kampura löytyisi varastosta ja Crowerin käyttämättömät kanget Kupla männille soveltuvalla mitalla, 94mm männät on vaan ainoa koko halpoja Aitoja takomäntiä eli aika iso kairaus pitää vääntää.
Ihan kiva olisi kokeilla, mutta ei meinaa tarpeellisemmatkaan projektit valmistua.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Ei varmaan 94mm männillä 205 lohko ilman putkitusta. Standardikoossakin tahtoo jo muutta muotoaan kun huono tuuri sattuu.SLEI kirjoitti:1,8L 66mm iskulla oleva kone vaatii melkein 94mm porauksen. Tuskin se lohko kestää lyhyellä iskulla ja pitkällä kangella juuri enempää?
66mm kampura löytyisi varastosta ja Crowerin käyttämättömät kanget Kupla männille soveltuvalla mitalla, 94mm männät on vaan ainoa koko halpoja Aitoja takomäntiä eli aika iso kairaus pitää vääntää.
Ihan kiva olisi kokeilla, mutta ei meinaa tarpeellisemmatkaan projektit valmistua.
Aircooled.fi sivulta saa halvalla wisecon 94mm takomukeja, niin ei tarvitse niitä valumahleja ostaa. Itsellä ajatuksena laittaa fordin diesel (heavy) kanget ja jos sais putkitettua tuon lohkon nuille 94mm männille. Veivisuhde tulee noilla kangilla melko mukava kun ovat kummiskin paljo pitemmät kun cossun.
Täytyy mittailla ja laskeskella tarkemmin tuota pakettia kun on aikaa.
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
itse en ole taas kuullut mitään pahaa kuplan männistä jotkut mytristelee naamaansa niille kuin ois emäntä aamukahviin kussu, mutta itellä ei ole kuin hyviä näkemyksiä. ja ovat kestäneet kieppiä ja hevosia.. kuplan mahlelaiset siis.. no saabin teräksiset kangethan ne kestää varmaan maailman lopunkin? siis turbosaaban.. mutta mistä lähtien is:n kanget on ollu normi tanen kankia vahvempia?
silmämääräisesti ei ole tullu eroa huomattua..
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Miten korkeilla kierroksilla kävi? Ois vaatinut jo 16venttiilisen kannen kepeillä osilla että pysyis venttiilit mukanaTVR kirjoitti:Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Se vaan kiersi, ei missään vaiheessa oikein "vetäny" eli vääntö siitä puuttu.ytte kirjoitti:Miten korkeilla kierroksilla kävi? Ois vaatinut jo 16venttiilisen kannen kepeillä osilla että pysyis venttiilit mukanaTVR kirjoitti:Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).Formulakoneen tyyliä
Yli 9000 rpm alko vipat lentelee paikaltaan.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ai se pata olikin sulla, muistin väärin. Tästä kyseisestä koneesta mainitsin edellisellä sivulla...TVR kirjoitti:Se vaan kiersi, ei missään vaiheessa oikein "vetäny" eli vääntö siitä puuttu.ytte kirjoitti:Miten korkeilla kierroksilla kävi? Ois vaatinut jo 16venttiilisen kannen kepeillä osilla että pysyis venttiilit mukanaTVR kirjoitti:Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).Formulakoneen tyyliä
Yli 9000 rpm alko vipat lentelee paikaltaan.
Jäsen #606
-
Newis
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Kestävyyskysymys / pieni Gallup:
- Kuinka kauan teillä on kestänyt Wisecon mäntien männänrenkaat ja syökö öljyä / onko alusta asti syönyt?
- Onko teillä öljyn 2wd öljynsuihkutusta koneen alla?
oma setti OHC:ssa Wiseco 91.8mm + Crower kanget 30tkm ja männänrenkaat näköjään morjens.
30tkm:stä varmaan 20tkm suoraan puhdasta maantieajoa eli ei tosiaan revitetty.
Omassa alusta lähtien öljynsyöntiä, loppuvaiheessa menikin yli 1litra/500km
ja palotilat koneen avauksessa paksussa karstassa.
