Toimiva alakerta ohariin. miten?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Lokakuu 29. 17:37:05 2005

SHR kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Parin "asian Tuntijan" provoviestejä poistettu ja muokattu. Tapelkaa lapset tapelkaa, saatte tupakkia.
Mitä jos ei polta, mitä mä sitte saan? mä olisin hyvin terävässä ja vakuuttavassa Halloween kondiksessa 3-4 yöllä Riksun keskustassa keskustelee kuplan männistä :D :lol:
Sä et oo lapsi, et saa mitään ;)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » La Lokakuu 29. 22:43:10 2005

Jallu kirjoitti:
SHR kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Parin "asian Tuntijan" provoviestejä poistettu ja muokattu. Tapelkaa lapset tapelkaa, saatte tupakkia.
Mitä jos ei polta, mitä mä sitte saan? mä olisin hyvin terävässä ja vakuuttavassa Halloween kondiksessa 3-4 yöllä Riksun keskustassa keskustelee kuplan männistä :D :lol:
Sä et oo lapsi, et saa mitään ;)
Jallu, nyt meni väärin... jos ei polta, niin sillon saa pitemmän elämän. SHR:lle siitä iso plussa.
Mä voisin kanssa olla hyvässä kunnossa, mutta ei vanha jaksa enää 3-4 välillä kun nukkua :( Vielä menee ihan napakasti ja saattaa toi lähikuppila iskee kun on se ylimääränen tuntikin tiedossa. Toisaalta jos huomenna tapahtuu mitä on painajaisissa nähnyt, niin... no siitä jossain muussa yhteydessä lisää.
Ja jos ihan männistä jutellaan niin mulla taitaa olla parissa alakerrassa kuplan (Volkin) männät. Hyvin ovat kestäneet kun koneilla ei oo ajettu moneen vuoteen... mutta kesti ne vakioita paremmin kun ajeltiinkin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » La Lokakuu 29. 22:55:24 2005

eir tapella, minäkin llähetin viestin shr:llle ja pahoittelin jos ole provosoinut.- en sano emitään männistä :D jallu tarkoittiko asiantuioja suluiissa minua kenties :wink:
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 30. 3:34:47 2005

Kuplan oikeitakin takomäntiä saa halvalla eli AA Performance mäntiä alle 300€.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Su Lokakuu 30. 20:14:17 2005

Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 30. 20:34:01 2005

dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.

Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Lokakuu 30. 21:47:15 2005

dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Niin, en minäkään noista kalliista osista erityisemmin perusta, mutta mielelläni otan vinkkejä vastaan siitä, minkälaisilla säädöillä estetään noiden veivien vääntyminen.... Tai no myöhästä se enää on säädellä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Lokakuu 31. 9:18:36 2005

Jaakkoki kirjoitti:
dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.

Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?

Tähän asti on ollut kaasarilla (dat), keväällä on ruisku kiinni (megaruutta)

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ma Lokakuu 31. 9:22:09 2005

dudek kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
dudek kirjoitti:Olen joskus aiemminkin maininnut asiasta, mutta kerrottakoon nyt vielä, että ei siellä alakerrassa välttämättä tartte olla niitä kaikkein kalleimpia ja hienoimpia ja kiiltävimpiä osia, vaan sillä periaatteella, että 'varmasti kestää', ne kun ei sieltä edes näy mihinkään. Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla.
Mikäs perhana ne osat siellä hajottais jos vaan säädöt on kondiksessa...
Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.

Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?

Tähän asti on ollut kaasarilla (dat), keväällä on ruisku kiinni (megaruutta)
Ja jarrussa käyty?
Tässähän se menee...

