Mulla oli joskus 10v sitten ahdettu välikoppa. Kone oli tehty normi 2L oharista. Ei sisältänyt mitään viriosaa, mutta tuotti yli 350 kaakkia.
Näillä osilla kone oli: Kolbensmidt IS mukit ( laesta sorvattu pois n.2mm), IS/ GT nokka oikein tehdyllä keinuvipugeometrialla, vakiokokoiset venat( kansi portattu), paranneltu vakio imusarja Weber Dat 32:lla, jossa suurennetut sisäkurkut, KKK 26 muutettu ahdin( 55mm turbiini/ 52mm kompura pitkällä jätöllä), vakio Cossun kansinahka, parempi kytkin ja Mitsu Evo cooler. Ai niin ja kärjetön sytkä.
Perävälitys 3,44:1, renkaat 14", ZF lukko, auton paino n.1150 kg kuskin kanssa. Paras aika katukumeilla 12,1/197,3 km/h Motoparkissa 98 keväällä kovaan vastatuuleen.
Viikki varmaan muistaa viattoman näkösen sinisen Escortin?
PS: Ajoin samalla moottorilla pitkälti yli 50000km ongelmitta. Ainut ongelma tuli laatikoista, ts niiden huonon väänön kestävyyden takia( n.500nm).
Noin kk kuluttua motoparkin ajoista, auto sananmukaisesti kiertyi puun ympärille ja minä poika melkein viskasin lusikan nurkkaan, vai minne se oli..