Vian selvittely kesken eli lohko mittautettavana, että onko toleransseissa. Hoonausjäljet kuullemma oli tallella.
Paljonko tälläisen Wiseco-paketin sitten pitäisi mielestänne kestää?
Öljynä Castrol TWS 10w/60w ja vaihdettu 6000tkm välein ja lisätty kyllä tuona aikana aina.
- Kuinka kauan teillä on kestänyt Wisecon mäntien männänrenkaat ja syökö öljyä / onko alusta asti syönyt?
- Onko teillä öljyn 2wd öljynsuihkutusta koneen alla?
oma setti OHC:ssa Wiseco 91.8mm + Crower kanget 30tkm ja männänrenkaat näköjään morjens.
30tkm:stä varmaan 20tkm suoraan puhdasta maantieajoa eli ei tosiaan revitetty.
Omassa alusta lähtien öljynsyöntiä, loppuvaiheessa menikin yli 1litra/500km
Vian selvittely kesken eli lohko mittautettavana, että onko toleransseissa. Hoonausjäljet kuullemma oli tallella.
Paljonko tälläisen Wiseco-paketin sitten pitäisi mielestänne kestää?
Öljynä Castrol TWS 10w/60w ja vaihdettu 6000tkm välein ja lisätty kyllä tuona aikana aina.
-
virikansi
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Mulla oli joskus 10v sitten ahdettu välikoppa. Kone oli tehty normi 2L oharista. Ei sisältänyt mitään viriosaa, mutta tuotti yli 350 kaakkia.
Näillä osilla kone oli: Kolbensmidt IS mukit ( laesta sorvattu pois n.2mm), IS/ GT nokka oikein tehdyllä keinuvipugeometrialla, vakiokokoiset venat( kansi portattu), paranneltu vakio imusarja Weber Dat 32:lla, jossa suurennetut sisäkurkut, KKK 26 muutettu ahdin( 55mm turbiini/ 52mm kompura pitkällä jätöllä), vakio Cossun kansinahka, parempi kytkin ja Mitsu Evo cooler. Ai niin ja kärjetön sytkä.
Perävälitys 3,44:1, renkaat 14", ZF lukko, auton paino n.1150 kg kuskin kanssa. Paras aika katukumeilla 12,1/197,3 km/h Motoparkissa 98 keväällä kovaan vastatuuleen.
Viikki varmaan muistaa viattoman näkösen sinisen Escortin?
PS: Ajoin samalla moottorilla pitkälti yli 50000km ongelmitta. Ainut ongelma tuli laatikoista, ts niiden huonon väänön kestävyyden takia( n.500nm).
Noin kk kuluttua motoparkin ajoista, auto sananmukaisesti kiertyi puun ympärille ja minä poika melkein viskasin lusikan nurkkaan, vai minne se oli..
Näillä osilla kone oli: Kolbensmidt IS mukit ( laesta sorvattu pois n.2mm), IS/ GT nokka oikein tehdyllä keinuvipugeometrialla, vakiokokoiset venat( kansi portattu), paranneltu vakio imusarja Weber Dat 32:lla, jossa suurennetut sisäkurkut, KKK 26 muutettu ahdin( 55mm turbiini/ 52mm kompura pitkällä jätöllä), vakio Cossun kansinahka, parempi kytkin ja Mitsu Evo cooler. Ai niin ja kärjetön sytkä.
Perävälitys 3,44:1, renkaat 14", ZF lukko, auton paino n.1150 kg kuskin kanssa. Paras aika katukumeilla 12,1/197,3 km/h Motoparkissa 98 keväällä kovaan vastatuuleen.
Viikki varmaan muistaa viattoman näkösen sinisen Escortin?
PS: Ajoin samalla moottorilla pitkälti yli 50000km ongelmitta. Ainut ongelma tuli laatikoista, ts niiden huonon väänön kestävyyden takia( n.500nm).
Noin kk kuluttua motoparkin ajoista, auto sananmukaisesti kiertyi puun ympärille ja minä poika melkein viskasin lusikan nurkkaan, vai minne se oli..