FST
Viestit: 35
Liittynyt: La Elokuu 20. 22:42:14 2005

Viesti Kirjoittaja FST » Ke Marraskuu 2. 21:58:03 2005

paljon teillä noihin koneisiin on menny rahaa kun ootte rakentanu turbo koneen? itellä menny 3500e kannen kanssa :roll:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 3. 11:55:19 2005

FST kirjoitti:paljon teillä noihin koneisiin on menny rahaa kun ootte rakentanu turbo koneen? itellä menny 3500e kannen kanssa :roll:
Koneeseen se 2000e rahaa ja omasta ajastahan ei laskuteta.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Marraskuu 3. 13:34:50 2005

200e-1000e

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Marraskuu 3. 16:35:09 2005

Väitän että vakio mahlen mäntä on kestävämpi kuin "kuplan kipot" vakiot kestävät pirun hyvin 2 milliä sorvattunakin turbovehkeessä jossa polleja on noin 250hv ja vääntö 400 paremmalla puolella kuplan mahlet taas ei sorvattuna taho kestää totista käyttöä ollenkaan.Ja vapareissa monet käyttää mielummin kolbeneita kuin kuplia koska ovat kestävämpiä.Monet kymmenet kilpamoottorissa olleet kuplat olen nähnyt päältä ja/tai helmoista haljenneena.siis vapareissa.Muutamia turbo patojakin olen nähnyt joissa kuplat on sulanut.Kaikki sulaa/halkeaa on eriasia vaan että milloin?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » To Marraskuu 3. 17:43:14 2005

Jahman kirjoitti:
dudek kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Tuo on jo hyvä saavutus vakioroippeilta. Mullakin on ollut nyt tässä jonnin aikaa nuo is veivit ja männät, mutta tehot ja paineet ei ihan ole samaa luokkaa. max 1bar oon tarjonnut. Tosin mulla ei ole edes välijäähytintäkään.

Onko sulla kaasari vai ruiskupeli ?

Tähän asti on ollut kaasarilla (dat), keväällä on ruisku kiinni (megaruutta)
Ja jarrussa käyty?
Jarrussa käyty, mistäs niitä lukemia muuten sais...

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Marraskuu 3. 18:02:39 2005

Mikäs sulla on puristussuhde tuossa ?

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » To Marraskuu 3. 19:30:56 2005

7.2

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Marraskuu 6. 11:31:20 2005

Vai seiskakahden puristussuhde.

Alkoi oikeen kiinnostaa, että miten vakiokamoilla saat 7.2 puristuksen?

... Tai no, jos laittaa 12 kansipahvia päällekkäin.

"Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla"


- ei mulla muuta, jatkakaa.

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » Su Marraskuu 6. 14:53:04 2005

olisko vakiokannen palotiloja avarrettu? vai kärsiikö oharissa sitä tehä?
#1040
2600T

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Marraskuu 6. 15:20:38 2005

Larppa kirjoitti:olisko vakiokannen palotiloja avarrettu? vai kärsiikö oharissa sitä tehä?
Kyllä kärsii.

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Marraskuu 7. 12:04:18 2005

Newis kirjoitti:Vai seiskakahden puristussuhde.

Alkoi oikeen kiinnostaa, että miten vakiokamoilla saat 7.2 puristuksen?

... Tai no, jos laittaa 12 kansipahvia päällekkäin.

"Itellä on ollut jo jonkun aikaa ruiskusierran männät ja f-mallit kiertokanget. Hyvin on kestänyt jo kymmenet tuhannet kilometrit ajoa, ja kyllä sitä oikeanpuoleista läpykkää on tullut paineltua välillä todella reippaasti. Tehot reilut 320hv 1.8-2.0 ahdoilla"


- ei mulla muuta, jatkakaa.

Männistä hiottu jonkinverran pois. Ei tartte 12 kansipahvia.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Marraskuu 7. 16:10:36 2005

voitko "dudek" pistää vaikka privaa koneen kokoonpanosta, nokka ym... Myös kytkin ja asetelma kiinnostaa millä nuo tehot vielä kestää..
Kiitos etukäteen..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » La Marraskuu 19. 19:43:56 2005

Mua kiinnostas dudek kans toi sama mitä edellinenki kysy..

-Kimmo-
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » La Elokuu 9. 2:43:43 2008

Noniin, tämähän on vanha aihe jo, mutta en kehtaa uutta tehdä tämän takia. Joten tämmönen kysymys tälläkertaa. Kuuntelimpas tuossa kylällä, kun eräs jannu hehkutti, että rakentaa 205 lohkosta turbokoneen laittamalla 1.6 kampiakselin, uudet laakerit, m-renkaat ja yms. mutta muuten vakio 2.0 osilla. Sanoi, että kestää 2.5bar paineilla ilman ongelmia! Tarkoitus tuolla kampiakselilla on kuulemma alentaa puristussuhdetta.

Meinasin revetä siihen paikkaan, mutta päätinpäs kysyä, mitä olette mieltä tuosta kokoonpanosta, voiko ylipäätään kestää tai toimia?

Itse rakennan konetta cossun männillä & veiveillä, öjypumpulla yms. ja tyyppi mulle mahtailee tuolla, alkoi vain_hiukan_ärsyttämään... :evil:
"Mieluiten ihan sama."

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Elokuu 9. 11:36:50 2008

Artery kirjoitti:Noniin, tämähän on vanha aihe jo, mutta en kehtaa uutta tehdä tämän takia. Joten tämmönen kysymys tälläkertaa. Kuuntelimpas tuossa kylällä, kun eräs jannu hehkutti, että rakentaa 205 lohkosta turbokoneen laittamalla 1.6 kampiakselin, uudet laakerit, m-renkaat ja yms. mutta muuten vakio 2.0 osilla. Sanoi, että kestää 2.5bar paineilla ilman ongelmia! Tarkoitus tuolla kampiakselilla on kuulemma alentaa puristussuhdetta.

Meinasin revetä siihen paikkaan, mutta päätinpäs kysyä, mitä olette mieltä tuosta kokoonpanosta, voiko ylipäätään kestää tai toimia?

Itse rakennan konetta cossun männillä & veiveillä, öjypumpulla yms. ja tyyppi mulle mahtailee tuolla, alkoi vain_hiukan_ärsyttämään... :evil:
No kyllähän toi mainitsemasi homma onnistuu, kun laittaa 66mm iskulla olevan 1,6:n kammen.
Koneesta tulee tietenkin täysi paska, koska männät jää 11mm alle lohkon tason, tilavuus putoaa 1,6:ksi ja puristussuhde jonnekkin niin alas, että en kehtaa edes laskea.
Kyllä toi kestää varmaan sen 2,5 bar ahtaa, mutta ei ole takeita, että heräilee noille ahdoille koskaan :)

Summa summarum: Kerro sille kylän jannulle vaan terveisiä, että onnea ja menestystä vaan uuden koneen kanssa :D :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 9. 12:18:58 2008

Männät jää noin 5.5mm alle tason, koneesta tulee reilu 1.7 litrainen. Pidemmällä kangella männän saa tulemaan tasalle, muistaakseni jjs kertoi koittaneensa joskus ja tuli moottori, jota olisi voinut suuren kanki/isku suhteensa vuoksi kierrättää ties miten korkealle. Alavääntö hävisi lähes kokonaan. Voimaa siitä on paha saada siltikään niin paljoa kuin parilitraisesta. Ja varmasti kestää ja vaatiikin painetta että tehoa tulee.
Jäsen #606

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery » La Elokuu 9. 13:44:55 2008

Eli ylhäältä vääntävä budjettiturbokone.
Tuntuisi ainakin, ettei sen enempää tehoja kestäisi kuin laittaisi vakiomottiin hyrrän kylkeen?
"Mieluiten ihan sama."

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 9. 14:35:26 2008

No ahtoja se kone kestää tietysti enemmän kun siinä on matalampi puristussuhde ja kestää kierroksia enemmän alakertansa puolesta kun kankisuhde paranee. Mutta voimaa siitä ei tu yhtään enempää mitä kakslitrasesta eikä varmaan kestä tehoja ottaa senkään vertaa mitä kakslitranen. Mieluummin se reilu 200hp konetta avaamatta vakio oharista maltillisilla ahtopaineilla.

Kukas se oli kun oli vakio alakerralla penkittäny pitkälle yli 300hp ohc:sta hyvällä kannella? Joku nimekäs kansiseppä se oli kuulemma, vai onko vaan urbaanilegenda..? Taisi se kyllä levitäkkin aika pian sitten.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Elokuu 10. 13:56:45 2008

olafu kirjoitti:Männät jää noin 5.5mm alle tason, koneesta tulee reilu 1.7 litrainen. Pidemmällä kangella männän saa tulemaan tasalle, muistaakseni jjs kertoi koittaneensa joskus ja tuli moottori, jota olisi voinut suuren kanki/isku suhteensa vuoksi kierrättää ties miten korkealle. Alavääntö hävisi lähes kokonaan. Voimaa siitä on paha saada siltikään niin paljoa kuin parilitraisesta. Ja varmasti kestää ja vaatiikin painetta että tehoa tulee.
Kiitokset olafu minun ajatuskatkon korjaamisesta noiden mittojen/tilavuuksien suhteen. Eilen aamulla olin vielä vähän unihiekat silmissä tota viestiäni kirjoittaessa.

Mutta nyt kun tätä hieman itsekkin pohdin niin ei välttämättä ihan älytön ajatus oikein tehtynä.
Rakentas sellaisen koneen johon kasvattas tuon tilavuuden n. 1,8 litraan ja puristukset tonne ysin tietämiin niin sopivalla hyrrällä tollaisesta koneesta sais sen n. 500 heppaa ulos ja jaksas laulaa kyllä ylös asti.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Elokuu 12. 9:56:12 2008

1,8L 66mm iskulla oleva kone vaatii melkein 94mm porauksen. Tuskin se lohko kestää lyhyellä iskulla ja pitkällä kangella juuri enempää?
66mm kampura löytyisi varastosta ja Crowerin käyttämättömät kanget Kupla männille soveltuvalla mitalla, 94mm männät on vaan ainoa koko halpoja Aitoja takomäntiä eli aika iso kairaus pitää vääntää.
Ihan kiva olisi kokeilla, mutta ei meinaa tarpeellisemmatkaan projektit valmistua.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 12. 10:13:24 2008

SLEI kirjoitti:1,8L 66mm iskulla oleva kone vaatii melkein 94mm porauksen. Tuskin se lohko kestää lyhyellä iskulla ja pitkällä kangella juuri enempää?
66mm kampura löytyisi varastosta ja Crowerin käyttämättömät kanget Kupla männille soveltuvalla mitalla, 94mm männät on vaan ainoa koko halpoja Aitoja takomäntiä eli aika iso kairaus pitää vääntää.
Ihan kiva olisi kokeilla, mutta ei meinaa tarpeellisemmatkaan projektit valmistua.
Ei varmaan 94mm männillä 205 lohko ilman putkitusta. Standardikoossakin tahtoo jo muutta muotoaan kun huono tuuri sattuu.

Aircooled.fi sivulta saa halvalla wisecon 94mm takomukeja, niin ei tarvitse niitä valumahleja ostaa. Itsellä ajatuksena laittaa fordin diesel (heavy) kanget ja jos sais putkitettua tuon lohkon nuille 94mm männille. Veivisuhde tulee noilla kangilla melko mukava kun ovat kummiskin paljo pitemmät kun cossun.

Täytyy mittailla ja laskeskella tarkemmin tuota pakettia kun on aikaa.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Elokuu 12. 11:15:37 2008

Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Elokuu 12. 11:19:55 2008

Mulla itellä olis mielessä Pinton veivit (pituus n. 132mm), ehkä kammen hionta niin, että sais millin lisää iskua ja n. 92-93mm mäntä. Tolla paketilla nopeasti laskettuna sais 92,5mm männällä ja 67mm iskulla 1,773 litraa tilavuutta ja aika hyvän kankisuhteen lisäksi.

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Elokuu 12. 13:50:15 2008

itse en ole taas kuullut mitään pahaa kuplan männistä jotkut mytristelee naamaansa niille kuin ois emäntä aamukahviin kussu, mutta itellä ei ole kuin hyviä näkemyksiä. ja ovat kestäneet kieppiä ja hevosia.. kuplan mahlelaiset siis.. no saabin teräksiset kangethan ne kestää varmaan maailman lopunkin? siis turbosaaban.. mutta mistä lähtien is:n kanget on ollu normi tanen kankia vahvempia? :lol: silmämääräisesti ei ole tullu eroa huomattua..
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 12. 14:02:24 2008

TVR kirjoitti:Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).
Miten korkeilla kierroksilla kävi? Ois vaatinut jo 16venttiilisen kannen kepeillä osilla että pysyis venttiilit mukana :? Formulakoneen tyyliä :)

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ti Elokuu 12. 15:28:54 2008

ytte kirjoitti:
TVR kirjoitti:Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).
Miten korkeilla kierroksilla kävi? Ois vaatinut jo 16venttiilisen kannen kepeillä osilla että pysyis venttiilit mukana :? Formulakoneen tyyliä :)
Se vaan kiersi, ei missään vaiheessa oikein "vetäny" eli vääntö siitä puuttu.
Yli 9000 rpm alko vipat lentelee paikaltaan.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 19. 0:38:11 2008

TVR kirjoitti:
ytte kirjoitti:
TVR kirjoitti:Olen kokeillut kombinaatiota 2,0 lohkoon 66mm kampiakseli 92mm wisecot, 5,7 alukanget, portattu kansi ja kent cams FR32 nokka, RS 500 turbo, 45 paineistetut lortot.
Ei ollu mielestäni hyvä paketti, noin 350hv ja tajuttoman ylävireinen 12,7 vartti joku 180 loppuja.
Olis kiertäny vaikka kuinka mutta ei pysyny venttiilikoneisto mukana, eikä missään vaiheessa tuntunu että olis oikein ahtomoottori, veto lisäänty pikkuhiljaa kierrosten kasvaessa (kuin vaparissa).
Miten korkeilla kierroksilla kävi? Ois vaatinut jo 16venttiilisen kannen kepeillä osilla että pysyis venttiilit mukana :? Formulakoneen tyyliä :)
Se vaan kiersi, ei missään vaiheessa oikein "vetäny" eli vääntö siitä puuttu.
Yli 9000 rpm alko vipat lentelee paikaltaan.
Ai se pata olikin sulla, muistin väärin. Tästä kyseisestä koneesta mainitsin edellisellä sivulla...
Jäsen #606

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Elokuu 26. 23:49:02 2008

Kestävyyskysymys / pieni Gallup:

- Kuinka kauan teillä on kestänyt Wisecon mäntien männänrenkaat ja syökö öljyä / onko alusta asti syönyt?

- Onko teillä öljyn 2wd öljynsuihkutusta koneen alla?


oma setti OHC:ssa Wiseco 91.8mm + Crower kanget 30tkm ja männänrenkaat näköjään morjens.

30tkm:stä varmaan 20tkm suoraan puhdasta maantieajoa eli ei tosiaan revitetty.

Omassa alusta lähtien öljynsyöntiä, loppuvaiheessa menikin yli 1litra/500km :shock: ja palotilat koneen avauksessa paksussa karstassa.

Vian selvittely kesken eli lohko mittautettavana, että onko toleransseissa. Hoonausjäljet kuullemma oli tallella.

Paljonko tälläisen Wiseco-paketin sitten pitäisi mielestänne kestää?

Öljynä Castrol TWS 10w/60w ja vaihdettu 6000tkm välein ja lisätty kyllä tuona aikana aina.

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Ke Elokuu 27. 0:17:54 2008

Mulla oli joskus 10v sitten ahdettu välikoppa. Kone oli tehty normi 2L oharista. Ei sisältänyt mitään viriosaa, mutta tuotti yli 350 kaakkia.

Näillä osilla kone oli: Kolbensmidt IS mukit ( laesta sorvattu pois n.2mm), IS/ GT nokka oikein tehdyllä keinuvipugeometrialla, vakiokokoiset venat( kansi portattu), paranneltu vakio imusarja Weber Dat 32:lla, jossa suurennetut sisäkurkut, KKK 26 muutettu ahdin( 55mm turbiini/ 52mm kompura pitkällä jätöllä), vakio Cossun kansinahka, parempi kytkin ja Mitsu Evo cooler. Ai niin ja kärjetön sytkä.

Perävälitys 3,44:1, renkaat 14", ZF lukko, auton paino n.1150 kg kuskin kanssa. Paras aika katukumeilla 12,1/197,3 km/h Motoparkissa 98 keväällä kovaan vastatuuleen.

Viikki varmaan muistaa viattoman näkösen sinisen Escortin? 8)

PS: Ajoin samalla moottorilla pitkälti yli 50000km ongelmitta. Ainut ongelma tuli laatikoista, ts niiden huonon väänön kestävyyden takia( n.500nm).

Noin kk kuluttua motoparkin ajoista, auto sananmukaisesti kiertyi puun ympärille ja minä poika melkein viskasin lusikan nurkkaan, vai minne se oli..

Vastaa Viestiin